Camping Marina Di Venezia

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Camping Marina Di Venezia

Bericht door Paul » zo 3 feb 2019 10:57

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Camping Marina Di Venezia ?
Wij willen dit jaar een weekje naar Oostenrijk en dan door naar Italië.
Ik ben al wel eens in Venetië geweest toen we aan het garda meer stonden, maar nooit in de regio geweest.
Ik lees dat dit een van de grootste campings is van Europa en het lijkt me wel eens leuk om dat mee te maken.
Er zijn op YouTube documentaires (Duits) te vinden over die camping en ik vind het er allemaal wel erg netjes uit zien.

Ik ben benieuwd of er hier ervaringen zijn met deze camping of een soortgelijke zoals Camping Union Lido.
Is er naast Venetië iets te doen in de regio of ben echt aangewezen op de camping zelf ?
We hebben een dochter van dan 6 jaar oud dus disco's en dergelijke zijn gelukkig nog niet aan de orde knipoog.gif
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Ferdi

Camping Marina Di Venezia

Bericht door Ferdi » zo 3 feb 2019 12:45

Zeer goed georganiseerde en schone camping, genoeg te doen om een week op de camping te blijven. Maar in de omgeving is ook wel wat te doen. Het is maar wat je graag doet.
Wij zijn vorig jaar een week geweest en we zullen dit jaar ook wel weer naar toe gaan.
Prima restaurants en vele winkels allemaal splinternieuw gebouwd en de prijzen hiervan zijn ook niet te hoog. Reserveren is niet nodig.

https://youtu.be/cY7CNSV5Cmo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping Marina Di Venezia

Bericht door Chris » zo 3 feb 2019 15:30

Hoi Paul.

Wij hebben een paar jaar geleden op Ca Pascuali, daar net even voor op het schiereiland gestaan.
Een schitterende plek, achterraam van de caravan keek uit op de Adriatische zee, s'morgens het eerste wat ik zag als ik opstond.
De plek was prachtig, het schiereiland vonden wij wat minder, maar de muggen... muggen... man man.... ellende beesten waren dat.
Wij zaten veel dichterbij die binnenzee, zeg maar brakke modderpoel, en daar zijn ze allemaal geboren en getogen denk ik.
Die vakantie werd eigenlijk verpest door die rotbeestjes.
En, niks hielp.
s'Avonds reed er een auto met een of andere rook/stuif middel langs alle bomen om die in te sprayen.
Dat zou helpen.... ( alleen wanneer heb ik nooit in de gaten gehad.) ( en of het goed voor mijzelf was weet ik eigenlijk ook niet)
Maar, Marina ligt meer tussen zout water, daar zal het wellicht minder zijn.
Dus bij deze... neem voorzorgsmaatregelen voor die etters mee...
Deet... heel veel Deet.. beter mee dan om verlegen..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ferdi

Camping Marina Di Venezia

Bericht door Ferdi » zo 3 feb 2019 16:43

Wij hebben er amper last van gehad. En wij zijn favoriet bij de muggen.
De NL deet werkt niet, je moet de Italiaanse anti Zanzara tigre kopen. Gewoon in de supermercato


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Camping Marina Di Venezia

Bericht door Paul » zo 3 feb 2019 20:26

Muggen, tsja dat blijft volgens mij altijd wel een risico als je naar waterrijk gebied toe gaat.
Ik lees bij de reactie op zoover in verhouding weinig klachten over muggen.
Het wordt wel genoemd maar niet veel en waar de een er veel last van heeft, heeft de anders er geen last van gehad.

Ik heb een reserveringsaanvraag gedaan, eens kijken of we het wat vinden.
Met de regeltjes op de Italiaanse camping kan ik wel leven, we hebben al 2 keer eerder in talie gestaan.
Op deze camping in ieder geval geen verplichte badmuts wat op veel Italiaanse campings vaak wel zo is.
Mocht het echt tegenvallen kunnen we altijd nog doorrijden naar Toscane, dat is 2 keer goed bevallen maar we willen ook wel eens wat anders zien.
We zullen de anti muggen spray in ieder geval maar daar kopen thumbup.gif
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Ferdi

Re: Camping Marina Di Venezia

Bericht door Ferdi » zo 3 feb 2019 20:31

Daar ga jij geen spijt van krijgen dat weet ik zeker.
Boeken heeft geen zin, de meeste plaatsen zijn niet te reserveren, maar je hebt altijd garantie op een plaats, ook in het hoogseizoen. Mijn vrouw was over alles heel sceptisch, wil eigenlijk altijd reserveren, maar is nu erg enthousiast en wil weer, dus....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Camping Marina Di Venezia

Bericht door deemster07 » zo 3 feb 2019 22:01

Wij zijn eens bij vrienden wezen kijken die op Marina di Venezia stonden terwijl wij op Union Lido stonden.
Mooie camping maar vonden Union Lido misschien wel mooier.
Beide zijn erg groot maar alles is goed te bereiken.
Ca Pasquali Village veel kleiner maar dit vonden wij de prettigste en mooiste camping in de regio met maar één minpunt en dat is dat er geen voetbalveld is en dat is nou net waar onze kids 24/7 druk mee zijn.

Dit jaar gaan we voor de tweede keer naar Camping Europa vlak bij Union Lido.

Muggen...sja ventilator aan in sprayen met deet. Prima te doen



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Camping Marina Di Venezia

Bericht door karelV » zo 3 feb 2019 23:09

Heb ooit wel eens gehoord dat je op de camping waar TS naar toe wil je paspoort of ID moet inleveren en pas weer terug krijgt bij vertrek.
Misschien wel een fabeltje geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Camping Marina Di Venezia

Bericht door deemster07 » ma 4 feb 2019 06:26

Dat komt helaas nog bij veel campings voor in die regio. Je krijgt em pas terug als je hebt betaald ;-).

Laatste paar keer heb ik em gewoon terug gekregen.

VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Camping Marina Di Venezia

Bericht door Hobby Linka » ma 4 feb 2019 17:20

RE.gif


En dat is iets wat niet mag. Ik laat niet eens een kopie van mijn paspoort maken.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Camping Marina Di Venezia

Bericht door Carnavalswiertz » ma 4 feb 2019 18:10

Hallo meneer A. Er is een app van de overheid “KopieID” waarmee je de sensitieve gedeeltes van je ID kunt verbergen. Ik heb het op mijn mobiele telefoon en het werkt goed.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Camping Marina Di Venezia

Bericht door Paul » di 5 feb 2019 23:36

Iedereen bedankt voor de reacties.

Uiteindelijk had Marina di Venezia geen plek meer, ze gaven wel aan dat er waarschijnlijk ruimte was maar dat ik de dag van vertrek naar hun toe wel even moest bellen.
Even verder gekeken bij andere campings in die buurt en ook nog 2 collega's gesproken die daar zijn geweest.
De klachten over de muggen kreeg ik ook via hun terug, daarnaast vonden ze verder in de buurt niet heel veel te doen.
Union Lido ziet er ook erg mooi uit, maar daar ook alleen maar plaatsen te reserveren tot 80M2 of kleiner, dat is me echt te klein.
Uiteindelijk toch maar gekozen voor Toscane, mede omdat mijn vrouw het daar geweldig vind.
We gaan naar camping Norcenni Girasole Village, hier wou ik vorig jaar al naartoe maar toen hadden ze geen plek meer.
Nu kon ik nog een gold pitch reserveren dus hebben we in ieder geval de ruimte :)

Vroeger reserveerden we nooit, maar ik heb met mijn dochter geen zin om bij aankomst 3 -4 campings langs te rijden voordat we een plek hebben in het hoogseizoen om vervolgens op een camping te staan wat het net niet is.
Het lijken me wel heel erg mooie campings dus waarschijnlijk zullen we er in de toekomst alsnog wel een keer heen gaan.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Ferdi

Re: Camping Marina Di Venezia

Bericht door Ferdi » wo 6 feb 2019 04:00

Is ook een prima camping, maar niet aan zee of een meer. Je bent dan wel tijdelijk buren van Sting. Je kan het winkeltje op zijn landgoed bezoeken voor zijn wijn en olie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Camping Marina Di Venezia

Bericht door deemster07 » wo 6 feb 2019 20:23

@Pvaken ach prima toch.
Toscane altijd goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Plaats reactie

Terug naar “Italië”