Tips gevraagd voor spanje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Paul » do 28 jul 2016 20:19

We zitten er aan te denken om dit jaar naar spanje op vakantie te gaan.
Buiten een steden trip naar barcelona en een keer naar de canarische eilanden hebben we geen ervaring met spanje.

Als ik via de acsi app naar campings zoek, zie ik dat de meeste campings langs de oostkust zitten.
Veel van die campings zijn groot tot enorm >2000 plaatsen.
Ik zoek een beetje naar ervaringen en of dit iets voor ons gaat zijn.
We zijn namelijk niet van de hele grote campings, ook zijn we geen echte strandvakantie gangers.
We hebben ook niet zo heel erg zin in een nederlandse enclave in het buitenland.
We hebben een dochter van 3 dus daar moet het een en ander voor te doen zijn en wij gaan graag dingen bekijken zoals steden en andere touristische dingen.
Ik heb een beetje het beeld dat spanje (westkust) groot massaal, nederlands en alles is wat we niet zoeken in een vakantie, zie ik dat een beetje goed of zit ik er compleet naast.

Ik zit nu te denken om een rondje te maken via de westkust van frankrijk naar spanje, richting bilbao en dan middenlangs oversteken langs de pyreneen en dan door een paar dagen naar barcelona en dan weer door naar boven richting frankrijk.

Kan iemand iets vertellen over wat ik kan verwachten van de oostkust van spanje (costa brave en lager) en welke delen van spanje eventueel nog meer de moeite waard zijn.
We vinden toscane bijvoorbeeld erg mooi en leuk met al die oude steden.
Nu zou je zeggen ga dan naar toscane maar iets van die strekking zou ook mooi zijn in spanje (maar dan spaans natuurlijk) zonder dat het heel massaal is en allemaal friet van piet zaken zijn.

Bedankt voor de reacties.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Hobby Linka » do 28 jul 2016 20:24

Misschien niet helemaal wat je bedoeld, maar hier is onlangs ook een draadje over gestart.

Kijk maar een hier.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Paul » do 28 jul 2016 20:41

dat topic had ik inderdaad gelezen.
El dolfin verde ben ik op de stand geweest op de caravan en kampeerbeurs in de jaarbeurs vorig jaar.
Mijn dochtertje heeft nog een dolfijn knuffel eraan over gehouden.
De camping leek wel mooi maar als je filmpjes online ziet en de reviews leest dan wordt ik daar niet heel warm van.
Ik denk dat er in de omgeving genoeg te doen is, maar zijn dat soort campings representief voor wat je kan verwachten in die regio ?
Ik heb ook een filmpje gezien van las dunas en dat is gewoon een kleine stad zo groot.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Vigo » do 28 jul 2016 21:00

Wij gaan ook noord Spanje en noord Portugal doen eind september en de hele maand oktober maar er zijn zat ACSI campings daar te vinden, en geloof me, noord Spanje en noord Portugal is prachtig en niet te vergelijken met de oostkust met al die 'Benidorm Bastards' .

mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Hobby Linka » do 28 jul 2016 21:07

Toevallig heb ik vorig jaar op El Delfin gestaan. Daar is echt niets mis mee. Ze zijn op dit moment heel veel aan het renoveren en wat ik vorig jaar heb gezien ziet er gewoon prima uit. Als je denkt dat Las Dunas groot is klopt dat, maar El Delfin is ook niet bepaald een minicamping. knipoog.gif Heb op beide camping met plezier gestaan.

Dit jaar zit Spanje er helaas niet in. Verplichtingen op mijn werk deze hele zomer. Maar bij leven en welzijn ga we volgend jaar weer naar L' Amfora. Ook een grote camping, maar daar hebben we het tot nu toe nog het beste naar het zin gehad.

Ik lees dat je een dochtertje hebt. Mijn advies, ga dan naar zo'n grotere camping. Voor de jeugd wordt er veel georganiseerd waardoor je zelf ook tot rust komt.

Succes met de overwegingen
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Nisu
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 5 sep 2008 12:53

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Nisu » do 28 jul 2016 21:29

Probeer het eens in de provincie Tarragona tussen Vendrell en Tarragona. Prima gebied en mooie campings ook kleine de meeste bijna direct aan zee. Diverse mooie steden zoals Reus en Tarragona
Voor jaloezie moet je hard werken, medelijden krijg je gratis.

Martine
Berichten: 882
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Martine » do 28 jul 2016 22:19

RE.gif
hier zijn wij in juni geweest bij het stadje Torredembarra. Niet echt een toeristisch stadje meer gericht op de Spanjaarden. Diverse kleinere campings aan het strand waar veel Spanjaarden verblijven. Geen Nederlandse enclaves. Mooie tochten in het binneland gemaakt. Mooie steden dichtbij, Barcelona, Taragonna. Fijne boulevard met veel terrasjes. Eten en drinken heel betaalbaar. Wij hebben het prima naar de zin gehad.

Groetjes Martine.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Henny » do 28 jul 2016 23:12

Je zou eens kunnen kijken in het boekje "kleine campings" van ANWB .

Wij hebben een paar jaar geleden heel noordelijk ( net over de grens) gestaan op een camping in Capmany , je was dan in 10 min in Figueres, leuk stadje , prachtig DALI museum ! En een station waardoor je met de trein naar Barcelona kon gaan.
Het was geen extreem grote camping omdat het niet aan de kust ligt! Er is een zwembad.
Misschien heb je iets aan deze tip. succes
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Jeroent83 » vr 29 jul 2016 09:46

We gaan dit jaar voor de 2e keer naar Sanguli in Salou, echter weet ik niet of dit bij jou past. Het is een erg grote camping, met vooraan op de 'standaard' plaatsen een hoop Nederlanders. Ik kies echter iedere keer bewust voor de iets Ruimere plaatsen "Special" waardoor je fijne plaatsen hebt en niet het gevoel hebt dat je in Nederland bent.
echter 1 ding is zeker op deze camping zal je dochter zich niet snel vervelen.

Wij zijn zelf ook niet echt strand gangers meestal doen we een dag een tripje en de volgende dag een rust dag, Echter vinden wij het erg fijn om savonds gewoon de boulevard op te lopen en gezellig ergens een drankje te doen. De meeste campings liggen zo in de middle of noware dat je direct weer aangewezen bent op de auto en daar heb ik een hekel aan.

Eigenlijk wilde ik niet naar een dezelfde camping terug, dus heb ik ook rond gezocht en bij Blanes ook wel wat kleinere leuke campings gevonden. Toch is het voor ons wederom Sanguli geworden vanwege de luxe, en de goede prijs in september.

Mocht je nog vragen hebben laat maar horen.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Chris » vr 29 jul 2016 14:59

Hoi PvanAken...

Wij zijn net terug van camping "Las Palmeras" in Sant Pere Pescador.
Dat dorpje waar ook de grote eerder genoemde campings zijn. ( Amfora / Las Dunas en nog een paar..)
Las Palmeras is veel kleinschaliger en erg fraai.
Vooral het achterdeel bij het splinternieuwe 2e toiletgebouw is mooi en de plaatsen daar zijn ook wat groter.
Ruimer dan bij de lange straatjes op het voorste deel tenminste.
De camping is redelijk rustig, geen disco, maar wel voor kleine kids wat animatie en knutselgebeurens.
In de buurt is best veel te vinden, Figueres, met het museum van Dali, eerder genoemde Cardaques, met Dali's woonhuis.
Maar ook L" Escala en de Grieks/Romeinse opgravingen daar, het kasteeldorpje Paratallada ( ofzoiets) en Pals zijn bijzondere indrukken.
Gerona en Barcelona zijn ook indrukwekkend om te bezoeken.
En varen met een boot met een glazen bodem is bijzonder.. vooral omdat hij vlak boven de rotsen vaart en je alle zeeleven heel goed kunt zien.
( Voor het bezoeken van de Sagrada Familia in Barcelona moet je trouwens van te voren tickets boeken.... bijna geen kans bij de kerk zelf.)

Ik heb nog nooit in mijn hele leven direct weer een camping geboekt voor het volgende jaar, dat is nu voor het eerst gebeurt dus.
Gewoon een klik.... mooiste plekje van de camping, lekker schaduw van bomen en palmen, kleinschalig, leuk restaurantje en zeer behulpzaam personeel, schoon en rustig.... alvast geboekt dus... zelfde ( zeer ruime) plek.

Succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Paul » vr 29 jul 2016 20:48

iedereen bedankt voor de (uitgebreide) antwoorden, ik ga de verschillende tips onderzoeken.
Een combi van de omgeving met een wat kleinere camping lijkt mij ideaal, even zoeken dus.
We zullen er in de periode eind augustus naartoe gaan, is het dan noodzakelijk om te reserveren of is er dan wel plek ?
Ik zie op veel sites bij de tarieven dat in die periode het echte hoogseizoen dan al afgelopen is.

Nog een laatste vraag die ik met google niet echt terug kan vinden, weet iemand wat het verschil is tussen en cat.1 en cat.2 camping, is dit net zoiets al de sterren aanduiding ?
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Daphne » vr 29 jul 2016 22:42

Chris schreef: Ik heb nog nooit in mijn hele leven direct weer een camping geboekt voor het volgende jaar, dat is nu voor het eerst gebeurt dus.
Gewoon een klik.... mooiste plekje van de camping, lekker schaduw van bomen en palmen, kleinschalig, leuk restaurantje en zeer behulpzaam personeel, schoon en rustig.... alvast geboekt dus... zelfde ( zeer ruime) plek.
Las Palmeras is dan ook de perfecte camping voor een eerste kennismaking met Spanje thumbup.gif Vooral voor degene die bang zijn van of vooroordelen hebben over drukte en asociale kampeerders.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
morjos
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 15 mei 2016 10:39

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door morjos » vr 29 jul 2016 23:07

Wij stonden vorig jaar in El Masnou op Camping Masnou. Is een grote camping maar geen mega-camping (schat een 150 plaatsen). Ligt in feite bovenop Barcelona (6km) en 5 minuten wandelen is het station met rechtstreekese trein naar Barcelona.
Hebben er een ganse week gestaan eind augustus en geen enkele Hollander gezien. Wel veel Fransen en Italianen en dank zij ons 2 Belgen knipoog.gif
Proper zwembad en gezellige buiten-bar.
Mijns inziens een aanrader.
Citroën C5 2.0 Hdi Tourer Exclucive met Chateau Cantara 520 UF

WipKip
Berichten: 79
Lid geworden op: di 12 jul 2016 14:49
Locatie: 4m onder NAP

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door WipKip » ma 8 aug 2016 14:12

@pvaken,

Nederlanders kom je over de hele wereld tegen, zelfs in de verste uithoeken! Ontwijken heeft dus geen zin, maar ik begrijp wel van je dat je geen locatie zoekt zoals bijvoorbeeld Benidorm waar, bij wijze van spreken, op iedere hoek Friet van Piet staat of Snert van Bert.
Noord Spanje, lees de Costa Brava, heeft eigenlijk alles. Kunst, cultuur, geschiedenis, mooie zandstranden, natuur en nog veel meer.
Ik kom zelf sinds 1987 in het dorpje Llafranc, t.h.v. Pallafruguell. Ik ben er niet ieder jaar geweest, maar het trekt mij wel altijd weer daar naar toe. Mede omdat ik nog maar net 34 jaar aan duiksport/onderwatersport doe. Het duik gebied aldaar wat ligt tussen zeg maar Estartitt en Palamos, wordt ook wel Middelandsezee duiken op "steroïden" genoemd, het is een onderwater natuur gebied! Althans zo las ik in de huidige uitgave van het blad Duiken. (Overigens een heel leuk verhaaltje wat niet alleen over duiksport gaat, maar ook over de omgeving.)
Vanuit Pallafruguell zit je dicht bij Pubol waar het kasteel van Gala Dali staat welke te bezichtigen is, heb je in Figueres het Salvadore Dali museum, kun je met de auto makkelijk naar Flaca rijden en gratis parkeren bij het station aldaar om met de trein naar Barcelona te rijden, Girona wat een heel mooi oud centrum heeft met een even zo mooie "dome", Peratallada een leuk oud stadje om eens te bekijken, Pals natuurlijk niet vergeten wat een even mooi oud middeleeuws plaatsje is, enzovoorts, enzovoorts.
De campings aldaar kun je verdelen in grote campings met alles en nog wat aanwezig en/of animatie en de kleinere campings. Ik zelf ga graag naar "Kim's" camping in Llafranc, hetgeen een familiebedrijfje is. Minder animatie, wel een zwembad, 700m lopen van 1 van de mooiste baaien van de Costa Brava (Llafranc). En niet duur.
LEUKE TIP: Neem een "doopduik" bij Triton diving te Llafranc en laat je verrassen hoe mooi het daar onderwater is. Men spreekt daar vloeiend Nederlands. Uiteraard kun je er ook een duikcursus in het Nederlands volgen.

Je vroeg ook nog of het eind augustus nodig is om daar te reserveren. Mijn ervaring is dat het vanaf eind 2e week augustus al weer langzaam aan wat rustiger wordt en eind augustus/begin september altijd wel op iedere camping plek is.

En als je dan toch in de omgeving van Pals/Platja del Pals bent........................ ga dan eens lekker uit eten bij "Font de Sa Bruixa" (www.fontdesabruixa.es), wel even reserveren om zeker te zijn van een tafel en doe Martha dan de groetjes van mij (Wil Smit). (en NEE, ik heb daar geen aandelen van!)
Kabe Royal 520 XL 2019 met Mercedes ML350d bluetec 4 matic

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Henny » ma 8 aug 2016 16:43

Stel dat vanaf Figueres met ed trein naar Barcelona gaat dan wel je treinkaartje bewaren want alleen dan is het bewaakt parkeren gratis ! En inderdaad.....bezoek het prachtige museum van Salvador Dali ! thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door JanPunne » ma 8 aug 2016 16:58

In Canet de Mar, el globo rojo.
Een voor Spaanse begrippen niet al te grote familiecamping.
Netjes, aardige gasten, prima plaatsen, schoon sanitair, goed eten en een zwembad.
Vlak bij een supermarkt en een tunnel onder de weg door om op het strand te komen.
En bijna voor de camping instappen om met de trein naar Barcelona te gaan.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Conradi » ma 8 aug 2016 17:56

Spanje is prachtig en fascinerend :wink:

Eigenlijk is het simpel: de kuststrook is bezet door het massatoerisme, hier vind je giga-campings met alle vertier.
Daarbuiten zijn ook mooie campings, die simpelweg harder hun best moeten doen omtoeristen te trekken. Het achterland bij Barcelona/Tarragona is heel afwisselend met veel intresante dingen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Carnavalswiertz » vr 7 okt 2016 20:30

JanPunne schreef:In Canet de Mar, el globo rojo.
Een voor Spaanse begrippen niet al te grote familiecamping.
Netjes, aardige gasten, prima plaatsen, schoon sanitair, goed eten en een zwembad.
Vlak bij een supermarkt en een tunnel onder de weg door om op het strand te komen.
En bijna voor de camping instappen om met de trein naar Barcelona te gaan.
Ben in juli / augustus 2016 ook op globo rojo geweest. Super camping, zeer vriendelijk en behulpzaam met "menselijke" movets bij gebrek aan "echte mover". Strand gewoon straat oversteken (tunnel) en supermarket te voet om de hoek en daarbovenop kleine winkel op de camping. Voor ons gewoon SUPER!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Carnavalswiertz » vr 7 okt 2016 20:31

JanPunne schreef:In Canet de Mar, el globo rojo.
Een voor Spaanse begrippen niet al te grote familiecamping.
Netjes, aardige gasten, prima plaatsen, schoon sanitair, goed eten en een zwembad.
Vlak bij een supermarkt en een tunnel onder de weg door om op het strand te komen.
En bijna voor de camping instappen om met de trein naar Barcelona te gaan.
Ben in juli / augustus 2016 ook op globo rojo geweest. Super camping, zeer vriendelijk en behulpzaam met "menselijke" movets bij gebrek aan "echte mover". Strand gewoon straat oversteken (tunnel) en supermarket te voet om de hoek en daarbovenop kleine winkel op de camping. Voor ons gewoon SUPER!!!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Paul » vr 7 okt 2016 20:39

Ik zie opeens dit topic langskomen en bedenk me dat ik nooit meer heb teruggekoppeld wat het nu was geworden.
Uiteindelijk zijn we vanaf de zuidwest kust van frankrijk (camping eurosol) naar de costa brava gereden.
Lang gezocht naar een camping en uiteindelijk, mede op aanraden van de reacties hier een week op Las Palmeras gestaan.
Mooie camping met veel groen en palmbomen.
Uiteindelijk was het alleen de eerste dag nog heel erg druk en daarna werd het steeds rustiger.

De directe omgeving viel wat tegen, het plaatsje is nu niet echt bruisend te noemen.
Het strand was mooi en je kon er rustig zwemmen (integenstelling tot zuidwest frankrijk).
Dagje Barcelona gedaan, boottochtje naar l'estartit en in het dali museum geweest.

We zijn er nog niet uit wat we er nou echt van vonden.
Heel super enthousiast waren we niet van de costa brava maar we vonden het ook niet zo vreselijk als we eerst dachten.

Het wordt niet mijn favoriete bestemming maar ik ben wel blij dat we er een keer heen zijn gegaan.
Wellicht als onze dochter wat ouder is dat we nog een keer naar spanje gaan, maar voorlopig houden we het denk ik bij frankrijk, zwitserland, oostenrijk en italie.

In ieder geval nog heel erg bedankt voor alle reacties hier.
Mede door de vele reacties toch besloten een weekje in spanje te gaan kijken !
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Chris » vr 7 okt 2016 21:40

RE.gif

Ha... dus de camping waar wij stonden heb jij ook gekozen.
Wat en heerlijke camping... niet idioot druk en gewoon vakantiegevoel.
Het restaurantje vonden wij ideaal.... gewoon heel goed betaalbaar en lekker.
Wij stonden vlak naast het achterste nieuwe toiletgebouw, en.... reeds weer geboekt voor volgend jaar.
Dat is de eerste keer in mijn leven dat ik direct weer geboekt heb trouwens.... zegt toch iets.

De omgeving... het is geen Gardameer... dat klopt, maar er is toch genoeg leuks en interessants te zien.
De opgravingen L émpuries is mooi, maar ook plaatsjes al Figueres, Cadaques, Roses en kleiner Pals en Paratallada ( goed geschreven??) of Gerona en Barcelona zijn zeker de moeite waard.
Wij hebben het naar ons zin gehad dus.

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Thei Luijten » za 8 okt 2016 00:14

Wat vind je van deze?
Groet,
Thei
Bijlagen
ONTSPANJE.jpg

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Chris » za 8 okt 2016 12:39

thumbup.gif thumbup.gif

Die is goed Thei.... houwen we erin !!
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gerjo
Berichten: 10
Lid geworden op: di 30 aug 2016 20:12
Locatie: Barneveld

Re: Tips gevraagd voor spanje

Bericht door Gerjo » za 12 nov 2016 20:07

Chris schreef:Hoi PvanAken...

Wij zijn net terug van camping "Las Palmeras" in Sant Pere Pescador.
Dat dorpje waar ook de grote eerder genoemde campings zijn. ( Amfora / Las Dunas en nog een paar..)
Las Palmeras is veel kleinschaliger en erg fraai.
Vooral het achterdeel bij het splinternieuwe 2e toiletgebouw is mooi en de plaatsen daar zijn ook wat groter.
Ruimer dan bij de lange straatjes op het voorste deel tenminste.
De camping is redelijk rustig, geen disco, maar wel voor kleine kids wat animatie en knutselgebeurens.
In de buurt is best veel te vinden, Figueres, met het museum van Dali, eerder genoemde Cardaques, met Dali's woonhuis.
Maar ook L" Escala en de Grieks/Romeinse opgravingen daar, het kasteeldorpje Paratallada ( ofzoiets) en Pals zijn bijzondere indrukken.
Gerona en Barcelona zijn ook indrukwekkend om te bezoeken.
En varen met een boot met een glazen bodem is bijzonder.. vooral omdat hij vlak boven de rotsen vaart en je alle zeeleven heel goed kunt zien.
( Voor het bezoeken van de Sagrada Familia in Barcelona moet je trouwens van te voren tickets boeken.... bijna geen kans bij de kerk zelf.)

Ik heb nog nooit in mijn hele leven direct weer een camping geboekt voor het volgende jaar, dat is nu voor het eerst gebeurt dus.
Gewoon een klik.... mooiste plekje van de camping, lekker schaduw van bomen en palmen, kleinschalig, leuk restaurantje en zeer behulpzaam personeel, schoon en rustig.... alvast geboekt dus... zelfde ( zeer ruime) plek.

Succes
Chris
Wil je die mooiste plaats met ons delen..? Verhaal spreekt ons aan,dachten aanvankelijk aan Amfora. We zoeken zon maar ook schaduw en plek voor grote caravan ( Fendt 540 TG) Rust en gezelligheid gewenst,hebben geen kinderen mee ( 70+),wel thuis ....... We willen in April Mei,als jullie dan niet gaan,zouden we graag gebruik maken van jullie ervaring en..........plaatsnummer
Mercedes E 200 met Fendt 540 TG caravan.

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”