Let op met servies van bamboe en melamine

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Let op met servies van bamboe en melamine

Bericht door dieseltijger » do 25 feb 2021 13:00

Nou ja...bij brood, melk en limo geen probleem. En een incidenteel aardewerken bordje is in de praktijk geen probleem denk ik. Of je doet het aardewerk in de bankkast - en verplaats je dat op de plek van bestemming naar een keukenkast. Voor wijn en koele dranken gebruik ik ook gewoon glas, en dat is na jaren nog steeds onbeschadigd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

sam.b.
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 26 jul 2020 14:37

Re: Let op met servies van bamboe en melamine

Bericht door sam.b. » ma 1 mar 2021 10:08

wij zijn beginnende kampeerders op zoek naar een eerste service toen net heel deze melaminegekte begon; hebben jullie alternatieven behalve de klassieke materialen zoals keramiek, glas of rvs?

ik ben richting een emaille servies aan het kijken maar daar moet je ook wat oppassen met krassen .. ik vind het erg lastig eigenlijk

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Let op met servies van bamboe en melamine

Bericht door dieseltijger » ma 1 mar 2021 10:14

Email geeft ook gedonder: het geleidt de warmte zodanig goed dat het te warm is om vast te pakken. Dus loop ofwel risico of gebruik glas of keramisch materiaal.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Let op met servies van bamboe en melamine

Bericht door deusjevo » ma 1 mar 2021 10:16

Gewoon aardewerk of keramisch is toch prima, alleen wat zwaarder.

Wij hebben naast Mepal ook “gewoon” nog aardig wat aardewerk en glas in de caravan.
Kan mij niet eens herinneren wanneer er voor het laatst iets gesneuveld is.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

sam.b.
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 26 jul 2020 14:37

Re: Let op met servies van bamboe en melamine

Bericht door sam.b. » ma 1 mar 2021 10:33

en zit dit tijdens het rijden 'speciaal' verpakt met bijvoorbeeld een handdoek tussen de borden of staan die gewoon netjes gestapeld in de kast, of de glazen, ook gewoon naast elkaar normaal in de kast?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Let op met servies van bamboe en melamine

Bericht door deusjevo » ma 1 mar 2021 10:39

Alles staat gestapeld qua aardewerk borden, schaaltjes.
Glazen van Duralex Picardie staan 4 hoog gestapeld.
.
74C0EB7F-6A3A-4345-B5E6-1E0BFEB54375.jpeg
74C0EB7F-6A3A-4345-B5E6-1E0BFEB54375.jpeg (57.59 KiB) 424 keer bekeken
.
Wijnglazen op pootje hebben wij er 4 van echter gebruiken wij haast niet, deze glazen zitten wel wat tactischer verpakt.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

sam.b.
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 26 jul 2020 14:37

Re: Let op met servies van bamboe en melamine

Bericht door sam.b. » ma 1 mar 2021 10:44

oh ok, dan heb ik het gevoel dat het standaard servies robuuster is dan dat ik dacht :)
thanks voor de expertise!

Gebruikersavatar
volvocop
Berichten: 1093
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 18:00
Locatie: BAARN

Re: Let op met servies van bamboe en melamine

Bericht door volvocop » ma 1 mar 2021 19:49

Gewoon glas en porselein een luxe op de camping! Wel even serieus opbergen en verpakken alvorens te gaan rijden. Zijn er maar 4 tot 6 couverts en absoluut geen plastic bestek!
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”