Haringen.

Plaats reactie
Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Haringen.

Bericht door Vino » do 13 okt 2016 18:48

We zijn ons a.h voor bereiden op de vakantie in het voorjaar van 2017.Ik zie op div.campings, in de buurt van Javea, dat er kiezel als ondergrond ligt.Ik denk dat rotsharingen het meest gebruikt worden.Weet iemand toevallig ook de lengte van de haringen die er gebruikt worden?

Met vriendelijke groet,

Vino.

tonionio
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 18 mei 2016 20:44
Locatie: vlak bij de strabrechtse heide

Re: Haringen.

Bericht door tonionio » do 13 okt 2016 19:16

beste vino wij gebruiken altijd rotsharingen van 20 tot 25 cm werkt prima.
Misschien hebben andere forumleden andere ervaringen ,maar voor ons heeft het altijd voldaan tot nu toe.
opel insignia sports tourer 1.6 t 132Kw/179pk met adria adiva 502 ul (mtm1500kg)

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Haringen.

Bericht door de reiziger » do 13 okt 2016 19:26

De ondergrond kan variëren van de ene kant van een camping tegenover de andere kant.
Als ze wat geëgaliseerd hebben met kiezels, kan dat ferm ambetant zijn. Vooral op plaatsen waar de rotsgrond ondiep is. Ik heb (in een andere camping) al stalen pinnen scheef geklopt.
Overwinteraars gebruiken soms een zware boormachine om een opening voor te boren.

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Haringen.

Bericht door dennisb » do 13 okt 2016 22:05

Ik gebruik houtdraaibouten van 15cm met een ring. Gebruikte ik ook met de tent en nu met de caravan. Op de accutol en geen problemen meer met eruit halen van de haringen.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Haringen.

Bericht door Hobby Linka » vr 14 okt 2016 08:57

Ik gebruik tegenwoordig deze. Ook nu we op dit moment in Nederland op een naseizoen plek staan.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Haringen.

Bericht door PMT » vr 14 okt 2016 14:12

In 2015 zijn wij tot Javea gekomen en hebben op de gelijknamige camping gestaan. Een typische Spaanse camping met plaatsen alsof je op een parkeerplaats staat op aangeharkt grind/kiezel. Nu gebruik ik maar 4 haringen, alleen om de voetjes van de luifelpoten vast te zetten en soms een paar extra voor een zijwand, maar waar ik ook kom voor welke ondergrond dan ook, ik gebruik altijd dezelfde stalen grondpennen met een haakse kop (15cm). Voor de stormbanden heb ik 2 stukken betonijzer met een punt geslepen en een oog eraan als "haring".
In Javea was de grond redelijk hard, maar geen probleem om die pennen erin te slaan. In Javea heb je ook nog camping El Naranjal, die veel dichter bij het gelijknamige mooie strand ligt, maar wel direct naast een kartbaan. Wij hebben daar geen karts gezien, maar ik kan me voorstellen als die er rijden dat je in het kabaal zit. We zijn ook nog op 2 andere campings wezen kijken. Los Pinos in Denia en Azul in Oliva. Bij beiden zijn de campings min of meer aangestampte grond, want je staat vlak aan het strand, dus daar zal je geen moeite hebben met normale haringen.

Overigens is het achterland bij Javea prachtig zie voor foto's ons verslag van die trip in 2015
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”