Brainstorm hulp gevraagd

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Ben triton
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 20 mei 2018 14:02

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door Ben triton » di 5 mei 2020 20:11

DolomietenJan schreef:Dag Ben

Je bent waarschijnlijk een echte Eriba Touring liefhebber en als je zo'n caravan eenmaal hebt gehad, wil je vaak niets anders meer.
Er is wel een Eriba Touring Troll op de markt met een rondzit en een Frans bed. De 554GT. Een fantastische caravan die alleen in 2006 en 2007 is gefabriceerd. Misschien iets voor jullie. Hij is trouwens niet vaak te koop.
Groet; Jan
Dag Jan,

Bewaar liefhebber is mss een groot woord maar het heeft tonnen charme en het rijdt zo makkelijk.

We hebben trouwens geen Touring maar een relatief zeldzame Franse Bs met grote kast tegenover de keuken Afbeelding en dubbele treinzit.

Mijn vrouw daar in tegen is grote fan van het uiterlijk en de charme.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 Toyota hilux - 1988 eriba triton bs

Ben triton
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 20 mei 2018 14:02

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door Ben triton » di 5 mei 2020 20:18

dieseltijger schreef:Geen ervaring, maar jouw eerste gedachte -de Trigano caravans- zien er leuk uit:
+ Voldoet aan jouw "gegroeide" eisen qua ruimte, slaapplaatsen, massa, laadvermogen
+ lijkt mij ook geschikt voor de koudere seizoenen omdat het hefdak gebruik maakt van geïsoleerde panelen in plaats van tentdoek.
+ Lage hoogte, laag gewicht, lage luchtweerstand - dus ook flexibiliteit qua trekker: je bent niet gebonden aan een grote auto, en je kan de caravan inderdaad onder de carport (blijven) stallen.
+ De inrichting is qua vormgeving ingetogen, maar niet kaal of basic

Opvallend vind ik dat ze spreken van het toepassen van GFK panelen ook mbt de bodem. Zijn dit volledige kunststoffen panelen - dus zonder de toepassing van hout? Als dit eveneens op de bodem van toepassing zou zijn, dan zou de ongevoeligheid voor rot een leuk pluspunt zijn.

Een ander opvallend aspect: ik zie dat je de caravan nieuw kan kopen bij dealers, maar de Franse Trigano fabriekssite rept met geen woord hierover, terwijl het een grote speler is (eigenaar van o.a. Adria, Caravalair).

Ik zou zeggen: het is de moeite van het verder onderzoeken waard. Er is veel voor deze caravan te zeggen.
Die had ik ook al zien passeren, ziet er inderdaad interessant uit maar ik wacht ng op forummers met ervaring omtrent.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 Toyota hilux - 1988 eriba triton bs

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11145
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door dieseltijger » di 5 mei 2020 20:20

Ja, dun gezaaid...ik zou mbv google transalte ook op franse fora loeren als ik jou was.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ben triton
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 20 mei 2018 14:02

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door Ben triton » di 5 mei 2020 20:20

dieseltijger schreef:En....gevonden! Trigano had Rapido overgenomen, en brengen hun caravans onder de merknaam "Silver" aan de vrouw/man:

Kijk hier eens: http://www.silver.camp/nl/modellenreeks/evasion-430-lj/. Geen gek concept, en van voldoende gemakken voorzien.

Edit: de vertaling en de website zijn een beetje Frans....
Knipsel.PNG
Ik heb er al 1 op tweedehands of marktplaats zien staan voor 24k dacht ik.

Ik heb enkele jaren Brussel achter de rug dus Frans is niet zo’n probleem Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 Toyota hilux - 1988 eriba triton bs

Gebruikersavatar
stoney33
Berichten: 647
Lid geworden op: do 5 jul 2018 21:33
Locatie: 072

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door stoney33 » di 5 mei 2020 20:55

Wij zijn vorig jaar weggeweest met 2 volwassenen en 2 dochters in een touring Troll 530

Groet, Rob

Toyota FJ Cruiser en Eriba troll 530

RikB
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 12 jun 2017 13:31

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door RikB » wo 6 mei 2020 11:52

Hoe hoog is de deur eigenlijk bij zo'n eriba?
Dat je binnen door het hefdak voldoende ruimte hebt, geloof ik prima. Maar om nou iedere keer een kniebuiging te moeten maken voor je caravan scratch.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door deusjevo » wo 6 mei 2020 12:00

Ben triton schreef:
di 5 mei 2020 20:18
dieseltijger schreef:Geen ervaring, maar jouw eerste gedachte -de Trigano caravans- zien er leuk uit:
+ Voldoet aan jouw "gegroeide" eisen qua ruimte, slaapplaatsen, massa, laadvermogen
+ lijkt mij ook geschikt voor de koudere seizoenen omdat het hefdak gebruik maakt van geïsoleerde panelen in plaats van tentdoek.
+ Lage hoogte, laag gewicht, lage luchtweerstand - dus ook flexibiliteit qua trekker: je bent niet gebonden aan een grote auto, en je kan de caravan inderdaad onder de carport (blijven) stallen.
+ De inrichting is qua vormgeving ingetogen, maar niet kaal of basic

Opvallend vind ik dat ze spreken van het toepassen van GFK panelen ook mbt de bodem. Zijn dit volledige kunststoffen panelen - dus zonder de toepassing van hout? Als dit eveneens op de bodem van toepassing zou zijn, dan zou de ongevoeligheid voor rot een leuk pluspunt zijn.

Een ander opvallend aspect: ik zie dat je de caravan nieuw kan kopen bij dealers, maar de Franse Trigano fabriekssite rept met geen woord hierover, terwijl het een grote speler is (eigenaar van o.a. Adria, Caravalair).

Ik zou zeggen: het is de moeite van het verder onderzoeken waard. Er is veel voor deze caravan te zeggen.
Die had ik ook al zien passeren, ziet er inderdaad interessant uit maar ik wacht ng op forummers met ervaring omtrent.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Stuur Nimma maar een berichtje.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=500
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ben triton
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 20 mei 2018 14:02

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door Ben triton » wo 6 mei 2020 12:11

RikB schreef:Hoe hoog is de deur eigenlijk bij zo'n eriba?
Dat je binnen door het hefdak voldoende ruimte hebt, geloof ik prima. Maar om nou iedere keer een kniebuiging te moeten maken voor je caravan scratch.gif
Geen idee, laag in ieder geval.

Het bezorgt mij de eerste dagen regelmatig hoofdpijn. Ik dacht dat de modernere wel iets hoger zijn. Dus iets minder hoofdpijn Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 Toyota hilux - 1988 eriba triton bs

Ben triton
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 20 mei 2018 14:02

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door Ben triton » wo 6 mei 2020 12:13

stoney33 schreef:Wij zijn vorig jaar weggeweest met 2 volwassenen en 2 dochters in een touring Troll 530

Groet, Rob
En waar sliepen ze?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 Toyota hilux - 1988 eriba triton bs

Gebruikersavatar
stoney33
Berichten: 647
Lid geworden op: do 5 jul 2018 21:33
Locatie: 072

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door stoney33 » wo 6 mei 2020 15:11

Bij ons slapen er (onderweg) 1 op de zithoek en 1 (met matras) op de grond. Op de camping slapen ze in een tentje.
Zithoek is groot genoeg voor 4 man (kan net) maar meestal eten we toch buitenAfbeelding

Groet, Rob

Toyota FJ Cruiser en Eriba troll 530

RDDR
Berichten: 2792
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door RDDR » wo 6 mei 2020 15:31

RikB schreef:
wo 6 mei 2020 11:52
Hoe hoog is de deur eigenlijk bij zo'n eriba?
Dat je binnen door het hefdak voldoende ruimte hebt, geloof ik prima. Maar om nou iedere keer een kniebuiging te moeten maken voor je caravan scratch.gif
Laag genoeg dat ik in de Eriba Feeling vaak mijn hoofd hard heb gestoten.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Ben triton
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 20 mei 2018 14:02

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door Ben triton » vr 8 mei 2020 10:15

Ik heb ondertussen al aardig wat goeie tips gekregen. Bedankt voor alle inbreng. Iemand nog ideetjes of ervaringen met die silver 440?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 Toyota hilux - 1988 eriba triton bs

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11145
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door dieseltijger » vr 8 mei 2020 10:22

Nee, wel een verzoekje....zou je als je gaat kijken een paar foto's willen posten: ik vind het een uniek concept!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door Daphne » vr 8 mei 2020 10:42

Ben triton schreef:
vr 8 mei 2020 10:15
Ik heb ondertussen al aardig wat goeie tips gekregen. Bedankt voor alle inbreng. Iemand nog ideetjes of ervaringen met die silver 440?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoekfunctie al gebruikt? Er is een forumlid die een Trigano heeft. viewtopic.php?f=128&t=39298&p=707168#p707168
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door primera » vr 8 mei 2020 12:37

Gezien het beperkte gewicht en ook ruimer willen. Zit je eerder aan de oude caravans vast.
De rapido golf 380 . Heeft een ruime indeling. Leeg gewicht zit rond de 550 kilo.
En mag 750 kilo wegen.


Maar deze zijn er niet zoveel. Waardoor deze duurder is. Zijn kleine broertje wordt vaker aangeboden.

Ben triton
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 20 mei 2018 14:02

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door Ben triton » vr 8 mei 2020 12:39

primera schreef:Gezien het beperkte gewicht en ook ruimer willen. Zit je eerder aan de oude caravans vast.
De rapido golf 380 . Heeft een ruime indeling. Leeg gewicht zit rond de 550 kilo.
En mag 750 kilo wegen.


Maar deze zijn er niet zoveel. Waardoor deze duurder is. Zijn kleine broertje wordt vaker aangeboden.
Ik zit niet bepaald gevonden aan gewicht. Ik moet zowiezo be halen als ik iets zwaarder dan 750 wil trekken. Onder de 750 is de keuze te beperkt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 Toyota hilux - 1988 eriba triton bs

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Brainstorm hulp gevraagd

Bericht door primera » vr 8 mei 2020 12:58


Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”