In mei naar Italië?

Plaats reactie
guidonl
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 23 sep 2020 09:04

In mei naar Italië?

Bericht door guidonl » vr 25 sep 2020 17:57

Zijn hier ervaringsdeskundigen die in mei Italië hebben bezocht met kinderen? We willen graag 1 van de grotere campings bezoeken; Union Lido, Altominco o.i.d.
Zijn op deze campings de zwembaden open, is er genoeg te beleven?

Alvast bedankt

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: In mei naar Italië?

Bericht door Fred N » vr 25 sep 2020 18:12

Ik weet niet of je Facebook hebt.
Daar zitten ruim 14.000 deskundige die je goed op weg kunnen helpen. mrgreen.gif

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: In mei naar Italië?

Bericht door eurotrotter » vr 25 sep 2020 20:59

Fred N schreef:
vr 25 sep 2020 18:12
Ik weet niet of je Facebook hebt.
Daar zitten ruim 14.000 deskundige die je goed op weg kunnen helpen. mrgreen.gif
IK den dat T.S een serieus antwoord wil hebben,en dan kan hij zijn vraag beter hier stellen dan op Facebook. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: In mei naar Italië?

Bericht door Lucas » za 26 sep 2020 00:07

Nou zeg, laten we juist blij zijn dat dit één van de weinige forums is die nog niet aan facebook ten onder is gegaan. En terecht, want de reacties hier zijn doorgaans veel nuttiger dan op fb, was mijn ervaring toen ik daar nog op actief was. Dus laten we niet naar die fecesboekzooi verwijzen.

Ik geef wat betreft de nuttige reacties overigens niet het goede voorbeeld, want inhoudelijk heb ik hier geen reactie op mrgreen.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: In mei naar Italië?

Bericht door dieseltijger » za 26 sep 2020 05:49

Antwoord op alle vragen van TS is ja. We zijn ooit eind april gegaan. Overdag aangename temperatuur, 's nachts wordt het vaak fris. Jassen aan als je buiten wil zitten. Wat ook prima is, is het feit dat het landschap dan prachtig groen is.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

guidonl
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 23 sep 2020 09:04

Re: In mei naar Italië?

Bericht door guidonl » za 26 sep 2020 06:57

Haha bedankt allen. Ook de Facebook tip is goed bedoeld volgens mij. 😉 Ik was inderdaad hier terecht gekomen voor wat kwaliteits deskundigen 😁
Hetgeen waar je voor wil waken met kinderen is natuurlijk dat de meeste faciliteiten gesloten zijn en sites laten daar eigenlijk zeer weinig over los. Helaas zijn ze ook niet erg vlot met antwoorden op vragen over mei. Vandaar dat ik het hier ook nog even probeer 😉

En nog even vloeken in de kerk; vliegen is in deze tijd ook wel erg interessant zag ik .... 😳😄

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: In mei naar Italië?

Bericht door dieseltijger » za 26 sep 2020 07:13

Vliegen in deze tijd is zelfs adembenemend.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: In mei naar Italië?

Bericht door Niels83 » za 26 sep 2020 09:15

Over deze camping weet ik het niet. Mijn ervaring is dat er vaak ook rondom de camping wel wat minder te doen is. Het viel mij tegen hoe veel kleine kinderen je tegenkomt in het voorvseizoen. Lekker spelen met anderen is er niet echt bij. Dat was wel even wennen.

Of je gaat vliegen moet je zelf bepalen. Ik vind dat het niet zou moeten kunnen.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: In mei naar Italië?

Bericht door eurotrotter » za 26 sep 2020 09:42

dieseltijger schreef:
za 26 sep 2020 05:49
Antwoord op alle vragen van TS is ja. We zijn ooit eind april gegaan. Overdag aangename temperatuur, 's nachts wordt het vaak fris. Jassen aan als je buiten wil zitten. Wat ook prima is, is het feit dat het landschap dan prachtig groen is.
Italie heeft niet voor niks een mediterreaan klimaat,toch kun je het treffen dat je zomaar een paar dagen regen hebt.
Bekijk daarvoor de site van ,bijvoorbeeld,

https://www.meteo.it/meteo/italia

In het noorden,boven Firenze zul je wat meer kans op regen hebben als in het zuiden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: In mei naar Italië?

Bericht door eurotrotter » za 26 sep 2020 09:51

guidonl schreef:
vr 25 sep 2020 17:57
Zijn hier ervaringsdeskundigen die in mei Italië hebben bezocht met kinderen? We willen graag 1 van de grotere campings bezoeken; Union Lido, Altominco o.i.d.
Zijn op deze campings de zwembaden open, is er genoeg te beleven?

Alvast bedankt
Als je naar de site gaat van familypark Altomincio zie je dat alle faciliteiten ge opend zijn en dat je 5 uur per dag in het zwembad mag vertoeven.

https://www.eurocamp.nl/camping/gardame ... gI8M_D_BwE

Ik ken de campings die je noemt niet,maar onze ervaring is dat bij veel campings alle faciliteiten vanaf de opening geopend zijn,in tegenstelling tot Frankrijk waar veel faciliteiten pas in het hoogseizoen geopend worden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

workel

Re: In mei naar Italië?

Bericht door workel » za 26 sep 2020 10:36

Wij proberen in de mei-vakantie altijd een bestemming te kiezen die qua weersvoorspelling er goed uit zien, dat kan Zuid-Frankrijk, Gardameer of Kroatië zijn.

Dit jaar ivm covid de mei-vakantie thuis gevierd. De afgelopen 4 jaar, 2 keer Gardameer, 1 keer Kroatië en 1 keer Zuid-Frankrijk.

Ik kan zeggen dat het aan het Gardameer prima te vertoeven is de 2 keer dat wij er waren. Wel voortent mee het koelt aardig af in de avond. Hebben 1 dag regen gehad zijn toen richting het Ferrari museum geweest en een ochtend was het niet al te best, hebben Verona bezocht.
Camping was aardig vol, zwembad open, water wel erg fris, dorpjes stuk rustiger dan in het hoogseizoen.

Hoop dat het komende jaar ons gegeven is om de mei-vakantie weer door te brengen aan het Gardameer, zitten die zomer in Kroatië en om dat nu 2 keer te doen heeft niet onze voorkeur.

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: In mei naar Italië?

Bericht door RogerB » za 26 sep 2020 18:14

Als we twee weken met de meivakantie weg kunnen gaan we meestal naar Toscane of Zuid-Frankrijk, daar waar 2 dagen voor vertrek de weersverwachting het best is. In de meivakantie hoef je echt nergens te reserveren. Daar waar de 5 sterren (yellow village) campings in Frankrijk al goed draaien (bv verwarmd zwembad open, animatie, etc), is in Toscane nog alles rustig. Vaak zijn daar de zwembaden nog niet of gedeeltelijk open, meestal niet verwarmd ( bij Norcenni Girosole wel). Ook vrij weinig kinderen.

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: In mei naar Italië?

Bericht door willianv » za 26 sep 2020 19:18

Wij gaan vaak in de meivakantie naar het Gardameer. Vind het dan heerlijk.

Over het algemeen hebben we redelijk tot erg goed weer. Weer is natuurlijk nog niet zo stabiel zo vroeg in het jaar, maar een enkele dag regen wordt afgewisseld met veel meer zonnige en warme dagen.

Camping Fornella komen we vaak, deze heeft een verwarmd zwembad.

Gardameer is in dit jaargetijde erg mooi!
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: In mei naar Italië?

Bericht door rutgerg » ma 28 sep 2020 12:31

Mijn ervaring is wel dat in Italië nagenoeg alles is gericht op buiten. Er is weinig tot niets binnen te doen voor de kindjes mocht je een paar slechte dagen hebben. Zoals in Nederland je binnenspeel paradijzen en grote tropische binnenzwembaden hebt dat vind je daar niet. Daarnaast waar ga je voor? 20/22 graden is heerlijk om door een stadje te lopen, maar voor een hele dag aan zwembad/strand is het wellicht te koud.
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: In mei naar Italië?

Bericht door Vadervan3 » ma 28 sep 2020 15:14

guidonl schreef:
vr 25 sep 2020 17:57
Zijn hier ervaringsdeskundigen die in mei Italië hebben bezocht met kinderen? We willen graag 1 van de grotere campings bezoeken; Union Lido, Altominco o.i.d.
Zijn op deze campings de zwembaden open, is er genoeg te beleven?

Alvast bedankt
2 jaar geleden naar Gardameer geweest eind mei/ begin juni. Camping bella Italia. Was prima te doen. Alles was open, er was animatie voor de kids en het weer was de hele week 28 graden plus.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: In mei naar Italië?

Bericht door eurotrotter » ma 28 sep 2020 15:34

RogerB schreef:
za 26 sep 2020 18:14
Als we twee weken met de meivakantie weg kunnen gaan we meestal naar Toscane of Zuid-Frankrijk, daar waar 2 dagen voor vertrek de weersverwachting het best is. In de meivakantie hoef je echt nergens te reserveren. Daar waar de 5 sterren (yellow village) campings in Frankrijk al goed draaien (bv verwarmd zwembad open, animatie, etc), is in Toscane nog alles rustig. Vaak zijn daar de zwembaden nog niet of gedeeltelijk open, meestal niet verwarmd ( bij Norcenni Girosole wel). Ook vrij weinig kinderen.
Toch kwamen wij enige jaren terug ,begin juni,tijdens de Duitse pinkstervakantie die toen eind mei/begin juni viel op camping Bel Sito in Montecatini,en hadden ,net na de "pauze"om 14 uur ,nog net het laatste plekkie.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: In mei naar Italië?

Bericht door hendrik38 » ma 28 sep 2020 16:21

Ik ga ook naar verwachting in mei naar het gardameer! Ik volg even!
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: In mei naar Italië?

Bericht door RogerB » ma 28 sep 2020 18:02

eurotrotter schreef:
ma 28 sep 2020 15:34
RogerB schreef:
za 26 sep 2020 18:14
Als we twee weken met de meivakantie weg kunnen gaan we meestal naar Toscane of Zuid-Frankrijk, daar waar 2 dagen voor vertrek de weersverwachting het best is. In de meivakantie hoef je echt nergens te reserveren. Daar waar de 5 sterren (yellow village) campings in Frankrijk al goed draaien (bv verwarmd zwembad open, animatie, etc), is in Toscane nog alles rustig. Vaak zijn daar de zwembaden nog niet of gedeeltelijk open, meestal niet verwarmd ( bij Norcenni Girosole wel). Ook vrij weinig kinderen.
Toch kwamen wij enige jaren terug ,begin juni,tijdens de Duitse pinkstervakantie die toen eind mei/begin juni viel op camping Bel Sito in Montecatini,en hadden ,net na de "pauze"om 14 uur ,nog net het laatste plekkie.
Meivakantie (=schoolvakantie) zoals ik die bedoel valt nagenoeg altijd in de laatste week april en eerste week mei.

Omdat TS verteld dat hij kinderen heeft, vermoed ik dat hij ook deze vakantie bedoeld

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: In mei naar Italië?

Bericht door eurotrotter » ma 28 sep 2020 21:54

RE.gif
DE Nederlandse schoolvakanties zijn niet zo belangrijk voor Italie.
Kijk dan beter wanneer de Duitse deelstaten Baden-Württemberg en Bayern vakantie hebben; de pinkstervakantie valt in beide deelstaten dit jaar gelijk van 25 mei tot 5 juni.
Weet je hoeveel Duitsers er dan afzakken naar Italie? dat is voor hun "um die ecke"
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: In mei naar Italië?

Bericht door Abve » ma 28 sep 2020 22:45

RE.gif

De deelstaten BW en Bayern hebben elk jaar gezamenlijk Pinkstervakantie.
Maar het is inderdaad verstandig daar rekening mee te houden.

Overigens was ik vorige week woensdag nog aan de zuidzijde van het Gardameer.
Het leek wel hoogseizoen.... mrgreen.gif
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: In mei naar Italië?

Bericht door Vadervan3 » di 29 sep 2020 09:45

eurotrotter schreef:
ma 28 sep 2020 21:54
RE.gif
DE Nederlandse schoolvakanties zijn niet zo belangrijk voor Italie.
Kijk dan beter wanneer de Duitse deelstaten Baden-Württemberg en Bayern vakantie hebben; de pinkstervakantie valt in beide deelstaten dit jaar gelijk van 25 mei tot 5 juni.
Weet je hoeveel Duitsers er dan afzakken naar Italie? dat is voor hun "um die ecke"
Dit inderdaad. Wij zaten destijds ook in die periode. Gardameer stond toen propvol.

workel

Re: In mei naar Italië?

Bericht door workel » di 29 sep 2020 17:26

eurotrotter schreef:
ma 28 sep 2020 21:54

Kijk dan beter wanneer de Duitse deelstaten Baden-Württemberg en Bayern vakantie hebben; de pinkstervakantie valt in beide deelstaten dit jaar gelijk van 25 mei tot 5 juni.
Weet je hoeveel Duitsers er dan afzakken naar Italie? dat is voor hun "um die ecke"
RE.gif
Heel herkenbaar, in 2019 gezien de weersvoorspellingen gekozen om naar het Gardameer te gaan, niets gereserveerd, dachten plek zat. Wat campings bezocht maar die waren allemaal vol, tijdstip rond 16:00. Overnacht op Camping Fossalta en de volgende dag plekje gevonden op camping Lido in Lazise was daar helemaal vol met veel duister die langweekend richting het gardameer gingen.

Plaats reactie

Terug naar “Italië”