Het gisteren toevallig met mijn dealer gehad over het in de winter camperen met een caravelair. Hij is dealer van Sprite, Lmc,Weinsberg en caravelair. Hij gaf aan dat de isolatie van de huidige caravelair niet minder is dan van andere caravans. In de nieuwe titanium uitvoering is de ringverwarming uitstekend aangelegd (langs beide kanten).
Ik dacht dat de sprite een betere caravan zou zijn in de kou. Volgens hem alleen in de cruise uitvoering. Bij de andere zou hij de ringverwarming aan moeten passen omdat deze maar langs 1 kant ligt. De titanium is ook nog uitgerust met een ultraheat.
bomen en bos
Re: bomen en bos
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
- mrbullmastiff
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
- Locatie: Sluiskil
Re: bomen en bos
Ik heb zelf in 2004 een nieuwe Calista 450 gekocht. In de jaren dat ik hem had waren er problemen met de dakluiken en met name de ramen voorin. Ik heb in 2012 vier nieuwe ramen moeten plaatsen waar ik op dat moment al problemen mee had om die te vinden. De ramen lieten los en vervormden waardoor er lekkage ontstond. Ondertussen is het vermoedelijk nog moeilijker geworden om dit soort onderdelen te vinden.Hermanus schreef:Ik zie op dit moment veel aanbiedingen van Chateau Calista 450 caravans, van rond 2001 tot 2006. Een caravan die precies alle specificaties heeft die TS zoekt, en zowel qua gewicht en prijsklasse precies in zijn straatje passen. Wel even goed rondkijken, want er worden er aangeboden met mover en zonder mover, in dezelfde prijsklasse.
Iemand die een Chateau koopt uit die jaren moet zich goed realiseren dat de fabrikant failliet is en dat de verkrijgbaarheid van onderdelen een probleem kan worden.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: za 18 jan 2020 15:49
Re: bomen en bos
Ik denk dat Caravelair in Nederland nog steeds de naam heeft van een alleen maar low budget merk. Hierdoor zie je in Nederland de luxere modellen ook bijna niet. Mensen denken dat alle modellen extreem lichtgewicht zijn uitgevoerd en weinig opties hebben.Gerrie schreef: ↑do 6 aug 2020 10:08Het gisteren toevallig met mijn dealer gehad over het in de winter camperen met een caravelair. Hij is dealer van Sprite, Lmc,Weinsberg en caravelair. Hij gaf aan dat de isolatie van de huidige caravelair niet minder is dan van andere caravans. In de nieuwe titanium uitvoering is de ringverwarming uitstekend aangelegd (langs beide kanten).
Ik dacht dat de sprite een betere caravan zou zijn in de kou. Volgens hem alleen in de cruise uitvoering. Bij de andere zou hij de ringverwarming aan moeten passen omdat deze maar langs 1 kant ligt. De titanium is ook nog uitgerust met een ultraheat.
Re: bomen en bos
de ramen van een chateau zij gewoon goed verkrijgbaar. komt bij polyplastic vandaag. kan je tot zeker 22 jaar terug gemakkelijk bestellen.
net als de andere merken met deze ramen niet in het bruin rode kleur maar in het grijs.
caravalair bouw ook een hele luxe wagen de alegra optima, hier zie je duidelijk de goede invloed van de Adria in, de rest blijft ligt gewicht en simpel.
net als de andere merken met deze ramen niet in het bruin rode kleur maar in het grijs.
caravalair bouw ook een hele luxe wagen de alegra optima, hier zie je duidelijk de goede invloed van de Adria in, de rest blijft ligt gewicht en simpel.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: za 18 jan 2020 15:49
Re: bomen en bos
Dat is ook te kort door de bocht. De Artica serie is ook niet simpel uitgevoerd en heeft dezelfde luxe aan boord als de vergelijkbare Knaus en Hobby modellen. Qua gewicht is deze ook praktisch gelijk aan hetzelfde model van Hobby. Wij hebben juist voor dit model gekozen omdat het wat steviger aanvoelde dan het vergelijkbare model van Hobby
Re: bomen en bos
RE.gif
Waar ik wel rekening mee zou houden is het budget imago van Caravelair, ook al is dat onterecht voor de 2 top series. Er is een kans dat je dit terug gaat zien inruil prijzen, omdat een Knaus / Hobby / ... zich makkelijker verkoopt voor een goed bedrag. Uiteraard geen issue als je de caravan van plan bent om 15 jaar te houden. Wij gaan waarschijnlijk na 4 a 5 jaar weer inruilen en dan is dit voor mij wel een punt van zorg. Waardoor ik lekker kudde gedrag vertoon en een Knaus koop
Waar ik wel rekening mee zou houden is het budget imago van Caravelair, ook al is dat onterecht voor de 2 top series. Er is een kans dat je dit terug gaat zien inruil prijzen, omdat een Knaus / Hobby / ... zich makkelijker verkoopt voor een goed bedrag. Uiteraard geen issue als je de caravan van plan bent om 15 jaar te houden. Wij gaan waarschijnlijk na 4 a 5 jaar weer inruilen en dan is dit voor mij wel een punt van zorg. Waardoor ik lekker kudde gedrag vertoon en een Knaus koop
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51
Re: bomen en bos
Iedereen hartelijk dank voor de tips. Vandaag hebben we er een uitgezocht. Het is een Kip Navigator 44 TDB geworden uit 2003.
Trigano Itinea GL
Re: bomen en bos
Gefeliciteerd met jullie nieuwe Kip!
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk