Aanrijding zonder schade

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1018
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Aanrijding zonder schade

Bericht door GSAndre » vr 14 aug 2020 20:39

s-Morgens vroeg vertrokken we vanaf de camping in Tsjechië, om de drukte op de smalle wegen zoveel mogelijk te vermijden.
Wegen zijn ( in dat gebied) Max. 5 meter breed, wat het met tegenliggers ( vrachtwagens e.d.) soms wel eensch spannend maakt.
Maar sommige stukken zijn smaller, en komt het dichter bij de 4 meter.

Op één van de smallere stukken komt er vanachter een Skoda met hoge snelheid aangereden, denk nog, je zal je moeten wachten, gosah ! Maar hij dacht er anders over, half door de berm, slingerend en al, rakelings langs mijn spiegel, sjees de malloot door het (prachtige thumbup.gif ) Tsjechische landschap.

In mijn beste Haags, nog een verwensing naar de snel verwijderende Skoda bestuurder te hebben gedaan, praten wij verder over hoe fijn de vakantie was en vergeten te voorval whistle.gif

Uren later op een parkeerplaats, wil ik een foto maken van de combinatie, zie ik een zwarte streep van zeker 2 meter over de zijkant van de caravan lopen. (ter hoogte van een Skoda spiegel scratch.gif )
Na mijn vocabulaire grof Haags in de lucht te hebben geslingerd, pak ik wat Autowas en begin te poetsen en warempel ik krijg de zwarte veeg verwijdert !
5634DA0B-F4D6-4A12-86F2-AFE3BF7C9196.jpeg
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36087
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aanrijding zonder schade

Bericht door Chris » vr 14 aug 2020 21:12

Daar zit de fout Andre....
Die Skoda coureur verstaat natuurlijk geen plat Haags, anders had ie vast wel een robbertje willen meepraten in het plat Tsjechisch ..

Maar... wees blij dat het zo afgelopen is.... je zal een schade oplopen door zo'n idioot...kwam ie soms net uit de kroeg en was ie op weg naar z'n werk??

Nadeel bij een voordeel... je mag nu de hele zijkant gaan poetsen... de rest ziet er niet meer uit.. awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Aanrijding zonder schade

Bericht door Abve » vr 14 aug 2020 21:23

Daar kom je dus goed vanaf!
Voor hetzelfde had je met schade gezeten en dan maar hopen dat je goed verzekerd bent.

Ik had vorig jaar ook zoiets maar dat was mijn eigen schuld
In Oostenrijk reed ik bij een nauwe passage heel voorzichtig langs een stilstaande vrachtauto. Via de spiegels had ik voldoende ruimte, dacht ik, maar vergat daarbij de linker buitenspiegel van de vrachtauto. Die zit immers een stuk hoger en had ik nooit gezien. Plots riep iemand ‘Halt!’
Bleek ik net met de rechter zijwand het rubber van de vrachtautospiegel te raken.

Ook een rubberen streep van ca 60 cm, die ik op de volgende camping gelukkig weer helemaal kon wegpoetsen.
‘kantjeboord’ dus .. mrgreen.gif
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Aanrijding zonder schade

Bericht door RichTrip » za 15 aug 2020 09:30

Ook dit jaar tijdens de terugreis. Was net klaar met tanken. Ik draai me weer om naar de auto en ineens schuift de hele combinatie een klein stukje naar voren.
Ik ren naar achteren, is er een Frans Renault Master camper busje per ongeluk vooruit gerold tegen de Kip aan. Precies met de bolling van de motorkap tegen de dikke polyester achterkant net onder mijn achterlicht......
Heel goed gekeken, afgezien van een heel klein krasje geen verdere schade.
Gelukkig, in Frankrijk met Fransen en ongeveer 40 graden.....dan zit je niet te wachten op extra vertraging en een hoop rompslomp.

Maar mooi dat het bij jullie ook goed is afgelopen!
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3688
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Aanrijding zonder schade

Bericht door Niels83 » za 15 aug 2020 11:46

hier schade zonder aanrijding. mijn z9on heeft iets tegen de bmw van de buren. flinke schep zat over de motorkap gegooid en vervolgens met zijn schep afgeveegd.

gelukkig vriendelijke mensen. verzekering zal jet oplossen hoop ik. voelde. me alleen lullig, had gekeken maar zag niets, vertrokken op een uitje kwam de buurman daarna bij ons dat er toch krassen waren.

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: Aanrijding zonder schade

Bericht door aukemuis » za 15 aug 2020 14:21

Als jij niets zag zijn ze er negen van de tien keer wel uit te ploijsten
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3688
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Aanrijding zonder schade

Bericht door Niels83 » za 15 aug 2020 14:48

dat vermoed ik ook. maar dat hoeft voor rekening van de buurman natuurlijk. naderhand overduidelijk hoor.

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: Aanrijding zonder schade

Bericht door aukemuis » za 15 aug 2020 14:52

dat snap ik, alleen heb liever een auto die gepolijst wordt , als over gespoten.
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Techn

Re: Aanrijding zonder schade

Bericht door Techn » za 15 aug 2020 15:45

Niels83 schreef:dat vermoed ik ook. maar dat hoeft voor rekening van de buurman natuurlijk. naderhand overduidelijk hoor.
Wat bedoel je met deze niels?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3688
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Aanrijding zonder schade

Bericht door Niels83 » za 15 aug 2020 17:33

ik miste het woord niet. het zal ws wat poets werk zijn. dus ook relatief lage kosten zal ik moeten vergoeden. gelukkig voor verzekerd

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5776
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Aanrijding zonder schade

Bericht door Morgoth » do 20 aug 2020 10:13

We sliepen een nachtje bij mijn schoonmoeder. Ging om 5:30 's morgens de bel. Het krantenmeisje. Meneer, ik ben tegen uw auto gefietst. Ook een zwarte veeg. Lekker verder fietsen meid, niks aan de hand!
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Aanrijding zonder schade

Bericht door Den Adriaan » do 20 aug 2020 10:22

Tsjechen zijn soms totale idioten op de weg.
Inhalen in bochten?
Gewoon doen joh, je familie plaatst wel een monumentje langs de rand van de weg.
Inzicht ontbreekt vaak.
Ik vermoed dat je het rijbewijs krijgt als je kan aantonen dat je de auto kan starten.

Er vallen heel wat verkeersdoden, ooit zal het beter worden.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3688
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Aanrijding zonder schade

Bericht door Niels83 » do 20 aug 2020 12:08

Morgoth schreef:
do 20 aug 2020 10:13
We sliepen een nachtje bij mijn schoonmoeder. Ging om 5:30 's morgens de bel. Het krantenmeisje. Meneer, ik ben tegen uw auto gefietst. Ook een zwarte veeg. Lekker verder fietsen meid, niks aan de hand!
wel heel lief van dat meisje.

mijn auto' s hebben altijd de neiging om snel te beschadigen na aankoop. paar jaar terug een erg jonge als nieuw ogende citigo gekocht 2 weken later terhoogte van een kinder fiets stuur dikke scherpe deuken erin. geen kind te ontdekken half jaar later dikke krassen bij de wielkast geen wegrijden auto te bekennen.

na de eerste krassen kan ik er niet meer wakker om liggen. Dus toen mijn buurman schuldbewust voor de deur stond dat hij vergeten was zijnachterdeur dicht te doen en tegen de 11 jaar oude fabia met 3ton op de teller schrok hij toen ik zei bedankt dat je het komt zeggen, geeft hem extra karakter joh.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”