controle vanwege caravan voor de deur

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Fred G » do 16 jul 2020 17:31

RE.gif
Tis een wat ouder topic, mja..

Had hier ook een klager in de buurt. Is inmiddels verhuisd.

Caravan 2 dagen vantevoren gehaald voor een weekendje weg (3 overnachtingen op de camping. Daarna weer achter het huis gezet. Toe zat er een briefje op dat de caravan er te lang stond. Tijdens het aankoppelen om die weer naar de stalling te brengen (twee dagen weer) kwam er een gemeente ambtenaar langs met de opdracht om de caravan af te voeren naar het gemeentedepot. Mijn antwoord: Àls jullie handhaven, doe het dan ook goed, en controleer dan ook in de weekends. Ondertussen een excuus van de gemeente gehad... awhoea.gif awhoea.gif

Grt Fred
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Patman » do 16 jul 2020 18:40

Maar een (werk)bus mag je wel laten staan... scratch.gif Ik blijf het een apart verhaal vinden...

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Rene_13 » do 16 jul 2020 18:55

ik begrijp het niet.
waar stoor jij je dan aan?
Pikken ze een extra parkeerplek in ?
Staat ie bij jou voor het raam/oprit?

Dan kan je JUIST in een dorp er iemand prima op aanspreken, niks geen stadse fratsen.

Mijn caravan staat soms wel 2 weken voor de deur. Wel mijn eigen deur en raam en niet zoals ze met die werkbusjes doen bij een ander voor de deur.


Abire schreef:
do 16 jul 2020 16:02
Ik las heel wat verontwaardigde reacties wat betreft het "wat langer" je caravan voor de deur hebben. Ik caravan zelf 30 jaar. Met de caravan in de straat probeer vooral rekening te houden met de buren. Maar soms "moet je wel eens. Ik herstel, knutsel e.d. zelf graag aan mijn caravan. Dan staat hij "wat langer". Maar er zijn ook buren, die hun caravan 3 weken vóór en 3 weken ná hun vakantie op straat laten staan.
Daar stoor ik me als fervent caravanner wel degelijk aan. En in een klein dorp is het soms moeilijk iemand dan daarop aan te spreken. De gemeente doet pas iets als je er melding van maakt.

Abire
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7816
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Nimma » do 16 jul 2020 19:52

Hier aan het eind van de straat op een pleintje staat ie al 25 jaar geregeld 2 á 3 weken voor de deur. We zorgen en leven hier met elkaar, dus als iemand iets niet leuk vindt zegt ie dat, of niet. Nog nooit aangesproken, ook geen BOA's. Officieel moet je hier geloof ik na 3 dagen een ander plekje nemen mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Morgoth » vr 17 jul 2020 15:09

Gelukkig heb ik niks te maken met dat gezeik. Een van de redenen waarom ik nooit meer in een stad wil wonen. Waarom niet een beetje verdraagzamer? Die ikke, ikke, ikke mentaliteit kan ik echt niet meer tegen.
Ik moest eens midden in de Jordaan een motorfiets ophalen. Eénrichtingsweg met aan twee kanten geparkeerde auto's. Dan sta je daar met je motortrailer ongeveer 3 minuten om de motor op te laden. Je wil niet weten hoeveel (taxi)chauffeurs me het liefst een kopje kleiner wilden maken.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23440
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door PD » vr 17 jul 2020 15:13

Patman schreef:
do 16 jul 2020 18:40
Maar een (werk)bus mag je wel laten staan... scratch.gif Ik blijf het een apart verhaal vinden...
Ik vind het niet zo gek hoor, in woonwijken zijn vaak minder P-plaatsen dan woningen en toch hebben de bewoners +1 auto's. Dan kan een caravan er simpelweg niet bij.
Wij hebben de mazzel dat de caravan zijn eigen oprit heeft, anders zouden we veel minder vaak op pad kunnen want elke keer uit de stalling halen zou me tegen gaan staan en is ook niet praktisch.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Patman » vr 17 jul 2020 16:31

Ons volgende huis heeft ook een oprit en ruimte zat mrgreen.gif

Bij ons is het nog leuker. Iedereen in onze straat heeft 1 eigen parkeerplek aan de tuinkant. Bijna iedereen heeft ook 2 auto’s. Ikzelf ben heel blij met mijn plek. Maar de helft parkeert gewoon beide auto’s in de straat. Eigen parkeerplaats wordt niet gebruikt. En vandeweek zijn er 2 parkeerplaatsen in de straat afgezet voor elektrisch laden, met paal. Dus weer 2 plekken minder. Daarbij past mijn caravan niet op mijn eigen parkeerplaats, dus moet ie wel aan de straat. Weer een plek minder. Ik probeer wel de tijd dat de caravan voor de deur staat zo kort mogelijk te houden, 1 dag voor vertrek en 1, max 2 dagen bij thuiskomst.

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Psjaak » vr 17 jul 2020 19:27

Zo kan het ook.
De foto is gemaakt door de buurvrouw, de caravan stond een week voor het huis om van de caravan te kunnen genieten en er wat klusjes aan te doen.
IMG_08261 klein.jpg

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: controle vanwege caravan voor de deur

Bericht door Niels83 » vr 17 jul 2020 19:47

hier in amersfoort 1 keer met bouwcontainer, mogen zonder vergunning 3 dagen staan.

eens na 5 dagen de boa aan de deur. heeft een vergunning nee, want hij staat er te lang, hoezo? dat zegt uw eih anonieme tip al draaiend naar de buurman waarvan we blij mogen zijn dat hij na de oorlog is geboren, die ik vervolgens half achter het gordijn zag gluren. dus ik hoe lang mag hij staan, officieel 3 maar we gedogen 10 oke oke maar ik heb hier gisteren neergezet.. ow dan is er niks aan de hand meneer, succes met de verbouwing.

met mijn caravan kwam hij vorig jaar in augustus klagen dat het wel erg druk werd in de straat. ik zei, je hebt gelijk, lastog die hovenier met zijn 3 auto's en aanhanger, zo kun je nooit meer voor de deur parkeren. lekker een beetje leven en laten leven.

maar sommige mensen, paar jaar geleden kwamen uit Frankrijk langs mijn schoenmoeder, keurig op de oprit en we gingen daar slapen zodat mijn schoonmoeder niet de hele logeerkamer hoefde klaar te maken in de hitte. nadat we weg waren kwam de buurman gelijk bij haar klagen dat het geen camping was en dat de buurt zo wel hard achteruit ging.

Overigens heeft mijn beste vriend nu een erfje waar hij op kan staan, en hopelijk met een jaar heeft hij een boerderij, dan mag ik hem ws daar stallen, en klussen ed.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”