Campings Ligurië - Cinque Terrae

Plaats reactie
Liri

Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door Liri » vr 8 okt 2010 11:38

Welke campings raden jullie mij aan om in juni 2011 Cinque Terrae te bezoeken? Bij nader toezien zijn ze immers niet allemaal even goed bereikbaar met de caravan, bij vb. smalle toegangsweg via oude spoortunnel, smalle steile weg met korte bochten, .... Sommige campings bieden ook een busshuttle aan naar het station. Is die shuttle er ook in juni of is hij er alleen voor de maanden juli en augustus.
Misschien is een iets verder af gelegen camping een aanrader, omdat er een goede treinverbinding is naar de Cinque Terrae dorpen?
Hoeveel dagen trek je best uit om Cinque Terrae te bezoeken? Ik weet het, ik vraag veel ineens, maar op het net ben ik niet veel wijzer geworden ...
Hopelijk komt er meer reactie op deze topic, dan op "Ligurië in september". Dank bij voorbaat voor alle tips!

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door kea » vr 8 okt 2010 12:49

http://www.ligurie.info/cinqueterre/index.html
http://nl.campings.com/italie/ligurie/g ... -genua.htm
Ik had nog nooit van dit gebied gehoord, even op google gezocht en vond bovenstaande links.
Ziet er mooi uit, misschien ook onze vakantie daar naar toe plannen.
We zijn wel ooit bij de kust van Sorento geweest. Daar was het verschrikkelijk druk en het
was heel moeilijk om daar te parkeren. De kleine bergdorpjes waren een groot souveniersgebied.Dit trok ons niet zo aan.
Succes met zoeken.


kea
you can't have all zwaaien.gif
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

sjoerdniqui
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 29 mei 2009 23:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door sjoerdniqui » vr 8 okt 2010 19:38

Er is een prima en betaalbare treinverbinding naar de Cinque Terre. Je kunt gecombineerde trein/wandelkaarten kopen op het station. Een reisplanner vind je hier: http://www.orariotrasporti.regione.ligu ... uery.exe/e

Met de Acsi Campingcard krijg je in juni korting bij onderstaande campings, die dicht bij de Cinque Terre liggen. Het stageld is dan 15 euro per nacht voor 2 personen incl. electra:

http://www.campingcard.nl/nl/nl/europa/ ... ge-109725/ (Gaat er vanaf de camping een bus die u tot aan het strand en station van Deiva Marina brengt. Deze bus vertrekt vanaf de receptie tussen 09.00 uur tot 19.30 uur en vertrekt iedere 10 minuten. Het gebruik van deze service is voor onze gasten geheel gratis. Shuttle service all year round
http://www.campingcard.nl/nl/nl/europa/ ... ti-117768/ (Strand en station dichtbij)
http://www.campingcard.nl/nl/nl/europa/ ... ra-104704/ (Vanaf de camping word je gratis naar het station gebracht en je hoeft maar te bellen en je wordt weer opgehaald.)

Mijn ouders zijn nu in dat gebied met de camper. Ze zijn van plan om de Cinque Terre bezoeken. Als ze terug zijn, hoop ik wat meer te weten en laat ik het je weten.
Hobby 540 UF

Frederik

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door Frederik » ma 31 jan 2011 19:53

cinque terrae? nooit van gehoord
Wij waren vorig jaar in Garbagna, camping E Maieu en we hebben ons uit-ste-kend vermaakt!!!
De weg er naar toe ziet er wat ingewikkeld uit maar is prima te doen, mits...je voldoende pk's hebt.
Google maar eens op E Maieu

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door Wim Verso » ma 31 jan 2011 20:55

In het caravan tijdschrift ""Vakantiekriebels"" van Januari staan zes pagina's beschreven en met veel foto's van Cinque Terre.

Te koop in de Boekenwinkel.

www.vakantiekriebelsenvrijetijd.nl
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door ine » di 1 feb 2011 10:29

Alles werkt op top drukte in mei en juni.
Heel veel vroeg kampeerders gaan dan dat gebied opzoeken en wandelen.
Dus daarover geen zorgen.
Treinen is goedkoop in Italie en het gebied erg mooi.

overigens mag er bij sorrento ,de amalfi kust niet meer gestopt worden onderweg.
Dit van wege de smale weg en de drukte.Maar Cinque Terrae is een heel ander gebied en ligt veel noordelijker.
Het is wel heel er toeristisch geworden hoor.
Soms loop je in file.
Groeten Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Liri

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door Liri » ma 21 feb 2011 12:48

Hallo,

Bedankt voor alle info, tot op heden. Ik heb inmiddels gereserveerd in mei op Camping La Sfinge in Deiva Marina. Hopelijk beklaag ik het me niet. Zijn er "ervaringsdeskundigen"? De beoordelingen zijn nl. nogal uiteenlopend.

Met vriendelijjke groeten!

sjoerdniqui
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 29 mei 2009 23:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door sjoerdniqui » di 1 mar 2011 08:59

Mijn ouders vonden het een heel eenvoudige camping, maar wel een prima uitvalsbasis voor bezoeken aan de Cinque Terra. Voordeel is dat je naar de trein wordt gebracht. De douches zijn warm en goed, camping is netjes en schoon. Verder weinig faciliteiten
Hobby 540 UF

Liri

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door Liri » do 10 mar 2011 11:05

Meer moet dat niet zijn voor een 60+ opa en oma! Bedankt voor de info!

Liri

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door Liri » vr 27 mei 2011 10:51

1 week op La Sfinge gestaan (7 x15 EURO (AcsiCard) + 5 EURO reservatiekosten), prima camping, zeker qua sanitair, vriendelijke engelstalige ontvangst, een aanrader! Reservatie, zelfs voor mei, is aan te raden, wel min. 1 week. Daarna nog 3 nachten op La Torre Pendente in Pisa gestaan , geen AcsiCard, maar wel 20 % korting voor 3 nachten, wat op 23 EURO per nacht kwam. Slechts op 800 m. wandelen van de scheve toren, ook prima sanitair en (niet al te koud) zwembad! Smaakt naar meer!

Groetjes

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door janoniem » di 20 aug 2019 10:36

Even dit draadje nieuw leven inblazen.
Wij willen onze Z-Frankrijk vakantie in september afsluiten met een bezoek aan Cinque Terre.
Onze uitvalsbasis lijkt de camping Mare Monti te worden.
Mijn vrouw heeft wat enkeloperaties achter de rug en kan niet veel "klauteren", daarom de vraag: Zijn er op deze camping plaatsen waar je zonder het overwinnen van flink hoogteverschil het sanitair kunt bereiken?

En en passant nog een 2e vraag: Ik lees dat Cinque Terre het mooist tot zijn recht komt vanaf het water, vanuit welke haven is dat dan goed mogelijk (met Mare Monti als uitgangspunt)?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door moyzo » di 20 aug 2019 12:50

We hebben jaren geleden op een schattige kleine camping gestaan die zonder overlast er van te hebben vlakbij het treinstation is ( paar minuten lopen) waar je de trein naar de cinque terre pakt. http://www.campingdegliulivi.it/
Je kunt van daar ook via een hele leuke route door heel veel tunneltjes langs de kust naar Genua rijden ( zonder caravan maar voor een dagje)
Alles keurig verzorgd en mooi schoon santair. Het is niet groot dus ik zou wel even bellen of ze plaats hebben.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Kasper

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door Kasper » di 20 aug 2019 13:22

Vorig jaar hebben wij op camping Acqua Dolce in Levanto gestaan en je kunt vlakbij met de boot langs die prachtige dorpjes varen. We mochten overal van boord, behalve Corniglia, die wilden een beetje rust hebben. Je kunt mijn verslag lezen op:https://kasfox.reislogger.nl/

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door janoniem » di 20 aug 2019 21:02

Bedankt voor alle nuttige tips (tot nu toe).

RE.gif
Die Aqua Dolce heeft voor stad, strand en boot inderdaad een optimale ligging.
Ik heb het laatste deel van de route even via streetview bekeken; wel erg krap allemaal.
En hoe gaat het ná de poort verder, links aanhouden of meteen rechts af flink omhoog?
Volgens hun website is het daar tot 29/9 hoogseizoen en dat resulteert in totaal € 40,50 per nacht voor 2 volwassenen, caravan en stroom.
Dan heb ik nog niet eens het "Car Parking" á € 6,50 per dag meegerekend!
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Kasper

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door Kasper » wo 21 aug 2019 09:43

RE.gif Als je de poort binnenkomt ga je direct naar links, dus niet omhoog. Je kunt links parkeren en dan kun je een plek uitzoeken, er loopt wel iemand met je mee. Wij betaalden vorig €42,00 per nacht (incl. auto parkeren), was natuurlijk wel in juni, dus iets goedkoper. De route door Levanto naar de camping vond ik wel moeilijk, je gaat n.l. over de parkeerplaats vlakbij het strand en dat had ik eerst niet in de gaten... Voor de rest is de route prima te doen. thumbup.gif

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door janoniem » wo 21 aug 2019 12:20

RE.gif thumbup.gif
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door Martine » wo 21 aug 2019 17:34

Wij hebben in 2013 gestaan op Acsikaart camping Fossa Lupara in Sestri Levante. Vlakke camping met ruime plaatsen. Goed restaurant maar verder eenvoudig en er staan veel Italianen. Dat is niet erg maar die raken niet uitgepraat met elkaar. knipoog.gif
Voor de route moet je niet de navigatie volgen maar de beschrijving van de camping.
Vanaf de camping wordt je met de gratis bus naar station en strand gebracht, als je dat wil. Wij deden dit op de fiets om niet aan de bustijden vast te zitten.
Vandaar uit heel Cinque Terre bezocht met detrein en van dorp naar dorp gewandeld.
Ook Genua bezocht.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Gebruikersavatar
Super
Berichten: 536
Lid geworden op: do 30 mei 2019 19:05

Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door Super » wo 21 aug 2019 19:24

Mare Monti is super, zorg voor een plek bij het wasgebouw in de buurt, dan is het prima te doen.
Ze brengen je met de shuttle bus naar diverse opstapplaatsen waar dergelijke boten varen of een treinstation, vanwaar je naar de 5 dorpjes Chinque Terre kunt gaan of andere plaatsen als Genua. Zeer vriendelijke eigenaren die prima Engels spreken en je met alles zeer dienstbaar zijn. Zeer fijne camping, goed onderhouden, met een eigen wasbak en water op je plek, ideaal en niet te duur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door DV_t » ma 17 feb 2020 17:21

Super schreef:
wo 21 aug 2019 19:24
Mare Monti is super, zorg voor een plek bij het wasgebouw in de buurt, dan is het prima te doen.
Ze brengen je met de shuttle bus naar diverse opstapplaatsen waar dergelijke boten varen of een treinstation, vanwaar je naar de 5 dorpjes Chinque Terre kunt gaan of andere plaatsen als Genua. Zeer vriendelijke eigenaren die prima Engels spreken en je met alles zeer dienstbaar zijn. Zeer fijne camping, goed onderhouden, met een eigen wasbak en water op je plek, ideaal en niet te duur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wij zijn van plan om in juni eens bij Cinque Terrae te gaan kijken. Het zoeken van een camping in de buurt valt echter nog niet mee.

Ik heb Mare Monti bekeken en dit lijkt mij wel wat. Echter op de foto's ziet het er allemaal nogal krap uit. Wij rijden met een Fendt 560 (7,74m lang en 2,5m breed). Als de luifel dan ook uit moet en de auto er bij op dan heb je al snel redelijk wat ruimte nodig. Hoe is jullie ervaring? Is dit goed te doen of moet ik op zoek naar wat anders? en zijn er dan nog tips?

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door DV_t » ma 17 feb 2020 17:27

In een ander topic kwam ik ook camping Fossa Lupara in Sestri Levante tegen. Zo te zien geen zwembad voor de kinderen maar in de buurt van bovengenoemde camping. Iemand hier ervaring mee?

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Campings Ligurië - Cinque Terrae

Bericht door eurotrotter » ma 17 feb 2020 19:06

RE.gif
Wij hebben enige jaren terug op Fossa Lupara gestaan,inderdaad geen zwembad op de camping,maar het strand is op enige autominuten.
Voor een bezoek aan Cinque Terre brengt de vader van de baas je met zijn auto naar het station ,en komt je,na een telefoontje daar ook weer halen,en dat alles voor 8 euri.
DE plaatsen zijn ,zoals op veel plaatsen in Italie, niet erg ruim,maar men kan op een afgesloten terrein (onder de autostrada) zijn auto parkeren.
Aanrader is t restaurant .
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Italië”