Mestic split airco ervaringen

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Paul Vingerhoets » ma 21 jun 2021 11:53

Tijdens gebruik zal er condens verzamelen in de binnenunit die wordt op een gegeven moment naar buiten gepompt als er voldoende verzameld is. Het pompje heeft nu eenmaal water nodig om te werken en stroom.

Als je de unit uit zet zal het restant van het water van de koeler af druppelen en verzamelen onderin waar wordt niet meer afgevoerd. Als de luchtvochtigheid in je caravan erg hoog was kan het zomaar zijn dat niet alle vocht onderin opgevangen kan worden en er dus uit loopt.

Voordat je hem af zet eerst de temperatuur omhoog zetten zodat er niet meer gekoeld wordt waar de installatie wel blijft draaien zodat water nog afgepompt kan worden (stekker er dus in laten zitten) of er een bakje onder zetten om het meteen op te kunnen vangen.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Knausie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 20 jun 2021 20:34

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Knausie » vr 25 jun 2021 21:21

We hebben de airco weer gehangen en gezorgd dat ie waterpas hangt, na 'n paar minuten begint ie al weer te lekken.
Bijgaand 'n foto waar 't lekken gebeurt

Knausie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 20 jun 2021 20:34

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Knausie » vr 25 jun 2021 21:30

Naja, bestand versturen lukt me niet...... Maja hij lekt aan de onderkant vd binnenunit.
Morgen gaat ie terug naar de winkel, ben 'm nu al spuugzat

gbvermeulen
Berichten: 1
Lid geworden op: do 15 jun 2023 16:41

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door gbvermeulen » zo 18 jun 2023 10:59

Beste kenners,

Heel iets anders: zou dit apparaat ook wat zijn voor de slaapkamer in ons kunststof chalet?
Waar ik overigens weinig over hoor is dat de buitenunit niet in de regen mag. Dat lijkt mij wel een beetje lastig, dan blijf je heen en weer slepen toch??

gbvermeulen

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”