Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door fortissimo » za 3 aug 2019 21:08

JanPunne schreef:
vr 2 aug 2019 09:03
fortissimo schreef:
do 1 aug 2019 22:01
Over stapvoets. Dit begrip is niet te meten, daarom is een aantal jaar geleden wettelijk bepaald dat stapvoets gelijk staat aan 5 km/uur.
De Hoge Raad heeft vastgesteld dat stapvoets 15 km/u is.
Daar valt toch niet aan te tornen?
Tikfout. 15 (dat weet ik ook, aangezien ik vlak bij woonerven woon ;))
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4013
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Gemineye » za 3 aug 2019 21:08

Ja hoor ik ook wel aanrijdingen op de camping gezien. 3x zelfs, waarvan 1 met mijn eigen dochter. dochterlief was daarbij heus niet vrij te pleiten want keek gewoon niet goed uit, maar tja ze was wel maar 4 jaar en die auto reed wel echt hard over de camping, en niet voor het eerst. Gelukkig nam overbuurvrouw de scheld kanonnade op zich, kon ik me om dochterlief bekommeren.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18309
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door deusjevo » za 3 aug 2019 21:11

Onze dochter is ook op haar fietsje aangereden op de camping bij Boer Wim.
Super rustige camping in Brabant waar de auto niet eens bij de plaats mag staan trouwens.
Ze heeft er gelukkig niets aan overgehouden.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door fortissimo » za 3 aug 2019 21:13

Camping De Paal had jaren geleden de beste verkeersremmende maatregelen.
Een zandpad met kuilen die niet te ontwijken waren.
Een crime om met je caravan naar het veld te rijden, sommige kuilen lieten je caravan zover hellen dat je haast de bomen naast de weg raakten met je dak :/

Je moest daar trouwens wel op tijd weg zijn omdat de weg maar 1 caravan breed was. Dus als je weg wilde met je caravan terwijl er al caravans naar binnen kwamen was iemand de sjaak. Ook trouwens als je zonder caravan weg wilde, maar dan kon je een paar keer uitwijken.

Wat ik kwalijker vind, is het crossen door het personeel.
Een tractor die de caravans op hun plek zet. Scheurt erg hard over het terrein (met en zonder caravan er achter :O).
Grasmaaiers die met een rotgang over de wegen rijden en soms ook op de velden best wel snel een rondje maken.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Jan van Vijven » za 3 aug 2019 21:15

En hoeveel trage tractoren rijden op eigen erf over hun eigen familie? Daar lees ik veel vaker iets over!
Dat het vaak wat rustiger kan is een feit, maar nu niet meteen gaan overdrijven hoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11150
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » za 3 aug 2019 21:15

Ach ja. Ik denk dat we af en toe wel eens doorschieten hier. De meeste mensen denken redelijk goed na, en zeker als er kinderen rond stuiteren, dan zijn de mensen best wel voorzichtig hoor.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23440
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door PD » za 3 aug 2019 21:18

Jan van Vijven schreef:
za 3 aug 2019 21:15
En hoeveel trage tractoren rijden op eigen erf over hun eigen familie? Daar lees ik veel vaker iets over!
Dat het vaak wat rustiger kan is een feit, maar nu niet meteen gaan overdrijven hoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn idee thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door fortissimo » za 3 aug 2019 21:22

Jan van Vijven schreef:
za 3 aug 2019 21:15
En hoeveel trage tractoren rijden op eigen erf over hun eigen familie? Daar lees ik veel vaker iets over!
Dat het vaak wat rustiger kan is een feit, maar nu niet meteen gaan overdrijven hoor.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je zo'n grote tractor met jouw caravan erachter met dat tempo een drempel ziet nemen schrik je toch wel.

Maar zo'n grasmaaier vind ik persoonlijk heel gevaarlijk.
Kinderen liggen in het gras, speelgoed ligt er.
Het was gelukkig maar op 1 camping waar ze direct gingen maaien.
Alle andere campings stapten ze uit en gingen ze eerst het heel veld rondlopen om te kijken waar ze niet konden maaien en ruimden ze het speelgoed op (als anderen dat niet al snel gedaan hadden ;))
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11150
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » za 3 aug 2019 21:30

Maar ook hier: zodra de maaier in de buurt komt, dan houden ouders hun kinderen extra in de smiezen en zeggen ze ook tegen de kinderen dat ze uit de buurt moeten blijven. Dus het gaat prima in de praktijk. Wat je wel eens merkt (en dat is mij ook een keer overkomen) is dat kinderen op al rennend of fietsend zelf vallen of tegen een auto aan stuiteren. Enfin, dat hoort bij kinderen.

Een schaafwond, gekwetste trots, en uitwisselen van adresgegevens voor de claim richting WA verzekeraar .... daartoe blijft het leed (gelukkig) beperkt
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Sander_knaus550tkm
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 23 aug 2017 08:40
Locatie: Overijssel

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Sander_knaus550tkm » za 3 aug 2019 22:23

Micky schreef:
za 3 aug 2019 15:45
Mijn idee, of zelfs lekker poetsen op de plek :)
off-topic:

thumbup.gif Doe ik normaal altijd, 5 behandelingen! Dit is het eerste haar dat ik de auto zelfs niet gewassen heb.
Knaus 550 TKM met ATC, Winterhoff 3000, PriAlde vloeistofverwarming, UniQuick, buitenaansluiting gas/12v, USB WCD en inbouw Split-airco

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4013
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Gemineye » za 3 aug 2019 22:25

fortissimo schreef:
Een tractor die de caravans op hun plek zet. Scheurt erg hard over het terrein (met en zonder caravan er achter :O).
Ik ben daar zelf altijd wat autistisch in; met een caravan rij je voorzichtig over drempels, klaar. Vorig jaar in Tsjechië ging de eigenaar onze caravan op de plek zetten met zijn tractor omdat de plek lastig bereikbaar was. Zinde me eigenlijk helemaal niet! Maar die beste man deed dat heel rustig, nooit alleen en met de grootste zorgvuldigheid. Ik heb het hem in die vakantie meerdere keren zien doen met zijn trekhaak aan de voorzijde van de tractor (!). Ging heel handig en beheerst.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door JanPunne » za 3 aug 2019 22:53

Ik lees hier reacties van members die schrijven dat allemaal wel mee valt en dat er in hun ogen nog nooit een kind is aangereden of dat er überhaupt een aanrijding of zoiets was gebeurd.
Ik denk dat het vooral gaat om het voorkomen van gevaarlijke situaties, situaties die vookomen kunnen worden als er kalm en bedaard gereden wordt op een camping.
Want op een camping moet het altijd veilig zijn voor kinderen, wat ze ook doen en waar ze zich ook bevinden.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11150
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » za 3 aug 2019 23:01

Ik ben het met jou eens JanPunne, maar het lijkt er op dat sommigen een nauwelijks bestaand probleem proberen op te lossen: Er wordt eigenlijk niet te hard gereden, maar dat kàn eigenlijk niet. Dus dan hebben we het probleem dat de werkelijkheid iets anders is dan we (willen) denken.

Hèt echte probleem is dat we met z'n allen teveel tijd hebben. En als we teveel tijd hebben gaan we op anderen letten. En als we op anderen gaan letten gaan we ze de maat nemen - om vervolgens te zeiken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Michel1975 » zo 4 aug 2019 02:02

RE.gif
Ik zou zeggen spreek voor je zelf.

Ik heb her even getimed vandaag. Ik rijd 5 km/u stationair remmend. Hier overigens geen negatieve ervaringen inzake snel rijdend personeel.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Cara-Fan » zo 4 aug 2019 09:09

Ik reed afgelopen vakantie stapvoets in de 1e versnelling over de camping. Vanuit het niets een jochie op een kleine skelter van rechts zo voor de auto langs. Ik schrok me wezenloos, maar kon op tijd remmen. Je wilt er niet aan denken wat als.. ik harder had gereden.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11150
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » zo 4 aug 2019 09:34

Allemaal voorzichtige autorijders dus!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Micky » zo 4 aug 2019 09:48

dieseltijger schreef:Ik ben het met jou eens JanPunne, maar het lijkt er op dat sommigen een nauwelijks bestaand probleem proberen op te lossen.
Hoe kun jij in vredesnaam weten dat het een nauwelijks bestaand probleem is? Ben jij altijd op alle campings aanwezig om dit te kunnen beoordelen?
Als jij dit probleem niet ziet waar maak jij je druk om dan? Er zijn er die er wel last van hebben en daar hoeft niemand feitelijk voor aangereden te worden, mogen die dit hier niet bespreken omdat er 2 leden hier zijn die het belachelijk vinden? Vreemde zaak......


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Jan van Vijven » zo 4 aug 2019 10:05

Op de echt grote populaire bouwvak vakantie parken zal het ongetwijfeld meer voorkomen, zal ook met het soort publiek te maken hebben.
Ik erger me meer aan het onnodig heen en weer rijden naar de frituur of het winkeltje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Conradi » zo 4 aug 2019 10:15

Oei, dat laatste is wel héél erg.... #frituur
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11150
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » zo 4 aug 2019 10:16

@Micky: Bespreek het niet-bestaande probleem gerust, leven en laten leven. Wellicht vinden we hier ook een oplossing voor een niet bestaand probleem. Nog beter, het is als een rijstrooksignalering plaatsen midden in de woestijn om het niet aanwezige fileprobleem op te lossen.

Ik ga ècht niet actief op anderen letten op een camping hoor, volkomen onnodig. En weet je: als iemand te hard rijdt op een camping - zeker een kinderrijke camping- dan valt dat onmiddellijk op, toch? De sociale controle werkt zo, dat de persoon in kwestie wordt aangesproken, en de volgende keer wat voorzichtiger is.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door VIP » zo 4 aug 2019 10:38

RE.gif

Zoals in vele topics wil je altijd je altijd maar je gelijk hebben, ik denk er het mijne van en reageer er niet eens meer op.

Maar neem ook eens wat van andere aan die praten uit ervaring dat zou je sieren en kom niet met rare opmerkingen als rijstrooksignalering in een woestijn.
Laatst gewijzigd door VIP op zo 4 aug 2019 10:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Porsche + Tabbert

Jordi
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 17 okt 2018 19:19

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Jordi » zo 4 aug 2019 10:52

Gewoon een afspiegeling van wat in het dagelijks leven ook gebeurt, kijk maar op de snelwegen,provinciale wegen,bebouwde kom en woonwijken.
Allemaal heel herkenbaar, de IK maatschappij waarin wij allen leven op dit moment.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18950
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Hobby Linka » zo 4 aug 2019 11:14

Even in het algemeen.

Laten we het hier netjes houden. Niet op de man spelen anders gaat er hier een slotje op.

Over het op de man spelen staat overigens ook iets omschreven in de spelregels.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door JanPunne » zo 4 aug 2019 11:25

dieseltijger schreef:
zo 4 aug 2019 10:16
Ik ga ècht niet actief op anderen letten op een camping hoor, volkomen onnodig. En weet je: als iemand te hard rijdt op een camping - zeker een kinderrijke camping- dan valt dat onmiddellijk op, toch? De sociale controle werkt zo, dat de persoon in kwestie wordt aangesproken, en de volgende keer wat voorzichtiger is.
En dat laatste daar kun je je twijfels over hebben.
Want iedereen in het straatje of laantje praat er over en doet niets of ze staan met z’n allen te kijken en verwachten van de ander dat hij of zij stappen onderneemt. En dat vooral omdat ze liever geen geen vervelende toestanden willen en gedurende hun verblijf niet met een stempel op het voorhoofd willen rondlopen. En dus storen ze zich er wel aan maar halen hun schouders er over op. “Het zal mijn tijd hier wel duren” mentaliteit dus.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Conradi » zo 4 aug 2019 11:37

Dat laatste kun je zelf aanpakken, door iemand er op aan te spreken. Mijn ervaring - hoe moeilijk soms - is er op af stappen, als je bedaard bent. Niemand vind het leuk om op z’n gedrag gewezen te worden, dat heeft direct impact, dus doe dat met rust. Geef de ander de kans op een soort van uitweg.....
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”