Sateliet

Plaats reactie
Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Sateliet

Bericht door Vino » ma 26 sep 2016 16:49

Beste mensen,

Ik lees dat er op veel campings een satelliet aansluiting bij de plaats is.wat kan ik dan verwachten? Plaatselijke zenders? Geen schotel meer nodig?Of toch de schotel om het Nederlandse zender pakket te ontvangen?

Met vriendelijke groet.

JaapB

Re: Sateliet

Bericht door JaapB » ma 26 sep 2016 16:58

Dat is heel verschillend.
Ik zie dat je je vraag steld in de rubriek Spanje, dus zal het wel om campings in Spanje gaan.
Het beste kan je op de site van de camping kijken welke zenders ze hebben of anders even een mailtje.
Het verschilt namelijk nogal.
Ook de kwaliteit, bij de één spatzuiver bij de ander drama.
Dus een goed antwoord kan je pas bij de desbetreffende camping vinden.

Zelf hebben wij altijd de schotel in de disselbak bij ons, dan weet je zeker dat je beeld hebt.
Hoewel, als je hier op het forum leest, zijn er genoeg die uren zo niet dagen aan het klooien zijn om ontvangst te krijgen.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Sateliet

Bericht door eurotrotter » ma 26 sep 2016 18:20

Vino schreef:Beste mensen,

Ik lees dat er op veel campings een satelliet aansluiting bij de plaats is.
Weet je dat zeker?? ik denk dat de meeste campings met TV aansluiting bij de plaats alleen een DVB-T aansluiting hebben,de "Digitenne"dus.
Om in het buitenland de Nederlandse zenders te kunnen ontvangen moet je toch echt wel je schotel opstellen vrees ik.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Sateliet

Bericht door Hans1954 » ma 26 sep 2016 21:19

eurotrotter schreef:
Vino schreef:Beste mensen,

Ik lees dat er op veel campings een satelliet aansluiting bij de plaats is.
Weet je dat zeker?? ik denk dat de meeste campings met TV aansluiting bij de plaats alleen een DVB-T aansluiting hebben,de "Digitenne"dus.
Om in het buitenland de Nederlandse zenders te kunnen ontvangen moet je toch echt wel je schotel opstellen vrees ik.
Ik denk dat ze een DVB-C aansluiting hebben. In plat Nederlands gewoon de kabel. Het kan zijn dat de provider daarvan één of meer NL-zenders doorgeven.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Sateliet

Bericht door eurotrotter » di 27 sep 2016 20:45

Dat zou ook nog mogelijk zijn,maar een DVB-S aansluiting lijkt me sterk,alhoewel;de wonderen de wereld niet uit zijn.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Sateliet

Bericht door Hans1954 » di 27 sep 2016 21:02

RE.gif Dan zullen ze het satellietsignaal toch om moeten zetten naar een gewone coax-aansluiting of een ontvanger ter beschikking moeten stellen. Het eerste vereist meerdere schotelantennes (bijgevoegd het dak van Ziggo in Amsterdam https://www.google.nl/maps/@52.3941498, ... !1e3?hl=nl), dus dat gaat niet gebeuren en een ontvanger zou wel kunnen maar daar zou weer een kaart in moeten. Zie ik ook niet gebeuren.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Sateliet

Bericht door Vino » wo 28 sep 2016 23:03

Iedereen bedankt voor de informatie.Ik neem uit voorzorg toch maar de schotel mee.Beter verlegen er mee dan verlegen er om.

Met vriendelijke groet.

Vino.

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”