Achteruitrijlampen?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
evdv28

Achteruitrijlampen?

Bericht door evdv28 » zo 11 jun 2006 17:40

Heb een Hobby 400KB uit 2005.

Zitten er op deze caravan achteruitrijlampen?

Indien ik m,n auto in de achteruit zet dan zie ik niets verschijnen op de caravan.

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » zo 11 jun 2006 17:42

Nee, die zit er niet op.

evdv28

Bericht door evdv28 » zo 11 jun 2006 19:43

Bedankt, en ik maar zoeken............

DJ

Bericht door DJ » zo 11 jun 2006 20:45

Je kunt toch gewoon achteruitrijden met de lampen die erop zitten 8) 8) :(

Corin@
Berichten: 271
Lid geworden op: di 29 mar 2005 13:59
Locatie: Wijchen

Bericht door Corin@ » di 13 jun 2006 14:32

Het zal na de mistlamp misschien wel weer een hot-item kunnen worden :!: Voor alle caravans verpicht een achteruitrijlamp :!: :wink:

Groetjes,
Corina
Groetjes,
Corina


Ford C-max 1.5 uit 2016 en een Adria Adora 432 uit 2005

Etab

Bericht door Etab » di 13 jun 2006 16:44

Ja,

Of verplicht verlichting aan bij gebruik mover :shock: :lol: :lol: :lol:

evdv28

Bericht door evdv28 » di 13 jun 2006 19:16

Zo,n, vreemde vraag was het nog niet :?: :?: :?:


Indien je de auto in de achteruit gooit verschijnt er verlichting in de achterlampen, dacht dat het wel veiliger zou zijn dat indien je achteruit steekt met je caravan daar ook lampen zouden verschijnen.

Stef

Bericht door Stef » di 13 jun 2006 19:19

evdv28 schreef:Zo,n, vreemde vraag was het nog niet :?: :?: :?:


Indien je de auto in de achteruit gooit verschijnt er verlichting in de achterlampen, dacht dat het wel veiliger zou zijn dat indien je achteruit steekt met je caravan daar ook lampen zouden verschijnen.
Nee hoor, het was absoluut geen vreemde vraag. Het is alleen zo dat maar weinig caravan achteruitrijlampen hebben.

BDoets

Bericht door BDoets » di 13 jun 2006 20:03

Stef schreef:[Het is alleen zo dat maar weinig caravan achteruitrijlampen hebben.
Eigenlijk is het zo dat de meeste caravan eigenaren zo veel mogelijk vermijden achteruit te rijden... :lol:
Bart

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » di 13 jun 2006 20:07

Helemaal achteruitrijden in het donker, lijkt me een lastige bezigheid, dan toch wel graag iemenad die ff achter kijkt :wink:

René

Bericht door René » di 13 jun 2006 21:17

Eerlijk is eerlijk,achteruitlampen had ik nuttiger gevonden dan die mistlampen(die je nooit gebruikt).
Als je een stukje achteruit moet rijden is het toch wel prettig dat het achteropkoment verkeer het ziet wat je doet. :wink:

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » di 13 jun 2006 21:22

Er zit in de achterlichten van een Hobby wel ruimte om achteruitrijlichten te plaatsen. Mijn echtgenoot heeft al een keer gekeken omdat hij ze er in wil zetten.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Corin@
Berichten: 271
Lid geworden op: di 29 mar 2005 13:59
Locatie: Wijchen

Bericht door Corin@ » vr 16 jun 2006 09:11

René schreef:Eerlijk is eerlijk,achteruitlampen had ik nuttiger gevonden dan die mistlampen(die je nooit gebruikt).
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen :wink:

Groetjes,
Corina
Groetjes,
Corina


Ford C-max 1.5 uit 2016 en een Adria Adora 432 uit 2005

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » vr 7 jul 2006 14:57

Even dit topic weer omhoogschoppen.

Achteruitrijlampen zijn idd nuttiger als een (voor de meesten onder ons) nooit te gebruiken mistachterlicht dat vaak ook nog niet goed is aangesloten.

Maar mij is geleerd toen ik, 10 jaar terug, mijn E achter B haalde dat een combinatie altijd bij achteruitrijden de alarmlichten aan moet doen. Dit ter compensatie van een achteruitrijlamp. Dit was verplicht bij het examen.

Borrac

Bericht door Borrac » za 8 jul 2006 01:49

daphne schreef:Er zit in de achterlichten van een Hobby wel ruimte om achteruitrijlichten te plaatsen. Mijn echtgenoot heeft al een keer gekeken omdat hij ze er in wil zetten.
Als het je man gelukt is, laat het dan even weten wil je? Bij onze Hobby uit 2005 wilden we het ook hebben, maar toen we dit aan de dealer vroegen bleek het niet te kunnen. Inderdaad is de ruimte er wel, maar de verlichtingsunit is aan de binnenzijde niet geschikt. Op de plek waar je het lampje in zou moeten draaien zit niks. Er zit nl geen lamphouder. Dus ook geen aansluiting daar achter. Krom hé? Maken ze een prachtige verlichtingsunit met ruimte voor achteruitrij lampjes, kan het domweg niet. Terwijl als ze er wel een gat in hadden gemaakt met een fitting er achter, was je klaar geweest.

gr rob

René

Bericht door René » zo 9 jul 2006 11:16

borrac schreef:
daphne schreef:Er zit in de achterlichten van een Hobby wel ruimte om achteruitrijlichten te plaatsen. Mijn echtgenoot heeft al een keer gekeken omdat hij ze er in wil zetten.
Als het je man gelukt is, laat het dan even weten wil je? Bij onze Hobby uit 2005 wilden we het ook hebben, maar toen we dit aan de dealer vroegen bleek het niet te kunnen. Inderdaad is de ruimte er wel, maar de verlichtingsunit is aan de binnenzijde niet geschikt. Op de plek waar je het lampje in zou moeten draaien zit niks. Er zit nl geen lamphouder. Dus ook geen aansluiting daar achter. Krom hé? Maken ze een prachtige verlichtingsunit met ruimte voor achteruitrij lampjes, kan het domweg niet. Terwijl als ze er wel een gat in hadden gemaakt met een fitting er achter, was je klaar geweest.

gr rob
Deze lamphouder kan je los kopen bij een goede auto onderdelenzaak ook bij sommige autodealers kan je deze krijgen maar dan betaalje wel wat meer.

Borrac

Bericht door Borrac » zo 9 jul 2006 11:43

Hoi Rene,

Kijk, hier wordt ik dus vrolijk van. :lol: :lol: Het blijkt dus wel te kunnen. Alleen vraag ik me wel af hoe ik dit alsnog kan realiseren. Want ik kan de unit demonteren en er mee naar een auto onderdelenshop gaan, maar ik denk dat als ik daar kom, ze me stom aan gaan kijken. Zo van: Hallo, dit is van een caravan hoor, en dit is een autoshop. Niet??? En dan wat ik me ook afvraag: Als blijkt dat het wel kan wordt dan het gehele binnenwerk vervangen of is het een kwestie van zelf een gat boren waar het lampje in komt en dat zij dan daarvoor een fitting kunnen leveren?

Ben benieuwd.

gr rob

René

Bericht door René » zo 9 jul 2006 12:02

borrac schreef:Hoi Rene,

Kijk, hier wordt ik dus vrolijk van. :lol: :lol: Het blijkt dus wel te kunnen. Alleen vraag ik me wel af hoe ik dit alsnog kan realiseren. Want ik kan de unit demonteren en er mee naar een auto onderdelenshop gaan, maar ik denk dat als ik daar kom, ze me stom aan gaan kijken. Zo van: Hallo, dit is van een caravan hoor, en dit is een autoshop. Niet??? En dan wat ik me ook afvraag: Als blijkt dat het wel kan wordt dan het gehele binnenwerk vervangen of is het een kwestie van zelf een gat boren waar het lampje in komt en dat zij dan daarvoor een fitting kunnen leveren?

Ben benieuwd.

gr rob
Je haalt bij de autoshop een opzet nummerplaat verlichting, deze plaats je op de motageplaat van de lamphouder v/d caravan.
Je laat het dekkapje eraf , anders heb je geen licht naar achteren.
Heb je een reflector houder op je glas zitten met een ront gat, dan raat ik je aan om naar een vrachwagen garage te gaan.
Daar haal je een lamphouder voor een bretelicht.Deze zijn los te krijgen en kosten een paar €.
Boor een gat in de motageplaat waar deze maar net door heen gaat.(liefst klempassend), zet deze vast bv door een tyrip eromheen te trekken (om de lamphouder)of met een beetje kit, lampje erin en klaar.lampje van 10 watt is genoeg

Borrac

Bericht door Borrac » zo 9 jul 2006 12:07

Rene bedankt voor de tip/uitleg

gr rob

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”