Caravan verzekering .

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan verzekering .

Bericht door dieseltijger » zo 9 feb 2020 08:45

Ik betaal voor de kip shuttle 44ttr uit 2002 of 2003 een premie gebaseerd op de toenmalige nieuwwaarde, omdat ik de eerste eigenaar ben. Verzekerde waarde 16.500 plus 1.500 accessoires. Maandpremie: iets meer dan 21,-

Drie opmerkingen:
Ik had de accessoires begroot op basis van sec de voortent en nog wat, - maar sluipenderwijs zijn er ook nog eens een airco en mover bij gekomen. Toch gauw 2.500 of zoiets.

Verder: zou ik het geval bij wijze van spreken recentelijk tweedehands aangeschaft hebben voor - zeg- 5k, dan was de premie gebaseerd geweest op 5k. Ik ga de caravan maar eens verkopen aan een goede vriend, en - oh wat heb ik een spijt - terugkopen voor 5k.

Tenslotte: ik heb dit jaar verzuimd wat verzekeringen te vergelijken, iets wat ik jaarlijks doe.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan verzekering .

Bericht door dieseltijger » zo 9 feb 2020 10:37

Op verzoek van een van de medeforummers:
iakpolisblad.pdf
(99.16 KiB) 68 keer gedownload
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Chris » zo 9 feb 2020 11:25

RE.gif van DanielW

Da's eigenlijk ook nog veel..
Ik ben net overgestapt van Interpolis waar ik bijna € 70 betaalde per maand naar de ANWB.
Bij Interpolis was iets vreemds gebeurt met "hagelbestendig dak".... dat kon ik niet op aanwezig zetten.
En de premie was leuk verhoogd ineens...
Nu naar de ANWB overgestapt...
Hut is van 2017 All Risk dus verzekerd, en inventaris geschat..en Hagelbestendig dak geselecteerd..
Samen maar 30 K genomen, dat is wel wat ruim geschat, maandpremie € 42,80 ( eerste maand wel €9,- assur. bel. erbij)

Edit..
Ik zit net iets te spelen bij de ANWB met die caravanverzekeringen en het lijkt erop dat een occasion of tweede eigenaar meer premie betaald als een eerste eigenaar.
Een tweede eigenaar moet natuurlijk geen nieuwprijs maar aankoopprijs invullen, da's wel effe opletten....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan verzekering .

Bericht door dieseltijger » zo 9 feb 2020 11:51

In het algemeen is het wijs om periodiek te kijken of er alternatieven zijn: Het kan zo zijn dat de oude polissen geleidelijk aan duurder worden dan de nieuwe vormen. Dat is vaak een bewuste strategie van aanbieders.

Ik zal eens kijken Chris.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 597
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Caravan verzekering .

Bericht door E.T. » zo 9 feb 2020 11:58

Altijd leuk dit soort vergelijkingen, ben al jaren verzekerd via een tussenpersoon bij Klaverblad. Al een paar akkevietjes gehad bij vorige caravans, en altijd netjes opgelost.

Wij betalen voor volledig all-risk en accessoires € 485,- all-in per jaar, dus ik zie geen reden om te gaan shoppen.
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan verzekering .

Bericht door dieseltijger » zo 9 feb 2020 12:03

Wij Nederlands zijn niet gewend om te betalen voor service. Dus als je erg tevreden bent over een verzekeraar, dan heb je groot gelijk dat je klant blijft.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 597
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Caravan verzekering .

Bericht door E.T. » zo 9 feb 2020 12:06

ach € 485,- per jaar is € 40,42 per maand. Voor een vergelijkbare caravan als Chris vind ik de kosten van de service nog wel meevallen.
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Chris » zo 9 feb 2020 12:33

RE.gif

Precies.... zou ik ook zo denken.
Wat mij wel verbaasde is dat je met een occasion caravan pro rato dus duurder uit lijkt te zijn.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Caravan verzekering .

Bericht door DanielW » zo 9 feb 2020 13:30

Chris schreef:
zo 9 feb 2020 11:25
RE.gif van DanielW

Da's eigenlijk ook nog veel..
Ik ben net overgestapt van Interpolis waar ik bijna € 70 betaalde per maand naar de ANWB.
Bij Interpolis was iets vreemds gebeurt met "hagelbestendig dak".... dat kon ik niet op aanwezig zetten.
En de premie was leuk verhoogd ineens...
Nu naar de ANWB overgestapt...
Hut is van 2017 All Risk dus verzekerd, en inventaris geschat..en Hagelbestendig dak geselecteerd..
Samen maar 30 K genomen, dat is wel wat ruim geschat, maandpremie € 42,80 ( eerste maand wel €9,- assur. bel. erbij)

Edit..
Ik zit net iets te spelen bij de ANWB met die caravanverzekeringen en het lijkt erop dat een occasion of tweede eigenaar meer premie betaald als een eerste eigenaar.
Een tweede eigenaar moet natuurlijk geen nieuwprijs maar aankoopprijs invullen, da's wel effe opletten....
Kan zeker goedkoper, moet ik alleen de verzekerde waarde a 10K even terug zetten naar de echte aanschafwaarde... Bij afsluiten rekening gehouden met beetje inventaris, maar zie nu op mn polis dat 2.5K is meeverzekerd stom.gif .

Zal eens bellen.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Philmar » wo 12 feb 2020 12:22

Na bijna een week na de aanvraag offerte om de caravan te verzekeren nog steeds niets gehoord.
Zo te lezen zijn niet alle caravan verzekerd bij de maatschappij waar de auto ook is verzekerd of ben ik fout.

Philmar

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Caravan verzekering .

Bericht door DanielW » wo 12 feb 2020 13:50

RE.gif
Waarom offertes aanvragen als je die gewoon online kan aanvragen als ik vragen mag? Unive en Aveco hebben gewoon een online rekentool.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Hermanus » wo 12 feb 2020 14:43

Ik heb auto en caravan wel bij dezelfde verzekeraar, wel zo gemakkelijk als je ze nodig hebt.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Erwin1987 » wo 12 feb 2020 14:46

Re:

Waarom dan de verzekering van de caravan heeft volgens mij weinig te maken met het rijden meer met andere vormen van schade.


Erwin

Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Jan 64
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 15:51

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Jan 64 » wo 12 feb 2020 15:46

Kan iemand mij uitleggen waarom er altijd van een nieuwprijs wordt uitgegaan bij het afsluiten van een verzekering met allrisk dekking?

Bijvoorbeeld onze caravan heeft een nieuwprijs van ruim 40 mille maar wij hebben gekocht dat hij 3 jaar oud was. Betaal 80 euro premie per maand. Dat staat niet in verhouding met een caravan van 25 mille, die betaald namelijk de helft. Die van ons zou ook zoiets waard zijn heden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Jan van Vijven » wo 12 feb 2020 15:51

Is niet uit te leggen, als ik me niet vergis is dat met auto’s ook zo.
En eigenlijk ook met je inventaris thuis, je betaald voor de nieuwwaarde en krijgt de dagwaarde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Jan 64
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 15:51

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Jan 64 » wo 12 feb 2020 16:07

Jan, ik heb wel eens gevraagd wat ik uitbetaald zou krijgen als mijn caravan en auto zou worden gestolen.
Kon de Anwb geen antwoord op geven, dat lag namelijk aan de staat van het hele span . Op de vraag, hoe dan? Wisten ze ook geen antwoord te geven.
Maar de premie kunnen ze wel, achter de komma nauwkeurig, uitrekenen. Snap er niets van.
Tevens gevraagd of wanneer ik met een taxatierapport aan kom, dat bedrag dan ook uitgekeerd wordt, was niet mogelijk. Terwijl mijn klassiekers wel met een 3 jarig taxatierapport gedekt zijn voor het bedrag wat op de taxatie staat vermeld.

Ik wil me verzekeren voor de financiële schade en wil van tevoren weten wat ik uitgekeerd krijg. Maar dat is bij de meeste verzekeraars erg moeilijk antwoord op te krijgen.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Caravan verzekering .

Bericht door Jan van Vijven » wo 12 feb 2020 16:13

Daar kan niemand antwoord op geven omdat de dagwaarde bekeken wordt op het moment dat het ongeval of de diefstal plaatsvind, meestal word de dagwaarde steeds minder maar op dit moment zijn oudere caravans juist gestegen in waarde.
Een waarde richtlijn kan je bijvoorbeeld op MP of bij dealers en handelaars vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Micky » wo 12 feb 2020 16:46

Jan 64 schreef:
wo 12 feb 2020 16:07
Jan, ik heb wel eens gevraagd wat ik uitbetaald zou krijgen als mijn caravan en auto zou worden gestolen.
Kon de Anwb geen antwoord op geven, dat lag namelijk aan de staat van het hele span Afbeelding. Op de vraag, hoe dan? Wisten ze ook geen antwoord te geven.
Maar de premie kunnen ze wel, achter de komma nauwkeurig, uitrekenen. Snap er niets van.
Tevens gevraagd of wanneer ik met een taxatierapport aan kom, dat bedrag dan ook uitgekeerd wordt, was niet mogelijk. Terwijl mijn klassiekers wel met een 3 jarig taxatierapport gedekt zijn voor het bedrag wat op de taxatie staat vermeld.

Ik wil me verzekeren voor de financiële schade en wil van tevoren weten wat ik uitgekeerd krijg. Maar dat is bij de meeste verzekeraars erg moeilijk antwoord op te krijgen.
Verzekeren tegen taxatiewaarde en de boel laten taxeren is een optie.
Wij hebben de privé auto altijd 3 jaar verzekerd tegen aanschafwaarden en ruilen hem altijd nog binnen die termijn weer in, ook al zijn het gebruikte auto's en dus nooit een nieuwe.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Chris » wo 12 feb 2020 17:07

Jan 64 schreef:
wo 12 feb 2020 15:46
Kan iemand mij uitleggen waarom er altijd van een nieuwprijs wordt uitgegaan bij het afsluiten van een verzekering met allrisk dekking?

Bijvoorbeeld onze caravan heeft een nieuwprijs van ruim 40 mille maar wij hebben gekocht dat hij 3 jaar oud was. Betaal 80 euro premie per maand. Dat staat niet in verhouding met een caravan van 25 mille, die betaald namelijk de helft. Die van ons zou ook zoiets waard zijn heden.
Ik snapte in eerste instantie niet waarom er een verschil is tussen 1e eigenaar en 2e eigenaar..
Bij de ANWB kan je on-line heel makkelijk spelen met getallen en de kosten van de verzekeringen / verschillen inzien.
Let ook op dat je ( indien gemonteerd op de caravan ) een hagelbestendig dak aangeeft, scheelt veel premie..

Net dit weekend overgestapt van Interpolis naar de ANWB... scheelde ong. € 30 premie in de maand..

Probeer maar eens.. https://www.anwb.nl/verzekeringen/caravanverzekering
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Caravan verzekering .

Bericht door fortissimo » wo 12 feb 2020 20:28

Wij hebben een caravan uit 2010 die wij in 2012 tweedehands gekocht hebben.
Nieuwprijs ca 15k, gekocht voor ca. 8k.

Onze verzekering is 239,09 per jaar, dus net geen 20 euro per maand
Aanschafwaarde staat op 11.171,16
Volledig Casco gedekt
Inventaris gedekt voor 3.000,- per gebeurtenis
Geen eigen risico

Als ik hier zie dan iemand 30 per maand minder betaal... :o
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Micky » wo 12 feb 2020 20:39

RE.gif

na 2 jaar voor ongeveer de helft van het geld scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Caravan verzekering .

Bericht door fortissimo » wo 12 feb 2020 20:44

RE.gif
Yep.
Het was een caravanverhuurbedrijf annex caravandealer uit Nederweert.
Caravan had 2 seizoenen verhuur achter de rug en werd zonder voortent verkocht.

Slechte puntjes?
Harmonicarubber was gescheurd, kregen een nieuwe mee (monteur was op Caravana geloof ik ;))
Stuk rubber langs de kookplaat was weg, maar zit verder nog wel onder de kookplaat dus lekt niet.
Scharnier vriesvak was kapot, werd ter plekke vervangen toen we de caravan kochten.
Eindstuksierstrookje onder de caravan was afgebroken, nieuwe mee gekregen.

Natuurlijk ook een paar kleine beschadiginkjes hier en daar, maar dat mocht de pret niet drukken.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Chris » wo 12 feb 2020 20:45

RE.gif
Bijna geen kilometers, altijd binnen gestaan en van een oud dametje.. awhoea.gif
Idd..
2 jaar en 7K minder.... spekkoper...of erg mazzel..
Begrijp je gelijk wat een caravan huren moet kosten....in 2 jaar zoveel winst gemaakt die verhuurder...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Caravan verzekering .

Bericht door RonvA » do 28 mei 2020 15:44

Van de week onze caravan verzekerd betaal 30 euro per maand (met korting heb de auto etc. daar ook verzekerd). Caravan is voor een nieuwwaarde van +/- €26.5k verzekerd incl. opties, voortent €1500 en inventaris voor €750. Wel eigen risico van €125 per gebeurtenis, verder zit er wel alles in brand, storm, diefstal etc.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Chris » do 28 mei 2020 15:50

RE.gif

Bij wie dan ???
Ik betaal nu € 42 euro bij de ANWB
Wel iets andere getallen bij de verzekering..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”