controle vanwege caravan voor de deur

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Jeroen123 » di 12 aug 2014 21:11

Gekker moet het niet worden, nu 2e maal caravan in de straat geparkeerd en 2e maal krijg ik controle
toevallig zie ik de heren beide keren dus kan ik ze aanspreken
De caravan staat er nu 2 dagen en de melder liegt dat deze er 3 dagen staat

Volgens de gene die controle deed mogen dergelijke voertuigen er max 3 dagen staan MITS deze niet langer dan 3 dagen zijn

Hoe kan ik controleren wat nu juist is ?! het betreft gemeente almere
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door HansHobby » di 12 aug 2014 21:19

Even de plaatselijke APV nagaan...

http://decentrale.regelgeving.overheid. ... 108_2.html

Zie hoofstuk 5 Artikel 5:5.

Hier in Breda is het ook drie dagen maximaal. Vorig jaar ook een controle gehad na een melding. Echter staat mijn caravan voor mijn gevel waar eerst een garagedeur zat (drive in woning). De helft van de caravan staat op eigen grond, de andere helft op gemeentegrond (straat) Maar wel grond waar normaliter alleen de bewoner mag parkeren ivm de garage. De ambtenaar dit uitgelegd en ook de tekeningen van het kadaster laten zien. Ze vonden uiteindelijk dat ik niets fout deed. Caravan mocht blijven staan.
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Hobby Linka » di 12 aug 2014 21:23

Hoi Jeroen,

Mijn caravan staat gewoon 6 maanden naast het huis. (wel eigen terrein)

Volgens de APV van Almere staat er in artikel 5.5 het volgende:

Artikel 5:5 Parkeren van aanhangwagens, caravans en dergelijke
1.
Het is verboden een voertuig dat voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt zoals een caravan, een kampeerwagen, een aanhangwagen, een keetwagen of ander dergelijk voertuig langer dan op drie achtereenvolgende dagen zonder wezenlijke tijdsonderbreking te plaatsen of te hebben op de weg binnen de bebouwde kom

Andre.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

+frits+
Berichten: 168
Lid geworden op: di 17 apr 2012 16:16

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door +frits+ » di 12 aug 2014 21:24

Hoe meet je dat of je caravan langer is dan 3 dagen....... whistle.gif
VW Golf Sportsvan, Rapido 31TDL

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Jeroen123 » di 12 aug 2014 21:28

Bedankt voor de link
ik kom niet verder dan artikel 5.26

[edit]Gevonden, hij staat er boven
zou beter als 5.05 worden neergezet of ná 5.26
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Hobby Linka » di 12 aug 2014 21:33

apv Almere.JPG
Het staat er toch echt in.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Jeroen123 » di 12 aug 2014 21:45

Ok, er staat inderdaad iets over de 6meter+ zoals deze man zei
Artikel 5:6 Parkeren van grote voertuigen

1.
Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van 6 meter of een hoogte van 2,4 meter te boven gaat langer dan twee achtereenvolgende uren te parkeren op de weg.
Nu is mijn vraag, is een caravan een voertuig of niet, naar mijn idee is het een aanhangsel, je mag er ook geen personen in vervoeren, dus is het geen voertuig (maar ik kan het mishebben)
Met een hamer past alles

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Jeroen123 » di 12 aug 2014 21:47

Hoe ze dat meten ? ze komen langs en maken foto's
Jaja, ook de handhaver gaat met de tijd mee ;-)
Met een hamer past alles

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door peter s » di 12 aug 2014 22:03

Nijmegen;
Pas op het moment dat de BOA zelf constateert dat de caravan of camper er staat gaan de drie (of zoveel er in de APV staan) dagen in!
Dan moet het nog kenbaar gemaakt worden (sticker oid of gesprek eigenaar).
De hoogte en lengte die voor vrachtwagens en bestel- en taxi bussen beschreven staat is niet van toepassing op kampeermiddelen.

Aldus hier in de wijk uitvoerig met de wijkagent besproken. Problemen die caravanbezitters hebben ivm het ophalen en wegbrengen omdat daar weer door bewonersprotesten (lees zeiken) de stalling nog maar een paar keer week geopend is zijn hier goed bespreekbaar. Dus de drie dagen zijn niet strikt, daar mag wel wat rek in zitten.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Hobby Linka » di 12 aug 2014 22:08

In artikel 5.5 wordt gesproken over caravans. En daar valt je caravan onder. knipoog.gif

Aan de hand van een foto kunnen ze niet bepalen of je langer dan drie dagen op dezelfde plek staat. Dat kunnen ze alleen als ze er continue bij blijven staan.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Jeroen123 » di 12 aug 2014 22:15

Mee eens, de 3 dagen gaan in zodra ze aantoonbaar zijn
maar aangezien ze precies 2x op de stoep staan in de 2x keren dat ik er heb gestaan zal de melder er ook wel foto's van maken

Dat van de 6meter+ verbaasde me alleen en dat zou dan ook wel heel vervelend zijn (2uurtjes)
Met een hamer past alles

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Guus 1972 » wo 13 aug 2014 07:51

Wat ik zo flauw vindt: waarom komt zo'n melder nou niet gewoon zelf even naar jou toe om eens even met elkaar dat probleem te tackelen?

En vervolgens wel op verjaardagen een hoop stampij gaan zitten maken over alle snelheidscontroles in het land.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

pd0bao40

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door pd0bao40 » wo 13 aug 2014 08:31

@Outline, nou vreemd daar in Den Bosch als er een voertuigcategorie verboden is op
lengte en/of hoogte heeft de rijbewijscategorie daar niets mee te maken.Wel is vaak
het parkeren met genoemde maten verboden en niet de toegang overdag om de
bezorging van goederen mogelijk te maken. De juristerij ten stadhuize maar eens
verwijzen naar een grotere gemeente of niet meer laten drinken gedurende de
carnaval.

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Jeroen123 » wo 13 aug 2014 10:16

Guus 1972 schreef:Wat ik zo flauw vindt: waarom komt zo'n melder nou niet gewoon zelf even naar jou toe om eens even met elkaar dat probleem te tackelen?

En vervolgens wel op verjaardagen een hoop stampij gaan zitten maken over alle snelheidscontroles in het land.
Precies mijn gedachten, nu heb ik met de meeste buren oppervlakkig tot goed contact, er blijven er dus maar weinig over die potentieel melder zijn
Klop even aan en dan kan ik je uitleggen waarom de caravan daar een paar dagen staat, hehe, wat moeilijk....
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Hans1954 » wo 13 aug 2014 10:45

Jeroen123 schreef:Gekker moet het niet worden, nu 2e maal caravan in de straat geparkeerd en 2e maal krijg ik controle
toevallig zie ik de heren beide keren dus kan ik ze aanspreken
De caravan staat er nu 2 dagen en de melder liegt dat deze er 3 dagen staat

Volgens de gene die controle deed mogen dergelijke voertuigen er max 3 dagen staan MITS deze niet langer dan 3 dagen zijn

Hoe kan ik controleren wat nu juist is ?! het betreft gemeente almere
De APV van Almere bevat een artikel over het parkeren van o.a. caravans. De maat van de caravan is hierbij niet van belang. Het artikel over grote voertuigen mag hierbij niet eens genoemd worden door de toezichthouders want dat heeft tot doel om andersoortige parkeeroverlast te beperken. Dus die regel mag je vergeten.

Verder kan ik je zeggen dat je een probleem hebt. Niet onoplosbaar, maar toch. Om te beginnen is er dus de rat die onmiddellijk begint te mekkeren wanneer je caravan voor de deur staat. Je kan naar de reden alleen maar raden. Als je kan aantonen dat je er pas 2 dagen stond, heb je alvast iets. Je kan de gemeente er op wijzen dat de klager de APV misbruikt om een persoonlijk conflict te beslechten. De VNG waarschuwt gemeenten ervoor om geen speelbal in zulke spelletjes te worden. Ze dienen dus een goed gesprek te voeren met de klager. Lastig is wanneer de klager anoniem is (ze nemen dat soort meldingen ook aan, want ze willen scoren) De oplossing in dat geval is aangifte te doen bij de politie van een valse aangifte door een onbekende persoon. Een melding is naar mijn mening ook een aangifte. En die mogen geen leugens bevatten.

Verder is de APV van Almere lekker vaag over de sancties. Dat werkt in je voordeel. Feitelijk kunnen ze alleen bestuursdwang toepassen. Het voornemen daartoe moeten ze aan je kenbaar maken maar tussen de kennisgeving en de daadwerkelijke dwang dient toch op zijn minst een week te zitten. Dat rekt de tijd dat je er kan staan tot minstent 10 dagen op. Ben je voor die tijd weg, mogen ze ook geen dossiers bewaren. Dus de volgende keer begint de poppenkast weer opnieuw. Ook heeft de Gemeente Almere een handhavingsrichtlijn waarin voor 2014 aangegeven wordt waar de prioriteiten liggen. Een van die prioriteiten is het langdurig stallen van caravans. Hiervoor gaat een project lopen in de maanden augustus en september. Dat biedt weer de mogelijkheid om eens in de buurt te kijken of er meer geparkeerde caravans, campers, etc, staan. Dat biedt de mogelijkheid om te klagen over ongelijke behandeling in gelijke gevallen.

Resumerend: je hebt problemen en die hou je waarschijnlijk ook. Als je er voldoende assertief mee omgaat en dat ook laat merken (klachten indienen, ook over handhavers) dan is er een hoop onrust maar zonder gevolgen.
Voor de onderbouwing: ik heb het allemaal bij de hand gehad en ben zelfs tot de Nationale Ombudsman geweest. Alles gewonnen.
Wat de klager betreft. Ik ken een handhaver die in Haarlem werkt maar in Almere woont. Die zou zulke rotgeintjes flikken. Je weet maar nooit.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

NicoW

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door NicoW » wo 13 aug 2014 10:52

Hier in Belgie is het zelfs max 24u, laatst hetzelfde meegemaakt, na een weekendje Franchorchamps om te testkamperen alvorens het weekend erna op vakantie te vertrekken, dacht ik, ik laat de hut voor de deur staan, voor een stuk braakliggend terrein, waar niemand moet opzien tegen een caravan als hij/zij een keertje uit zijn/haar raam kijkt...woensdag briefje in de bus vd wijkagent... "iemand" had geklaagd, ik hem uitgelegd dat we de zondag erop gingen vertrekken, en dat, doordat de stallingeigenaar in de tegenovergestelde shift werkt als ik, afspreken door de week erg moeillijk was (hij vroege , ik late).. niks aan te doen, max 24u op dezelfde plaats...
uurtje later belt hij terug.. als ik om de 24 de hut 3m voor of achteruit zou verplaatsen, was ik wettelijk in orde, kwam perfect uit, de auto stond achter de hut geparkeerd, dus auto ff opzij, hut achteruit, auto terug ervoor, want ik heb de auto toch niet nodig door de week, aangezien ik met de fiets ga werken... hij had ook naar de klager gebeld met die melding.. en opeens kon het geen kwaad meer dat de caravan stond waar hij stond...
Fars als ik dan ben, ben ik de buren afgegaan om te weten te komen wie de politie gebeld had, heb hem dan gevonden en met de zin: "als je nu bij mij was komen bellen ipv naar de flikken, had je 1. een telefoontje besoaart en 2.je moest de straat ocharme oversteken (bleek de overbuur te zijn geweest, omdat hij doordat mijn caravan daar stond, 1 kans minder had om zijn auto "voor" de deur te parkeren, want tegenwoordig hoort dat blijkbaar zo, ocharme als ze 25m moeten wandelen) had ik u bij een frisse pint kunnen uitleggen wat nu de wijkagent u verteld heeft, en was er bij niemand frustratie geweest... heb ik de mens ff duidelijk gemaakt wat een verzuurde kl°°tz*k hij wel niet is!!

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Jeroen123 » wo 13 aug 2014 10:59

Hans, bedankt, duidelijk verhaal

NicoW, heb ik ook aan gedacht, echter denk ik niet dat het zou helpen rond te gaan (teveel huizen) en er wonen hier wel een paar vage types, die durven zoiets niet te bekennen, zeker niet als ze (waarschijnlijk) al 2x gebeld hebben

Heb er ook aan gedacht om een briefje op de caravan op te hangen, maar weet je...iedereen die langs loopt leest het en dat resulteert dan weer in ander geouwehoer, daar heb ik geen zin in
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Daphne » wo 13 aug 2014 11:11

Je moet een beetje geluk hebben met de buurt waarin je woont. Zitten er een paar zeurders bij, dan heb je dat gedoe gewoon telkens weer. Ik heb het vroeger gehad. Voor het huis hadden we een carport en een groot plantsoen. Geen huizen tegenover. Maar zodra de caravan 2 dagen op straat stond, kwam er een wijkagent voor de deur. Ook diverse keren een brief van de gemeente gehad. Er is een keer een brandende sigaret naar binnen gegooid. Gelukkig alleen een gat in de vitrage.
Later ontvingen wij een anonieme brief, waarin stond dat de hele buurt nu wel wist dat wij een caravan hadden, en dat we niet meer hoefden te showen. Ik kan wel zeggen dat het geen goed gevoel geeft.

Nu wonen we in een buurt waar het geen enkel probleem is. Soms laten we de caravan een weekje voor onze garage staan (wel op openbaar terrein) en vragen aan de buurvrouw of ze het goed vindt, want zij kijkt er dan het meest tegenaan. Of we zetten de caravan op een parkeerterrein in onze straat, en dan houden de oudere mensen, die daar tegenover wonen, de caravan in de gaten. Best handig. En als we met de caravan bezig zijn, komen de mensen uit de straat vaak even een praatje maken. Allemaal heel gezellig, maar het schiet niet op :wink: De enige overlast die we ervaren, is dat schooljeugd nogal dicht langs de caravan fietst. Wij wonen aan een fietsstraat tussen enkele middelbare scholen. Daardoor hebben we ook al diverse keren schade opgelopen aan de auto.

Officieel mogen we volgens de PV in onze stad, de caravan maar 3 dagen aaneengesloten op openbaar terrein parkeren.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Ad » wo 13 aug 2014 11:20

RE.gif Bij ons mag hij ook maximaal 3 dagen staan. Dit geldt zowel op Gemeentegrond, als op eigen grond als hij van de weg zichtbaar is. Het is ook de enige gemeente die ik ken waar je dus ook niet op eigen grond mag parkeren. Praktijk is dat als er geklaagd wordt er pas gehandhaafd wordt, je krijgt er dan een sticker op voor welke datum je hem verwijderd moet hebben, dat is meestal na een paar weken.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Hans1954 » wo 13 aug 2014 11:32

RE.gif Dat van die sticker is alweer zoiets dat alle stappen teniet doet. De richtlijnen van de VNG (die aan de basis staan van elke APV) stellen dat wanneer iemand bekend is, hij/zij ook persoonlijk benaderd dient te worden. Een sticker is in het geval van een caravan (die een kenteken heeft) dus niet de juiste communicatiewijze. En dus bejegeningsklacht. Gewoon knalhard zijn. Eventueel nog aangifte van vernieling doen, want je moet moeite doen om de sticker te verwijderen. Lijkt overdreven, maar dit zijn de manieren die je moet gebruiken om de plaatselijke halve zolen met opsporingsbevoegdheid van je lijf te houden.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Weinsberg
Berichten: 526
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Weinsberg » wo 13 aug 2014 12:47

Even over een andere boeg.....ik wil niets eens langer dan 3 dagen mijn caravan voor de deur hebben staan, onnodig voor ons...En denk even aan de kans van diefstal of vandalisme, hoe langer voor de deur, hoe meer kans. Ik vraag me ook wel eens af wat mensen allemaal in hun caravan doen voordat ze op vakantie gaan. Ik zie even verderop in de straat bij ons een paar keer paar jaar hetzelfde ritueel.....dagen lang heen en weer lopen met een tasje en een emmertje, hier een vlekje eraf poetsen... etc.

Bij ons staan voor ik de caravan uit de stalling haal de meeste spulletjes al klaar, zodra caravan voor de deur gaat het erin en diezelfde dag of volgende ochtend gaan we weg.
Dit weekend gaan we ook nog even weg, onze caravan is zo voorzien en ingericht dat wij naar de stalling gaan, hem daar ophalen en naar de camping rijden, op de weg terug het verhaal omgekeerd.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik geniet ook van mijn caravan als hij voor de deur staat na stallingperiode, even inzitten, rondkijken, eromheen lopen, is toch een trost bezit voor ons, en denk mede daarom dat hij niet lang voor de deur staat. Hoe vaak hoor je niet dat de spul net voor de vakantie.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Daphne » wo 13 aug 2014 12:58

RE.gif
Ipv je af te vragen, kan je natuurlijk ook de vraag stellen..... :wink:

Ik zal vast antwoorden. Sommigen willen graag klusjes doen aan de caravan, maar moeten tussendoor ook nog werken. In ons geval staat de caravan ook vaak langer omdat we het volgende weekend weer de gelegenheid hebben om te gaan, dan gaat de caravan niet voor een paar dagen naar de stalling, ook al staat onze caravan altijd startklaar. Zo kunnen wij gelukkig heel vaak nog een keer extra weg.
Heeft dus niets met volksverhuizingen te maken whistle.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Daphne » wo 13 aug 2014 13:02

RE.gif RE.gif

Volgens mij heb jij je bericht helemaal veranderd, nou slaat mijn bericht natuurlijk nergens meer op... scratch.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Weinsberg
Berichten: 526
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Weinsberg » wo 13 aug 2014 13:13

RE.gif
De tekst niet veranderd, maar uitgebreid, te vroeg op plaatsen gedrukt :wink:

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Jeroen123 » wo 13 aug 2014 13:28

Wij hebben nog niet zo lang een caravan, het inrichten, leeghalen (wat wel en wat niet) kost (nog) wat meer tijd dan bij een doorgewinterde caravanner
Daarbij zijn er meerdere klusjes die ik wil/moet doen
Zo ben ik nu bezig met de stopcontacten (zijn engels) en ondertussen ook de wifi (als ik die aan de praat heb wil ik die netjes een vaste plek geven

zo probeer ik telkens een paar kleine dingen te doen
nu de caravan tóch voor de deur staat komt Daphne's verhaal ook om de hoek kijken, want ineens dacht ik, ach...ik ga nog een paar dagen
donderdag vertrekken we dus nog (voor zeg maar een lang weekend)

Maar, de echte reden is dus de klusjes
Met een hamer past alles

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”