Ook iets om over na te denken, bedankt maar hij gaat er veel meer uit en in, vaak weekenden en paar vakanties per jaar, dus moet iets zijn wat makkelijk te handelen is.appellover schreef: ↑di 22 sep 2020 15:04Gedeelte van bovendorpel er uit halen,zagen onder 45 graden,
Kopse kanten met houtlijm afsluiten en schilderen.
Alu strip over gehele lengte boven er op schroeven (rvs),binnen en buiten in dezelfde kleur na hechtprimer.
Ga er van uit ,najaar er in en voorjaar er uit.
Gr.Ron
oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport
- sander_knaus
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Is die airco echt zo goedkoop dat je verregaande aanpassingen wilt doen? Wat is de prijs dan van die superaanbieding?
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Dat is mijn gedachte ook. Kies gewoon voor een bankairco en neem misschien de iets hogere kosten voor de bankairco voor lief. Kan mij ook niet voorstellen dat er heel veel geld tussen zit. In het voorjaar komen er ook genoeg aanbiedingen voor bankairco's.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
795 euro ipv 2300 incl montagesander_knaus schreef: ↑di 22 sep 2020 15:31Is die airco echt zo goedkoop dat je verregaande aanpassingen wilt doen? Wat is de prijs dan van die superaanbieding?
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
moyzo schreef: ↑di 22 sep 2020 15:54795 euro ipv 2300 incl montage dometic 2200sander_knaus schreef: ↑di 22 sep 2020 15:31Is die airco echt zo goedkoop dat je verregaande aanpassingen wilt doen? Wat is de prijs dan van die superaanbieding?
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
RE.gif
kleine tip, als je quote, altijd zorgen dat dit: [/quote] voor de tekst staat die jij typt, als je zelf voor dit typt komt je bericht IN de quote terecht zoals hierboven
kleine tip, als je quote, altijd zorgen dat dit: [/quote] voor de tekst staat die jij typt, als je zelf voor dit typt komt je bericht IN de quote terecht zoals hierboven
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 2359
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Deel van bovenkant kozijn eruit halen en vastzetten aan de deur
Onder ern hoek eruit zagen en kose kanten bekleden met plaatje aluminium om zaagdikte op te vanen
Als je dan 1 deurdeel open doet gaat het vovenste stuk kozijn mee en is je opening daar
Door schuin te zagen komt het geheel netjes op zijn plek als je de deur dicht doet.
De vergrendelpennen wat langer maken zodat ze in de balk boven het kozijn komen
Onder ern hoek eruit zagen en kose kanten bekleden met plaatje aluminium om zaagdikte op te vanen
Als je dan 1 deurdeel open doet gaat het vovenste stuk kozijn mee en is je opening daar
Door schuin te zagen komt het geheel netjes op zijn plek als je de deur dicht doet.
De vergrendelpennen wat langer maken zodat ze in de balk boven het kozijn komen
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Wij kregen ook zo een “super” aanbieding, jammer dan, ik wil dat ding niet dus dan eventueel maar iets meer betalen voor wat ik wel wil.moyzo schreef:moyzo schreef: ↑di 22 sep 2020 15:54795 euro ipv 2300 incl montage dometic 2200sander_knaus schreef: ↑di 22 sep 2020 15:31Is die airco echt zo goedkoop dat je verregaande aanpassingen wilt doen? Wat is de prijs dan van die superaanbieding?
Btw: onze bankairco gaat uiteindelijk minder dan gratis zijn... ga nog eens onderhandelen en trap niet in die “aanbiedingen”
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Geheel mee eens. Als het gaat om een aanbieding in combinatie met een nieuwe caravan, en je vertelt de dealer dat ie er voor 900 euro een bankairco in mag zetten in plaats van de dakairco, anders geen deal, acht ik de kans best heel groot dat ie dat doet.
Sterker..stel eerst eens voor dat ie dat ding er gratis bij doet, en kijk dan waar de onderhandeling eindigt.
Sterker..stel eerst eens voor dat ie dat ding er gratis bij doet, en kijk dan waar de onderhandeling eindigt.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Moyzo heeft het denk ik over de aanbieding van Knaus...
Die leggen in de fabriek de dakairco er al op en sluiten het spul aan, bij mij zelfs een extra groep hiervoor gemaaakt.
Zit ook de VV op trouwens... warm en koud saampies..
M.a.w. ik vermoed dat het geen dealer aanbieding is..maar een fabrieks aanbieding.
En Knaus bied deze aan... geen bank airco... keuze is alleen Ja/Nee
Die leggen in de fabriek de dakairco er al op en sluiten het spul aan, bij mij zelfs een extra groep hiervoor gemaaakt.
Zit ook de VV op trouwens... warm en koud saampies..
M.a.w. ik vermoed dat het geen dealer aanbieding is..maar een fabrieks aanbieding.
En Knaus bied deze aan... geen bank airco... keuze is alleen Ja/Nee
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Hoi Moyzo,
Het is een standaard kozijn ? [afmeting. 67 x 114 mm ?]. Zoals ik het nu in kan schatten zou je de bovendorpel kunnen verwijderen van het kozijn. Zet eerst de kozijn stijlen extra vast boven in en onderin. Bijvoorbeeld met een BAT hoek. Je kunt dan maximaal 65 mm winnen. De deuren zijn, zover ik kan zien, opgebouwd op een frame. Je kunt de deuren aan de bovenzijde verlengen en op het frame een extra strook aanbrengen. Je “verlengt” hiermee je deuren wat vanaf buiten wel iets minder fraai is. De scharnieren en alles blijft verder op zijn plaats. De grendels zul je mee omhoog moeten plaatsen maar dit is geen probleem. Om te voorkomen dat er vocht door bijvoorbeeld wind of slagregen bovenlangs binnenkomt zou je een nieuwe aanslag lat moeten maken. Deze maat gaat weer af van je doorrij hoogte ! Op zich is de klus redelijk makelijk uit te voeren. Je moet je echter afvragen of dit inderdaad opweegt tegen de keuze van een andere airco zoals sommige al voorstellen.
Succes met de overweging.
Gr. Chris
Het is een standaard kozijn ? [afmeting. 67 x 114 mm ?]. Zoals ik het nu in kan schatten zou je de bovendorpel kunnen verwijderen van het kozijn. Zet eerst de kozijn stijlen extra vast boven in en onderin. Bijvoorbeeld met een BAT hoek. Je kunt dan maximaal 65 mm winnen. De deuren zijn, zover ik kan zien, opgebouwd op een frame. Je kunt de deuren aan de bovenzijde verlengen en op het frame een extra strook aanbrengen. Je “verlengt” hiermee je deuren wat vanaf buiten wel iets minder fraai is. De scharnieren en alles blijft verder op zijn plaats. De grendels zul je mee omhoog moeten plaatsen maar dit is geen probleem. Om te voorkomen dat er vocht door bijvoorbeeld wind of slagregen bovenlangs binnenkomt zou je een nieuwe aanslag lat moeten maken. Deze maat gaat weer af van je doorrij hoogte ! Op zich is de klus redelijk makelijk uit te voeren. Je moet je echter afvragen of dit inderdaad opweegt tegen de keuze van een andere airco zoals sommige al voorstellen.
Succes met de overweging.
Gr. Chris
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Ik zou gaan voor een definitieve oplossing,- alleen in het middengebied iets uitzagen,- daarin een apart scharnierend deel aanbrengen voor de doorgang airco ziet er aan de buitenkant niet uit. Zo'n wijziging kan je ook niet meer ongedaan maken als je de caravan over een aantal jaren weg doet.
Ik zou het gehele kozijn los maken van zijn verankering in de muur (beide kozijnstijlen zijn verankerd als er sprake is van gemetselde muren).
Het geheel (kozijn en deuren) omhoog schuiven tot de dagkant van de bovendorpel gelijk komt met de onderkant bestaande houten randbalk van de dakconstructie,- aan de buitenkant komt dan waarschijnlijk de dagkant van het kozijn ook gelijk met de onderkant boeiboord. Evt. kan je de hoogte van die boeiboord aanpassen als je aan de buitenzijde wel de bovendorpel van het kozijn zichtbaar wil hebben.
De kozijnstijlen aan de onderkant voorzien van (bv. hardsteen) neuten.
De deuren aan de onderzijde voorzien van een weldorpel zoals je die ook ziet bij b.v. een naar binnen draaiende voordeur, zodat deze weer netjes aansluit op de vloer of voorziening die reeds op de vloer aanwezig is zoals bv. een in de vloer verankert stalen hoekprofiel.
succes met het vinden van een juiste oplossing, met vriendelijke groet
Jan Vijn
Ik zou het gehele kozijn los maken van zijn verankering in de muur (beide kozijnstijlen zijn verankerd als er sprake is van gemetselde muren).
Het geheel (kozijn en deuren) omhoog schuiven tot de dagkant van de bovendorpel gelijk komt met de onderkant bestaande houten randbalk van de dakconstructie,- aan de buitenkant komt dan waarschijnlijk de dagkant van het kozijn ook gelijk met de onderkant boeiboord. Evt. kan je de hoogte van die boeiboord aanpassen als je aan de buitenzijde wel de bovendorpel van het kozijn zichtbaar wil hebben.
De kozijnstijlen aan de onderkant voorzien van (bv. hardsteen) neuten.
De deuren aan de onderzijde voorzien van een weldorpel zoals je die ook ziet bij b.v. een naar binnen draaiende voordeur, zodat deze weer netjes aansluit op de vloer of voorziening die reeds op de vloer aanwezig is zoals bv. een in de vloer verankert stalen hoekprofiel.
succes met het vinden van een juiste oplossing, met vriendelijke groet
Jan Vijn
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
RE.gif
Zo te zien zit de huidige bovendorpel strak gemonteerd onder de randbalk. Je kunt dus met het kozijn niet verder omhoog. En waarom zou je de stijlen niet laten zitten ? Een doorsnede zou makkelijker zijn om te bekijken of de oplossing kan.
Gr. Chris
Zo te zien zit de huidige bovendorpel strak gemonteerd onder de randbalk. Je kunt dus met het kozijn niet verder omhoog. En waarom zou je de stijlen niet laten zitten ? Een doorsnede zou makkelijker zijn om te bekijken of de oplossing kan.
Gr. Chris
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Dit lijkt mij een goede oplossingmark m schreef: ↑di 22 sep 2020 14:46Ok, ik hoop dat ik het voldoende kan uitleggen, zodat het te begrijpen is...
- De bovenregel aan beide kanten bij de zijstijlen doorzagen, zodat je de bovenregel er tussenuit kan halen. Vermoedelijk zit de bovenregel nog wel ergens vastgeschroefd…
- Tussen de bovenregel en de houten balk (boven de bovenregel) scharnieren maken, zodat de bovenregel naar buiten kan scharnieren (180gr).
- Aan de bovenregel en houten balk een systeem maken met haken of bout/moer verbinding, zodat je de bovenregel kan klemmen als ie op z'n originele plek zit.
Het idee is dat je de bovenregel naar buiten kan scharnieren, waardoor je van dikte van de bovenregel (minus hoogte van de scharnieren) aan extra ruimte krijgt. Als de bovenregel in z'n originele positie staat, dan moet je hem klemmen met iets om te voorkomen dat de bovenregel naar beneden 'valt / scharniert' en als de bovenregel naar buiten is gescharniert (om de caravan in / uit de schuur te zetten), dan ben je iets nodig om de bovenregel in de omhoog geklapte positie te houden.
- Een constructie maken, zodat je de regel kan klemmen als 'ie' naar buiten is gescharnierd en op deze positie blijft staan. Dit kan ook gewoon een stok of iets dergelijk zijn.
Op deze manier hou je wel gewoon de aanslag voor de deuren, dus blijven de deuren goed sluiten, geen tocht en geen ongedierte.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Ik zou er een lokale aannemer even naar laten kijken.
Zit er niet 1 bij je in de straat toevallig?
Eric
Zit er niet 1 bij je in de straat toevallig?
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Fendt doet dat ook... maar niet bij de mijne!Chris schreef:Moyzo heeft het denk ik over de aanbieding van Knaus...
Die leggen in de fabriek de dakairco er al op en sluiten het spul aan, bij mij zelfs een extra groep hiervoor gemaaakt.
Zit ook de VV op trouwens... warm en koud saampies..
M.a.w. ik vermoed dat het geen dealer aanbieding is..maar een fabrieks aanbieding.
En Knaus bied deze aan... geen bank airco... keuze is alleen Ja/Nee
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
RE.gif
En dat jou keuze.
Ik koos ook voor die dikke € 1500 korting.
Moyzo lijkt dat ook zo te willen.
En dat jou keuze.
Ik koos ook voor die dikke € 1500 korting.
Moyzo lijkt dat ook zo te willen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Om niet off topic te raken, we mogen wel kritisch zijn om wat korting is. Korting is relatief. Is nu de korting op de kale nieuwe caravan 1500 euro minder? Minder inruil? Is de mover nu volle bak betaald? Links of rechtsom betaal je zelf die korting altijd naar mijn idee.
Maar als de keus echt de dakairco moet zijn dan zou ik ook een lokale klussert er naar laten kijken. Moet constructief wel veilig zijn.
Maar als de keus echt de dakairco moet zijn dan zou ik ook een lokale klussert er naar laten kijken. Moet constructief wel veilig zijn.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
RE.gif
Het is geen korting door de dealer maar gewoon een goedkope fabrieksoptie. Het zit de onderhandelingspositie niet in de weg.
Het is een leuke actie maar het zou mij het gedoe niet waard zijn en zou wat meer betalen voor een bankairco en deze achteraf laten installeren. Shop rond en geef de dealer de kans om het ook voor die prijs te doen.
Vrienden van ons hebben al in 2 caravans dit achteraf laten doen, door https://www.luikenaircos.nl/aircos/onde ... nk-aircos/ gewoon bij hun thuis voor de deur.
En bedenk dat je al veel hebt bespaard door de caravan thuis te stallen. Dan kan een duurdere airco er wel van af.
Trouwens even een andere wilde gedachte. Neem de dakairco wel en kijk na aflevering of de caravan door de opening past. Wie weet valt het mee en kan het net. Als het niet past kun je de airco laten verwijderen en een mini dakluik erin. Je verkoopt de airco, die is meer waard dan de betaalde 700€ + kosten van een dakluik. En laat een bankairco installeren.
Het is geen korting door de dealer maar gewoon een goedkope fabrieksoptie. Het zit de onderhandelingspositie niet in de weg.
Het is een leuke actie maar het zou mij het gedoe niet waard zijn en zou wat meer betalen voor een bankairco en deze achteraf laten installeren. Shop rond en geef de dealer de kans om het ook voor die prijs te doen.
Vrienden van ons hebben al in 2 caravans dit achteraf laten doen, door https://www.luikenaircos.nl/aircos/onde ... nk-aircos/ gewoon bij hun thuis voor de deur.
En bedenk dat je al veel hebt bespaard door de caravan thuis te stallen. Dan kan een duurdere airco er wel van af.
Trouwens even een andere wilde gedachte. Neem de dakairco wel en kijk na aflevering of de caravan door de opening past. Wie weet valt het mee en kan het net. Als het niet past kun je de airco laten verwijderen en een mini dakluik erin. Je verkoopt de airco, die is meer waard dan de betaalde 700€ + kosten van een dakluik. En laat een bankairco installeren.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Geen dakairco maar een bankairco....het gaat je toch geld kosten, weg aanbieding
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Hoezo ?
Ik heb nog nooit de catalogusprijs betaald voor een nieuwe caravan of auto, incl. alle toeters en bellen.
Aanbiedingen zeggen mij niks.
De verkoper moet verkopen.
Ik hoef niks te kopen.
Dat gegeven is in een goed gesprek onder een paar bakjes koffie samen verder uit te diepen.
Ik heb nog nooit de catalogusprijs betaald voor een nieuwe caravan of auto, incl. alle toeters en bellen.
Aanbiedingen zeggen mij niks.
De verkoper moet verkopen.
Ik hoef niks te kopen.
Dat gegeven is in een goed gesprek onder een paar bakjes koffie samen verder uit te diepen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
RE.gif
En zo simpel is het, ik heb die 50 jahres aanbieding niet genomen en precies besteld wat ik wil.... na veel gebabbel en latere telefoontjes was ik veel goedkoper uit dan die aanbieding.
Met een airco zoals ik wil en veel andere dingen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En zo simpel is het, ik heb die 50 jahres aanbieding niet genomen en precies besteld wat ik wil.... na veel gebabbel en latere telefoontjes was ik veel goedkoper uit dan die aanbieding.
Met een airco zoals ik wil en veel andere dingen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
dat laatste is ook een goed idee, dank jeDaphne schreef: ↑wo 23 sep 2020 08:29RE.gif
Het is geen korting door de dealer maar gewoon een goedkope fabrieksoptie. Het zit de onderhandelingspositie niet in de weg.
Het is een leuke actie maar het zou mij het gedoe niet waard zijn en zou wat meer betalen voor een bankairco en deze achteraf laten installeren. Shop rond en geef de dealer de kans om het ook voor die prijs te doen.
Vrienden van ons hebben al in 2 caravans dit achteraf laten doen, door https://www.luikenaircos.nl/aircos/onde ... nk-aircos/ gewoon bij hun thuis voor de deur.
En bedenk dat je al veel hebt bespaard door de caravan thuis te stallen. Dan kan een duurdere airco er wel van af.
Trouwens even een andere wilde gedachte. Neem de dakairco wel en kijk na aflevering of de caravan door de opening past. Wie weet valt het mee en kan het net. Als het niet past kun je de airco laten verwijderen en een mini dakluik erin. Je verkoopt de airco, die is meer waard dan de betaalde 700€ + kosten van een dakluik. En laat een bankairco installeren.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
Voordat ik mijn garage ging vernaggelen voor 1500 euro voordeel op een airco, stroomde er nog heel veel water door de Rijn.
Wat ik zou doen? Een andere stalling zoeken, kleine wielen met de zelfde steek zoeken om te monteren voor het stallen, een andere airco nemen of wellicht helemaal geen, weet ik veel. Maar ik zou NOOIT de garage zo "aanpassen" zodat je onomkeerbare schade krijgt met half doorgezaagde kozijnen en dakconstructie. Daar heb je namelijk over 25 jaar nog "profijt" van. De caravan ben je dan al lang vergeten.
Bovendien... Ik zie de balklaag van je dak al net boven het kozijn begint. Daar zit je dus ook mee. Ik zou het echt nooit doen op deze manier.
Wat ik zou doen? Een andere stalling zoeken, kleine wielen met de zelfde steek zoeken om te monteren voor het stallen, een andere airco nemen of wellicht helemaal geen, weet ik veel. Maar ik zou NOOIT de garage zo "aanpassen" zodat je onomkeerbare schade krijgt met half doorgezaagde kozijnen en dakconstructie. Daar heb je namelijk over 25 jaar nog "profijt" van. De caravan ben je dan al lang vergeten.
Bovendien... Ik zie de balklaag van je dak al net boven het kozijn begint. Daar zit je dus ook mee. Ik zou het echt nooit doen op deze manier.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: oplossing gezocht voor probleem met hoogte kozijn stalling
RE.gif
Allemaal heel veel werk om dat je caravan bij de deur vakantie klaar te krijgen
Allemaal heel veel werk om dat je caravan bij de deur vakantie klaar te krijgen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB