Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » do 23 jul 2020 14:56

Nog nooit meegemaakt eigenlijk. Wellicht vanwege de keuze van de campings. Ik kies campings waar je een beetje leuke cirkelvormige opstelling hebt op een veld en als vanzelf het kleine grut in het midden zit te mieren met zand en glijbanen. Of waar je wat kan doen, zoals zwemmen en dijkjes bouwen in een riviertje en waar je 's nachts kampvuren mag stoken. Er wordt dan wel af en toe gereden, maar dat gebeurt heel gedecideerd. Electrische steps in geen velden of wegen te bekennen. Gezellig, er valt wat te zien.

Of we zitten bij boer Biet of een heel basic veld midden in de natuur. Nooit problemen. Ik bemoei me niet met mijn buren, en andersom. Bemoeizucht om het bemoeien alleen heb ik een pesthekel aan. Het toevallige gesprek, als ik iemand zie klungelen met een satellietschotel waarbij ik mijn hulp aanbied, of de overbuurman die mij tijdens het manoeuvreren de tip meegaf hoe ik de mover kan bedienen zonder dat de caravan het gras omploegde wordt gewaardeerd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door RDDR » do 23 jul 2020 14:59

RE.gif

Dat was mijn punt ook op de vorige pagina. Wij gaan buiten de kindervakanties (hebben geen kinderen), liefst naar mooie natuur campings. En herken dit harde rijden eigenlijk niet als structureel probleem. Andere campings, ander seizoen?
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

HerZon
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 26 mei 2017 20:06

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door HerZon » do 23 jul 2020 16:28

Citrorob schreef:
do 23 jul 2020 14:14
...

Het argument mijn auto gaat niet langzamer is weinig steekhoudend in mijn optiek.
Dan rij je maar met slippende koppeling of met een voetje op de rem. Veiligheid lijkt mij toch altijd prio 1.
Dat is jouw perceptie. De veiligheid zit achter het stuur en tussen de oren van elke bestuurder. Als jij graag op een slippende koppeling rijd, prima dan is dat jou keuze. Mijn auto rolt in de eerste versnelling 8 tot 10 km/h. Een nette snelheid en zodra er maar iets voor langs komt remt de auto sneller dan het reactie vermogen van menig bestuurder.
Ook hier is het 'leven en laten leven'.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door JanPunne » do 23 jul 2020 16:43

RE.gif
Mwah, ik zou de gok niet nemen.
Een kind vliegt er zo voor en dan is het ook zo gebeurt.
In een fractie van een seconde is het gedaan.
En dan ben je te laat met je vertrouwen in de techniek van de auto of je eigen reactievermogen.
#Mijoverkomthetniet..
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Super
Berichten: 536
Lid geworden op: do 30 mei 2019 19:05

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Super » do 23 jul 2020 16:46

Het probleem wordt ook mede veroorzaakt door spelende kinderen met ballen en ander snel spul zoals e-steppen en ander rollend materieel. Spelend tussen de caravans en auto’s en niemand die denkt aan andermans spullen waar zomaar deuken en krassen op komen. Ik zeg op mijn beurt, ga dat doen op de plekken die ervoor aangelegd zijn. Dan is de kans op het mogelijk aanrijden van spelende kinderen een stuk kleiner. En ja wij hebben ook een dochter die op de camping is opgegroeid, maar we hebben ze wel hier goed in opgevoed en kort gehouden. Ik wilde ook niet dat ze aan andermans spullen schade veroorzaken, dus gingen we naar de speelvelden of speeltuin etc.


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 Pro met Tapatalk

Citrorob

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Citrorob » do 23 jul 2020 16:46

RE.gif RE.gif

Ik veroordeel niemand die 8-10km rijdt waar het 5km is. Dat is normaal het punt ook niet waar het hier over gaat.
Dat verschil is vaak van buitenaf toch niet te zien.
Waar het wel over gaat is het argument gebruiken ik kan niet langzamer. Dat is immers onwil of onkunde.

Het argument leven en laten leven is een dooddoener.

Waar de TS waarschijnlijk op doelt zijn de campinggasten die 30 of harder rijden waar het 5 is.
Die kom je helaas ook wel eens tegen en als het één keer is zal je mij niet horen komen ze zo continu voorbij kan je een gesprekje verwachten.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door JanPunne » do 23 jul 2020 16:49

Ik ben van mening dat kinderen vrij moeten kunnen bewegen op een camping.
Auto’s zijn daar te gast en hun bestuurders moeten daar rekening mee houden.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Chris » do 23 jul 2020 16:58

Al dit geschrijf is maar op 1 ding gericht..
En dat doen we hier allemaal vast wel, want wij zijn allemaal ras kampeerders.
Linksom of rechtsom is er toch nog wel eens irritatie duidelijk.
Ook ik herken die "camping racer ".
Op "onze" camping in Spanje was er ook eens eentje... een vent die andere regels naleefde.
Ik ben toen zelf eens pardoes voor zijn auto overgestoken, alsof ik hem niet gezien of verwacht had... beetje oneerlijk dus.
Die racer heeft me geraakt... nauwelijks dat wel...paste ik ook wel voor op want ik had het zelf met opzet gedaan..
Discussie en opstootje tot gevolg natuurlijk..
Maar het heeft toch geholpen blijkbaar, hij heeft zijn camping leven gebeterd.
Soms zijn mensen er gewoon onbewust van dat ze zoiets doen...geef ze het voordeel van de twijfel en brand ze niet direct af.
Met stroop vang je nog steeds meer vliegen dan met azijn.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door JanPunne » do 23 jul 2020 17:01

RE.gif
Inderdaad, men staat er niet bij stil.. stom.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door CoralOne77 » do 23 jul 2020 17:03

Oja, en Sjonnie, die met z'n 2fast4you klever op het achtervenster weetjewel, die zich elke dag zo rond etenstijd om afwisselend bladzijde 2 en/of 3 van de lokale teejkeweej moet reppen, bedankt joh, ik dàcht al dat mijn lekkah' gerech'je nog wat crunch miste... [aschrik.gif] applaus.gif Smiley_thefinger.gif mrgreen.gif

01.jpg
Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » do 23 jul 2020 17:59

Da's niks vergeleken met het beestachtige vermogen wat ik neerzet op het veld:
knisel.jpg
We raggen hier schuin door de bocht, en de graspollen schieten hoog de lucht in.....(met 9 cm/seconde)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door CoralOne77 » do 23 jul 2020 18:29

RE.gif

Ik zie het zo voor me ja. mrgreen.gif

DSC_3749.jpg
DSC_3749.jpg (26.95 KiB) 613 keer bekeken
Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door WillyL » do 23 jul 2020 20:22

Oei, open deur intrappen...

Ik probeer ook aan een gematigde snelheid te rijden op campings, meestal stationair draaiend, soms sneller, maar steeds in 1ste en rond de 10.
Spelende kinderen, ja, daar moet JE voor oppassen. JE staat hier ook voor de ouders of oplettende grootouders.
Hoe vaak zie je niet die kinderen roekeloos lopen, springen en spelend schade veroorzaken zonder dat enig ouder in de buurt is? Vaker dan je denkt, en oh wee wanneer je dan de ouders erover durft aan te spreken...

Ik woon naast een school en krijg regelmatig stenen en andere troep over de muur geworpen. Meestal reageer ik niet, maar wanneer er krassen en deuken op auto of caravan zitten ben ik mijn geduld wel even kwijt, en geloof me, deuken zijn er minstens om de paar jaar, ook al staat de auto enkele meter van de schutting.
Ook hier is, ondanks dat de school een heel goede reputatie heeft, niet voldoende oppas. Leraarkorps staat aan de overkant van het speelplein en houden de kinderen mijn inziens niet voldoende in het oog. Dus soortgelijk aan wat op de camping soms gebueurd.
Het is een gezamenlijke verantwoordelijkheid, zowel van ons bestuurders, als ouders/oppassers om voorzichtig te zijn.

Hopelijk heb ik met dit schrijven me de toorn van menig ouder niet op de hals gehaald, zo ja, het zij zo.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Super
Berichten: 536
Lid geworden op: do 30 mei 2019 19:05

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Super » do 23 jul 2020 22:03

Re,


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 Pro met Tapatalk

Citrorob

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Citrorob » vr 24 jul 2020 08:38

RE.gif RE.gif
thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door PD » vr 24 jul 2020 08:47

WillyL schreef:
do 23 jul 2020 20:22
Het is een gezamenlijke verantwoordelijkheid, zowel van ons bestuurders, als ouders/oppassers om voorzichtig te zijn.
Helemaal mee eens thumbup.gif Dat laatste wordt nogal eens makkelijk vergeten.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » vr 24 jul 2020 09:23

WillyL schreef:
do 23 jul 2020 20:22
Oei, open deur intrappen...

Ik probeer ook aan een gematigde snelheid te rijden op campings, meestal stationair draaiend, soms sneller, maar steeds in 1ste en rond de 10.
Spelende kinderen, ja, daar moet JE voor oppassen. JE staat hier ook voor de ouders of oplettende grootouders.
Hoe vaak zie je niet die kinderen roekeloos lopen, springen en spelend schade veroorzaken zonder dat enig ouder in de buurt is? Vaker dan je denkt, en oh wee wanneer je dan de ouders erover durft aan te spreken...

<knipperdeknip>

Hopelijk heb ik met dit schrijven me de toorn van menig ouder niet op de hals gehaald, zo ja, het zij zo.
NOU BEN IK ECHT BOOS! MIJN KIND DOET DIT NIET!!!!!

[geintje]

Klopt, de echte hardrijders op de camping zijn onze koters. De zoon of dochter die plotsklaps de extra mogelijkheden hebben ontdekt dat een fietsje met luchtbanden met een plezierige overbrengingsverhouding met zich meebrengen, vooral op strak asfalt. Rul zand, zacht gras, knieën op asfalt of een spatbord van een auto worden ontdekt als prima alternatieven voor de gemonteerde remmen. En nee, je hebt het rapaille niet altijd in de smiezen.

Wat helpt - naast een welwillende opstelling naar degene die last heeft van jouw nageslacht - is een armbandje met naam en telefoonnummer zodat a) jouw exemplaar thuisbezorgd kan worden als deze de weg kwijt is, b) men jou weet te vinden bij schade en overlast.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Morgoth » vr 24 jul 2020 15:04

dieseltijger schreef:
do 23 jul 2020 17:59
We raggen hier schuin door de bocht, en de graspollen schieten hoog de lucht in.....(met 9 cm/seconde)
Die snelheid ga je met de mover niet halen... Eerder 0,9 m/s en dat vind ik eigenlijk nog best snel. knipoog.gif
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Super
Berichten: 536
Lid geworden op: do 30 mei 2019 19:05

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Super » vr 24 jul 2020 15:13

Re, mannen scheppen altijd op of overdrijven net als met de lengte van hun geslachtsdeel


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 Pro met Tapatalk

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Conradi » vr 24 jul 2020 15:14

Chris schreef:
do 23 jul 2020 16:58
Ook ik herken die "camping racer ".
Ik óók, meestal rijden ze dan in golfkarretjes.... :roll: :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Citrorob

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Citrorob » vr 24 jul 2020 15:22

Morgoth schreef:
vr 24 jul 2020 15:04
dieseltijger schreef:
do 23 jul 2020 17:59
We raggen hier schuin door de bocht, en de graspollen schieten hoog de lucht in.....(met 9 cm/seconde)
Die snelheid ga je met de mover niet halen... Eerder 0,9 m/s en dat vind ik eigenlijk nog best snel. knipoog.gif
9cm/s is 0,09m/s whistle.gif

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Morgoth » vr 24 jul 2020 15:24

blij.gif
Heb je nog sex of golf je al?
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Conradi » vr 24 jul 2020 15:35

RE.gif
Hier rijdt de klusjesman er mee rond, vanaf 15:00 steevast met een fles bier in de hand.
Ik denk dat 'ie tot beiden niet meer in staat is dan :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » vr 24 jul 2020 16:20

Citrorob schreef:
vr 24 jul 2020 15:22

9cm/s is 0,09m/s whistle.gif
0,3 km/u. En nog vindt mijn vrouw zo'n ding "eng". Ongelooflijk.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Erwin1987 » za 25 jul 2020 20:20

Re:

Laat je haar toch gewoon duwen.


Erwin

Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”