stalling zeker verzekering

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
roon2
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 29 nov 2017 12:32

stalling zeker verzekering

Bericht door roon2 » di 5 jan 2021 11:54

Hallo k heb een vraag
Mijn caravan staat in een stalling welke is aangesloten bij de organisatie Stalling Zeker.
Nu kun je via de stalling een verzekering afsluiten de zogenaamde stalling zeker Caravan verzekering.
Op dit moment ben ik verzekerd bij de ANWB en de verzekering gelukkig nog niet hoeven aan aanspreken dus geen ervaring met ANWB omtrent afhandelen van claims.
Op dit moment betaal ik euro 366,00 per jaar voor een all risk verzekering.
Ik heb een vrijblijvende offerte laten maken voor de stalling zeker verzekering en deze komt uit op euro 274,54 per jaar.
Dit heeft als basis een bedrag van euro 50 per jaar en euro 176,89 per jaar voor de all risk dekking (excl assurantie belasting)
Het all risk deel heeft als basis dat de caravan 48 dagen per jaar wordt gebruikt.
Bij meer gebruik wordt er een bedrag in rekening gebracht van euro 4,46 per dag met een maximum van 12 dagen dus totaal maximaal 60 dagen.
Bij minder gebruik wordt de premie gerestitueerd met een bedrag van 4,46 per dag.

Met andere woorden als je (veel) minder dan 48 dagen per jaar gebruik maakt van de caravan is dit veel goedkoper dan verzekeren bij ANWB.
Is er iemand bekend met deze verzekering en wat zijn eventueel de ervaringen.
Bij voorbaat dank
Ronald

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door janoniem » di 5 jan 2021 12:02

Hoe worden die “dagen gebruik” berekend?
Waarschijnlijk zijn de haal- en brengdata voor stalling daarbij bepalend?

Ik vind het moeilijk om meteen te zeggen, dat moet je doen. Vergelijken blijft moeilijk zonder de voorwaarden naast elkaar te leggen (eigen risico, wat is gedekt, hoe wordt met afschrijving omgegaan).
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door Chris » di 5 jan 2021 12:13

Uhhh...

Dan ben je buiten de stalling niet meer verzekerd???
Dus een schadegevalletje is dan eigen kosten??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door deusjevo » di 5 jan 2021 12:22

[re.gif]

Is op zich een All Risk verzekering toch dus ook buiten de stalling?

Eigenlijk best logisch, mensen die meer gebruik maken van een caravan (of met bijvoorbeeld met een auto meer km’s maken) betalen meer premie.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

workel

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door workel » di 5 jan 2021 13:07

[re.gif]
Ben zeer benieuwd voor welk bedrag de caravan is verzekerd bij de ANWB en Stalling zeker daar kon nog wel eens het verschil in zitten.
Of de stalling is qua prijs duurder dan stallen bij de boer.
Als je de voorwaarden goed hebt vergeleken en er een goed gevoel over hebt waarom niet.

roon2
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 29 nov 2017 12:32

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door roon2 » di 5 jan 2021 13:20

janoniem schreef:
di 5 jan 2021 12:02
Hoe worden die “dagen gebruik” berekend?
Waarschijnlijk zijn de haal- en brengdata voor stalling daarbij bepalend?
Klopt de stallingen van stalling zeker hebben een computersysteem en camera's en kunnen zien wanneer de caravan het terrein verlaat en daarop worden de dagen berekend

roon2
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 29 nov 2017 12:32

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door roon2 » di 5 jan 2021 13:22

Chris schreef:
di 5 jan 2021 12:13
Uhhh...

Dan ben je buiten de stalling niet meer verzekerd???
Dus een schadegevalletje is dan eigen kosten??
Binnen stallingsterrein verzekerd voor diefstal brand etc en als de caravan terrein verlaat gaat de extra all risk dekking in

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door Chris » di 5 jan 2021 13:35

Ik snap hem nu.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door Jan van Vijven » di 5 jan 2021 14:45

In ons geval zou het niet werken, soms liet ik de caravan zes weken, of meer, op de oprit staan zonder te gebruiken. Dit zou betekenen dat ik al door die dagen heen ben voor de vakantie begint!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door dieseltijger » di 5 jan 2021 14:57

Zonder de polisvoorwaarden is deze discussie tamelijk zinloos. Voorbeeld: Hoe weet je zeker dat het verlies van jouw caravan gedekt is indien de stalling (inclusief jouw caravan) afbrandt?

Enzovoorts. (maar ga vooral door).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door Wie-niets » di 5 jan 2021 15:39

[re.gif]

Juist
Zeker omdat verzekeringen vaak op opbouw elementen bestaan in het wat en hoe verzekeren, zinloos.
Hoeveel verhalen je soms moet aanhoren, ik ben veel goedkoper verzekert maar als je dan de componenten ga vergelijken komt dan goedkopere verzekering vaak met dezelfde voorwaarden wel eens duurder uit. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door Daphne » di 5 jan 2021 16:05

Als de polisvoorwaarden hetzelfde zijn als de reguliere caravanverzekeringen, dan is het best een slimme constructie. Het is alleen jammer dat de polisvoorwaarden niet online te vinden zijn.

Voor ons zou het niet werken, wij laten de caravan soms een paar weken op de oprit staan, dan zijn die 48 dagen snel op.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door deusjevo » wo 6 jan 2021 21:17

Gisteren de polisvoorwaarden opgevraagd bij StallingZeker, ik vind het op zich toch wel interessant.
Nu al 2 mailtjes verder en geen voorwaarden ontvangen, wordt een beetje omheen gedraaid, beetje vreemd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door Wie-niets » do 7 jan 2021 15:50

Het gebeurt wel meer bij aantrekkelijke aanbiedingen. Als je door gaat vragen is de transparantie in een keer soms ver te zoeken of er wordt om de hete brei gedraaid. weenie.gif

Gebruikersavatar
henkth
Berichten: 266
Lid geworden op: wo 7 dec 2011 13:24

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door henkth » do 7 jan 2021 17:06

Ford Focus 2.0 Wagon Rally Edition - Dethleffs C'joy 480 QLK 2019

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door janoniem » do 7 jan 2021 17:54

Vluchtig doorgelezen.
Zie een fors eigen risico van €150 per gebeurtenis.
Verder hanteert men een no-claim korting, ik verwacht dat bij het bedrag dat TS noemt uitgegaan werd van maximale korting.
En accessoires (b.v. Mover) moeten allemaal bijverzekerd worden.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door Daphne » do 7 jan 2021 18:11

[re.gif]

En dan heb je de polisvoorwaarden nog niet gezien waar de kleine lettertjes in voorkomen. Het is uiterst vreemd dat die niet openbaar staan.
Daarnaast schat ik in dat de stallingskosten ook niet mals zijn en is het bij elkaar opgeteld geen koopje.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

workel

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door workel » do 7 jan 2021 18:11

janoniem schreef:
do 7 jan 2021 17:54
Vluchtig doorgelezen.
Zie een fors eigen risico van €150 per gebeurtenis.
Verder hanteert men een no-claim korting, ik verwacht dat bij het bedrag dat TS noemt uitgegaan werd van maximale korting.
En accessoires (b.v. Mover) moeten allemaal bijverzekerd worden.
Vind € 150 nog wel meevallen, kom je bij Unive, Aveco en IAK ook tegen als eigen risco.
Denk dat men de lopende polis overneemt en dan opnieuw afsluit.
En als de algemene voorwaarden al niet op de site staan dan ben ik er al klaar mee. Zou geen verzekering voor mij zijn. Maar ach heb ook een eigenstalling met mijn eigenstalling verzekering knipoog.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: stalling zeker verzekering

Bericht door deusjevo » do 7 jan 2021 20:03

Daphne schreef:
do 7 jan 2021 18:11
[re.gif]

En dan heb je de polisvoorwaarden nog niet gezien waar de kleine lettertjes in voorkomen. Het is uiterst vreemd dat die niet openbaar staan.
Daarnaast schat ik in dat de stallingskosten ook niet mals zijn en is het bij elkaar opgeteld geen koopje.
Ik heb niets meer van StallingZeker gehoord, ondertussen wel de polisvoorwaarden ontvangen van een gewaardeerd mede forumlid danku.gif
Ik heb nog geen tijd gehad ze te bestuderen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”