Kampeerchecklist

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12778
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Kampeerchecklist

Bericht door Trina » di 10 nov 2009 11:37


Mari-anne

Re: Kampeerchecklist

Bericht door Mari-anne » do 10 mar 2011 22:21

Bedankt, ik was hem kwijt thumbup.gif

Hobby Max

Re: Kampeerchecklist

Bericht door Hobby Max » vr 11 mar 2011 14:38

Staat ook bij ons weer onder de favorieten. Toch maar goed dat oude items niet verdwijnen.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Kampeerchecklist

Bericht door ine » za 12 mar 2011 11:33

Ook ik heb hem even uitgeprint.
Toch wel handig. thumbup.gif
Gezellig weekeind allemaal
Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

pd0bao

Re: Kampeerchecklist

Bericht door pd0bao » za 12 mar 2011 12:07

Een nuttige lijst met volledigheidshalve een opmerking : onder -documenten -wordt als laatste genoemd ziekenfondkaart(en) Dit kaartje ,pasje in creditcardformaat is voor binnenlands gebruik. Op verzoek wordt door de door u gekozen verzekeraar het internationaal geldend bewijs geleverd (en wel gratis) de european health insurance card. Dit is een internationaal vastgesteld model : iedere buitenlandse hulpverlener kan er zijn model naastleggen en op de genummerde regels vinden wat hij zoekt. Op de achterzijde wordt nog de nederlandse hulpcentrale vermeld met diens telefoonnummer te bellen bij noodgevallen in het buitenland.Doe er uw voordeel mee ,hoop dat u het nooit nodig hebt, gr. Jaap N.b.Jammer maar waar : dit internationale bewijs is,zoals gebruikelijk in dit soort zaken, in NL niet geldig.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Kampeerchecklist

Bericht door peter s » za 12 mar 2011 13:16

pd0bao schreef:N.b.Jammer maar waar : dit internationale bewijs is,zoals gebruikelijk in dit soort zaken, in NL niet geldig.
Huu?
Wij hebben alleen nog maar dit pasje (CZ groep), en het word gewoon geaccepteerd! Natuurlijk naast je ID, dat controleren met het BSN.
Maar inderdaad zelfs huisartsbezoek in Duitsland ging probleemloos.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

pd0bao

Re: Kampeerchecklist

Bericht door pd0bao » za 12 mar 2011 13:28

Hi Peter dat je in Duitsland werd geholpen is natuurlijk niet zo vreemd :daar is dat internationale kaartje voor, de BRD is dacht ik nog niet ingelijfd in het Koninkrijk der Nederlanden. Ik schreef : in NL niet geldig en houd dat staande. Dat je in NL mogelijk hier en daar geholpen wordt ik sluit het niet uit maar...in een bericht aan allen zoals hier moet je de officiele lijn aangeven anders krijg ik zo meteen weer te horen van iemand die 3 uur in het ziekenhuis gewacht heeft en toen onverrichterzake huiswaarts moest omdat hij/zij geen geldig bewijs van ziektekostenverzekering bij zich had dat hij op het caravanforum gelezen had dat dat voldoende was. Dat is het dus niet. Gr.Jaap.

pd0bao

Re: Kampeerchecklist

Bericht door pd0bao » di 15 mar 2011 16:13

Hi Peter, omdat ik het toch wel (weer) zeker wilde weten vandaag even kontakt opgenomen met voorlichting CZ-Verz (0900-0949) Zij verzekerde mij dat ook bij hen de EHIC: european health insurance card bestaat naast de nederlandse zorgpas. Ook dat bedoelde kaart slechts op aanvraag en gratis wordt verstrekt.De buitenlandse zorgverlener kan rechtstreeks zijn claim indienen zodat ook het vakantiebudget niet gelijk wordt aangesproken, ook niet gek in deze barre tijden natuurlijk. Gr.Jaap.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Kampeerchecklist

Bericht door Wim Verso » di 15 mar 2011 16:59

pd0bao schreef:Een nuttige lijst met volledigheidshalve een opmerking : onder -documenten -wordt als laatste genoemd ziekenfondkaart(en) Dit kaartje ,pasje in creditcardformaat is voor binnenlands gebruik. Op verzoek wordt door de door u gekozen verzekeraar het internationaal geldend bewijs geleverd (en wel gratis) de european health insurance card. Dit is een internationaal vastgesteld model : iedere buitenlandse hulpverlener kan er zijn model naastleggen en op de genummerde regels vinden wat hij zoekt. Op de achterzijde wordt nog de nederlandse hulpcentrale vermeld met diens telefoonnummer te bellen bij noodgevallen in het buitenland.Doe er uw voordeel mee ,hoop dat u het nooit nodig hebt, gr. Jaap N.b.Jammer maar waar : dit internationale bewijs is,zoals gebruikelijk in dit soort zaken, in NL niet geldig.

Allemaal leuk en aardig, maar in September 2010 ben ik naar een Arts geweest in Zuid-Frankrijk en had het pasje van Univé mee, ik ben twee keer bij die arts geweest en ben prima behandeld en er werd niet naar een ander document gevraagd, heb ik dan geluk gehad?
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

pd0bao

Re: Kampeerchecklist

Bericht door pd0bao » di 15 mar 2011 17:04

Ja denk het wel Wim. Gr.Jaap

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Kampeerchecklist

Bericht door Wim Verso » di 15 mar 2011 17:30

Jaap, ik heb het pasje van Univé er even bijgezocht en op de achterkant van het pasje staat geschreven.

European Healt Insurance Card.

Deze pas is dus in Nederland en in het Buitenland geldig.

Dat moet dus genoeg zijn.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

pd0bao

Re: Kampeerchecklist

Bericht door pd0bao » di 15 mar 2011 17:42

Ja prima da,s klip en klaar en zo helder als vensterglas! Geloof je zonder meer hoor Wim. Kennelijk zijn er verzekeraars die het tweetalig doen en waarom ook niet ? Ik schreef alleen maar wat ik hoorde en voor mij,Zilveren Kruis Achmea verzekerde ,van toepassing is.Ieder lette er zelf maar op ,vind je niet ? Bedankt voor aanvulling,gr.Jaap
Laatst gewijzigd door pd0bao op di 15 mar 2011 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Kampeerchecklist

Bericht door Wim Verso » di 15 mar 2011 17:47

Nou Jaap, ik moet eerlijk bekennen, dat mijn vrouw me er net op attent, toen ik dat zei over dat pasje van Univé , want zelf wist ik dat niet, daar bemoei ik me eigenlijk nooit mee. :wink: :lol:
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

pd0bao

Re: Kampeerchecklist

Bericht door pd0bao » di 15 mar 2011 18:16

Ja Wim t,is al een hele tijd geleden toen er al geschreven werd: een goede vrouw wie zal haar vinden ! Maar zo te horen is het jou gelukt ! he gr.Jaap

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Kampeerchecklist

Bericht door Wim Verso » di 15 mar 2011 18:18

Leuk Jaap, eigenlijk moet je de tekst inlijsten, maarja, dan gaat mijn vrouw nog naast haar schoenen lopen. :wink: :lol: :lol:
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

pd0bao

Re: Kampeerchecklist

Bericht door pd0bao » di 15 mar 2011 18:34

Ja pleeg wel een beetje plagiaat daarom hier de bronvermelding :Spreuken 31:10 Zo kan ik niet meer aangeklaagd worden.Gr.Jaap.

lesja
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 21:14

Re: Kampeerchecklist

Bericht door lesja » di 15 mar 2011 19:56

verzekerd bij turien & co en krijgen ieder jaar 1 pas die geldig is in binnen- en buitenland

herman-hannie

Re: Kampeerchecklist

Bericht door herman-hannie » wo 16 mar 2011 10:59

Wim Verso schreef:Jaap, ik heb het pasje van Univé er even bijgezocht en op de achterkant van het pasje staat geschreven.

European Healt Insurance Card.

Deze pas is dus in Nederland en in het Buitenland geldig.

Dat moet dus genoeg zijn.
ik zit bij menzis en hetzelfde, voor heel europa.

Gebruikersavatar
BertvD
Berichten: 377
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 12:46

Re: Kampeerchecklist

Bericht door BertvD » wo 16 mar 2011 12:11

FBTO 2 kaarten, 1 voor binnenland en 1 voor buitenland.

pd0bao, bedankt voor de tip thumbup.gif
Hobby 460 Ufe, Fiamma omnistore, Dorema panoramaluifel met voorwanden, Subaru Legacy 2.0 CVT met G3.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Kampeerchecklist

Bericht door ine » wo 16 mar 2011 12:49

OOk wij hebben van CZ de EHIC kaart.
Wel moet hij ieder jaar opnieuw aangevraagd worden.
Ben je er te laat mee dan krijg je er twee Nederland en EHIC Dus standert eind November een verzoekej naar CZ.
Ik vind eigelijk, en adt heb ik ze ook gevraagd, waarom niet iedereen gelijk de ueropa pas.
Nu moeten er vaak twee gedrukt worden.
Een pas voor zowel nederland als er buiten.
Kan het simpeler.
Groeten Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 538
Lid geworden op: wo 3 dec 2008 20:24
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Kampeerchecklist

Bericht door Bram » wo 16 mar 2011 14:44

Zilveren Kruis meldt op de eigen website het volgende:
"De EHIC heeft dezelfde functie als uw zorgpas. U kunt de EHIC aanvragen, maar het is niet noodzakelijk. Uw zorgpas is voldoende bewijs van verzekering."
Kia Carens III 2.0 met Dethleffs Camper Lifestyle 510V

Hobby Max

Re: Kampeerchecklist

Bericht door Hobby Max » wo 16 mar 2011 17:41

Interessant om te lezen, hieruit blijkt verschil tussen gewone zorgpas en ehic.
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2009- ... zekeringen

moekeb
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:58

Re: Kampeerchecklist

Bericht door moekeb » vr 18 mar 2011 17:41

dit heb ik ook direkt opgeslagen bij men favorieten thumbup.gif ,,,heel handig zo'n lijstje,, haphop.gif
heel erg bedankt hiervoor,,
groetjes van josiane

pd0bao

Re: Kampeerchecklist

Bericht door pd0bao » vr 22 apr 2011 11:52

Gisteren ,donderdag 21-4-11,de auto-rai bezocht.Kwam daar bij een stand waar men de "Europese Reddingskaart "promootte bestaande uit :een personenpas en een voertuigkaart.Enfin wie er ook interesse in heeft , zie http://WWW.euro-codicil.eu Gr.Jaap.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Kampeerchecklist

Bericht door WillyL » vr 22 apr 2011 15:39

Misschien off-topic..
Ik nam het voorbije PalmW-E een snelkookpan mee - stond zo op mijn checklist... echter - ook het gewichtje voor het ventieltje niet vergeten! Staat vanaf nu dus bij op de lijst...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”