Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Het ziet er goed uit!
Straks genieten
Straks genieten
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Dank je Micky.Micky schreef: ↑wo 14 apr 2021 19:20YESS, prachtige camper en eens een keer op een knap chassis, Carthago is top, heel veel plezier ermee!!Abve schreef: ↑wo 14 apr 2021 16:39Beste forumleden,
We waren op zoek naar een nieuwe tandemasser met ruime douchegelegenheid.
Het is een Carthago geworden, de Carthago C-Tourer Comfort, Type T149 LE MB. Een prachtcamper, ruim 7,5 meter lang, gebouwd op een Mercedes Sprinter met een Alkochassis.
Een oerdegelijk camper met ruime douche- en wasgelegenheid en full-option welke het gehele jaar kan worden gebruikt.
De camper wordt in Januari 2022 geleverd.
Als ik langs Steenwijk rij, zal ik eens claxonneren
Mbt het chassis heb je inderdaad gelijk!
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
@ Aviva, Deusjevo en Rene_13:
Dank voor jullie reaktie
Dank voor jullie reaktie
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Claxonneer maar, of sla even af richting nijensleek, dan krijg je een lekkere bak koffie of wat anders in de zon voor de tentAbve schreef: ↑wo 14 apr 2021 19:56Dank je Micky.Micky schreef: ↑wo 14 apr 2021 19:20YESS, prachtige camper en eens een keer op een knap chassis, Carthago is top, heel veel plezier ermee!!Abve schreef: ↑wo 14 apr 2021 16:39Beste forumleden,
We waren op zoek naar een nieuwe tandemasser met ruime douchegelegenheid.
Het is een Carthago geworden, de Carthago C-Tourer Comfort, Type T149 LE MB. Een prachtcamper, ruim 7,5 meter lang, gebouwd op een Mercedes Sprinter met een Alkochassis.
Een oerdegelijk camper met ruime douche- en wasgelegenheid en full-option welke het gehele jaar kan worden gebruikt.
De camper wordt in Januari 2022 geleverd.
Als ik langs Steenwijk rij, zal ik eens claxonneren
Mbt het chassis heb je inderdaad gelijk!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Pracht camper, gefeliciteerd.
Philmar
Philmar
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Gefeliciteerd met de camper, lange periode voorpret
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Mooie camper.
Als je veel van plek verwissel is dat idealer dan een caravan.
Als je veel van plek verwissel is dat idealer dan een caravan.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
YESS, prachtige camper en eens een keer op een knap chassis, Carthago is top, heel veel plezier ermee!!
[/quote]
Dank je Micky.
Als ik langs Steenwijk rij, zal ik eens claxonneren
Mbt het chassis heb je inderdaad gelijk!
[/quote]
Claxonneer maar, of sla even af richting nijensleek, dan krijg je een lekkere bak koffie of wat anders in de zon voor de tent
[/quote]
Sta jij daar?
Ik kom daar wel eens bij de Landroverspecialist!
Verkoopt prachtige gerestaureerde Defenders!
Mijn zoon gaat bouwen op het Landgoed De Woldberg, dat is bijna schuin tegenover je camping
Als ik in de buurt ben, meld ik mij leuk!
[/quote]
Dank je Micky.
Als ik langs Steenwijk rij, zal ik eens claxonneren
Mbt het chassis heb je inderdaad gelijk!
[/quote]
Claxonneer maar, of sla even af richting nijensleek, dan krijg je een lekkere bak koffie of wat anders in de zon voor de tent
[/quote]
Sta jij daar?
Ik kom daar wel eens bij de Landroverspecialist!
Verkoopt prachtige gerestaureerde Defenders!
Mijn zoon gaat bouwen op het Landgoed De Woldberg, dat is bijna schuin tegenover je camping
Als ik in de buurt ben, meld ik mij leuk!
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Abve, bij gelegenheid wil ik je graag laten zien hoe ik dat opgelost heb met het laden van de fietsen.
Eigenlijk is het vrij simpel. ( voorlopig, maar het werkt feilloos)
Ik wilde sowieso 230 volt in de camper beschikbaar hebben.
Beter gezegd..mijn vrouw wilde een föhn kunnen gebruiken om heur haar te drogen.. Dus een fikse (echte sinus) omvormer erin geprutst. (Kan de Nespresso meteen ook werken) En een paar stopcontacten erbij gezet voorlopig.
Het kan ook, dat bij inschakelen van de omvormer de spanning direct op het gehele 230volt circuit komt. Alle stopcontacten beschikbaar.
Dat ga ik nog wel een keer doen, het is echter best wat meer werk, de 230 volt acculader moet dan afschakelen, en ik wil geen spanning op de invoerdoos buiten, de koelkast, en ook niet op de
Alde 230 volt verwarming.
Nu gebruik ik tijdens het rijden dus de stopcontacten van de omvormer. Daar stop ik simpel de originele acculaders van de fietsaccu's in.
Nu is het eigenlijk (als techneut ) not done, om van 12 volt gelijkstroom 230volt wisselstroom temaken met een omvormer, en vervolgens met 2 andere omvormers daar weer 42 volt gelijkstroom van te maken met de normale fietsopladers.
Best serieus verlies van accustroom..
Dat hoeft ook niet, je kunt met veel minder verlies de 12 volt gelijkstroom direct omhoog brengen naar 42 volt gelijkstroom met een goede step-up converter.
Maar aan de andere kant..als ik rij, levert de dynamo stroom zat, een beetje verlies zit ik dan niet over in.
We blijven meestal toch ergens nooit langer dan een dag of 2 soms 3, dan rijden we wel weer. Ik laat het dus maar zo.
Voor wat betreft je accucapaciteit..
Ik begrijp dat je 2 x 80 Ah parallel krijgt?
Dat zal in de meeste gevallen voldoende zijn, maar erg krap in de wintermaanden denk ik, als je volledig onafhankelijk kampeert.
Maar goed, je kunt dan altijd een stroompaal opzoeken.
Met een caravan is het niets anders nietwaar..
Eigenlijk is het vrij simpel. ( voorlopig, maar het werkt feilloos)
Ik wilde sowieso 230 volt in de camper beschikbaar hebben.
Beter gezegd..mijn vrouw wilde een föhn kunnen gebruiken om heur haar te drogen.. Dus een fikse (echte sinus) omvormer erin geprutst. (Kan de Nespresso meteen ook werken) En een paar stopcontacten erbij gezet voorlopig.
Het kan ook, dat bij inschakelen van de omvormer de spanning direct op het gehele 230volt circuit komt. Alle stopcontacten beschikbaar.
Dat ga ik nog wel een keer doen, het is echter best wat meer werk, de 230 volt acculader moet dan afschakelen, en ik wil geen spanning op de invoerdoos buiten, de koelkast, en ook niet op de
Alde 230 volt verwarming.
Nu gebruik ik tijdens het rijden dus de stopcontacten van de omvormer. Daar stop ik simpel de originele acculaders van de fietsaccu's in.
Nu is het eigenlijk (als techneut ) not done, om van 12 volt gelijkstroom 230volt wisselstroom temaken met een omvormer, en vervolgens met 2 andere omvormers daar weer 42 volt gelijkstroom van te maken met de normale fietsopladers.
Best serieus verlies van accustroom..
Dat hoeft ook niet, je kunt met veel minder verlies de 12 volt gelijkstroom direct omhoog brengen naar 42 volt gelijkstroom met een goede step-up converter.
Maar aan de andere kant..als ik rij, levert de dynamo stroom zat, een beetje verlies zit ik dan niet over in.
We blijven meestal toch ergens nooit langer dan een dag of 2 soms 3, dan rijden we wel weer. Ik laat het dus maar zo.
Voor wat betreft je accucapaciteit..
Ik begrijp dat je 2 x 80 Ah parallel krijgt?
Dat zal in de meeste gevallen voldoende zijn, maar erg krap in de wintermaanden denk ik, als je volledig onafhankelijk kampeert.
Maar goed, je kunt dan altijd een stroompaal opzoeken.
Met een caravan is het niets anders nietwaar..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: za 8 aug 2015 16:23
- Locatie: Gelderland
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Proficiat met deze mooie camper.
Lexus RX 450h president, Elddis Affinity 554.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Hahaha, ja daar staan we, deze specialist kwam mijn vader ook altijd met zijn Disco straat oversteken en koffie of wat anders
Landgoed de Woldberg is zelfs nog een paar km dichter bij waar we wonen, dat zijn kavels naast onze wijk (hemels breed 1-2km), ze gaan als broodjes en de kavels zijn al niet goedkoop
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Thnx MercedesSwift
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
- mrbullmastiff
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
- Locatie: Sluiskil
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Gefeliciteerd en heel veel plezier met deze mooie camper. Nog een tijdje geduld maar jullie hebben nog voldoende leuke trips voor die tijd in de planning staan om te overbruggen.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Jazeker, dat komt wel goed!
Dank je!
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Daarna ook.... no problemo..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Bedankt voor je reaktie, Ab.Ab schreef: ↑wo 14 apr 2021 20:21Abve, bij gelegenheid wil ik je graag laten zien hoe ik dat opgelost heb met het laden van de fietsen.
Eigenlijk is het vrij simpel. ( voorlopig, maar het werkt feilloos)
Ik wilde sowieso 230 volt in de camper beschikbaar hebben.
Beter gezegd..mijn vrouw wilde een föhn kunnen gebruiken om heur haar te drogen.. Dus een fikse (echte sinus) omvormer erin geprutst. (Kan de Nespresso meteen ook werken) En een paar stopcontacten erbij gezet voorlopig.
Het kan ook, dat bij inschakelen van de omvormer de spanning direct op het gehele 230volt circuit komt. Alle stopcontacten beschikbaar.
Dat ga ik nog wel een keer doen, het is echter best wat meer werk, de 230 volt acculader moet dan afschakelen, en ik wil geen spanning op de invoerdoos buiten, de koelkast, en ook niet op de
Alde 230 volt verwarming.
Nu gebruik ik tijdens het rijden dus de stopcontacten van de omvormer. Daar stop ik simpel de originele acculaders van de fietsaccu's in.
Nu is het eigenlijk (als techneut ) not done, om van 12 volt gelijkstroom 230volt wisselstroom temaken met een omvormer, en vervolgens met 2 andere omvormers daar weer 42 volt gelijkstroom van te maken met de normale fietsopladers.
Best serieus verlies van accustroom..
Dat hoeft ook niet, je kunt met veel minder verlies de 12 volt gelijkstroom direct omhoog brengen naar 42 volt gelijkstroom met een goede step-up converter.
Maar aan de andere kant..als ik rij, levert de dynamo stroom zat, een beetje verlies zit ik dan niet over in.
We blijven meestal toch ergens nooit langer dan een dag of 2 soms 3, dan rijden we wel weer. Ik laat het dus maar zo.
Voor wat betreft je accucapaciteit..
Ik begrijp dat je 2 x 80 Ah parallel krijgt?
Dat zal in de meeste gevallen voldoende zijn, maar erg krap in de wintermaanden denk ik, als je volledig onafhankelijk kampeert.
Maar goed, je kunt dan altijd een stroompaal opzoeken.
Met een caravan is het niets anders nietwaar..
Op de optielijst stond onder de aanschaf van de zonnepanelen een inverter genoemd, de NDS SP2000 IVT.
Dit is een zuivere sinusomvormer met een continue uitgangsvermogen van 2000 watt.
Dat leek mij wel voldoende, dus deze wordt af-fabriek gemonteerd.
Ik mag toch aannemen dat er dan spanning op alle stopcontacten zit?
De elektronica wordt gemonteerd en veilig afgeschermd in de garage. Daar zal die omvormer ook wel komen.
Daar zou ik dus ook rechtstreeks de fietsaccu’s kunnen laden.
Ja, die 2 accu’s worden parallel geschakeld.
Ik moet het ervaren maar kan mij voorstellen dat we in de erg donkere maanden een camping opzoeken, al was het alleen al om de veiligheid. Dus dat zal wel loslopen.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Ik heb mij ook op het camperforum aangemeld.
Moet nog wel even wennen...
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Thnx.
Eens. Het voordeel is dat je wat sneller kunt vertrekken etc.
Je hoeft niets meer aan te haken.
Maar misschien missen we de auto ook wel op bepaalde momenten.
Dat heeft ons altijd wat afgeremd.
Maar je moet het ervaren om een mening te kunnen vormen.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
@AadB en Philmar:
Dank je wel!
Dank je wel!
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
@ Abve..
Het is niet gezegd, dat je spanning op alle stopcontacten krijgt denk ik.
Zoals ik al aangaf, het kan prima, maar is best wat werk.
Je kunt het altijd nog effe navragen.
Btw..afgelopen 2-3 jaar hebben we de auto totaal niet gemist.
Ik was daar eerlijk gezegd in het begin, net als iedere ex caravanner best een beetje bezorgd over.
Het is geen enkel probleem gebleken.
Het is niet gezegd, dat je spanning op alle stopcontacten krijgt denk ik.
Zoals ik al aangaf, het kan prima, maar is best wat werk.
Je kunt het altijd nog effe navragen.
Btw..afgelopen 2-3 jaar hebben we de auto totaal niet gemist.
Ik was daar eerlijk gezegd in het begin, net als iedere ex caravanner best een beetje bezorgd over.
Het is geen enkel probleem gebleken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Ik ga informeren.
Ik ben benieuwd hoe wij het ontbreken van een auto gaan ervaren.
Ik denk ook dat het mee gaat vallen.
In de VS hebben het in het verleden ook niet gemist.
Bedankt Ab.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Prachtige camper zeg, van harte gefeliciteerd, mooi vooruitzicht
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Thnx!
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Geen tandemasser maar een nieuwe camper besteld!
Het punt is, dat je in het begin denkt en doet als caravanner.
Je rijdt naar een bestemming en blijft daar voor een langere periode. Op een camping, die meestal niet in of net naast een stad of dorp met winkelcentrum ligt.
Daar ga je dan met de auto boodschappen doen.
Met een camper rij je voor je ergens een plek zoekt eerst de parkeerplaats van een winkelcentrum op. Dat went snel.
Je rijdt naar een bestemming en blijft daar voor een langere periode. Op een camping, die meestal niet in of net naast een stad of dorp met winkelcentrum ligt.
Daar ga je dan met de auto boodschappen doen.
Met een camper rij je voor je ergens een plek zoekt eerst de parkeerplaats van een winkelcentrum op. Dat went snel.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.