Naar Elba?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Naar Elba?

Bericht door Micky » za 5 okt 2019 15:15

Hoi kampeerders, ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een vakantiebestemming voor zomer 2020 (juli-augustus) en nu herinner ik me dat ik als kind al naar Elba ben geweest met de caravan en mijn ouders.

Wie is er geweest met de caravan (Ferdi, maar die is geen lid meer), welke camping(s) bezocht, raad je aan?
welke overtocht is een aanrader (piombino).
is er wel voldoende reuring, leuke winkelstraatjes en gezellige drukte?
we zouden graag aan het strand staan en dan zandstrand.

ken je eventueel links naar goede websites die me info kunnen verstrekken?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Naar Elba?

Bericht door Micky » do 10 okt 2019 17:11

scratch.gif

Is Elba zo bijzonder dat niemand hier van het forum er is geweest met de caravan?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Naar Elba?

Bericht door willianv » do 10 okt 2019 17:30

Ik heb er ook al eens naar gezocht op het forum... en inderdaad was Ferdi volgens mij een van de weinige (of enige) die er ooit geweest is met de caravan..

Helaas is ook hij niet meer actief op het forum.

Ik hou je draadje in ieder geval in de gaten, Elba heeft nog steeds mijn interesse.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Hans Gielen
Berichten: 143
Lid geworden op: di 28 aug 2012 22:20

Re: Naar Elba?

Bericht door Hans Gielen » do 10 okt 2019 17:58

Elba is echt een aanrader. Wij zijn daar in 2015, juni met onze Eriba Nova 435 geweest. Er naartoe via Piombino. Daar geboekt zonder enig probleem. Op een eenvoudige maar gezellige italiaanse familie camping gestaan. Kan helaas de naam niet meer vinden. Elba is goed vanaf een lokatie geheel met dagtochtjes te bezoeken. Heerlijke stadjes, dorpjes en baaien om te lunchen.
Mooie wandelingen langs de kusten. Nogmaals, echt een aanrader voor 1-2 weken genieten.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Naar Elba?

Bericht door Micky » do 10 okt 2019 18:17

willianv schreef:
do 10 okt 2019 17:30
Ik heb er ook al eens naar gezocht op het forum... en inderdaad was Ferdi volgens mij een van de weinige (of enige) die er ooit geweest is met de caravan..

Helaas is ook hij niet meer actief op het forum.

Ik hou je draadje in ieder geval in de gaten, Elba heeft nog steeds mijn interesse.
zal de info die ontstaat dan hier voor je delen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Naar Elba?

Bericht door Carnavalswiertz » do 10 okt 2019 19:33

Micky zonder flauwekul waarom niet naar een van de campings aan de baai van Rosas? Natuurlijk is, en klinkt Cote D’Azur en/of Elba, geweldig fantastisch, en zo is het wss ook.
Maar als je met kids reist hebben deze andere interesses en hobbies en willen ze met leeftijdsgenoten de vakantie doorbrengen.
Serieuze vraag (en ik begrijp alle kids zijn anders).
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Naar Elba?

Bericht door Micky » do 10 okt 2019 19:46

RE.gif

Cote D'Azur is al 3 jaren fantastisch, staan op het strand, de kids heel de dag in de zee haphop.gif

Die baai van je, zegt me niets scratch.gif Elba wel daar was ik als kind al met de caravan, er staan een aantal dingen op mijn lijstje en die werk ik af, dit is er 1 van mrgreen.gif

mijn vraag aan jou, waarom niet Elba? los van de punten die je noemt, maar dat zijn idd geen punten voor ons (wellicht zijn ze te jong), de laatste 3 jaar, complete animatie en alles op de camping, ze hebben niet 1 keer mee gedaan, behalve schuimparty tijdens de avond...

ik zie persoonlijk dus ook niet waarom ik ze hier niet blij mee zou maken mrgreen.gif :
cavoli.jpg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Naar Elba?

Bericht door Carnavalswiertz » do 10 okt 2019 19:55

Micky ben het met je eens. Mijn kids (3*) zijn nog nooit op Elba (of de Cote d’Azur) geweest maar zij wel op de camping (Las Dunas) in St. Pere Pescador geweest die ze geweldig vonden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Naar Elba?

Bericht door willianv » do 10 okt 2019 20:04

Onze kinderen (nu 13 en 10) zijn ook op Las Dunas geweest, ook op Sanguli Salou en nog een reeks topcampings...
..toch hebben ze daar niet meer plezier dan op camping Barasona in de Spaanse pyreneeën, camping La Simioune in Bollene of op welke willekeurige camping aan het Gardameer in de meivakantie...

Strand vinden ze leuk, zwembaden vinden ze leuk, bergen vinden ze leuk, maar animatie doen ze eigenlijk nooit of maar zeer minimaal aan mee.

Na jaren de zomervakantie in Spanje doorgebracht te hebben komt het nu van de kinderen af dat ze wel eens naar Rome, Pisa en Toscane zouden willen.

Laat dat nu eens net mooi te combineren zijn met Elba..

Vaak zijn het de ouders die denken dat de kinderen alleen een leuke vakantie kunnen hebben op luxe mega campings met de overtreffende trap aan animatie...
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Naar Elba?

Bericht door Carnavalswiertz » do 10 okt 2019 20:29

@willianv: ik ben het met je eens en het is mooi dat ze die bestemmingen kunnen waarderen. Mijn kids hebben meer plezier met “soortgelijke leeftijsgenoten” maar idd dat is individueel bepaald.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Naar Elba?

Bericht door willianv » do 10 okt 2019 20:33

RE.gif Onze kinderen hebben overal nog "soortgelijke leeftijdsgenoten" gevonden... ze hebben nergens gebrek aan vriendjes en vriendinnetjes..

Maar dat is het mooie aan kamperen, iedereen doet het op zijn eigen manier en we hebben er allemaal plezier aan thumbup.gif

Maar volgens mij wijken we erg af van het onderwerp, Elba blijft op onze wish list.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Naar Elba?

Bericht door Micky » do 10 okt 2019 22:11

willianv schreef:
do 10 okt 2019 20:04

Vaak zijn het de ouders die denken dat de kinderen alleen een leuke vakantie kunnen hebben op luxe mega campings met de overtreffende trap aan animatie...
Idd en met alle respect, wij bepalen waar we heen gaan, net als mijn ouders dat vroeger deden, we overleggen (nu vinden ze nog alles goed) uiteraard, maar ik ben opgegroeid (vanaf 1973) met Elba, Corsica, Sardinie, Gargano, Gorges du Tarn, Gstaad, enz. enz. allemaal met de caravan, ook in de winter, mijn broer in ik hebben nooit bepaald waar we heen gingen, maar ALTIJD genoten.
Helaas hebben veel ouders heden ten dage het gevoel dat ze moeten kiezen waar de kinderen heen willen, wat mij betreft komt hun tijd later knipoog.gif

Je maakt de vakantie succesvol met elkaar, daar heb je als ouder een taak in, kindervakantieparadijzen zijn regelmatig bedoelt voor mensen die hun kinderen willen vermaken zodat ze er geen last van hebben en zodat ze "zogenaamd" een geweldige tijd hebben, terwijl de ouders hun eigen ding doen..
Bij ons werkt het anders, we werken allebei, reizen allebei (waarbij ik wekelijks) voor werk, vakantie is niet om de kids te dumpen maar om met elkaar te genieten mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Naar Elba?

Bericht door Daphne » do 10 okt 2019 22:53

Mijn collega is vorig jaar met haar gezin (kinderen 7, 9 en 12 jaar) op Elba geweest. Ze vond het geweldig en heeft het er nog vaak over. Ze zat wel in een huurtent. Is er iets specifieks dat je wil weten en dat ik haar kan vragen?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Naar Elba?

Bericht door Micky » do 10 okt 2019 23:11

RE.gif

Thanx, oa, welke camping is goed bevallen en hoe groot zijn de plekken waar is het de moeite waard, welke overtocht met caravan enz. ook allemaal zelf uit te vinden, maar leuk om te lezen. Los daarvan heb ik sinds vandaag compleet los van deze vraag op het forum, heel toevallig contact gekregen met Ferdi, omdat hij mij benaderde over wat anders, ook hij geeft me tips, ik schreef hem al, jammer dat hij niet meer op het forum zit.....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Wum
Berichten: 48
Lid geworden op: do 9 mar 2017 11:51

Re: Naar Elba?

Bericht door Wum » zo 28 jun 2020 15:38

Micky, heb je inmiddels al meer info over met de caravan naar Elba gaan vergaard? Zo ja, zou je die info hier willen delen? Blijf het een hele mooie bestemming vinden!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Naar Elba?

Bericht door Micky » zo 28 jun 2020 15:45

RE.gif

Nee, Dit jaar wordt het hem nog niet, maar als ik verder ga met info verzamelen zal ik het hier plaatsen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Naar Elba?

Bericht door ArnoM » zo 28 jun 2020 16:14

Wij zijn rondf 2015 1 dag op Elba geweest tijdens onze Toscane vakantie. Met eigen auto naar het eiland via Piombino.
Ik vond het 1 van de hoogtepunten van die vakantie!
Schitterend eiland!
thumbup.gif
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Naar Elba?

Bericht door sindaco » zo 28 jun 2020 17:06

lang geleden 2008 wel op elba geweest maar zonder caravan.
die stond toen op park albatros in de buurt van piombino.

elba op zich hebben we toen een dagtocht van gemaakt.

is zeker een mooie omgeving .
Bijlagen
2008 120.jpg
2008 115.jpg
2008 104.jpg
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Naar Elba?

Bericht door Ron » wo 1 jul 2020 12:41

Ook ik ben een paar keer op Elba geweest.
Maar niet met de caravan , maar met dagtochtjes.(o.a duiken en met zodiac overvaren)
Het is een schitterend eiland, mooie leuke stadjes en genoeg te zien.
Ontzettend helder water, prachtig om te snorkelen en duiken.
Vanuit Piombino zit je er zo.
Tickets kan je in de haven kopen bij de verkoop kantoren.
Je hebt mobi lines , corsica ferries , torremar en blue navy
Kijk op hun websites voor de prijs en afvaarten.

Ik vond de prijs met de auto wel hoog, dus met caravan zal het helemaal duur zijn.
FF snel wat ingevuld voor augustus 2 volwassenen auto en caravan van 250 hoog 6 meter lang kom ik al uit op €410 (retour op zondag)
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Naar Elba?

Bericht door PMT » wo 1 jul 2020 13:27

Wij waren in 2004 van plan om een dagje vanaf Piombino over te varen.
Uit ons verslag;
23 mei 2004
Nou, vandaag had het moeten gebeuren; ons boottochtje naar Elba. Toen we bij de ferry aankwamen en een kaartje wilden kopen, bleek een retourtje Elba bijna €90 te kosten!! Ze lokken je voor €28 maar zeggen er niet bij dat dat alleen voor de heenreis is. Aangezien je ook weer van het eiland af moet hebben ze het retour gedeelte meer dan de dubbele prijs gemaakt. We besluiten liever een paar keer lekker uit eten te gaan voor dat geld. Misschien dat we ooit op het eiland gaan kamperen, het schijnt de moeite waard te zijn.

In 2010 stonden we voor een kleine week op Park Albatros vlakbij Piombino op bezoek bij het gezin van mijn dochter. Retourtje 4 personen met peuter en auto was toen al €160. Aangezien we een paar dagen later zouden overvaren naar Griekenland en al lang genoeg op een ferry zouden zitten hebben we het erbij gelaten.
Ooit gaat het er van komen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Super
Berichten: 536
Lid geworden op: do 30 mei 2019 19:05

Re: Naar Elba?

Bericht door Super » wo 1 jul 2020 13:49

Micky ik (Ferdi en nu dus als Super ) kan je over onze 3 weken vakantie op Elba informeren.
Ben nu nog aan het werk, maar kan vanavond nog wat info bijeen vergaren van onze fijne camping aan zee, overtocht etc. Als het nog wat voor je toevoegt.


Verzonden vanaf mijn iPhone 12 Pro met Tapatalk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Naar Elba?

Bericht door Micky » wo 1 jul 2020 16:40

RE.gif zeker, hoop er dan volgend jaar heen te gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Super
Berichten: 536
Lid geworden op: do 30 mei 2019 19:05

Naar Elba?

Bericht door Super » wo 1 jul 2020 18:56

Re, ik heb mijn draadje Net een paar dagen terug van 3 weken Elba

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

uit 2009 nog gevonden, jij ook natuurlijk en ik heb het nog eens doorgelezen maar daar staat toch al verdomd veel in.
Die camping https://www.villedegliulivi.it is in ieder geval aan te raden omdat deze tegen de zee in een baai ligt en je loopt zo het poortje uit het strand op.
Wij hadden toen onze rubber boot bij ons en lieten deze in de baai voor anker liggen en gingen in de middag varen en zwemmen in een van de vele baaien rond het eiland. Wij betaalde toen voor een retourtje €400,- voor de auto, caravan en 3 personen.
Wat ook erg prettig was is de wind die elke avond als een fijne bries over de camping ging en de toen nog airco loze caravan goed koelde met alle ramen open.
Bijzonder was de schoonmaakploeg die elke dag alles schoon veegde tot en met de plek waar je stond, alles spik en span. Ook het afval scheiden in je straatje, dus je hoefde nooit verste lopen daarvoor. Winkeltje op de camping, restaurant, zwembad apart betalen, maar met de zee erbij bijna niet gebruikt.
Gewoon een fijn eiland waar je genoeg kan doen, lekker uit eten, het water op met een (gehuurd) bootje, snorkelen en duiken in het hele schone water.
Dorpjes bezoeken, nog een mooi concert gezien met een podium in de haven. Allemaal heel gezellig. Fijne mensen en alleen maar mooi weer.
Tja wat wil je nog meer weten.


Verzonden vanaf mijn iPhone 12 Pro met Tapatalk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Naar Elba?

Bericht door Micky » wo 1 jul 2020 19:37

RE.gif

Super bedankt Super mrgreen.gif ik ga het even in alle rust doornemen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Frank8
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 25 jun 2021 12:05

Re: Naar Elba?

Bericht door Frank8 » za 26 jun 2021 18:08

Gaat Elba nog door in 2021 ? Zag dat Ferdi(?) of Super er waarschijnlijk gelijk met ons heeft gestaan in 2009.
Maar het toerisme is verschrikkelijk veranderd sindsdien.
Afgelopen vierjaar explosief toegenomen zelfs.
Ik kan zijn info bevestigen.
Wel heft elke campeerder andere wensen. Elba is een totaal andere vakantiebeleving dan Spanje ofgrote Italiaanse campings. Elba is enigszins een Toscane in het klein met haar eigen nukken en grillen. Het is een klein maar verschrikkelijk afwisselend eiland. De campings vragen zeker hun prijs en soms moet je genoegen nemen met een postzegel als staanplaats. Camping Ville degli Ulivi heeft een hoger aandeel NL met ruimere, iets fraaiere plaatsen maar minder ‘Italië gevoel’. Dit gevoel is elders ophet eiland wel in te halen. Maar iedereen is anders en zoekt een andere beleving.
Als je vragen of nog Elba vakantiewensen hebt, roepmaar..

Plaats reactie

Terug naar “Italië”