Verzameling besparende tip en trucs om gewicht te besparen bij de kampeerbagage

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Verzameling besparende tip en trucs om gewicht te besparen bij de kampeerbagage

Bericht door Wie-niets » do 5 nov 2020 19:59

Het enige wat ik er nog over ga zeggen is het volgende; ik kan mij niet heugen wanneer ik geen reserve wiel bij mij had.
A. Ik ken de wet van Murphy's sommige worden er mee geboren. En natuurlijk soms 4 jaar of meer geen lekke banden. Overigens je wilt soms maar niet de ravage in zo' n wielkast meemaken. Een spuitbus of een prop kwam al helemaal niet in beeld voor dat soort situaties.
B. het reservewiel heeft bij de meeste caravans onder de caravan bij de as gezeten.
Mijn filosofie en ervaring is gebasseerd op lage zwaartepunten creëeren
Dus dubbel profijt. Of te wel een ; Betere weg ligging en voor het malheur een reserve wiel bij mij. weenie.gif

En veel niet meer meenemen als je eens in de zoveel tijd eens ga kijken wat je al tijden niet of nauwelijks gebruikt. knipoog.gif

F.vanDalen

Re: Verzameling besparende tip en trucs om gewicht te besparen bij de kampeerbagage

Bericht door F.vanDalen » do 26 nov 2020 18:22

Neem puur mee wat je nodig en daadwerkelijk gebruikt tijdens je vakantie. En ga voor de lichtere varianten van bijvoorbeeld het meubilair.

En ik heb zelf een lijst gemaakt met wat ik altijd meeneem met het gewicht van de caravan erbij. Zo weet ik dat ik niet overbeladen ben.

Groet

https://kampeertipsvoorbeginners.nl/202 ... rbelading/

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”