Caravan verzekering .

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Daphne » do 1 okt 2020 12:45

Hermanus schreef:
do 1 okt 2020 11:39
OK, duidelijk. Maar kan dan toch geen andere conclusie trekken dat dit een slechte verzekering is. Een verzekering dient na een schade de verzekerde een uitkering te doen waardoor hij/zij in staat is een soortgelijke caravan terug te kopen. Maar een caravan van € 17.000,-- , en dan na 2 jaar een uitkering van € 9.350,--, daar koop ik geen vergelijkbare caravan voor terug. Als ik geluk heb een van 10 jaar oud, maar zelfs dat betwijfel ik gezien de huidige prijzen.

Nee je begrijpt het nog steeds niet, mogelijk omdat Vino niet volledig is geweest.

Dit is een superverzekering want je krijgt 10 jaar lang de nieuwwaarde van de caravan!! Daarna gaat pas de waardevermindering van 2% per maand in. Dus als de caravan 9 jaar en 11 maanden oud is en total loss gaat mag je gewoon een gloednieuwe caravan uitzoeken. Dan spreek je niet meer over een gelijkwaardige caravan maar over een flinke upgrade. Dat zoiets fraude in de hand werkt mag duidelijk zijn en daarom wordt dit niet meer voor nieuwe caravans aangeboden.

Overigens geldt dit alleen als je de caravan nieuw koopt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Caravan verzekering .

Bericht door RDDR » do 1 okt 2020 12:49

Precies en na 12 jaar krijg je de 9350 Euro die Vino uitrekende. Dat zijn top voorwaarden en daarmee logisch dat je er een flinke premie voor betaald.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Hermanus » do 1 okt 2020 12:49

haphop.gif Duidelijk. Dit is inderdaad anders dan Vino vertelde.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Daphne » do 1 okt 2020 12:51

Sterker nog, je krijgt zelfs nieuwwaarde die op dat moment geldt. Aangezien caravans elk jaar duurder worden, kun je nog steeds dezelfde caravan terugkopen ook al is deze duurder.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Vino » do 1 okt 2020 13:49

Hopenlijk is e.e.a nu voor iedereen duidelijk, dank zij div. toelichtingen en hulp!

Bedankt en vriendelijke groet.

JJG
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 30 jul 2014 14:45

Re: Caravan verzekering .

Bericht door JJG » di 16 feb 2021 16:30

De caravan verzekering via ACSI bij ACURA moet ik sterk afraden. Volgens de polis:
Heeft uw caravan een kleine beschadiging opgelopen, waarna uw caravan nog even goed te gebruiken is? Dan vergoeden wij het bedrag dat uw caravan minder waard is geworden Wij vragen dan een deskundige om de hoogte van de vergoeding vast te stellen. Onder kleine beschadigingen verstaan wij krasjes en kleine deuken door bijvoorbeeld vallende tentstokken.

In mijn geval zit het dak vol deukjes veroorzaakt door eikeltjes volgens de deskundige terwijl ik denk dat er ook sprake is van lichte hagelschade. Ik krijg nu een derde van de schade uitgekeerd!

Jan54
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 21:52
Locatie: Veluwe

Re: Caravan verzekering .

Bericht door Jan54 » di 16 feb 2021 21:59

Goedenavond,

Heeft iemand ervaring met een caravanverzekering bij ASR.

Groeten, Jan
Bin eff'n brommers kiek'n

workel

Re: Caravan verzekering .

Bericht door workel » di 16 feb 2021 22:32

JJG schreef:De caravan verzekering via ACSI bij ACURA moet ik sterk afraden. Volgens de polis:
Heeft uw caravan een kleine beschadiging opgelopen, waarna uw caravan nog even goed te gebruiken is? Dan vergoeden wij het bedrag dat uw caravan minder waard is geworden Wij vragen dan een deskundige om de hoogte van de vergoeding vast te stellen. Onder kleine beschadigingen verstaan wij krasjes en kleine deuken door bijvoorbeeld vallende tentstokken.

In mijn geval zit het dak vol deukjes veroorzaakt door eikeltjes volgens de deskundige terwijl ik denk dat er ook sprake is van lichte hagelschade. Ik krijg nu een derde van de schade uitgekeerd!
Mag aannemen dat dit bekend bij het aangaan van de verzekering?
Ga er vanuit dat de premie ook lager is dan bij andere verzekeringen.
Ze maken zich er wel lekker makkelijk van af zo.
Snel opzoek naar een andere verzekering.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”