Camping met trailerhelling Italië, ervaringen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sonnepon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 23 dec 2014 19:51

Camping met trailerhelling Italië, ervaringen?

Bericht door sonnepon » di 17 okt 2017 21:31

Hoi hoi,

Heeft iemand tips voor leuke campings aan een meer in Italië waar ook motorboten mogen komen?
Gaat er vooral ook om dat we mogen waterskiën. (op ANWB wel al bekeken waar t mag en kan)

We hebben ervaring om de eigen boot mee te nemen naar Frankrijk en Kroatië, maar nog niet in Italië.

Vraag vooral leuke en minder leuke ervaringen van jullie?
We zoeken t liefst een camping met haventje waar de boot kan liggen (niet aan een boei), en die ook nog kindvriendelijk is en natuurlijk erg gezellig voor onze kids van dan 13 en 11 jaar.

Graag hoor ik van jullie!


Ps. en ja voor degene die het zich afvragen...het wordt dan natuurlijk wel een hele grote combi (bus-caravan-boot....) hahahaha
Ford transit Custom 170PK / Hobby 540 UL excellent 2016 / Unico Bologna 2016

Ferdi

Re: Camping met trailerhelling Italië, ervaringen?

Bericht door Ferdi » di 17 okt 2017 22:02

Diverse campings aan de zuidkant van het Gardameer zoals SAN Francesco en Fornella, maar er zijn er veel meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
sonnepon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 23 dec 2014 19:51

Re: Camping met trailerhelling Italië, ervaringen?

Bericht door sonnepon » di 17 okt 2017 22:26

Ferdi; ben je weleens naar andere meren geweest?
Ons lijkt het Gardameer te druk....en vervelende regels betreft het varen/waterskiën.
Ford transit Custom 170PK / Hobby 540 UL excellent 2016 / Unico Bologna 2016

Brakkies
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 11:17
Locatie: Noorden des Lands

Re: Camping met trailerhelling Italië, ervaringen?

Bericht door Brakkies » di 17 okt 2017 23:28

Wij hebben ervaring met het Gardameer, zeer positieve ervaring. Een erg druk meer waarbij je in het voordeel bent met een eigen boot, echt gaaf. Je kunt veel info op het sportbotenforum, dat is een leuk begin. We stonden een paar jaar geleden op camping Paintelle, een aanrader. De camping is voorzien van boeien, trailerhelling en parkeerruimte voor de trailer. Deze camping staat op de westkant van het Gardameer, wat mij betreft de mooie en iets rustigere kant van het Gardameer. Verder zou ik op tijd beginnen met het reserveren van een boei of ligplaats, dat is lastiger dan een accommodatie of een staplaats. Ook zou ik voor een boei gaan in plaats van en ligplaats. Als het iets onstuimiger is heb je geen last van het feit dat de boot tegen de kade slaat/schuurt. Meer info nodig? Laat het me weten.

Groet,

Rodi
VW Touran 1.6 TDI Highline '11 + Knaus Sudwind 500KU '10 + Unico

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping met trailerhelling Italië, ervaringen?

Bericht door Ab » wo 18 okt 2017 00:09

Kroatië..
Paradijs voor watersporters.
Niet in Istrie..da's minder. De Dalmatische kust is veel mooier met honderden eilanden en eilandjes waar je naar toe kunt.
Ligplaatsen zat. Gratis of bijna gratis als je een (kleine) camping boekt of een appartement aan zee.
Bij grotere campings lukt dat niet meer.
Wij varen daar al 20 jaar..en zijn nog lang niet uitgekeken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ferdi

Re: Camping met trailerhelling Italië, ervaringen?

Bericht door Ferdi » wo 18 okt 2017 06:01

Aan het Lago Magiore zijn ook genoeg campings met hellingen en net als op het Gardameer prima om te varen.
Nooit problemen gehad met politie, dat valt wel mee zolang je normaal doet en waterskiën gaat prima.
Als je hem aan een boei legt dan we goed vastleggen omdat het weer wel eens kan spoken. Wij haalden onze rubber boot elke keer uit het water.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Camping met trailerhelling Italië, ervaringen?

Bericht door Jan Krukas » wo 18 okt 2017 10:14

Hoi Sonnepon wij komen al jaren op Camping Orta aan het Orta meer,de camping heeft
Een helling maar de boot moet aan een boei. Er is wel een aanleg steiger voor in en uit
Laden,ik zelf haal de boot na het varen er altijd uit en zet hem naast de caravan.
Het Orta meer is in de zomer +=25/27* graden en glas helder,er is een restaurant en
Een winkeltje. Gr. Jan caravan.gif

Gebruikersavatar
sonnepon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 23 dec 2014 19:51

Re: Camping met trailerhelling Italië, ervaringen?

Bericht door sonnepon » wo 18 okt 2017 13:43

Brakkies schreef:Wij hebben ervaring met het Gardameer, zeer positieve ervaring. Een erg druk meer waarbij je in het voordeel bent met een eigen boot, echt gaaf. Je kunt veel info op het sportbotenforum, dat is een leuk begin. We stonden een paar jaar geleden op camping Paintelle, een aanrader. De camping is voorzien van boeien, trailerhelling en parkeerruimte voor de trailer. Deze camping staat op de westkant van het Gardameer, wat mij betreft de mooie en iets rustigere kant van het Gardameer. Verder zou ik op tijd beginnen met het reserveren van een boei of ligplaats, dat is lastiger dan een accommodatie of een staplaats. Ook zou ik voor een boei gaan in plaats van en ligplaats. Als het iets onstuimiger is heb je geen last van het feit dat de boot tegen de kade slaat/schuurt. Meer info nodig? Laat het me weten.

Groet,

Rodi
Zeker een mooie camping! Helaas te duur voor ons, in hoogseizoen E124,- per nacht..
Maar we gaan zeker verder zoeken! Thx!
Ford transit Custom 170PK / Hobby 540 UL excellent 2016 / Unico Bologna 2016

Gebruikersavatar
sonnepon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 23 dec 2014 19:51

Re: Camping met trailerhelling Italië, ervaringen?

Bericht door sonnepon » wo 18 okt 2017 13:46

Ab schreef:Kroatië..
Paradijs voor watersporters.
Niet in Istrie..da's minder. De Dalmatische kust is veel mooier met honderden eilanden en eilandjes waar je naar toe kunt.
Ligplaatsen zat. Gratis of bijna gratis als je een (kleine) camping boekt of een appartement aan zee.
Bij grotere campings lukt dat niet meer.
Wij varen daar al 20 jaar..en zijn nog lang niet uitgekeken.
Zeker een paradijs!! Wij zijn 2x op KRK geweest, zalig! Hier de ervaring dat er zat plek is voor boten, ook aan de boei, ook bij grotere campings.
Volgende zomer willen we max 1 dag rijden..vandaar nu iets dichtbij zoeken.
Ford transit Custom 170PK / Hobby 540 UL excellent 2016 / Unico Bologna 2016

Gebruikersavatar
sonnepon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 23 dec 2014 19:51

Re: Camping met trailerhelling Italië, ervaringen?

Bericht door sonnepon » wo 18 okt 2017 13:52

Jan Krukas schreef:Hoi Sonnepon wij komen al jaren op Camping Orta aan het Orta meer,de camping heeft
Een helling maar de boot moet aan een boei. Er is wel een aanleg steiger voor in en uit
Laden,ik zelf haal de boot na het varen er altijd uit en zet hem naast de caravan.
Het Orta meer is in de zomer +=25/27* graden en glas helder,er is een restaurant en
Een winkeltje. Gr. Jan caravan.gif
Ziet er super mooi uit! Als we met zijn tweeën waren hadden we er zeker heen gegaan, maar willen meer vertier voor de kids (lees leeftijdsgenootjes en iets te doen)
Thx voor je reactie!
Ford transit Custom 170PK / Hobby 540 UL excellent 2016 / Unico Bologna 2016

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Camping met trailerhelling Italië, ervaringen?

Bericht door dennisb » wo 18 okt 2017 14:24

Probeer erop te letten dat het waterpeil steeds verder zakt. Piantelle heeft een opstap steiger maar dit jaar kon geen boot erin komen ivm het lage peil. Zelfs het haventje bij peschiera nabij camping cappuccini had er last van. De huurbootjes moesten met gelifte motoren uit het haventje. Peschiera centrum had hier geen last van. Ook had je daar een benzine pomp.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Plaats reactie

Terug naar “Italië”