Campings in Toscane?

Vliedje

Campings in Toscane?

Bericht door Vliedje » zo 18 aug 2013 12:26

caravan.gif Wij zijn van plan om volgend jaar naar Toscane te gaan. Zijn daar nog niet eerder geweest. Wij zoeken een eenvoudige camping met plaatsen rond de 100 m² en goed schoongehouden sanitair. (Hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn), ergens halverwege tussen Florence en Arrezzo. Wie heeft er een goede suggestie?
O ja, de planning is juni 2014. Wat zijn jullie ervaringen met de temperatuur, het aantal zonuren en de hoeveelheid neerslag? Alvast dank voor de reacties.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Wim Verso » zo 18 aug 2013 13:44

In het voorjaar van 2006, in de maand mei/juni hebben we op deze camping gestaan in Toscane.

http://www.campinglachiocciola.com

Vanuit het plaatsje Bucine ben je met de trein in één uur in Florence.

30 km afstand van Sienna.

Rustige camping en met de Acsi Camping Card sta je daar voor 16 euro per nacht.

100 vierkante meter per plaats dat zal niet meevallen, over het algemeen zijn de plaatsen wat kleiner op de Italiaanse campings.

Over het algemeen is het daar mooi weer, wij troffen het toen niet, want we hadden daar toen veel regen.

Iets verder weg, Umbrie vinden wij mooier dan Toscane, en geef ik je toch deze camping mee.

Wij stonden toen veertien dagen op deze camping aan het meer van Trasimeno.

http://www.badiaccia.com

Ook op deze camping sta je voor 16 euro per nacht met de Acsi camping Card.

De plaatsen op deze camping zijn wel wat ruimer.

Daar hebben we een mooie tijd gehad met schitterend weer in een prachtige omgeving.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Campings in Toscane?

Bericht door ine » zo 18 aug 2013 14:14

Ook aan het Trasimeno meer camping Kursaal ook bij de ACSI aangesloten.
Voordeel je kunt hier lopen vanaf de camping naar Passignano een heel gezellig dorpje
Dot kan aan het zelfde meer ook vanaf camping Lido ook van de ACSI.
Echter dan ga je lopend naar Costilione dei Lago wat veel toeristische is in gesteld maar een heel mooi Ford heeft en prachtige olijfboomgaarden.
Het is alle twee een goede uitvalbasis voor Perugia ,Assisi Siena. enz.
Vergeet niet Deruta een bezoekje te brengen op een heen af terug reis van een dorpje of Perugia.
Er kunnen hier enorme buien tot ontwikkeling komen gepaard gaande met hagel.
De temperatuur blijft echte goed.
Veel zonuren als hij schijnt wat meestal het geval is.
In de buurt van Firenze is in Montecatine Alto een hele leuke camping, niet groot maar mooie plaatsen en eventueel met privaat toilet gebouw.
Veel te zien in de omgeving.
Met de trein naar Firenze is prima te doen.Wij kamperen regelmatig in die hoek.
Aan het meer van Bolsena zijn meerdere camping.
Ik kan wel namen geven maar het is heel persoonlijk.
Wij hebben hier op Lido gestaan.
Een bezoek aan Pittlgiano en aan saturnia zeker een aanrader.
Pittgliano is een dorp dat half joods is en half katholiek.
De scheiding is duidelijk te zien in het dorp, let op de gordijnen. In saturnia is een groot zwavelbad waar je heerlijk in kunt liggen kosteloos,Doe geen sieraden om die worden echt helemaal zwart, proef onder vindelijk met en zilveren armband is wel eer goed gekomen .
Naar Bagnoregio is ook nog een optie, dit dorp dreigt van de berg het ravijn in te vallen. alleen lopend over een lange brug te bezoeken
Het is een mooi gebied aan een mooi meer.
Hier in de omgeving zijn verschillende leuke en spannende dingen te doen.
Er is b.v. een heel lange brug die over een ravijn heen hangt echt voor de durf al.
Hiervoor rchting Abbatone rijden
Bij Rome is camping Roma flash in Bracciano ook een aanrader.
Ligt aan een mooi schoon meer waar geen moter boten op mogen
Je kunt vanhier uit met de trein naar Rome
Ik hoop dat jullie aan deze info wat hebben

Ik hoop dat u hier wat aan heeft.
Groeten Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Vliedje

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Vliedje » zo 18 aug 2013 14:26

caravan.gif Wim en Ine, dank jullie wel voor jullie reactie en suggesties. Zijn jullie bekend met het plaatsje
Castiglion Fibocchi Arezzo? Daar bevindt zich nl. een biologische boerderij met allemaal heerlijke streekproducten zoals heerlijke Chianti Riserva wijn en een niet te versmaden peccorino kaas. In die omgeving willen wij volgend jaar kamperen en dan ook een bezoek brengen aan dat bedrijf.
Vanzelfsprekend willen wij ook naar Florence en Siena. De kust trekt ons niet zo. Wij zijn meer mensen van het binnenland.
Mochten jullie of anderen meer suggesties hebben. Wij houden ons van harte aanbevolen.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Wim Verso » zo 18 aug 2013 14:50

RE.gif

Afgezien van de plaats Arezzo, zegt me dat plaatsje waar jij over schrijft mij helemaal niets.

Op weg naar San Gimignano, de stad met de vele torens, kwamen wij een oud plaatsje tegen, geheel ommuurd en dat was Monterigione , het plaatsje ligt op een berg, auto beneden parkeren en dan te voet er naar toe wandelen, het dateerd uit de veertiende eeuw, daar moet je zeker naar toe gaan.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Campings in Toscane?

Bericht door ine » zo 18 aug 2013 15:06

Al mijn suggesties zijn in het binnen land.
Wij zijn wel in het genoemde plaatsje geweest maar niet bij de boerderij.
Ik weet wel dat er een boerderij is die een site heeft voor de verkoop van de producten.
Misschien is er iets op een van de vakantie beurzen in januari.
Gr Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Hobby Max

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Hobby Max » zo 18 aug 2013 15:55

Wij hebben in mei 2010 op volgende camping gestaan
http://www.campinglachiocciola.com/nieu ... /Start.htm

Wij hadden voor italiaanse begrippen best een ruime plaats.
3 Onze plek op Chiocciola .JPG
3 Onze plek op Chiocciola .JPG (128.92 KiB) 10912 keer bekeken
Wij hebben toen warm weer gehad,maar wel veel regenbuien. De omgeving vonden we prachtig.

Vliedje

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Vliedje » zo 18 aug 2013 16:27

caravan.gif Ine, ik denk dat dit hetzelfde bedrijf is. Het heet Fattoria Vialla. Ik heb met hun produkten al diverse keren kennis gemaakt en via de website besteld.
Hobby Max ook dank voor je suggestie. We zullen ook deze camping in overweging nemen. Ziet er op het eerste gezicht prima uit en in het voorseizoen neem ik aan niet zo erg vol? Ook de afstand vanaf Schagen valt mij mee.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Campings in Toscane?

Bericht door ine » zo 18 aug 2013 16:57

Die is het inderdaad vliedje.
Een prachtig bedrijf.
Gr Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Voyage

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Voyage » za 21 sep 2013 10:00

Il pogetto in Troghi. Mooie camping, fijn personeel en heerlijk zwembad. Plekken zijn groot voor de italiaanse begrippen.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Campings in Toscane?

Bericht door PMT » za 21 sep 2013 12:43

Op 18km vanaf Castiglion Fibocchi ligt camping Le Ginestre Onze buren zijndaar vorig jaar geweest en die vonden het een fijne camping met voor Italiaanse begrippen grote plekken.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Vliedje

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Vliedje » ma 23 sep 2013 13:29

RE.gif RE.gif Voyage en PMT. Dank voor jullie suggesties. Ik heb zo een prima houvast en uitgangspunt om onze vakantie te plannen.

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Campings in Toscane?

Bericht door de reiziger » di 1 okt 2013 22:00

Ik was net (laatste week van september) op de camping Panoramico (http://www.panoramicofiesole.florencevi ... mmodation/ ) In Fiesole nabij Firenze. Dit tijdens de wereldkampioenschappen wegrennen op de baan. "Hoogseizoen" dus ..
Superieur uitzicht op Firenze.
We waren met vijf kameraden.
12 of 13 euro voor plaats met elektriciteit, plus 10 euro per man, per nacht.
Kunt gij tellen ?

pd0bao40

Re: Campings in Toscane?

Bericht door pd0bao40 » wo 2 okt 2013 08:33

Dat zoudt gij willen : 62 of 63 Euro als ik nog kan tellen ? Pittig prijsje voor een nacht op de camping.

Huisopwielen

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Huisopwielen » vr 11 okt 2013 21:35

Camping Norcenni Girasole Club in Figline Valdarno: http://www.ecvacanze.it/it/camping/camp ... sole-club/ Perfecte camping en je kunt makkelijk overal naar toe. Treinstation in het dorp naar Florence.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Campings in Toscane?

Bericht door PMT » zo 13 okt 2013 12:07

RE.gif
Niet echt een eenvoudige camping, wel een mooie centrale ligging. Wij kwamen hier voor het eerst in 1978, toen nog een redelijk kleine camping op de terrassen van de wijngaard behorend bij het wijnkasteel villa Norcenni. Dat kasteel plus camping was toen in het bezit van een Amerikaanse tweeling die de hele camping hadden gerenoveerd. Wij hadden tot dan toe nog nooit zulk mooi sanitair gezien, het leek wel een lux hotel. 14 jaar later zijn we er nog eens geweest omdat mijn vrouw daar Italiaanse cursus kreeg in de villa. We kenden de camping eigenlijk bijna niet meer terug zo groot was ie geworden inclusief ondergrondse disco, grotere zwembaden, een heel nieuw terrein rechts naast de ingang en nog veel meer. Het is tegenwoordig meer een vakantiedorp geworden met eigenlijk voor Italiaanse begrippen redelijk lage prijzen, maar of je zelfs met de comfortplaatsen aan de 100 vierkante meter komt vraag ik me af.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Vliedje

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Vliedje » zo 13 okt 2013 13:52

caravan.gif Alle reageerders, hartelijk dank voor jullie suggesties. We gaan het waarschijnlijk zo doen, dat we starten in le Marche (camping Marecchia da Quinto) en daarna naar Toscane. De keuze daar gaan we nog nader bepalen. Nogmaals allemaal dank.

Gebruikersavatar
R_d_K
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jun 2007 17:12

Re: Campings in Toscane?

Bericht door R_d_K » zo 13 okt 2013 20:18

Begin 2000 ben ik twee maal op de camping Norcenni geweest. Prima sanitair en veel voorzieningen en een prima ligging. Vorig jaar wilde wij in het voorseizoen weer naar Toscane en op basis van de goede ervaringen eerder en de kortingsactie van Bestdeal besloten voor Norcenni.

De bedoeling was om 14 dagen te blijven, maar wij zijn na 6 dagen vertrokken. De reden hiervoor was:
- de plaatsen voor de Bestdeal-actie waren zogezegd alleen de zogenoemde tentplaatsen. Kleinere caravans en een camper (over dwars geparkeerd) stonden er ook. Mijn caravan zou ik niet op deze plek krijgen en zeker niet met voortent/luifel. Hierdoor waren wij op de duurdere plaatsen zonder korting toegewezen. Na thuiskomst heb ik hierover een klacht ingediend en is dit (financieel) keurig door Norcenni opgelost.
- in de jaren 2000 was Norcenni, in mijn ogen, nog een echte camping met veel stacaravans / verhuuraccomodaties aan de rand van de camping. Vorig jaar waren nog enkele campingplaatsen rondom de receptie. Overal zijn verhuuraccomodaties, wij hadden het campinggevoel niet meer. Het is meer een bungalow- of stacaravanpark.

Wij gaan bijna ieder jaar naar Italië, maar voor ons geen Norcenni meer.
Hartelijk groet,

Ray

Dethleffs Generation 515 LE - Volvo V60 T6 Recharge (2021)
"tutto compreso"

Bronder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 11 sep 2011 16:45
Locatie: NH

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Bronder » zo 10 nov 2013 11:25

Afbeelding

Dit is op camping la Capanne in bibbona,plek ruim 100 m2.
Aan de kust wat niet direct toegankelijk was vanaf de camping ca 5 min rijden.
erg kindvriendelijk en een mooie omgeving.

gr Ronald
Als je niet weet waar je heen gaat, eindig je waarschijnlijk ergens anders

Fendt 550 tfkm, Volvo V60 P.I.H, MB Sprinter 318 3.0 V6

Kasper

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Kasper » zo 10 nov 2013 12:29

Wij waren in 2011 in Toscane en wel op camping Chianti vlakbij Certaldo, een heel rustige camping met een schitterende uitzicht over het Toscaanse landschap (zie bijgevoegde foto). Deze camping is ideaal gelegen om b.v. Florence, Pisa en Lucca te bezoeken en ook San Gimignano is zeker de moeite waard. Wij zijn daar geweest van 25 juni t/m 1 juli zonder te bespreken. er was plek genoeg. Het enige nadeel was dat het zwembad werd vernieuwd en op dat moment niet klaar was.
Bijlagen
Kopie van vakantie 2011 deel 3 017.jpg

Bob

Aan de kust Campings in Toscane,wie heeft er een tip

Bericht door Bob » wo 11 dec 2013 20:07

Wij willen van de zomer met de caravan en onze kids van 10 en 8 richting Toscane. Wie weet er een leuke camping aan de kust. Ik heb gehoord dat het plaatsje Vada mooie witte stranden heeft? Hoor graag van jullie en alvast bedankt

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Campings in Toscane?

Bericht door hendrik38 » do 12 dec 2013 21:32

Ik lees mee..ben ook nieuwsgierig metkleine kids
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Bronder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 11 sep 2011 16:45
Locatie: NH

Re: Aan de kust Campings in Toscane,wie heeft er een tip

Bericht door Bronder » do 26 dec 2013 15:19

Bob schreef:Wij willen van de zomer met de caravan en onze kids van 10 en 8 richting Toscane. Wie weet er een leuke camping aan de kust. Ik heb gehoord dat het plaatsje Vada mooie witte stranden heeft? Hoor graag van jullie en alvast bedankt
Klopt Vada heeft een mooi wit strand en een "helder" wit water, wij zaten in bibona op la capanne dit zat er 25 minuten bij vandaan.
Bibona had zelf ook een strand, gek genoeg was dit zwart en niet te belopen vanaf de camping.
Wij gingen elders naar een strand (TOP SECRET) blij.gif waar het rustig was qua Nederlanders.
Als je niet weet waar je heen gaat, eindig je waarschijnlijk ergens anders

Fendt 550 tfkm, Volvo V60 P.I.H, MB Sprinter 318 3.0 V6

anita en henk

witte stranden Vada niet doen

Bericht door anita en henk » vr 27 dec 2013 20:32

Wij gaan al jaren naar camping Mareblu in Cecina. Ook wij gingen af en toe naar de witte stranden, maar nu niet meer n.a.v. deze krantenartikelen
http://translate.google.nl/translate?hl ... raibi-chim&

http://translate.google.nl/translate?hl ... :11-7-2013

Verslag van camping Mareblu http://anitavakantiehomepage.com/2013/0 ... 2-en-2013/

Anita

covermark
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 24 feb 2016 21:49
Locatie: Rotterdam

Re: Campings in Toscane?

Bericht door covermark » di 29 mar 2016 19:42

reactie op ouder bericht maar hij mag zeker in dit rijtje genoemd worden!

Camping Il Fontino in Scarlino. Wij zijn hier op de bonnefooi in 2014 aan komen waaien en zijn 1,5 week blijven plakken. Oude boomgaard die tot camping is omgebouwd. Mooi zwembad, lekker restaurantje en de zee (Punta Ala) dichtbij. Tarief paste ook goed in ons budget :-)

Plaats reactie

Terug naar “Italië”