Bovag sticker(s)

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door Hans 555 » di 23 feb 2021 10:45

[re.gif]
Onzin.
Als ik rekeningen kan overleggen mbt. vervanging van banden en onderhoud van het onderstel....... Geen BOVAG voor nodig. Is geen wettelijk voorgeschreven regel oid.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door Jan van Vijven » di 23 feb 2021 10:59

Op de banden staat de leeftijd, daar heb je geen bewijs voor nodig.
De rest kan de expert zien zonder papieren!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door Ab » di 23 feb 2021 13:34

Klopt helemaal.
Ik heb 2 keer schade gehad.
1 keer door een klapband. Best veel schade. Ruim 8000 euro.
Zoals eerder aangegeven doe ik het onderhoud zelf.
Totaal geen rekeningen te overleggen dus.
De schade werd gewoon netjes vergoed.
De banden lagen er net 5 jaar op.
Het enige waar de expert naar keek was de DOT code.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door Vino » di 23 feb 2021 14:51

Ik denk dat er 2 dingen door elkaar worden gehaald.Bovag onderhoud, en leeftijd banden.De klapband heeft niets te maken met onderhoud in die zin, dat de dealer de banden zonder toestemming niet vervangt.In het rapport staat dan wel,advies vervangen van de banden wegens leeftijd.In het rapport staat anders alleen profiel diepte en leeftijd met de toegepaste bandendruk door de dealer.De schade is ontstaan door de klapband, en niet door een niet uitgevoerde advies(voorschrift) van de Bovag onderhoudsbeurt.Dat de leeftijd van de klapband via de code te achterhalen is,is de rede geweest voor de verzekering op advies van de expert om,afhankelijk hoe verzekerd,te betalen.Waren de banden over de datum,de code gaf immers aan dat de banden pas 5jr oud waren, dan was er een probleem.De bovag beurt zou een garantie moeten zijn en is,dat de voorgeschreven punten van onderhoud inderdaad zijn uitgevoerd.Dus indien de BOVAG beurt het advies bevat om de banden te vervangen, en dit niet gebeurt, er een probleem kan ontstaan bij schade, met de verzekering.Verder kan de expert zonder steekproeven niet zien, of de alle punten welke omschreven staan uitgevoerd zijn.Hij kan dus m.i het onderhoud door handige "Henkies" zelf uitgevoerd, visueel niet controleren of de cilinders en remvoeringen etc.gecontroleerd en gesmeerd zijn, en dus besluiten,omdat er geen Bovag certificaat is, en de banden over datum zijn en de schade veroorzaakten, om niet tot betalen over te gaan.Lang verhaal, maar doe er je voordeel mee.Hebben we het nog niet gehad over het in gevaar brengen van je eigen familie en anderen.En but not least:Het gezegde: degene die betaald bepaald.Probeer maar eens geld van een ander los te krijgen, en zeker niet van een Verzekerings Maatschappij, als er ook maar enige twijfel is.

Met vriendelijke groet.

Gebruikersavatar
Forumteam
Forumteam
Berichten: 876
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 19:22

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door Forumteam » di 23 feb 2021 14:55

Zullen we weer terug gaan naar het plakken van de Bovag sticker? Het gaat niet om wel of niet onderhoud, klapbanden etc.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door Vino » di 23 feb 2021 16:08

Correct.Excuses voor het afdwalen!Zie het als zegeltjes plakken van de supermarkt.Geen boekje vol met zegels.Geen korting.

Powerman

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door Powerman » di 23 feb 2021 17:51

Ik wil die lelijke sticker er onder geen beding op hebben. Krijg hem altijd keurig mee met het keuringsbewijs en de nota en stop dat bij de overige documentatie in de map.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door Paul Vingerhoets » di 23 feb 2021 20:55

Die bovag sticker heeft net zoveel waarde als een postzegel,
Is een momentopname en geeft geen garantie dan er niets meer kan gebeuren
Als je een week na de beurt vertrekt met je caravan en je krijgt wen klapper hoef je niet terug te gaan naar de leverancier van die sticker want ja je kan zomaar een inrijding gehad hebben waardoor de band lek is gegaan , of een ventiel dat toch beetje lucht doorlaat en daar gaat je band of die nu een jaar of 10 jaar oud is..
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door Aviva » di 23 feb 2021 21:14

[re.gif]
Niet mee eens.... een postzegel heeft € 0,96 waarde die Bovag sticker € 0,00 haphop.gif blij.gif

Stukkie reclame is het, voor de Bovag (en dealers) mooie reclame.... en misschien helpt het dat mensen na het zien van een sticker denken mijn hut moet ook maar eens onderhoud...
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door Morgoth » wo 24 feb 2021 12:16

Toch wel apart dat zoveel mensen denken dat deze Bovag sticker garant staat voor een goede caravan. Dat het een keuring is zoals de APK voor auto's. Dat verzekeringen voorwaarden zouden stellen aan een BOVAG "gekeurde" caravan.

Dat heeft de marketting afdeling van de Bovag wel goed gedaan eigenlijk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door BertJan » wo 24 feb 2021 21:25

en apk is een verplichte keuring op een auto, mijn auto doe ik elk jaar onderhoud en apk.
Bovag onderhoud is onderhoud en geen apk.

je hebt ook eigen onderhoud, fokwa onderhoud.

als je maar onderhoud doet en dit kan je het beste doen bij een partij die het goed uitvoert, er verstand van heeft en waar je vertrouwen in hebt.

en de stikker op een mooie plaats, bij mijn caravan op de chassisbalk (met reclame), auto iets in de deurportier (zonder reclame) en wanneer hij weer mag ,maar daar krijg ik ook mail van.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door Morgoth » zo 28 feb 2021 19:20

Ik doe al het onderhoud aan de caravan zelf. Het is maar weinig wat je überhaupt kunt onderhouden. Ff een pompje vet in de as, de wiellagers, banden en remmen controleren en je bent klaar.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Bovag sticker(s)

Bericht door iemand » zo 28 feb 2021 19:35

dat heet een onderstelonderhoud thumbup.gif

wat er verder allemaal bekeken kan worden bij de soorten onderhoud
heb ik hier op mijn caravan-site beschreven
https://avento.weebly.com/onderhoud.html
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”