Catalonie?

Plaats reactie
andy1982
Berichten: 14
Lid geworden op: di 29 dec 2015 16:23

Catalonie?

Bericht door andy1982 » vr 17 feb 2017 12:06

Beste kampeerfanaten ,
Al 7 jaar gaan wij met onze 3kids (5, 9 en13) naar de Ardeche in Frankrijk nm. Flowercamping LE SAINT AMAND in LAURAC EN VIVARAIS waar we steeds graag vertoeven mede door de geweldige streek waar we dagelijks gaan zwemmen op idylische plekjes in de rivieren..
Na jaren zeggen om eens iets anders te gaan doen ben ik hier voor HULP scratch.gif
Nu hadden we gedacht aan Spanje met na me Catalonie...
Veel zie ik ENORME campings en dat zijn we niet gewoon maar (denk ik) ook geen probleem... ,zwemparadijs? mooi meegenomen maar geen must ,zwembad wel. Dichtbij het Strand? mag maar geen must.
Heel belangrijk vinden we dat het een gemoedelijke camping is en dat er in de buurt in riviertjes gezwommen kan worden ,mooie plekjes met rotsjes waar de kids van kunnen springen ,visjes vangen etc...
We zoeken zéker geen camping om waar alles te zien is maar waar er buiten de camping zelf niets te doen is.
's Morgends ontbijten , de auto inladen en op verkenning de rivier afrijden en stoppen om mooie zwemplekjes te zoeken ,lunchen en tegen de avond naar de camping ,kids in het zwembad ,wij het eten voorbereiden ,biertje in de cantine ,eten en buurten met de buren...de dag erna een op ontdekking in de natuur ,dan eens een dagje zwembad etc.. zo zien wij de ideale vakantie we willen graag eens een nieuwe uitdaging...
Voila een hele boterham waar misschien niemand wijzer van geworden is ,maar toch zijn alle tips,ervaringen etc...WELKOM haphop.gif
Grtjes Andy en Mandy

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Catalonie?

Bericht door Henny » zo 19 feb 2017 10:46

http://www.campingalbera.com/nl/index.htm

Misschien vinden jullie dit iets? wij stonden er een paar jaar geleden om o.a Barcelona te bezoeken en het museum van Dali in Figueres .
Wij houden niet van grote campings ( hadden geen kinderen bij ons en het was in juni)
Vanuit Figueres kun je met de trein naar Barcelona, midden in de stad stap je uit, ideaal! bewaar je kaartje dan hoef je in Figueres geen parkeerkosten te betalen ( bin station)
Ook gaat er een trein langs de kust naar Barcelona.


Op de heenreis 2 nachten op een camping bij Millau gestaan om de brug te bewonderen. Vandaar uit gemakkelijk naar deze camping te rijden.
Hoe de verdere omgeving is met watertjes etc weten wij niet, hebben er 5 dagen gestaan , 2 dagen Barcelona en 2 dagen Figueres..
caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”