Verzekeren

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
wsterk
Berichten: 37
Lid geworden op: do 14 mei 2020 09:16
Locatie: Cothen / Markelo

Re: Verzekeren

Bericht door wsterk » wo 17 jun 2020 09:50

Ondanks dat onze caravan op een seizoensplaats staat, waar deze ook mag overwinteren, hebben we er toch een verzekering op, al is het maar brand, inbraak of natuurschade.
M.v.g. Wilco
Hobby Excellent easy 540 UL 2007
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...

RDDR
Berichten: 2792
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Verzekeren

Bericht door RDDR » wo 17 jun 2020 10:21

Vadervan3 schreef:
wo 17 jun 2020 09:40
RE.gif
Onder de dagwaarde verstaan ze toch vaak: je moet eenzelfde caravan weer kunnen kopen toch? Ik weet nog toen mijn ouders na een ongeluk met hun caravan in eerste instantie een prijs toegestuurd hebben gekregen van de verzekering door een taxateur. Dit lag zoveel lager dan de caravan nog kostte dat ze uiteindelijk in een gesprek met de verzekeringsman marktplaats op zijn gegaan om aan te tonen dat het meer dan de helft minder was dan de caravan kostte.

Puntje bij paaltje is er ruwweg een gemiddelde gepakt van marktplaats en dat is uitgekeerd. Een taxateur kan wel zeggen dat de dagwaarde 3k is, als ik 5k minimaal moet betalen om een vergelijkbare caravan aan te schaffen dan lijkt me dat die verzekering een slecht uitgangspunt heeft bij eventuele juridische perikelen.
Klopt, vroeger was het inderdaad zo dat dagwaardes (van auto's) uit vaak compleet achterhaalde prijslijsten kwamen. Tegenwoordig is het wettelijk zo geregeld dat de dagwaarde je in staat moet stellen om het zelfde product zonder garantie aan te schaffen. Dus marktplaats, waar ook particulieren bij zitten, is een prima startpunt.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”