Camping met speeltuin voor caravan

Plaats reactie
Podiki25
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 8 jul 2019 17:53

Camping met speeltuin voor caravan

Bericht door Podiki25 » di 23 jun 2020 09:49

Goedemorgen!

Wij zoeken voor deze zomer een camping aan de Spaanse Oostkust (Costa Brava of Tarragona, maakt niet uit) die leuk is voor onze kinderen van 5 en 7. Ze houden vooral van avondanimatie, zwembad met glijbanen en speeltuinen.
We kennen de gebruikelijke wel: Delfin Verde, Playa Montroig, Sanguli, etc. Maar deze keer dacht ik dat het wel eens leuk (voor ons en voor hen) zou zijn om een plaats te hebben die voor een speeltuin staat. Onze kinderen zijn namelijk nogal op zichzelf, maken niet zo snel vriendjes en zijn geen durvers. Ze alleen naar de speeltuin laten gaan willen ze (nog) niet. Wij ook niet trouwens. Daarom leek het me leuk om een camping te zoeken met de optie om een plaats te hebben waar je uitkijkt op een speeltuin. Zo hebben wij ook eens een uurtje rust en kunnen zij vollop spelen naar believen. Kennen jullie zo een camping? Eventuele plaatsnummers zijn ook altijd welkom indien gekend. De enige camping die wij kennen is camping Playa Brava maar daar is geen avondanimatie en is een "rustige" camping. Deze is minder goed bevallen bij onze kinderen.

Alvast bedankt voor de tips!
Caravelair Ambiance Style 486
Ford C-MAX

Podiki25
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 8 jul 2019 17:53

Re: Camping met speeltuin voor caravan

Bericht door Podiki25 » wo 24 jun 2020 12:32

Niemand ervaring met zulke campings?
Caravelair Ambiance Style 486
Ford C-MAX

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: Camping met speeltuin voor caravan

Bericht door Hans met Troll » wo 24 jun 2020 12:54

dat zijn er geen campings,meer Touristenfarm mrgreen.gif
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Camping met speeltuin voor caravan

Bericht door PMT » wo 24 jun 2020 13:18

Op boerencampings in NL zie je dit bijna overal. Groot veld in het midden diverse speeltoestellen en de caravans/tenten aan de buitenrand er omheen. Daarbij nog diverse trapsketlers en ander speelgoed en je hebt de hele dag geen kind aan ze, terwijl je toch goed zicht op ze hebt.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Camping met speeltuin voor caravan

Bericht door erichendri » wo 24 jun 2020 15:04

Volgens mij zijn er geen campings waar je met de caravan in een speeltuin kan spelen.
Uitgaand van je topic tekst.

Eric. awhoea.gif
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12779
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Camping met speeltuin voor caravan

Bericht door Trina » wo 24 jun 2020 15:22

Misschien beter om even serieus op de vraag van TS te reageren.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping met speeltuin voor caravan

Bericht door Ab » wo 24 jun 2020 17:26

Ik vind de vraag ergens een klein beetje tegenstrijdig.
Speeltuin, niet rustig, en avondanimatie.
Mogelijk bestaat er zoiets..maar lijkt me lastig te vinden.
Ik zou gewoon naar een van de genoemde campings kijken, en een plekje aan het strand zoeken.
Kinderen van die leeftijd kunne uren bezig zijn met een schepje en een emmertje.
Avondanimatie voor kinderen van 5 ben ik nog nooit tegengekomen. Wel in de morgen of middag.
Maar inmiddels zijn mijn kleinkinderen al ouder..het zou veranderd kunnen zijn.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping met speeltuin voor caravan

Bericht door Chris » wo 24 jun 2020 19:26

Wij hebben wel de nodige campings bekeken aan de Golf van Roses, en wat zuidelijker.
Begint er al mee dat de speeltuinen zoals we dat in NL kennen, in SP niet gelijk zijn.
Meer een grote zandbak met wat speeltuig erin...vaak voor iets gevorderden in leeftijd....te grote speeltoestellen bedoel ik.
En dat is voor wat ik gezien heb juist meestal wat links gelegen van de kampeerplekken.
Juist voor wat rust van de ouders..... denk ik..
En dat soort speeltuintjes zijn ook vaak een verzamelplaats van de wat grotere jeugd....hoe gek het ook klinkt.
Ik zou daar mijn 5 en 7 jarig grut niet zonder begeleiding laten spelen tenminste.
Mijn superpuber van 15 zwerft daar tot diep in de nacht... (overigens zonder overlast te veroorzaken gelukkig.)
De speeltuintjes zoals jij schetst en ik idd ook ken in NL, heb ik in SP nog niet gezien..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Camping met speeltuin voor caravan

Bericht door Martine » wo 24 jun 2020 20:47

Denk dat zulke campings typisch Nederlands zijn. Ben ze in het buitenland nog nooit tegen gekomen.
Bijzonder vind ik dat je kinderen erg op zichzelf zijn en toch die drukte willen hebben. En nog bijzonderder dat een 5 en 7 jarige een camping niet goed bevallen is.
Camping, strand, zee, zwembad geeft toch de hele dag vermaak op die leeftijd?
Zoals eerder genoemd kun je beter een plaats dichtbij de speeltuin boeken op een camping die je kent.
Weet niet of in Spanje animatie nu mag. Zij hebben en complete lockdown gehad en wie weet zijn de regels daar nog wat strenger.
In dat geval is de keuze in Nederland reuze. Alleen aan zee zal dat niet meevallen.
Succes.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Camping met speeltuin voor caravan

Bericht door PMT » do 25 jun 2020 13:03

In Frankrijk ken ik in ieder geval één camping waar er diverse speeltuintjes over de camping verspreid liggen waardoor ouders er goed zicht op hebben. Daarnaast een mooi zwembad en een riviertje over de camping die gedurende het hoogseizoen afgedamd wordt waardoor er een natuurlijk zwembad achter ontstaat. Ook komt er tijdens het seizoen en klein circus gedurende een aantal dagen op de camping.
Wij gingen er 6 jaar geleden kijken of dit wat was voor het gezin van mijn dochter en ipv dat we er 3 dagen zouden blijven zijn we er 29 nachten gebleven.
Het ligt in de Ardèche uit de drukte en hectiek waar de rest van Nederlanders komen.
https://www.camping-les-arches.com/
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Podiki25
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 8 jul 2019 17:53

Re: Camping met speeltuin voor caravan

Bericht door Podiki25 » za 27 jun 2020 10:40

PMT schreef:
do 25 jun 2020 13:03
In Frankrijk ken ik in ieder geval één camping waar er diverse speeltuintjes over de camping verspreid liggen waardoor ouders er goed zicht op hebben. Daarnaast een mooi zwembad en een riviertje over de camping die gedurende het hoogseizoen afgedamd wordt waardoor er een natuurlijk zwembad achter ontstaat. Ook komt er tijdens het seizoen en klein circus gedurende een aantal dagen op de camping.
Wij gingen er 6 jaar geleden kijken of dit wat was voor het gezin van mijn dochter en ipv dat we er 3 dagen zouden blijven zijn we er 29 nachten gebleven.
Het ligt in de Ardèche uit de drukte en hectiek waar de rest van Nederlanders komen.
https://www.camping-les-arches.com/
Bedankt hiervoor. Ziet er leuk uit. Helaas te ver voor ons... Ik woon namelijk in Spanje. Maar omdat we vrij nieuw in het caravan leven zijn denk ik dat jullie de campings beter kennen dan ik.

Zulke campings bestaan blijkbaar wel, je moet het alleen maar weten. Zo heb ik gehoord dat Las Dunas on St. Pere de Pescador een speeltuin heeft met staplaatsen er rond. Ook L 'Amfora blijkbaar. Helaas ergggg prijzig deze twee campings.

Om te reageren op vorige berichten, mijn kinderen vervelen zich niet op de camping maar zijn geen onderzoekers die met een schepje en emmertje de natuur gaan onderzoeken of makkelijk vriendjes maken. Dus als we op onze plaats blijven, spelen ze op zichzelf voor of in de caravan. Daarom zoek ik naar een plaats waarvan ze zelf eens naar de speeltuin kunnen lopen om ook zelf eens iets alleen te ondernemen, zonder dat we zelf altijd mee moeten. Camping Playa Brava heeft dit bijvoorbeeld. Maar die vonden ze niet zo leuk want 's avonds geen avondanimatie. Ze houden erg van El Delfín Verde bijvoorbeeld omdat daar, zoals in vele grote campings, s avonds shows (Little Mermaid, Lion King, etc.) opgevoerd worden door het animatieteam. Dan is het eerst avondeten, dan hup naar de Minidisco en daarna de show zien met een ijsje. Vinden ze magisch.
Caravelair Ambiance Style 486
Ford C-MAX

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”