Caravan op slot

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Caravan op slot

Bericht door RDDR » ma 30 aug 2021 13:13

[re.gif] [re.gif]

Totdat de dag komt dat iemand gaat getuigen of, meer voor de hand liggend, ergens camera beelden van zijn. Zeker bij tankstations en in woonwijken zijn er veel aanwezig.
Dan heb je een dubbel probleem: je poogt je verzekering op te lichten en je was niet verzekerd. Ik zie niet in waarom dit het allemaal waard is ten opzichte van de 30 seconde die het je kost om een slot er wel op te zetten. Ons disselslot (was SCM en 1 SCM slot was voldoende voor de verzekering) ligt tijdens de reis in de kofferbak van de auto. Dus kost me letterlijk 30 seconde. Als ik bij de combinatie blijf doe ik het niet, maar als de combi alleen achter blijft altijd. Overal.
Het extra slot in de vorm van een kettingslot door het wiel (geen verzekerings eis in ons geval) gebruikte ik alleen thuis. Daar stond de caravan de hele winter. Slot ging niet eens mee op vakantie.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Caravan op slot

Bericht door Jaap van Duijn » ma 30 aug 2021 13:17

@RDDR,

En zo leefden we nog lang en gelukkig, we hebben het ook altijd zo gedaan.
En ik de 1e set sleutels, echtgenote 2e set, zodat we altijd en overal ergens in konden.
En nog eens bevestigd voor ons toch na diefstal van de fietsen, is trouwens keurig opgelost.
We hadden gelukkig toen de reserve / 2e accu niet op bagage drager die zat er niet bij in de verzekering ,foutje van ons zelf :).

Jaap

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”