Caravan stallen in Zuid Spanje

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
André Dekker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 19 jul 2019 07:54

Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door André Dekker » za 6 feb 2021 17:42

Als de wereld het weer toelaat willen wij eind van de zomer voor acht weken richting Zuid Spanje, en dan eindigen ergens tussen Almeria en Malaga. We overwegen om dan de caravan achter te laten omdat we het voorjaar daarna weer die kant opwillen om de Spanjereis te vervolgen. We zijn op zoek naar ervaringen van anderen Spanjegangers wat betreft het rondreizen en met name het stallen van hun caravan in het genoemd gebied. We zijn benieuwd.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door Vino » za 6 feb 2021 18:47

Op welke manier willen jullie dan weer naar Spanje als de caravan daar ergens staat?

André Dekker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 19 jul 2019 07:54

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door André Dekker » za 6 feb 2021 19:37

We willen met de auto terug naar huis en dan in het voorjaar met de auto weer naar Zuid Spanje om de caravantocht te vervolgen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door Chris » za 6 feb 2021 22:19

Verkeerde gebied.... ik weet het..
Wij staan graag aan de golf van Roses... en daar zijn heel veel caravan stallingen.
Velden vol, hutje aan mutje, zoveel mogelijk er op.... claustrofobisch geparkeerd...
Je ziet ook vaak stevige trekkers rijden die gestalde caravans naar een camping brengen of ophalen omdat de eigenaars er aan komen of net vertrokken zijn.
Ik heb een keer een jonge caravan zo zien aankomen... het is om te huilen zo vies dat die was.
De caravans staan vaak buiten in weer en wind... stof en vuil.
Mooier worden ze er niet op dus....verbleken helemaal.
Wel begreep ik dat je voor behoorlijk geld ook binnen kunt laten stallen, maar ik ken er niet een die dat ook deed.

M.a.w. als je zuinig bent op je spullen dan zou ik eens goed achter mijn oren krabbelen..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door janoniem » za 6 feb 2021 22:44

Wij hebben ooit de caravan gestald op een campingterrein aan de Dordogne tussen een vóór- en naseizoen.
Zoiets doen we niet meer want....
  • Een plotseling opkomend klusidee is niet uitvoerbaar
  • Wanneer door omstandigheden een geplande vakantie vervalt staat de caravan ver van huis
  • Stel je vindt een unieke bestemming elders..... eerst je caravan ophalen
  • De reis heen en terug is voor ons tegenwoordig (we hebben de tijd) ook al vakantie
Kijk bovendien even in je verzekeringsvoorwaarden, bij mij staat daar:

Met deze dekking bent u verzekerd voor de materiële
schade die u lijdt door beschadiging of verlies van de
aan- of bijbouw van uw toercaravan
We dekken deze schade alleen als deze veroorzaakt
is door een gedekte gebeurtenis die aan de volgende
voorwaarden voldoet:
d. Uw toercaravan staat normaal gesproken in
Nederland gestald.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1951
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door moyzo » za 6 feb 2021 22:59

Mijn ouders hebben 20 jaar in zuid Spanje ( regio Malaga) gewoond het is best wel een fikse reis hoor vandaar naar NL. Ze hebben hem jaarlijks gemaakt maar of je moet samen rijden of je moet echt met overnachting in hotel gaan werken. Met de caravan kun je dat mooi in etappes doen.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door Ab » zo 7 feb 2021 00:18

Mijn tip..
Hang die caravan er gewoon lekker achter.
Neem de tijd voor de terugreis..minimaal 5 of 6 dagen.
Rij alleen 's morgens van 7 tot 12 of zo.
Niet over snelwegen, maar binnendoor over mooie routes.
Ga lekker relaxen ' s middags en neem de tijd om de omgeving te verkennen en verwen jezelf met plaatselijke hapjes en drankjes.
Je hotelkamer heb je bij je, en kunt gaan en staan waar je wilt.
Weer terug naar Spanje idem dito.
Met een weer heel andere route langs de vele mooie plaatsen onderweg.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

*ROL*
Berichten: 5
Lid geworden op: di 4 jun 2019 15:17

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door *ROL* » zo 7 feb 2021 08:58

Ook ikzelf was wel benieuwd, naar een goede en veilige stalling, in het zuiden van Spanje.
Al was het maar om achteraf een goede keuze te kunnen maken, om ofwel de caravan achter te laten in Spanje,
ofwel deze achter de auto te hangen.
Alles heeft zijn voor-en nadelen.
Een belangrijk gegeven zal dus ook wel zijn, wat betreft de veiligheid en de verzekering.
Mocht ik dan een veilige en overdekte stalling vinden, met een goede verzekering, dan zou ik het toch wel durven overwegen om dit te doen. Ben benieuwd of deze er dan ook wel zijn. Groeten.

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door janvijn » zo 7 feb 2021 09:50

Ik heb vorig jaar ook gekeken voor een mogelijkheid om onze caravan in Zuid Frankrijk te laten staan en ben toen in de polisvoorwaarden tegen onderstaande tekst gelopen uit onze caravan verzekering,- het is om die reden niet doorgegaan.
Het lijkt mij dus zinvol om minimaal even je polisvoorwaarden door te lezen alvorens je caravan daar te laten.
Met vriendelijke groet, Jan Vijn

Voor welke schade bent u verzekerd?
U bent verzekerd voor schade aan of (geheel of gedeeltelijk) verlies van:
• uw (sta)caravan;
• uw voortent en aanbouw;
• de inboedel van uw caravan.
Schade tijdens stalling in het buitenland is alleen verzekerd als de caravan binnen gestald staat.

Reizigers

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door Reizigers » zo 7 feb 2021 09:52

Net zoals je zegt: “ zodra het weer kan”,zou ik terug vliegen.
Ik heb vrienden die dat elke winter doen.
Zij verblijven totaal 6 maanden per jaar in Zuid-Spanje op de camping.
Met de kerstdagen vliegen ze even naar huis.
Soms trekken ze verder en parkeren de caravan plus auto in de buurt van een vliegveld.
Ja, en dan staat alles buiten. Kan het toch wel tegen.
Of sta je op een camping altijd binnen?

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door Vino » zo 7 feb 2021 11:09

Een van de buren van ons dacht ook slim te zijn.Caravan stallen in Spanje,naar de camping laten halen en brengen door de stalling voor 70 Euro.Kleinere zuiniger auto gekocht,goedkoper in onderhoud etc.Bedoeling was met vliegtuig naar Spanje,auto huren bij vleigveld,auto in leveren in de buurt van de camping.Wilden 4 maanden in Spanje blijven.Resultaat was geen vliegtuig maar een retour geboekt met bus.2 Volle dagen in de bus gehangen.Na een maand op de camping zag men in, dat geen vervoer ter plaatse ook niets was, dus maar een auto gehuurd voor een paar dagen.Was ook niet goedkoop.Na thuiskomst bericht van de stalling dat het tarief omhoog was gegaan met 10 Euro per maand.Caravan werd wel afgespoten voor het brengen.Het jaar er na niet kunnen gaan door ziekte.Vorig jaar niet door Corona en dit jaar zal er ook wel niets van komen.Dus al drie jaar staat de caravan ongebruikt in Spanje.Geen beurten gehad,banden zijn aan vervanging toe,accu van de mover zal ook wel niet meer werken etc.etc.Zijn nu aan het zoeken om de caravan weer terug te krijgen via transporteur.Kosten minimaal 1500 Euro.Dus bezint eer ge begint.We hebben het dan nog niet gehad over de risico`s van brand in de stalling,diefstal,fallisement niet verzekerd zijn etc.

Met vriendelijke groet.

workel

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door workel » zo 7 feb 2021 11:10

janvijn schreef:
zo 7 feb 2021 09:50
Ik heb vorig jaar ook gekeken voor een mogelijkheid om onze caravan in Zuid Frankrijk te laten staan en ben toen in de polisvoorwaarden tegen onderstaande tekst gelopen uit onze caravan verzekering,- het is om die reden niet doorgegaan.
Wellicht een andere caravan verzekering over wegen. Aveco heeft daar wel een oplossing voor stalling buitenland, wellicht een idee om die te bellen hoe dat geregeld is en pas bij jou ideeën.

workel

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door workel » zo 7 feb 2021 11:17

@ll, ook niet denken in problemen, het kan best caravan in het buitenland stallen, hele volksstammen doen dat in Kroatië, Spanje, Frankrijk, Italië, Gardameer etc.

Wij hebben 4 jaar een caravan gestald in Kroatië, dat is prima bevallen, goed contact met de stalling, prima contract en all-risk verzekerd, melding bij verzekering hierover gemaakt en vast gelegd in de polis.
Belde 2 dagen van te voren, gaf plek door en caravan werd netjes op de plek neergezet en was daarvoor gewassen. Ophalen het zelfde, stalling betalen en na vertrek was de caravan vaak binnen 1 uur weer opgehaald door de stalling.

appellover
Berichten: 134
Lid geworden op: di 30 apr 2019 14:46

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door appellover » zo 7 feb 2021 11:38

Heb 12 jaar van eind september tot april overwinterd in de Algarve.
Caravan stalde bij van Casteren in Silves .
Laatste jaren bleef caravan op camping in Armacao,was te veel werk om alles af te breken.
Kosten 2,50€ per dag.
Helemaal geen verzekering,nooit problemen gehad.
Voordeel was dat we altijd mooie vaste plek hadden want een mooie zonnige plek is goud waard.
Er staan tientallen Hollanders en Belgen met vaste plek,die zijn er nu ook ,meestal met vliegtuig en hebben samen auto gekocht of huren lange termijn ( 7€ per dag).
Caravan kan er goed tegen,probleem is voortent,ook isabella is na paar jaar ten einde,de uv doet zijn werk.
Bleef steeds langer overwinteren dus zijn er maar gaan wonen .( nu in spanje,costa blanca altijd mooi weer)
Gr.Ron.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door deusjevo » zo 7 feb 2021 11:56

Tja, als je primaire doel is om in het voorseizoen 4 weken Zuid Spanje te verkennen zou ik hem lekker laten staan in een stalling.

Zuid Spanje zou ons met caravan caravan.gif minstens 4 volle reisdagen voor een enkeltje kosten.

Voor de verzekering moet je even een kopje oploskoffie drinken dan komt dat best goed.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door Ab » zo 7 feb 2021 12:45

Ik heb een paar jaar mijn boot gestald in Kroatië.
Dan kon ik met mijn caravan gaan, ipv een appartement te huren.
Het beviel op zich wel, alleen was ik wel elke keer een dag bezig om 'm weer vaarklaar te krijgen. Accu's er weer in, staartstuk aftappen en nieuwe olie, staartstuk eraf, en nieuw manchet monteren om de 2 jaar, enz.
De accu's gingen mee naar huis, om af en toe laden in de winter.
Hetzelfde ritueel bij vertrek..Uit het water takelen, spoelen, schoonmaken, al het zout eraf, accu's demonteren, winterklaar maken. Ook weer een dag werk.
Voor de heen en terugreis zou ik absoluut de caravan niet willen missen.
Rijden moet je toch..met of zonder hut wordt de afstand niks korter.
Hooguit een uurtje of 3-4 langer.
Maar goed..dat is persoonlijk.
Onderweg vinden wij het heerlijk om effe een bak koffie te maken, een goede uitsmijter te bakken buiten op een picknick tafel, en gewoon alles wat we nodig hebben bij ons te hebben.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door freekvo » zo 7 feb 2021 13:13

Wij hebben jarenlang onze caravan in de stalling in Frankrijk gehad omdat we toch altijd naar dezelfde camping gingen. Op een gegeven moment stonden er zelfs 2 caravans daar in de stalling: onze grote LMC voor de kinderen en onze kleine Constructam voor onszelf. Omdat die caravans al aardig op leeftijd waren, hadden we geen verzekering (en nu ook niet voor onze Elddis). We reden elk jaar met een kleine speedboot achter de auto in één dag naar de camping (1050 km). Omdat we dat bootje in NL helemaal niet gebruikten, hebben we die daar ook maar laten staan.

Sinds we met pensioen zijn rijden we weer met een caravan (de Elddis) achter de auto, gewoon omdat we meerdere keren per jaar op reis gaan en omdat het ons verder toch niet meer uitmaakt hoe lang we over de heen- of terugreis doen. De LMC staat nog steeds in Frankrijk en wordt jaarlijks nog steeds gebruikt door onze kinderen.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door janvijn » zo 7 feb 2021 13:15

@Workel,
Ik heb het dacht ik niet als doemdenken opgeschreven, en ja ik weet ook wel dat er verzekeringen zullen zijn die wel dekking geven.
Maar nog niet zo heel lang geleden werden hier pagina’s vol geschreven over stallingen in Spanje die ofwel afgebrand zijn, failliet gingen of waar diefstal plaats vond, als je daar dan een caravan van een paar honderd euro hebt staan valt de schade nog mee, maar bij een caravan van ressente datum loop het flink in de papieren als het door de polis wordt uitgesloten, vandaar even nakijken, lijkt mij het tegenovergestelde van doemdenken.
Ik vond het ook niet erg dat ik hem om die reden niet daar kon laten, gewoon weer mee naar huis genomen, en zodra het weer kan rijden we gewoon weer terug.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7820
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door Ron » zo 7 feb 2021 14:02

Zoveel mensen , zoveel wensen.
Ik zou hem voor geen goud ergens ver weg stallen.

Aangezien ts een rondje gaat maken en niet weet waar hij zit op het moment dat hij naar huis komt.
Is het slim om bij de laatste camping voor vertrek naar Nederland bij de camping eigenaar te informeren voor een stalling in de buurt.
Zij hebben contact met meerdere stallingen in de buurt.
En weten ook meestal wel wat de goede is of niet.
Dan kan je altijd nog beslissen wat je gaat doen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door mrbullmastiff » zo 7 feb 2021 14:06

Zoals overal heb je goede en slechte stallingen. Ik heb verschillende kennissen waarmee we altijd in Spanje op de camping stonden die hun caravans altijd in de stalling in Spanje lieten staan. Ik heb er nooit een negatieve ervaring over gehoord. Wil je low budget op zo een veld staan zoals Chris eerder beschreef dan is de kans op schade wellicht wat groter maar ook in Spanje kan je overdekt stallen. Voor het voordeel moet je het alleszins niet doen een goede stalling kost in Spanje misschien nog wel duurder dan in Nederland.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

RiannePp
Berichten: 196
Lid geworden op: di 4 feb 2014 14:29

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door RiannePp » zo 7 feb 2021 18:01

Nu we in het voor- en najaar kamperen (vertrekken eind april) 2 1/2 maand, 6 weken hier - en dan weer 16 augustus op weg voor 2 1/2 maand zagen we het nut niet om hem mee te nemen. Wij hebben de cv nu in de buurt van Cambrils staan, overdekt bij een kleine stalling van een Spaanse familie waar we goed contact mee hebben. Mochten we dit jaar niet kunnen komen, dan leggen zij de accu aan de stekker. Zoals al genoemd, neem een verzekering waar dit mag.
Voor de voorjaarsvakantie halen we hem daar op en maken dan een rondreis op weg naar het zuiden omdat het daar al warmer is en de meeste campings in het zuiden overdekt en verwarmd zwembad hebben. Blijven dan op het eind een maand op de laatste camping staan.
1 juli, nemen we hem mee naar NL om hem bij de dealer een beurt te laten geven en dan, augustus, gaan we op weg naar Spanje rondreizen in Frankrijk, (vorig jaar wilden we beginnen in Colmar maar ja... Corona..).
Waarom we hem nog meenemen in de zomer? Wij hebben mss een maandagochtend caravan gekocht, er mankeerde elke keer van alles oa nieuwe banden na 2 jaar-Delta as-Triorep, bovenkastjes opnieuw gemonteerd, nieuw keukenblad, nieuw zitkussen, airco is nog steeds niet in orde. Maar komt goed. En dan laten we hem daar ook in de zomer staan. Bevalt het niet meer, gaan we het anders doen.
Maar stallingen te over, overdekt of niet, kleine - grote en megagrote. Omgeving Malaga zijn de stallingen vol met cv’s van Engelsen, dus ik zou zeggen kijk waar je graag wilt staan en informeer daar, receptie en de mensen op de camping weten vast wel wat te noemen. Ook in het noorden stallingen genoeg, ik weet dat er al jaren vlakbij Cambrils 2 Nederlanders een (ook overdekt) stalling hebben. En qua prijs zitten we net onder onze nl stalling, maar dat was dus geen reden voor ons.

workel

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door workel » zo 7 feb 2021 21:05

Ab schreef:
zo 7 feb 2021 12:45
Ik heb een paar jaar mijn boot gestald in Kroatië.
Dan kon ik met mijn caravan gaan, ipv een appartement te huren.
Het beviel op zich wel, alleen was ik wel elke keer een dag bezig om 'm weer vaarklaar te krijgen. Accu's er weer in, staartstuk aftappen en nieuwe olie, staartstuk eraf, en nieuw manchet monteren om de 2 jaar, enz.
De accu's gingen mee naar huis, om af en toe laden in de winter.
Hetzelfde ritueel bij vertrek..Uit het water takelen, spoelen, schoonmaken, al het zout eraf, accu's demonteren, winterklaar maken. Ook weer een dag werk.
Voor de heen en terugreis zou ik absoluut de caravan niet willen missen.
Rijden moet je toch..met of zonder hut wordt de afstand niks korter.
Hooguit een uurtje of 3-4 langer.
Maar goed..dat is persoonlijk.
Onderweg vinden wij het heerlijk om effe een bak koffie te maken, een goede uitsmijter te bakken buiten op een picknick tafel, en gewoon alles wat we nodig hebben bij ons te hebben.
Leuk om te lezen wij deden het net anders om, Boot mee terug en caravan daar. Na 4 jaar caravan en boot verkocht, grotere Rib met Karstentent omdat wij verder Kroatië in wilde dan alleen Istrie en Corsica bezocht geweldig. Overnachting via Linksundrechts met grote parkeerplek voor bus ging prima. In 2016 bootverkocht en tent verkocht en caravan gekocht, ben je wat flexibeler en niet veel te regelen voor onderweg, geen zin camping zoeken en verder. Maar af en toe missen wij de boot wel, mooie tijd gehad, heerlijk.

workel

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door workel » zo 7 feb 2021 21:09

janvijn schreef:
zo 7 feb 2021 13:15
@Workel,
Ik heb het dacht ik niet als doemdenken opgeschreven, en ja ik weet ook wel dat er verzekeringen zullen zijn die wel dekking geven.
Maar nog niet zo heel lang geleden werden hier pagina’s vol geschreven over stallingen in Spanje die ofwel afgebrand zijn, failliet gingen of waar diefstal plaats vond, als je daar dan een caravan van een paar honderd euro hebt staan valt de schade nog mee, maar bij een caravan van ressente datum loop het flink in de papieren als het door de polis wordt uitgesloten, vandaar even nakijken, lijkt mij het tegenovergestelde van doemdenken.
Ik vond het ook niet erg dat ik hem om die reden niet daar kon laten, gewoon weer mee naar huis genomen, en zodra het weer kan rijden we gewoon weer terug.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn
Dat doemdenken heb je zeker niet opgeschreven maar waar een wil is is een weg. Snap dat iedereen zijn afwegingen maakt. Uiteraard lees je de berichten waar het mis gaat maar waar het goed gaat lees je dat niet. Onze Dethleffs stond na 1 jaar al in Kroatië, prima verzekerd, slot erop had ik in contract staan. Polis extra aangegeven dat hij in het buitenland stond. Word die dan gestolen of gaat de stalling in de brand dan is het niet anders. Bij failliet dan moet je er naartoe, dat is dan een nadeel. Maar vliegticket en auto huren is zo geregeld in mijn ogen.

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door mri » ma 8 feb 2021 09:20

Onze caravan is dus afgebrand in de stalling in Spanje 1,5 jaar geleden.
Toen wij de caravan gingen stallen hebben wij heel bewust diverse stallingen met elkaar vergeleken (er zijn er tientallen aan de Costa Brava).
Uiteindelijk ervoor gekozen om bij een goed georganiseerde en goed verzekerde stalling te plaatsen. Kost wat meer, maar zekerheid voor alles.
En dan slaat er dus tijdens een enorme onweersbui de bliksem in en branden er 50 caravans af in de overdekte stalling, waaronder die van ons.
Het heeft een half jaar geduurd voordat hun verzekering uitkeerde, maar wij zijn zeer tevreden met de hele afwikkeling. En ook blij dat er gewoon Nederlanders werken zodat je in je eigen taal kunt corresponderen, verzekeringspapieren invullen etc.
Dus mijn tip zou zijn om een goed georganiseerd bedrijf te zoeken en ook vooraf te vragen hoe ze verzekerd zijn voor calamiteiten, natuurrampen etc.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: Caravan stallen in Zuid Spanje

Bericht door Gumm » ma 8 feb 2021 11:11

Ik begrijp jullie idee en wij hebben het er thuis ook wel eens over.
Jaren achtereen hadden we vanuit de hoofdstad van Brabant steeds ca. 19 reisuren nodig om in de buurt van Tarragona/Salou te komen. Netjes bijgehouden in een logboekje: Een dag van 12 uur, een overnachting en dan nog 7 uurtjes tot aan de camping incl. gecombineerde pauzes voor tanken en/of eten.
Op basis van dit gegeven zou er voor Zuid Spanje nog een 2e overnachting en nog een dag van 6 a 7 uur reizen bij komen, al dan niet opgesplitst in meerdere delen.
Wij zouden daarom eerst een paar dagen in de buurt van Tarragona verblijven om dan door te rijden.
Vervolgens zouden we dan weer terug rijden naar het noorden van Spanje en daar de caravan ergens stallen.
We hebben hiervoor een paar stallingen in het noorden bezocht en erg vrolijk werden we er niet van.
Tot op heden is het bij ons bij voorzichtige plannen gebleven.
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”