Camping El Molino l'Estartit, niet kunnen reserveren.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
maanenschijn
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
Locatie: Opijnen

Camping El Molino l'Estartit, niet kunnen reserveren.

Bericht door maanenschijn » vr 23 dec 2016 18:48

Wij overwegen dit jaar naar Spanje te gaan. Ons oog viel op de camping El Molino bij l'Estartit. Lekker dicht bij het strand. Basic camping lijkt het, maar dat is prima voor ons.

Bij deze camping kun je niet reserveren. Zouden jullie het aandurven om naar zo'n camping te gaan? Er is wel een wachtveld. We reizen met 6 kinderen, we zijn nogal makkelijk en nuchter, maar hebben niet veel zin om op zoek te moeten naar een camping in het hoogseizoen als er helemaal geen plek is.

Heeft iemand ervaring hiermee, of tips waarom wel of juist niet te doen?
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).

arnovariante

Re: Camping El Molino l'Estartit, niet kunnen reserveren.

Bericht door arnovariante » vr 23 dec 2016 19:14

Met zoveel kids vind ik niet OK om niet te reserveren.
Ik moet er niet aan denken om na zo'n reis naar Spanje aan te komen en het bordje VOL te zien op de poort!
En dan met de hele bus vol op zoek te moeten gaan naar een camping waar ze wel plek hebben voor je.

Ik begin er niet aan hoor.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping El Molino l'Estartit, niet kunnen reserveren.

Bericht door deusjevo » vr 23 dec 2016 19:19

Plek uitzoeken zal misschien lastig worden maar toverwoord is in dat soort gevallen:

Op tijd arriveren [kerstduim.gif]
Denk aan een uur of 11, dan evt een dag en nacht op het wachtveld.
Plaatsnummers opvragen van de plekken die de volgende dag vrijkomen en dan maar uitzoeken.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
maanenschijn
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
Locatie: Opijnen

Re: Camping El Molino l'Estartit, niet kunnen reserveren.

Bericht door maanenschijn » vr 23 dec 2016 21:51

Ik zie ook een beetje dat schrikbeeld voor me, Arno. Het lijkt of je schrijft uit ervaring @deusjevo, ging dat ook in het hoogseizoen? 11 uur arriveren is wel goed op tijd, meestal arriveren we rond 15.00 uur. Ben benieuwd of er meer zijn met ervaring hiermee.
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping El Molino l'Estartit, niet kunnen reserveren.

Bericht door deusjevo » vr 23 dec 2016 22:17

Ja, ook hoogseizoen.
Mijn vriendin is lerares sinds ik haar ken en onze dochter zit op de midddelbare dus ben al 20 jaar gebonden aan de schoolvakanties.
Ik weet de naam van de camping niet meer maar was aan de Costa Brava, ik kom er later nog wel op hoop ik.
Als die campings aangeven dat reserveren voor niemand mogelijk, is er altijd wel verloop en dan weten ze een dag van te voren vaak al welke plaatsen leeg komen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping El Molino l'Estartit, niet kunnen reserveren.

Bericht door Chris » vr 23 dec 2016 22:34

Hoi Maaneschijn.

Ik zou het met jou "personele bezetting" zeker niet op de bonnefooi doen.
Wij staan vlakbij op een andere camping en ik weet hoe druk het kan zijn. geen plekkie vrij in die periode.
En er zijn nogal wat campings in de regio, en allemaal vol in het hoogseizoen.
Dus ik zou zeker reserveren.
Een aantal dagen op een "wachtveld" bivakkeren is in mijn optiek verschrikkelijk.
Zonde van je vakantiedagen, die zijn dan toch "overgoten" met hoop op een plekkie..
En wat krijg je dan voor een plekkie...
Vrienden van mij gaan al een paar jaar naar Amfora, vlak bij jou keuze..
Zij zijn ook een keer "op de bonnefooi" daar heen gegaan, al 3x daar geweest te zijn dus.
Hebben uiteindelijk op een ( dramatisch) voetbalveld een week gestaan voor er een plek vrijkwam, die ook niet veel beter was...
Nee...
Met zo'n koppel touristen.... RESERVEREN !!!!
Dan maar ergens anders...

Greetz
Chris

p.s. wij gaan weer naar Las Palmeras in St Pere Pescador.... plek al geboekt ook.
Laatst gewijzigd door Chris op vr 23 dec 2016 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping El Molino l'Estartit, niet kunnen reserveren.

Bericht door deusjevo » vr 23 dec 2016 23:13

Lees / begrijp net dat jullie reizen met 6 kinderen dus 8 personen in totaal?
Spaanse campings houden vaak een max van 6 personen per standplaats aan, misschien is dat zo ingesteld om 12 feestende jongeren in 1 oude bungalowtent op 1 staanplaats te vermijden maar ik zou in dat geval toch iets boeken waarbij je weet dat er 8 personen op 1 staanplaats mogen geloof ik.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
maanenschijn
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
Locatie: Opijnen

Re: Camping El Molino l'Estartit, niet kunnen reserveren.

Bericht door maanenschijn » za 24 dec 2016 09:25

Klopt, we zijn met 8 personen, soms zelfs meer als de dan toevallige aanhang ook mee gaat. Al vaak tegen aan gelopen met boeken, dat de plaatsen tot max. 6 personen zijn. Soms kun je dan helemaal niet terecht, soms lukt het met veel praten (en voorrekenen wat het extra opbrengt ). Ik snap dat wel hoor, campings zijn voorzichtig met hele groepen feestende jongelui. Ik leg altijd uit dat we met keurig welopgevoede kinderen komen. [kerstknipoog.gif]. Zo de eerste reacties lezend denk ik dat we met de kerst maar eens kijken naar een camping de we kunnen reserveren.
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping El Molino l'Estartit, niet kunnen reserveren.

Bericht door Daphne » za 24 dec 2016 09:46

RE.gif

Wij namen met onze 4 kinderen altijd 2 plaatsen. Voor de meerprijs hoef je het niet te laten. Anders moesten we voor een extra auto betalen. Soms was bij een plek al 2 personen inbegrepen, dan hoefden we maar 2 personen bij te betalen. En heerlijk de ruimte! Met 8 personen zou ik het zeker doen om 2 plekken te nemen. Heb je nooit discussie.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Camping El Molino l'Estartit, niet kunnen reserveren.

Bericht door Conradi » za 24 dec 2016 23:42

maanenschijn schreef:Al vaak tegen aan gelopen met boeken, dat de plaatsen tot max. 6 personen zijn. ... Ik snap dat wel hoor, campings zijn voorzichtig met hele groepen feestende jongelui...
Brandweervoorschriften, hygiene en andere zaken limiteren het maximaal aantal gasten dat een camping kan herbergen en daarmee het aantal gasten per plek.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
maanenschijn
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
Locatie: Opijnen

Re: Camping El Molino l'Estartit, niet kunnen reserveren.

Bericht door maanenschijn » wo 18 jan 2017 16:56

Toch maar gereserveerd en niet op de bonnefooi. Is Kim's camping geworden in LLafranc. http://www.campingkims.com/nl/

Hier lees ik wel goede referenties van, ziet er leuk uit en mooie omgeving. We gaan het zien!
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”