Tips voor Italie

Mees

Re: Tips voor Italie

Bericht door Mees » ma 12 feb 2018 22:14

Camping Belsito: Schitterende niet-grote camping (vergeet het zwembad boven niet) thumbup.gif
Over de weg er naar toe vanuit het zuiden, is al gewaarschuwd.
Ik nam (later) de oostelijke route, Eurotrotter de westelijke; maar ga niet de kortste recht naar het noorden [aschrik.gif]
Enne:
mocht je vanuit Modena komen (van noord naar zuid) dwars door de prachtige Apenijnen:
Houd de SS12 aan tot aan Lucca en maak niet de fout zoals ik deed een paar jaar terug: stom.gif
de kortste (blauwe) weg van La Lima naar het eerste het beste 'knooppunt' bij Nievole (aan de voet van Belsito) via de SP633.
De grijze wegen lijken ook van hetzelfde soort......
Schermafbeelding 2018-02-12 om 21.49.53.png
Het is slechts zo'n 30 km en je komt niet boven de 20km/u omdat:
het is erg smal, bochtig en steil en de weg kent geen enkele uitwijkmogelijkheid anderhalf uur (en dat leek een jaar te duren) !! [aschrik.gif] [aschrik.gif]
Ook niet bij de zeer weinige woning-erven. (hekken en honden).

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Tips voor Italie

Bericht door Paul » ma 12 feb 2018 22:26

Belsito zijn wij ook geweest.
We vonden het een prima camping maar als je daar inderdaad de verkeerde weg naar boven neemt dan wordt je niet vrolijk.

Goed de aanwijzingen volgen en zeker niet de navigatie, die weggetjes zijn zo smal dat wil je echt niet met een caravan.
Ik heb die weg een keer solo gereden en wij hadden toen een 2.5m brede caravan waarvan ik zeker verwacht dat ik die op sommige plekken klem had gereden.
Keren is onmogelijk en als je een tegenligger tegenkomt kan je nergens uitwijken.

Verder mooie camping en leuke omgeving.
Als je de aanwijzingen volgt heb je geen enkel probleem dus laat je daar niet door afschrikken.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tips voor Italie

Bericht door Daphne » ma 12 feb 2018 23:01

Ik krijg het soms nog benauwd als ik aan de route naar camping Belsito denk. Op de heenweg ook een smalle route gereden, en dat was nog niet eens de smalste route, want dat was zelfs solo met een paar fietsen achterop een behoorlijke uitdaging. De caravanspiegels klapten tegen de auto omdat we zo dicht langs een muur af moesten rijden vanwege een tegenligger. (Volgens mij dezelfde weg als Mees omschreef) Op de terugweg zijn we bij de camping linksaf gegaan (SP40 richting Nievole) en dat was beter te doen met caravan.
Als iemand schrijft of zegt dat Italië prima te doen is met een grote caravan, dan denk ik altijd, die is niet naar Belsito via de toeristische route geweest mrgreen.gif Maar de camping is top thumbup.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tips voor Italie

Bericht door eurotrotter » ma 12 feb 2018 23:30

RE.gif

Bel sito is gewoon goed te doen,enkel moet je niet de navi volgen als je in de tolhokjes staat.
Of je nu vanuit Firenze of vanuit Pisa de afslag Montecatini neemt maakt niet uit,je komt hoe dan ook in de zelfde betaalpost terecht.
Zoals Mees al aanhaalt moet je niet via het noorden naar Bel sito rijden,d.w.z. de S.S. 12 die vanaf Modena ,via Abetone naar t zuiden gaat,dat moet je je dierbaren,je auto en je caravan(remmen) niet aandoen.

Bel Sito is n geweldige camping ,met vriendelijk personeel,een heel goed restaurant,prachtige zwembaden en op de receptie een Nederlands sprekende dame.
En op een lokatie die centraal gelegen is om veel Toscaanse hotspots te bezoeken.

BIj onze aankomst draaide ik de draad van de neuswielklem dol,met vereende krachten de caravan toch op zn plaats gekregen en de ander dag kwam hun klussenman met een M12 draadeind en een moer bij mij die hij ter plaatse aan de dissel laste,geweldige service dus.

Fietsen kun je vergeten als je geen "Giro d Italia "conditie hebt,er loopt geen meter vlakke weg daar,zelfs t korte stukkie van de camping naar Montecatini Alto was niet te doen voor mij. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tips voor Italie

Bericht door Daphne » ma 12 feb 2018 23:56

RE.gif

Wij hebben de navigatie niet gevolgd maar volgens de campingomschrijving begonnen. Ergens zijn we de bruine campingbordjes gaan volgen en kwamen zo op de eerst hobbelige en daarna smalle route terecht. De route die wij terug reden was heel goed te doen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Mees

Re: Tips voor Italie

Bericht door Mees » di 13 feb 2018 04:31

@Eurotrotter: ik kan mij de forum-discussie uit 2015 nog herinneren..... (geen beginners-weg) knipoog.gif
Die SS12 kan (voor ons) heel goed: 1 baan met voor iedere rijrichting 1 strook, redelijk wat parkeerhavens en dorpen om te stoppen.
Een weg van het soort Route Napoleon met inderdaad pittige afdalingen
en vanaf Modena tot vooral halverwege aardige stijgingspercentages en (haarspeld) bochten zoals Gotthardpas (de tunnel is daar een eitje).
DSC_0343.jpg
Maar vanaf La Lima over die SP633 was een absolute billenknijper: geen passeer/uitwijkmogelijkheid voor lange tijd en heel erg smal & steil (naar beneden)
....zelden zo'n absolute 'stilte' tussen de inzittenden meegemaakt en al helemaal geen 'gelegenheid' voor een foto....

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Tips voor Italie

Bericht door AadB » vr 16 feb 2018 22:08

Aantal jaar geleden ook naar Bel Sito geweest en heb daar ook gefietst (op de mtb). Ben toen onderweg een leuk restaurant tegen gekomen. ‘S Avonds zijn we daar met z’n vieren gaan eten. Er werd geen woord buitenlands gesproken en wij spreken allemaal geen Italiaans. Maar wat een fantastische avond gehad daar. We waren de enige buitenlanders en die kwamen er ook maar heel zelden, we waren een soort bezienswaardigheid. Weet alleen niet meer hoe het heten. Op de camping ook overigens ook een gied restaurant waar ze ook nog eens heel goede pizza’s hebben.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

staaf
Berichten: 85
Lid geworden op: do 19 feb 2009 14:35
Locatie: Dendermonde (Belgie)

Re: Tips voor Italie

Bericht door staaf » ma 14 mei 2018 05:44

Hallo,

Ik ben nu bezig te route naar BelSito uit te stippelen.
De Routeplanner stuurt me via La Spezia -> Lucca - Montecatini.
Ik kan ook rijden via Modena (Die S12), of via bologna.
Wat lijkt jullie de beste optie.


In zwitserland zou ik via Luzern rijden, maar Viamichelin wil me over Zurich laten rijden. scratch.gif Geen idee wat hier de reden van is.

Normaal plan ik: Metz- Basel - Luzern - Como - Milaan -.....

Mees

Re: Tips voor Italie

Bericht door Mees » ma 14 mei 2018 08:15

Via La Spezia -> Lucca - Montecatini (vlakker en goed doorstromend)
Maar het belangrijkste is:
als je in Montecatini de autosnelweg af bent, asboluut niet de de kortste route naar het noorden volgen (zoals navigatie zou kunnen doen)
maar:
óf de SS633 (via het westen) volgen
óf de SR435 & SP40 (via het oosten). Deze laatste vond ik vlotter (minder stad/verkeerslichten).
https://www.google.nl/maps/dir/Camping+ ... 2f!1m0!3e0
En let op bij de kruising bij de pijl: gevaarlijk druk !! en je moet de juiste keuze maken!
naar links ja, maar wel de middelste van de 3 linkse...... (even inzoomen op de link)
Let op !.jpg

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tips voor Italie

Bericht door Daphne » ma 14 mei 2018 18:34

RE.gif

Op het kaartje is inderdaad de beste route. Wij zijn op de heenweg helaas via de stad gereden en hebben de bordjes camping gevolgd. Dat is dus niet de makkelijke route. Terug zijn we wel volgens het kaartje gegaan maar toen kenden we de omgeving ook beter.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

25Fakkie69
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 25 mei 2018 22:04

Re: Tips voor Italie

Bericht door 25Fakkie69 » vr 1 jun 2018 17:50

Hey,
Zou doen zoals Ine...de plaats of plaatsen bepalen die je wil bezoeken en dan een camping naar eigen behoeften zoeken...Zo doen wij dit ook...Gaan naar Italie dit jaar...Firenze, Pisa, Lucca en Cinque Terre staan op het programma...Campeerplaats word Lamporecchio...min of meer central tussen de meeste plekken die we willen bezoeken...Cinque Terre is wat verder maar zie niet op tegen de auto rit daarheen; anders ga je niet op vakantie met de wagen...
Groeten... zwaaien.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tips voor Italie

Bericht door eurotrotter » za 2 jun 2018 17:20

25Fakkie69 schreef:
vr 1 jun 2018 17:50
Hey,
Zou doen zoals Ine...de plaats of plaatsen bepalen die je wil bezoeken en dan een camping naar eigen behoeften zoeken...Zo doen wij dit ook...Gaan naar Italie dit jaar...Firenze, Pisa, Lucca en Cinque Terre staan op het programma...Campeerplaats word Lamporecchio...min of meer central tussen de meeste plekken die we willen bezoeken...Cinque Terre is wat verder maar zie niet op tegen de auto rit daarheen; anders ga je niet op vakantie met de wagen...
Groeten... zwaaien.gif

Cinque terre zou ik niet heen gaan met de auto,maar deze stallen bij een station zoals La Spezia of Sestri Levante.
Parkeren in één der 5 dorpen is praktisch onmogelijk en de wegen er tussen zijn erg smal en hebben ook geen parkeer gelegenheden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Italië”