Goede plek vinden

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Goede plek vinden

Bericht door Morgoth » di 6 apr 2021 15:56

Hier vlakbij in de stad hebben we een relatief nieuw winkelcentrum met supermarkten en zo, aan de rand van een industrieterrein. Op het grote parkeerterrein waren ook 4 extra lange plaatsen ingericht. Ik dacht dus: "handig als ik de aanhanger er eens achter heb". Maar nu staat er een bord bij dat het vier officiële camperplaatsen zijn voor maximaal 24 uur. Compleet met elektriciteitszuil waar je (niet gratis) stroom kunt tappen. Prima.

Nu gingen wij paasinkopen doen. Dat wil zeggen; mijn vrouw ging inkopen doen en ik ging voor de gezelligheid mee maar bleef in de auto om corona-technische redenen. Er stonden twee campers. Stoeltjes ervoor, wijntje erbij. Helemaal gezellig scratch.gif
Wat vond ik die mensen ontzettend sneu. Dan geef je 80.000 euro uit aan een camper maar dan kan een overnachting van 2 tientjes op een fatsoenlijke camping er blijkbaar niet meer af. Nee, dan gaan ze staan tussen de winkelkarretjes en de heen en weer rijdende auto's aan de rand van een natuurgebied. Op loopafstand is er geen donder te beleven, behalve inkopen doen bij de Lidl. Sorry hoor, ik begrijp niet wat vakantievieren op deze manier leuk maakt.
En dan lees je hier op het forum dat het voordeel van een camper is dat je gebruik kunt maken van camperplaatsen. Serieus? Een voordeel? Ga toch weg! Iets ongezelligers en desolaters als een parkeerterrein van een supermarkt kan ik me nauwelijks voorstellen.

Wij hebben met de camper nooit op zo'n plek gestaan en als we hem nog gehad hadden zouden we er ook nooit op gaan staan. Ik heb in al die jaren dat ik van het bestaan van camperplaatsen afweet nog nooit een fijne mooie gezellige camperplaats gezien. Ze zullen er vast zijn maar ik ken ze niet.
Misschien dat een camperaar mij kan uitleggen wat er leuk is aan een naargeestig parkeerterrein bij de Lidl.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Goede plek vinden

Bericht door Knaus440 » di 6 apr 2021 16:18

Naast de Lidl weet ik ook niet, maar in de 8-9 jaar dat we de camper hadden, mooie camper plaatsen gevonden. Is uiteraard een app voor.
Soms bij een wijnboer, restaurant, boer, grotere P in dorp, ook bij een campeer winkel. In Duitsland bij ingang natuurgebieden. In Noorwegen even aan een lokale boer vragen voor een plekje. Een supermarkt in Frankrijk, ook voor nood wel eens gestaan.
Maar ook campings vlakbij de snelweg, ook een app voor!
In Tsjechië bij een lokale supermarkt, en na 17.00 uur ook restaurant. Voor minder dan 7euro pp complete maaltijd met lokaal eten, uit de eigen winkel. Maar ook van eigen slacht varken, kip. En vriendelijke mensen die goed Duits spraken. Met 2 andere campers stonden we daar.
De camperplaatsen deden we niet eens vanwege de prijs, soms snel doorreizen. Maar ook vaak prima plek om lokaal te verkennen.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”