Omrekenen van amphere naar watt

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
LAFITT

Omrekenen van amphere naar watt

Bericht door LAFITT » di 4 jul 2006 22:00

Wie kan mij helpen ik ga na een camping toe waar ze 4 amphere stroom hebben maar hoeveel watt is dat nu? Hoe moet je dat berekenen? :?:

Hans

Bericht door Hans » di 4 jul 2006 22:12

Watt = ampere X spanning.

Dus: 4 ampere is goed voor 4 X 230 = ruim 900 Watt.


Succes

Asterix
Berichten: 283
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 15:15
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door Asterix » wo 5 jul 2006 06:24

= zeer weinig

LAFITT

Amphere om rekenen naar Watt

Bericht door LAFITT » wo 5 jul 2006 08:37

Bedankt voor julie snelle reactie nu weet ik waar ik aan toe ben. :D

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » wo 5 jul 2006 08:53

asterix schreef:= zeer weinig
Als je koelkast en verlichting het maar doen. De rest heb je niet nodig.
En dan is 4 ampere genoeg. Wij hebben het jarenlang met 4 ampere gedaan. Nooit problemen gehad.

Peteriba

Bericht door Peteriba » wo 5 jul 2006 12:41

Tjsja, maar tegenwoordig hebben we, afzuigkap, magnetron, strijkbout, senseo, grill/oven, TV enz.
Ben alleen nog geen vaatwasser tegengekomen. Voor mij hoeft dat ook niet zo nodig, want mijn vrouw gaat ook mee.
Dames, geintje geintje, bij ons doe ik meestal de afwas.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » wo 5 jul 2006 19:10

Een zekering van 4 ampere springt er bij meer dan 4 ampere echt niet direkt uit.
maw. je mag 'm best tijdelijk wat hoger belasten :wink:

Tijdelijk 5 of 6 ampere mag eigenlijk geen probleem zijn....
Natuurlijk geen uren :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

DJ

Bericht door DJ » wo 5 jul 2006 23:04

stoekie schreef:Een zekering van 4 ampere springt er bij meer dan 4 ampere echt niet direkt uit.
maw. je mag 'm best tijdelijk wat hoger belasten :wink:

Tijdelijk 5 of 6 ampere mag eigenlijk geen probleem zijn....
Natuurlijk geen uren :wink:

En als er veel stroom gebruikt wordt op de camping (zelfde stroomkast) Kan deze er eerder uitspringen.

Vroem

Bericht door Vroem » wo 5 jul 2006 23:14

Ben ik direct met Dj eens, er wordt behoorlijk gesjoemmeld met de opgegeven amp's
4 Ampere is niet altijd 4 Ampere, het is wél een lekkere bijverdienste voor de campinghouder. :wink:

DJ

Bericht door DJ » do 6 jul 2006 13:40

dj schreef:
stoekie schreef:Een zekering van 4 ampere springt er bij meer dan 4 ampere echt niet direkt uit.
maw. je mag 'm best tijdelijk wat hoger belasten :wink:

Tijdelijk 5 of 6 ampere mag eigenlijk geen probleem zijn....
Natuurlijk geen uren :wink:

En als er veel stroom gebruikt wordt op de camping (zelfde stroomkast) Kan deze er eerder uitspringen.

Wij hebben eens ergens gestaan en hadden 10 ampere. Dat klopte als de buurman er niet was. Stonden samen op 10 ampere Dus als ik er 8 nodig had had de buurman er nog 2.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » do 6 jul 2006 17:08

Tja, als je samen met bijvoorbeeld de buurman je ampere's moet delen (Want zo moet je het dan zien) dan ben je natuurlijk beperkter in het verbruik.
Da's natuurlijk erg moeilijk te kontroleren als je niet in de aansluitkast kunt/mag kijken
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Vroem

Bericht door Vroem » do 6 jul 2006 20:34

Maar de campinghouder zal voor ieder 10 ampere in rekening brengen :evil:
Ik heb ook al wat van die "geintjes" meegemaakt

DJ

Bericht door DJ » do 6 jul 2006 20:46

Vroem schreef:Maar de campinghouder zal voor ieder 10 ampere in rekening brengen :evil:
Ik heb ook al wat van die "geintjes" meegemaakt
Klopt precies vroem. En je doet er niets aan ook al weet je dat je samen met je buurman 10 ampere hebt.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » do 6 jul 2006 22:41

Vroem schreef:Maar de campinghouder zal voor ieder 10 ampere in rekening brengen :evil:
Ik heb ook al wat van die "geintjes" meegemaakt
Gewoon zorgen dat je 10 ampere verbruikt (koffiezetter, waterkoker, oven en airco tegelijk aanzetten) en als de zekering er dan uit vliegt (omdat je buurman er dan ook nog bij zit) de campingeigenaar hiermee confronteren :evil:

Want daar betaal je natuurlijk niet voor :evil:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Vroem

Bericht door Vroem » do 6 jul 2006 23:48

Zou een oplossing kunnen zijn, maar dat is theorie.......de praktijk is echter anders!
In Nederland zou je dit misschien wel kunnen winnen, maar wees ervan overtuigt dat het in het buitenland echt niet opgaat!!!

Op deze camping www.ecutot.com kunnen ze er helemaal wat van!!!
Ik had een koeklkastje (75 watt & 1 lampje 25 watt) dus ik dacht aan 2 amp genoeg te hebben!

Nou mooi niet, 4 amp was nog niet genoeg, ik moest uiteindelijk kiezen voor 6 amp = 1380 watt :shock: :shock: :shock:
En ik kon praten wat ik wou, maar de eigenaresse (een Zweedse) hield vol dat het probleem bij mij lag :?

Navraag op de camping bij andere gasten leerde mij dat ik hier niet alleen in stond :cry: :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”