Wat voor een accesoires?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.

Gek op nieuwe gadgets

Ja
40
63%
Nee
24
38%
 
Totaal aantal stemmen: 64

P@TJE

Wat voor een accesoires?

Bericht door P@TJE » vr 16 jun 2006 23:43

Wat hebben jullie aan extra accesoires in de caravan? Hier denk ik vooral aan de luxe artikelen zoals bijv. een dvd speler. Dus geen extra ingebouwde asbak :wink:

P@TJE

Bericht door P@TJE » vr 16 jun 2006 23:45

Ik heb, om maar ff te beginnen, net een tv met ingebouwde dvd speler gekocht met daarbij een satteliet schotel (canal digitaal) :wink:

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » za 17 jun 2006 08:42

Laptop 8)

TV of DVD speler komt er bij mij niet in :P

Wel wereldontvanger, mobiele telefoon en PDA/tomtom.

*Peter*

Bericht door *Peter* » za 17 jun 2006 09:37

Weet je wat ik luxe vind?
Die heerlijke voetensteun aan mijn dukdalf stoel!

En verder zal ik nooit in het donker zitten, want ik heb voor alle omstandigheden wel verlichting aan boord.
O ja, die ingebouwde autoradio vind ik ook wel heel erg luxe.

De rest is gewoon gereedschap, zoals een ventilator en een laptop, een garagekrik en een tweepits benzinebrander, een mover en nog wat troep...

;-)

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » za 17 jun 2006 10:08

Laptop gaat mee, de oudste heeft een tv/dvd combi gaat mee.

De laptop is voor het werk, mochten er problemen zijn kan ik zo inloggen en wat servers op de zaak overnemen, om het probleem te verhelpen, dat is geen luxe maar noodzaak.

En mooi weer dat is heerlijke luxe waar ik het het langst mee vol hou
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » za 17 jun 2006 11:26

diesel schreef: De laptop is voor het werk, mochten er problemen zijn kan ik zo inloggen en wat servers op de zaak overnemen, om het probleem te verhelpen, dat is geen luxe maar noodzaak.
EEEEEUUUHHHH VAKANTIE ????? :shock:


Wat wij aan "gadgets" in onze caravan hebben:

Heb onlangs een JVC LCD tv aangeschaft en die netjes in het daarvoor bestemde kastje ingebouwd aan een zwenkarm....zodat we vanuit de rondzit en vanuit bed tv kunnen kijken.
In het kastje heb ik tevens extra wcd's geplaatst want daar zat er maar eentje :cry:
Afbeelding
Tja, ik kijk graag nog effe tv voordat ik ga slapen......OF er moet zich wat anders voordoen.... :lol: :lol: :lol:
In datzelfde kastje staat onder de tv dan een Canal-digital decoder en een dvd-speler.
De schotel komt buiten te staan op een aparte driepoot.

In de voortent heb ik tevens een aansluiting zitten voor een 2e (grotere) lcd-tv waar ik dan tevens naar dezelfde schotelzenders of dvd kan kijken als in de caravan...
Die zet ik dan op een extra koelkast(je) die we meenemen....altijd handig om een extra "treetje" bier of wat ander nat spul :lol: in te duwen en het vlees voor de skottelBBQ :wink:
We gaan nml. met een heel clubje (4 gezinnen) naar Spanje en dan moet je toch goed voor elkaar zorgen :roll:

Verder hebben we de caravan al bij aankoop laten voorzien van:
-Truma boiler
-Truma Ultra-heat verwarming
-Elektrische vloerverwarming (een schakelaar met controlelmapje heb ik
netjes binnen handbereik geplaatst want die zat vast op de trafo van de
vloerverwarming in het achterste bankkastje...en was dus niet ideaal)
-Truma Frostair airco...jawel met afstandsbediening?????? en dat ding
werkt perfekt.... De unit zit onder het vaste bed en ze hebben de
inblaasleidingen bij Knaus erg netjes weten te verbergen want je ziet er
praktisch niets van...... De inblazers zitten op 3 plaatsen verdeeld in de
caravan (bij de rondzit, de keuken en het bed).
Ik heb op de beurs nml. ook het systeem van hobby gezien maar daar
zaten die inblazers alle drie onder het vaste bed??????

Tevens wil ik nog een alarminstallatie inbouwen die beveiligd tegen inbraak, koolmonoxide, propaan, butaan en narcosegas.
In de kluscaravan hebben ze zo'n systeem ingebouwd maar dat werkt met een sleutelschakelaar....en dat is toch echt niet meer van deze tijd??
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

P@TJE

Bericht door P@TJE » za 17 jun 2006 12:49

Mooie spullen allemaal Stoekie :shock: :wink:

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » za 17 jun 2006 14:23

stoekie schreef:
diesel schreef: De laptop is voor het werk, mochten er problemen zijn kan ik zo inloggen en wat servers op de zaak overnemen, om het probleem te verhelpen, dat is geen luxe maar noodzaak.
EEEEEUUUHHHH VAKANTIE ????? :shock:
Ja kan niet altijd feest zijn he, moet eerlijk toegeven dat ik hem niet veel gebruik, gelukkig maarja, leven gaat door he ook al ben op vakantie.

P@TJE

Bericht door P@TJE » za 17 jun 2006 15:36

diesel schreef:
stoekie schreef:
diesel schreef: De laptop is voor het werk, mochten er problemen zijn kan ik zo inloggen en wat servers op de zaak overnemen, om het probleem te verhelpen, dat is geen luxe maar noodzaak.
EEEEEUUUHHHH VAKANTIE ????? :shock:
Ja kan niet altijd feest zijn he, moet eerlijk toegeven dat ik hem niet veel gebruik, gelukkig maarja, leven gaat door he ook al ben op vakantie.
Is ook weer waar :wink:

Coral

Bericht door Coral » za 17 jun 2006 21:50

wij hebben helemaal geen luxe mee...zelfs onze water kraan..(oeps toch nog een beetje luxe..) moet met de hand worden op gepompt, anders krijgen we geen water... :D
maar....ik ben er toch hard over aan t denken om toch maar een draagbare dvd speler aan te schaffen...
dat is altijd wel fijn als de kids weer eens waker worden om zes uur.... :lol: :?

BDoets

Bericht door BDoets » za 17 jun 2006 21:58

Ik ben over het algemeen nogal een gadget liefhebber... maar op vakantie worden wij opeens heel puriteins. Geen TV, de enige radio zit in de auto... (wij lezen vrij veel, en in de vakantie nog meer); tot dusver hadden we altijd een discman mee maar omdat er nu CD in de auto zit zal die mogelijk thuisblijven. Natuurlijk wel de PDA met Tomtom, en een schaakprogrammaatje. (De PDA heeft wel GPS maar kan niet op internet). O ja, en een piepklein radiografisch bestuurd vliegtuigje dat ik momenteel in bestelling heb...
Maar natuurlijk wel 2 digicamera's, en nog wat electronica die bij de deltavlieghobby hoort - 2 portofoons en een vlieginstrument met o.a. geïntegreerde GPS.
Bart

DJ

Re: Wat voor een accesoires?

Bericht door DJ » zo 18 jun 2006 19:08

P@TJE schreef:Wat hebben jullie aan extra accesoires in de caravan? Hier denk ik vooral aan de luxe artikelen zoals bijv. een dvd speler. Dus geen extra ingebouwde asbak :wink:

Mp3 speler, Laptop. lcd tv satelietschotel magnetron, oventje, toillet, douche. Kortom wij nemen alles mee. Wij gaan dan ook niet kamperen maar met de caravan op vakantie.

BDoets

Bericht door BDoets » zo 18 jun 2006 19:29

O ja, ik heb onlangs via Ebay nog een apparaatje gekocht dat het signaal van een MP3-speler (of van de PDA als ik daar MP3 op speel) met heel laag vermogen uitzendt op de FM, zodat je dat dan weer kan ontvangen met je autoradio. Prima geluidskwaliteit.
Die dingetjes mogen strikt genomen niet in Nederland (het zenden is bijna nergens zo zwaar gereguleerd als hier) maar als je hem instelt op een stille frekwentie heeft geen mens er last van. Kostte ongeveer een tientje...
Bart

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18364
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wat voor een accesoires?

Bericht door deusjevo » zo 18 jun 2006 21:25

P@TJE schreef:Wat hebben jullie aan extra accesoires in de caravan?
Uhh, niets.......
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Bericht door kc » zo 18 jun 2006 23:02

Wat hebben jullie aan extra accesoires in de caravan?
Ook niets.
O ja, toch wel : een koelkast in de vorm van een koelbox op 230 volt.
En soms een wekkerradio (als we die niet vergeten zijn).

kc

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » ma 19 jun 2006 08:17

Is er al iemand met een afwasmachine in de caravan? :D

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18364
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wat voor een accesoires?

Bericht door deusjevo » ma 19 jun 2006 09:13

deusjevo schreef:
P@TJE schreef:Wat hebben jullie aan extra accesoires in de caravan?
Uhh, niets.......
Ho, ik lieg, ben m'n zaklamp vergeten :wink: 8)
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

DJ

Bericht door DJ » ma 19 jun 2006 11:47

zandvoorta schreef:Is er al iemand met een afwasmachine in de caravan? :D

Wij hebben wel een wasmachinetje welliswaar niet op stroom maar we hebben er een 8)

Wij hebben wel eens gedacht om mijn bus mee te nemen met wasmachine - vaatwasser en droger en natuurlijk een agregraat voor de stroom. 8) 8) :wink: :wink:

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » ma 19 jun 2006 15:43

Heb wel eens gedacht om mijn huis mee te nemen maar werd te zwaar voor de auto :( :wink:

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » ma 19 jun 2006 15:45

btw, valt me op dat heel veel de laptop meenemen. Waarom eigenlijk? Voor het werk? Ik heb hem mee voor campings (ACSI programma), routeplanner en muziek. Verder nog leuke suggesties om met zo'n ding te doen in de vakantie?

Stef

Bericht door Stef » ma 19 jun 2006 18:34

zandvoorta schreef:btw, valt me op dat heel veel de laptop meenemen. Waarom eigenlijk? Voor het werk? Ik heb hem mee voor campings (ACSI programma), routeplanner en muziek. Verder nog leuke suggesties om met zo'n ding te doen in de vakantie?
Digitale foto's opslaan;
Je digitale camcorderfilmpjes opslaan;
Internetten;
DVD's vertonen;

DJ

Bericht door DJ » ma 19 jun 2006 18:49

zandvoorta schreef:btw, valt me op dat heel veel de laptop meenemen. Waarom eigenlijk? Voor het werk? Ik heb hem mee voor campings (ACSI programma), routeplanner en muziek. Verder nog leuke suggesties om met zo'n ding te doen in de vakantie?
vooral voor foto,s opslaan, en dvd films afspelen.

Borrac

Bericht door Borrac » ma 19 jun 2006 18:52

zandvoorta schreef:btw, valt me op dat heel veel de laptop meenemen. Waarom eigenlijk? Voor het werk? Ik heb hem mee voor campings (ACSI programma), routeplanner en muziek. Verder nog leuke suggesties om met zo'n ding te doen in de vakantie?
Zelf heb ik er informatie over het land opstaan. Zoals bv leuke route's om te rijden, bezienswaardigheden e.d. , en er staan wat film's op zowel voor de kinderen als ook voor ons.
De informatie over bv. Noorwegen/Zweden in ons geval bevat dan ook camping info. Ik haal deze info dan op de site van de camping. Kwestie van kopieéren en plakken en er ontstaat een heel boekwerk van informatie. Zo heb ik bv. het idee om van Johannisholm in Zweden naar noorwegen te rijden. Ik zoek vervolgens de route op en zie dan ook welke camping's ik tegen kom. Compleet met de foto's die dus ook op hun site staan. Tevens gebruik ik de laptop om de geschoten vakantiefoto's op groot fomaat te bekijken en op te slaan.

gr rob

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » ma 19 jun 2006 19:02

idd, de foto's was ik nog even vergeten, daar is ie ook handig voor :D

René

Bericht door René » ma 19 jun 2006 19:21

wat nemen wij mee op vacantie;het oventje, magnetron (ingebouwd),
laptop voor de reis verslagen en opslag v/d foto's, wereldontvanger en een paar goedzittende stoelen.
Vaatwassers hebben we ook mee, we moeten ze alleen te eten en drinken geven :P
Verder zo min mogelijk,maar 60% van de kast ruimte is voor vrouwlief. :wink:
groedjes René

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”