Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door RonvA » do 4 jun 2020 12:58

Henri Berends schreef:
do 4 jun 2020 09:29
Je hebt er in ieder geval een beste trekker ervoor. Wij zijn met de LC ook erg tevreden.
Leuk! Wist niet dat er nog meer LC eigenaren waren hier :) ook een 3.0 zie ik, ongeveer dezelfde motor dan ;)

RE.gif

ja dat is wel de andere mogelijkheid, staan ze elke keer voor een ijsje bij je. Wij gaan sowieso doorgaand (proberen we) naar wat rustigere campings.. Hoop sowieso niet op teveel buurkinderen haha. En de koelkast / vriezer controleren heb ik op mijn lijstje gezet :). Ik gebruik al jaren de app colornote (ook voor o.a. boodschappen) en je kan daar makkelijk een checklist op maken die je kan hergebruiken :).
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door DVDGuy » do 4 jun 2020 16:18

Ik heb alle sleutels die met de caravan te maken hebben aan een ring/koord zitten en mijn vrouw had middels zo’n zelfde ring/koord alle reservesleutels.

De caravanspiegels bewaar ik altijd in de caravan, zodat ik die niet kan vergeten mrgreen.gif
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door DV_t » do 4 jun 2020 16:33

Daphne schreef:
do 4 jun 2020 11:07
RE.gif

echt nie. Ik zou niet willen dat buurkinderen komen helpen en na 1 ijsje laten ze je niet meer met rust.


@RonvA, relax en bedenk dat het niet de lancering van SpaceX betreft, alles komt goed mrgreen.gif Oh ja, check de vriezer extra voordat je de caravan in de stalling zet. Wij hebben ooit 2 forellen over het hoofd gezien. Gelukkig gaan we regelmatig weg en bleeft het bij 2 weken stalling anders hadden we onze toen 5 maanden oude caravan naar de sloop kunnen brengen denk ik. :oops:
Wij hebben ook ooit eens een doos vissticks in het vriesvak laten liggen stom.gif . Die lucht krijg je er bijna niet meer uit

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door RonvA » do 4 jun 2020 17:12

DVDGuy schreef:
do 4 jun 2020 16:18
Ik heb alle sleutels die met de caravan te maken hebben aan een ring/koord zitten en mijn vrouw had middels zo’n zelfde ring/koord alle reservesleutels.

De caravanspiegels bewaar ik altijd in de caravan, zodat ik die niet kan vergeten mrgreen.gif
Gaan wij ook zo doen met de sleutels, en disselslot heeft zoveel reserve sleutels, die bewaar ik wel extra op bepaalde plekken.

Onze spiegels liggen ook gewoon in de Caravan straks inderdaad, die kan ik niet vergeten.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door PD » do 4 jun 2020 17:26

DVDGuy schreef:
do 4 jun 2020 16:18
Ik heb alle sleutels die met de caravan te maken hebben aan een ring/koord zitten en mijn vrouw had middels zo’n zelfde ring/koord alle reservesleutels.

De caravanspiegels bewaar ik altijd in de caravan, zodat ik die niet kan vergeten mrgreen.gif
Dit doen wij precies zo en dat kwam vorig weekend goed uit...……. we gingen inmiddels zo "op de automaat" naar de camping dat ik de caravansleutels vergeten was awhoea.gif Gelukkig had mijn vrouw de reserveset in haar tas thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door Herman&Saskia » do 4 jun 2020 17:28

RE.gif anders had je dat heeeeeeeeeeele eind terug gemoeten awhoea.gif

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door Bospaadje » vr 5 jun 2020 07:22

Ik heb in de berging een plankje met caravan spul, wintertent, accu+druppelaar, cee kabel oprit 5m, EN spiegels.
Mijn ouders hebben ook caravan en ik haal hem wel eens op uit stalling. Dus spiegels in eigen caravan is dan lastig.
Ik wil ook aankomen en de stalling zo weinig mogelijk tijd kosten. Dus thuis klap ik haakje al uit en spiegels erop.
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door MIFR » vr 5 jun 2020 07:24

Misschien handig om te zorgen dat je wat gereedschap in de caravan hebt liggen?

Ik zat net een topic te lezen waar het ging over kapotte zekeringen. Handig om daarvan een extra setje mee te nemen?
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door RonvA » vr 5 jun 2020 09:06

Ik neem altijd mijn gereedschapkoffer mee in de auto, heb 500 kilo laadvermogen over dus die paar kilo maakt me niks ;) dus dat heb ik gecoverd!
Zekeringen heb ik een paar reserve in de auto. Ik heb nog een extra set besteld online, die is al 6 weken onderweg naar mijn huis vanuit CH...

RE.gif Rijden met caravanspiegels zonder caravan is volgens mij wettelijk niet toegestaan.. aangezien ik 20 min moet rijden naar de stalling schroef ik ze toch echt pas daar erop ;)
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door RonvA » za 6 jun 2020 19:16

Even een epistel, vandaag van me afschrijven xD Sorry alvast, wordt een lap tekst! whistle.gif

Vanmorgen de Caravan om 9 uur op gaan pikken, denk half uurtje bezig geweest buiten. In vogelvlucht de hele caravan doorgenomen. WC / Spoelwatertank / water tank / gas aansluitingen en hoe ze uit kunnen / knopjes en besturing van de koelkast en van de kachel. Het TFT display van de boord computer meegenomen. De accu even bekeken. Ook bekeken waar de kraantjes zitten om de boiler af te tappen en hoe de watertank leeggemaakt kan worden (gewoon pijpje van de overloop eruit trekken..).
So far so good! Auto aangepikt, lampen etc. getest. Ook allemaal goed! Voor we weg reden nog even de 2 gasflessen (ja 2…) in de disselbak gezet zodat we iets aan kogeldruk hadden, had geen idee hoeveel op dat moment! Even langs mijn ouders gereden die 10 min rijden weg wonen en daar de caravan laten zien. Daarna richting het Doornse gat gereden, niks aan de hand en de combinatie reed super, hele tijd in zijn 5 en zo rond de 1600 toeren behalve bij bruggen etc. gaf hij gas bij naar ongeveer 2100/2200 toeren (hij schakelde niet terug, dat deed ik later zelf naar zijn 4 en dan gaat hij richting de 2500/2600 toeren). Ook een leuke hagelbui en regenbui gehad onderweg. (zie filmpje op instagram @overlandingNL als je de hagel wil zien haha). Goed aangekomen in Doornse gat en daar ongeveer 3 uur bezig geweest met te bedenken hoe alles in de Hobby zou moeten komen te liggen. We wilden de voortent eerst steeds in de auto meenemen, maar die paste uiteindelijk makkelijk onder het bed samen met de stoelen en voetenbankjes, Dus de voortent ligt daar in de zak, samen met het opstapje, de stoelen en nog wat zaken. Verder de keuken ingericht en zaken als een luchtdoorlatend onderdoek voor de voortent, houten plankjes en de gele oprijblokken liggen allemaal in de disselbak. Daarna even proberen te kloten met de ingebouwde kogeldrukmeter op het neuswiel. Nou wat een ramp is dat. Hij gaf tussen de 50 en 75 aan. Maar als je hem omhoog of omlaag draaide ging hij vrolijk van 0 naar 125… Dus mijn vader opgebeld die nog een oude weegschaal heeft (geen glazen..) en vast wel een houten balkje zodat ik wat nauwkeuriger kan meten.

Toen kwam het moment van gaan, de caravan weer aangepikt, wat al niet helemaal lekker ging (neuswiel wel de goede kant op draaien…) Waren het terrein nog niet af en een herrie. Bij elke oneffenheid, elke bocht een hoop gebonk en geknars.. een keer gestopt.. kon toch echt niks vreemds zien.. handrem, kabels, alles zat zoals het moest en alles zat vast. Dus toch doorgereden. Maar het kabaal in bochten etc. bleef. Uiteindelijk toch maar weer even gestopt en de gasflessen van de disselbak naar de auto verplaatst, scheelt toch ongeveer 22 kilo. Misschien was hij toch veel te zwaar? Het lawaai leek minder maar het zat me alles behalve lekker. Weer bij mijn ouders bleek de disselkop (hoe noem je zo’n ding?) redelijk schuin te zitten.. Misschien was dat het meer? We gingen wegen, zat maar 50 KG kogeldruk op!. De gasflessen er terug in.. nog krap 60/65. Daarna zowel mijn gereedschapskoffer die ik toch altijd bij heb maar in de disselbak gelegd, wat net aan paste. En ook de brandblusser verkaste naar de disselbak, zou toch ongeveer 15 kilo totaal extra moeten zijn. De kogeldruk ging naar 72 ongeveer. Ik kan niet bedenken wat ik er nog meer in zou moeten leggen de disselbak zat ook vol. Dus caravan weer aangepikt en naar de stalling gebracht, enkel bij de eerste 2 bochten (haaks rechts + nog een redelijk hoge drempel / haaks rechts) nog wat lawaai gehoord. Daarna eigenlijk niet meer, tot we bijna bij de stalling waren waar een brug zit wat ongeveer een drempel is geworden, die nam ik met 60 en dat vond de combinatie niet zo fijn.

Bij de stalling door een opmerking van mijn vader nog wel even bedacht dat er nog een liter of 10 water in de watertank zat, had de dealer er nog in laten zitten van het testen waarschijnlijk. Dat hiel misschien ook niet met de kogeldruk. Daarna stroom uitgezet en accu afgekoppeld.
Over 2 weekjes gaan we een weekendje weg. Ga in ieder geval maar een Reich caravan weger halen zodat ik de kogeldruk / links / rechts zelf kan meten. Dacht wel zonder te kunnen maar blijkbaar toch niet.
Overigens ligt de combinatie als een huis op de weg verder, zelfs met alle tegen / zij / wind van voor, want het waaide toch behoorlijk vandaag. Al had hij met de wind van voor op de weg terug wel wat meer moeite, reden hele tijd zo rond de 2200 toeren i.p.v. 1600. Enkel als we tussen wat bebossing of onder een brug door kwamen ging het toerental omlaag, omdat de wind weg was.. Het geluid zit me toch nog niet helemaal lekker, heb het vermoeden dat het de stabilisatie koppeling is, maar heel eerlijk, geen idee.

Afbeelding
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door Herman&Saskia » za 6 jun 2020 19:38

RE.gif schuurpapiertje over trekhaakkogel gehaald?

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door Nimma » za 6 jun 2020 19:45

Nog een tip: neem als je de caravan uit/naar de stalling gaat halen/brengen ook altijd het/de slot(en) mee. Mocht je onderweg pech krijgen en moet je de caravan langs de weg achterlaten, kan ie iig goed op slot.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door RonvA » za 6 jun 2020 20:01

RE.gif RE.gif

Ga dat eens proberen, las dat ook op internet, weet alleen niet of dat is wat we nou hoorden of niet, het zit me dwars, zal zo is filmpje uploaden. Staat op film :P

RE.gif
Caravan heeft op de stalling ook disselslot erop, die ligt altijd in de caravan :)
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door Herman&Saskia » za 6 jun 2020 20:04

Ik had het bij de nieuwe trekhaak....dacht ook zo van zoveel herrie kan niet daarvan komen.
Gek van het geluid, kogel kaal geschuurd, papiertje ff door koppeling gehaald en niet meer gehoord.

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door RonvA » za 6 jun 2020 20:08

Ik had (geheel toevalig.) de GoPro aan het raam hangen, dus het lawaai is best goed te horen.. Het was ook echt wel op zijn ergst bij het wegrijden daar, tot 2 keer toe uitgestapt.. Onderweg enkel in scherpe bochten nog gehoord. En zoals gezegd, eenmaal vanaf mijn ouders weer richting de stalling was het echt al zoveel minder (zat de koppeling er recht op, i.p.v. blijkbaar wat scheef..)



Laatst gewijzigd door Hobby Linka op zo 7 jun 2020 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube koppeling aangepast.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door Chris » za 6 jun 2020 20:27

Een "droge" stabilisator kraakt meer...
Dat is toch een wat ander geluid...meer knerpend.
Als ik dit zo hoor zou ik als eerste aan het neuswiel denken...
Heb je die wel goed vast gedraaid en helemaal naar boven??
Of een ander losliggend metalen onderdeel... de pootjes helemaal geblokkeerd omhoog??

Enne..
Dat wegende neuswiel... ik had exact dezelfde ervaring..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door RonvA » za 6 jun 2020 20:49

Yep, Neuswiel was compleet omhoog gedraaid en vast.. Pootjes ook allemaal omhoog gedraaid, en volgens mij best vast. Ik bedoel ik heb er niet met vol gewicht aan getrokken, had dat wel gemoeten? Dan is dat mogelijk nog iets..

Het geluid was daar wel het ergste, later toen we terug reden van mijn ouders (waar we hem dus hadden gewogen) hadden we het alleen bij de eerste 2 scherpe bochten wat, daarna niks meer gehoord ook niet op de vele rotondes ofzo.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door Chris » za 6 jun 2020 20:59

Toch je kogel in de Winterhoff misschien.
Je schreef ook dat de Winterhoff scheef zat na het rijden, dat is heel vaak het geval hoor.
Geeft niks..
Hobby Linka heeft eens een filmpje gemaakt van die koppeling tijdens het rijden...
Prachtig om te zien... het ding heeft een eigen leven onderweg. thumbup.gif
Zal eens even zoeken waar... ik dacht op YT..



Ik zou de volgende keer eerst even je kogel met een schuurpapiertje behandelen en daarna weer goed opletten..
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op zo 7 jun 2020 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube koppeling aangepast.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door RonvA » za 6 jun 2020 21:16

Leuk filmpje, ding heeft inderdaad een eigen leven!

Over 2 weken gaan we een zaterdag / zondag naar zeeland, zal sowieso mijn kogel voor dan even schuren. heb op zolder nog zat schuurpapier volgens mij. Net overigens nog even met mijn vriendin nagesproken. Dat getik was ook vooral op dat onverhard daar, verder in bochten is het meer kraken. En als we half schuin een hoge drempel afkomen (bij mijn ouders b.v.) is het blijkbaar een bonk en schuren. Ik ben meer op het verkeer aan het letten dan op de geluiden blijkbaar whistle.gif
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door Chris » za 6 jun 2020 21:35

Ik heb nu geen Winterhoff meer maar de Alko 3004.
Echter met beide was kraken echt niet ongewoon.
De eerste paar bochten, en dan was het wel weg... automatisch schoongeschuurde kogel.
Beter natuurlijk om de kogel vooraf een poetsje te geven, beter voor de schoentjes in de koppeling.
Maar... nooit vet.... dat weet je natuurlijk wel.
Ik dacht altijd.. als ie kraakt dan hangt ie er zeker nog aan... knipoog.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door myalexx » za 6 jun 2020 23:24

Leuk verslag ron thumbup.gif

Dat soort knakken / bonken kan heel goed je stabilisator zijn.
Dat had ik vorig weekend ook..

Tipje, als je weer gaat rijden door een rustig gebied en hij maakt weer lawaai.
Even je hendel omhoog doen ( dus alleen de 1e klik vanuit vast )
Dan is je stabilisator los gekoppeld maar nog wel vast aan de kogel, om die los te krijgen moet je hem eerst "uittrekken" maar dat heb je vandaag wel gemerkt denk ik knipoog.gif
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door RonvA » za 6 jun 2020 23:38

Ja.. paar keer staan te klooien met die koppeling, omhoog trekken maar niet ver genoeg, dan kan je draaien wat je wil maar draai je gewoon de auto omhoog. Uiteindelijk gewoon even makkelijk met zijn 2en gedaan, de 1 houd de koppeling omhoog en de andere draait dat ging toch het soepelst.
Oh en de eerste keer de caravan niet op de handrem staan, bijna de caravan door de bumper heen. (Is al eens gebeurd, zit een deukje in, zat er al toen ik de auto kocht).

Heb nog steeds niet echt goed gevoel bij hoe ik hem nou wil wegen. Zo'n reigh meter aanschaffen klinkt wel leuk, maar de caravan pikken we steeds onderweg naar de camping op de stalling op. Caravan staat nooit thuis. Dus de belading is altijd nagenoeg hetzelfde, zo niet helemaal hetzelfde. Ga hem toch niet elke keer wegen, en dan is een 100+ euro om 1x goed te wegen toch wel weer veel geld.. Moet ook nog een druppellader kopen zodat we de accu thuis kunnen laden in de winter scratch.gif
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door Herman&Saskia » zo 7 jun 2020 08:13

Voor het afkoppelen ook handig de rem even te strekken. De veer in de oplooprem is sterker dan de huidige plastic bumpers.

De Reich weger heb ik ook niet gekocht...meer omdat die niet nauwkeurig genoeg is. En ik heb/had dan nog wel gewichtsproblemen.
Een keer leeg wegen, zooi gewogen en goed verdeeld erin en daar bij laten. Alles krijgt toch zijn vaste plek wel.
Wel rekening mee houden dat hoe meer het gewicht naar achteren ligt, hoe zwaarder het is door de hefboomwerking.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door Hobby Linka » zo 7 jun 2020 08:15

RonvA schreef:
za 6 jun 2020 21:16
Leuk filmpje, ding heeft inderdaad een eigen leven!
Ik heb meer van dit soort filmpjes gemaakt en daar zie je de kop van de koppeling gewoon draaien.

Zal morgen bij vertrek van de camping wel weer een opname maken als ik er aan denk. Moet een aantal keer een haakse bocht maken voor ik de camping af ben.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Tips? voor het eerst met de caravan op pad..

Bericht door Fred G » zo 7 jun 2020 09:19

@ RonvA, je kunt toch langs een weegbrug rijden, alleen weet je het verschil tussen links en rechts niet. Wat het gekraak betreft in je filmpje, je kunt ook zonder de stabilisator rijden. Dat doe ik meestal, en kijken of ie dan nog kraakt. Maar de tip om de kogel even te schuren is een thumbup.gif

Grt Fred
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”