Conca d'oro (Lago maggiore)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Conca d'oro (Lago maggiore)

Bericht door r.obbink » ma 11 mar 2019 13:24

Wij gaan voor het eerst naar deze camping komende zomer... Ben er 2 jaar geleden wezen kijken en toen zag het er netjes uit.

Motorbootje mee ( registratie al geregeld)

Iemand ervaring op deze camping?
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Conca d'oro (Lago maggiore)

Bericht door Taan » di 2 apr 2019 22:35

Ja in 2014 geweest. Het laatste jaar met de vouwwagen. Die heeft een hagelbui daar niet overleefd. Noodweer komt er wel vaker voor, dus hou daar rekening mee.
Info over de route vind je hier viewtopic.php?f=100&t=36130&p=635822&hi ... re#p635822

Wij zaten er in het hoogseizoen. Wel hutjemutje hoor, maar ook wel gezellig. Broodjes halen duurde een eeuwigheid, dan nam ik mijn e-reader mee in de rij.
als het begon te schemeren moest je vluchten voor de muggen. (voortent dicht) Als het eenmaal donker was ging het wel weer.
Het meer is heerlijk van temperatuur om te zwemmen. Heb je een plekje aan het water? Het kan er goed warm worden. wij hadden ca 40 graden ( en de airco van de auto stuk). Hardlopen deed ik voor 8:00 anders was het te warm. Een man die midden op de dag ging, ging van zijn stokkie.
Als je het te warm hebt is het ook leuk om met de gondel uit Baveno omhoog de bergen in te gaan. Dan ga je 1500 meter omhoog en dat scheelt. Boven is een leuke rodelbaan.
Een boottripje naar de eilanden is ook leuk.

Verder heb ik niet zo veel herinneringen van de camping, dus is het ook niet heel slecht geweest :lol:
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Zapp
Berichten: 55
Lid geworden op: za 11 nov 2017 22:49

Re: Conca d'oro (Lago maggiore)

Bericht door Zapp » wo 3 apr 2019 21:30

Goede herinneringen hier. Camping heeft ons hart wel gestolen. 4 x geweest, laatste keer was 2017 in het voorseizoen in een mobilhome. 3 jaren daarvoor in het hoogseizoen met de caravan geweest waarvan 2 x aan het water gestaan. Ik vind het hoogseizoen het gezelligst daar. Met prachtig weer is het er een hele andere wereld dan dat het slecht is. We hebben alle weersomstandigheden meegemaakt daar. Het meer is geweldig, lekker om te zwemmen. Strand voor de camping wordt perfect onderhouden. En aan het water een prachtig uitzicht. Eilanden zeker bezoeken en met minder weer is Milaan ook leuk. Uurtje rijden. En gewoon in een stadgarage parkeren voor een tientje per middag. De bakker op de camping duurde inderdaad een eeuwigheid. Ik lees dat u uw bootje meeneemt, vaar even naar Feriolo, dorpje naast de camping. Daar kun je zo aanmeren voor een klein supermarktje met hetzelfde brood. Fijne vakantie toegewenst.
BMW 520i Touring sportline High Executive bj. 2020 - Tabbert Rossini Booster 490TD 2023 - Enduro mover EM305 volautomaat - Omnistore 9200 cassette luifel

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Conca d'oro (Lago maggiore)

Bericht door r.obbink » ma 15 apr 2019 11:15

Dank voor de reacties.

We zijn benieuwd en hebben er veel zin in!

René
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Plaats reactie

Terug naar “Italië”