Jaarplaats cq stalling in Noord- of Midden Italie

Plaats reactie
Buddyrich

Jaarplaats cq stalling in Noord- of Midden Italie

Bericht door Buddyrich » vr 7 apr 2006 01:40

Hallo en een goede morgen,

Wij als nieuwe caravanners, na vele jaren te hebben gekampeerd met de tent en onze dochters, hebben zojuist een 2de-hands KIP caravan gekocht om, nu onze dochters niet meer meegaan, het kamperen met de caravan eens te ervaren.

Nu zijn wij enorme Italie-liefhebbers en reizen ieder jaar zo'n 2x richting diverse delen van Italie en ook dit jaar zullen wij, voor het eerst dus met een caravan, Italie gaan bezoeken, waarschijnlijk weer op de grens van Toscane en Umbria rondom het Trasimeno meer.

Graag zouden wij de caravan aldaar in de buurt achterlaten om hem steeds weer daar op te pikken. Het mag een camping zijn waar wij de caravan zelfs eventueel kunnen verhuren, maar ook een boerenbedrijf o.i.d. waar hij overdekt kan staan. Zijn er mensen die hierover informatie hebben of tips om er achter te komen waar dergelijke mogelijkheden zijn in Midden- of eventueel ook in meer Noordelijker Italie ?

Alvast bedankt voor een ieder die hierover wil nadenken en ons hierover wil informeren.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » zo 9 apr 2006 10:09

Ik heb hier niet direkt info over maar we zijn vaker in Italie geweest (vroeger met de camper.....vanaf dit seizoen met de caravan :lol: ) en ik heb daar vaker "speciale" caravan-stallingen gezien waar met name de buitenlanders hun caravan laten overwinteren.

Mag je dat trouwens wel zomaar van de verzekering :?: :?: :?:

Vaak mag je de caravan maar MAXIMAAL 6 maanden in het buitenland laten "vertoeven".

In de Benelux en tot 100 km. in duitsland is bij de meeste verzekeringen geen probleem.

:idea: :idea: :idea: aandachtspuntje dus :idea: :idea: :idea:


Als Italie-reiziger zou ik zeggen.....

Ga er lekker op vakantie en ter plekke op zoek naar een geschikte lokatie.
Lijkt me een leuk doel.

veel succes
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Jaarplaats cq stalling in Noord- of Midden Italie

Bericht door JanW » zo 9 apr 2006 10:30

Hallo,

In Cecina weet ik dat de lokale Knaus/LMC-dealer stallingsmogelijkheden biedt. Afgelopen jaar stonden daar een aantal Duitse, Zweedse en Nederlandse op het opslagterrein. De eigenaar vertelde mij dat deze daar in stalling stonden.
De naam van dit bedrijf weet ik helaas niet meer, maar deze firma is gevestigd aan de Via Aurelia eventjes ten noorden van Cecina (Livorno, Toscane). De naam en het adres zouden in principe op te zoeken moeten zijn.

Verder weet ik dat er in Italië een groot aantal campings zijn welke een stallingsmogelijkheid bieden. Ofwel op het 'eigen' terein ofwel bij een lokale stalling (vaak bij een boer op het erf). Vaak zie je dan dat deze dan voor hun (normaliter: Italiaanse) klant de caravan al op de juiste plek op de camping klaar zetten.

Succes!
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Nederpelt
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 9 aug 2015 23:25

Re: Jaarplaats cq stalling in Noord- of Midden Italie

Bericht door Nederpelt » ma 10 aug 2015 21:46

Hallo,

Ook ik ben met een aantal caravan gangers (5) aan het lago sul trasimeno zoekende naar caravan stalling.
Wel overdekt en brengen van caravan naar camping geen hoofdzaak.
Op enkele camping's is het mogelijk de caravan te stallen maar gewoon buiten, ook daar is het in de winter te slecht om dat te doen en veel caravan's zien er na de winter zeer slecht uit.
Regio Firence tot Sul Trasimeno tot aan Perugia is dan ook wenselijk.
Dus voor goed advies houd ik mij aanbevolen.

Gr.
Gr.

Nederpelt
Italië genieter

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Jaarplaats cq stalling in Noord- of Midden Italie

Bericht door Kingpin1966 » ma 10 aug 2015 21:50

RE.gif
Misschien ten overvloede maar kijk ook even naar je verzekering.
Veel verzekeraars gooien je uit de verzekering als je langer dan 6 maanden de caravan in het buitenland stalt en/of er in verblijft.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Jaarplaats cq stalling in Noord- of Midden Italie

Bericht door eurotrotter » ma 10 aug 2015 22:25

Buddyrich schreef:Hallo en een goede morgen,

Wij als nieuwe caravanners, na vele jaren te hebben gekampeerd met de tent en onze dochters, hebben zojuist een 2de-hands KIP caravan gekocht om, nu onze dochters niet meer meegaan, het kamperen met de caravan eens te ervaren.

Nu zijn wij enorme Italie-liefhebbers en reizen ieder jaar zo'n 2x richting diverse delen van Italie en ook dit jaar zullen wij, voor het eerst dus met een caravan, Italie gaan bezoeken, waarschijnlijk weer op de grens van Toscane en Umbria rondom het Trasimeno meer.

Graag zouden wij de caravan aldaar in de buurt achterlaten om hem steeds weer daar op te pikken. Het mag een camping zijn waar wij de caravan zelfs eventueel kunnen verhuren, maar ook een boerenbedrijf o.i.d. waar hij overdekt kan staan. Zijn er mensen die hierover informatie hebben of tips om er achter te komen waar dergelijke mogelijkheden zijn in Midden- of eventueel ook in meer Noordelijker Italie ?

Alvast bedankt voor een ieder die hierover wil nadenken en ons hierover wil informeren.
Prego: kus.gif
http://www.turismoitinerante.com/php/ri ... mper.shtml

Regio aanklikken


Even googlen op : rimessagio roulotte( een caravan heet in t Italiaans Roulotte) aflower.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Nederpelt
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 9 aug 2015 23:25

Re: Jaarplaats cq stalling in Noord- of Midden Italie

Bericht door Nederpelt » wo 31 aug 2016 16:21

Hallo Allen,

Na een zoektocht op de grens Umbria en Toscane hebben we vlak bij Perugia een stalling gevonden, echter is deze een 35 kilometer voor bij de camping.

Dus voor als nog een vraag, weet iemand is de regio Florence, Trasimeno meer een plaats waar we caravan kunnen stallen. dat zou mooi zijn, als we er naar toe rijden voor de camping en niet er voorbij.

Nu is het zo dat ik vorig jaar een lijst of een site door heb gekregen waar namen op staan van caravan stallingen in de gevraagde regio, kan deze lijst nergens meer vinden. weet iemand iets van een dergelijke lijst of een verwijzing naar een site hiervoor.

Al vast bedankt.
Gr.

Nederpelt
Italië genieter

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Jaarplaats cq stalling in Noord- of Midden Italie

Bericht door eurotrotter » wo 31 aug 2016 19:18

RE.gif

Kijk eens een bericht terug. mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Mercedes31365

Re: Jaarplaats cq stalling in Noord- of Midden Italie

Bericht door Mercedes31365 » do 1 feb 2018 21:32

Beste familie Nederpelt,

Graag zou ik het adres en telefoonnummer willen hebben van caravanstalling in Perugia ( ik hoop overdekt )


Met vr gr

Sjoerd Noordhof
Laatst gewijzigd door Jan van Vijven op do 1 feb 2018 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tel nummer verwijderd. Pas op met prive gegevens te publiceren.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Jaarplaats cq stalling in Noord- of Midden Italie

Bericht door Jan van Vijven » do 1 feb 2018 21:44

Nederpelt is al bijna anderhalf jaar niet meer actief, probeer eens een PB. Zeer klein kansje op antwoord.

Btw: ik heb je prive gegevens verwijderd.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Italië”