Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Plaats reactie
Willeme1

Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Bericht door Willeme1 » za 28 sep 2019 01:04

Hallo,

Ap is de naam 62 jaar jong getrouwd met Marijke die exact 6 maanden ouder is. En de baas.
Sinds kort lekker veel vrije tijd ivm pre pensioen en weer eens een caravan gekocht, deze keer een Chateau.

Nu hebben we de pech dat we sinds kort 4 hondjes hebben i.p.v. 1 doordat onze dochter er wat bij ons achtergelaten heeft ivm haar werk de eerste 2 jaar,
Afgelopen jaar eerst naar een camping in Bretagne geweest, familiecamping municipale loquerec, direct aan het strand. Prachtig uitzicht en plek maar de drie chiwawas keften wat af doordat er een klein paadje tussen onze plek en het strand was.
Erg vervelend zodat we overdag maar ergens gingen wandelen of dingen bekijken, verder wel erg gezellig gehad mede door erg leuke buren waar we in de avonduren wisselend een drankje nuttigden.

Na een week verder vertrokken en een camping gezocht die geschikt was met die herrieschoppers. Uiteindelijk gevonden in Le Perrier, een boerenerf van 400 bij 250 m met 2 wc’s en 1 douche en een plek gekregen aan het eind van het terrein met helemaalniemand om ons heen plus een schapenhek (palen met kunststof gatendraad) van 50 m. Wat een luxe de keffers konden rennen en spelen zonder dat er iemand last van had en de afstand tussen de rustige stranden was met 5 minuten rijden bereikbaar waar we heerlijk rustig konden wandelen en ravotten. Verder lag het dorpje centraal voor uitstapjes naar de favoriete dorpjes langs de kust van de Vendee, geweldige tijd daar zodat we er 3 weken zijn gebleven.

U raad het al..... we zoeken meer van deze onbekende (Google) plekken en zijn vol van hoop dat er hier kennis is over zulle plekken in ons favoriete La France

Hartelijke groet
Ap

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Bericht door PD » za 28 sep 2019 07:07

Daar ben je mooi klaar mee, dat jullie dochter 3 hondjes bij jullie stalt whistle.gif Zo ben je direct weer alle vrijheid kwijt die je eigenlijk sinds kort hebt...

Ik zou dan ook eerst naar een oplossing voor die roedel zoeken, dan gaat daarna een wereld van vrijwel onbeperkte mogelijkheden qua campings in La Douce France voor jullie open thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Bericht door Nimma » za 28 sep 2019 08:46

RE.gif dat ben ik helemaal eens met jou. Ik heb er in Frankrijk "beroepsmatig" meer dan 500 bezocht, ik kom er graag, maar ik kan je niet eentje aanwijzen waar je die vrijheid krijgt. Overal heb je andere kampeerders, niet iedereen zal jullie oppas hondjes waarderen knipoog.gif

Kom ik met Google toch nog deze tegen:
https://www.la-soupeze.com/
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Bericht door Leentje » za 28 sep 2019 15:15

Fijne municipal. Mijn mening staat ertussen. We hadden zoveel ruimte dat je vlot 6 plekken voor je alleen hebt. https://www.camping-frankrijk.nl/campin ... /glane/Ook op deze camping plek zat en volop wandelmogelijkheden. Kun je zonder WiFi dan heb je volop ruimte om je heen https://www.camping-frankrijk.nl/campin ... -rivieres/. Nog zo een in Lalinde. Wat een ruimte. Heerlijke omgeving https://www.camping-frankrijk.nl/campin ... a-guillou/
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Bericht door Niels83 » za 28 sep 2019 18:23

wij komen graag op aire naturelle in relevant.

daar zijn de plekken enorm er zijn 25 en ik heb nog nooit gezien dat het vol was. nerm een plek in de hoek en je krijgf je vrijheid.

qua vrij ravotte voor dd hondjes kun je zelf een hekje mee nemen.
of je vraagt je dochter een oplossing te zoeken voor jouw vakanties. evt naar een goede honden opvang al zou het type hondje hier voor een probleem kunnen zorgen. niet allemaal nemen ze terriers aan.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Bericht door Nimma » za 28 sep 2019 18:43

Chiwawa = terriër wist ik niet scratch.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Bericht door Niels83 » za 28 sep 2019 23:38

RE.gif

nee blijkbaar niet.

kennis van mij heeft huiselijke honden opvang.
bij hem komen de meeste honden uiteindelijk in de roedel die hij zelf heeft, maar de honden die 's nachts blijven slapen wel binnen net als zijn eigen honden. met terriers en chihuahua's lukt dat eigenlijk nooit omdat ze steeds de rangorde blijven bevechten. dus die zijn niet welkom meer.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Bericht door deusjevo » zo 29 sep 2019 10:00

Domaine le Gui in de Bourgogne.

Kinderen niet toegestaan, loslopende honden wel.

https://domainelegui.com/hondencamping-domaine-le-gui/
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Willeme1

Re: Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Bericht door Willeme1 » zo 29 sep 2019 12:04

Hallo'
Bedankt voor de reacties, heb de campings bekeken.
Hondencampings dat gaat niet lukken helaas want de heren zijn nogal vrijgevochten heerschappen. We zoeken echt boeren campings op een weiland.

https://myalbum.com/album/2BnnMyMrUgvV

Afbeelding

Afbeelding

Deze zijn eigenlijk niet te vinden op Google zodoende onze vraag.

De heren,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze luisteren goed zolang er geen andere honden of postbode`s in zicht zijn.
Al wil de jack Russel op zijn oude dag nog wel ooit fladderende broekspijpen aanvallen. Ze zijn van huis uit gewend om los te lopen, we wonen afgelegen.

mvgr Ap

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Bericht door Chris » zo 29 sep 2019 16:16

Toen ik dit las moest ik direct aan deze camping denken.
Niet aan het strand alleen, maar in het "binnenland".
Heel veel ruimte, ook afgelegen plekken, ideaal voor het roedel.
http://campinglesarbois.com/
Wij hebben er eens op nr 9 gestaan.
Op die plek kunnen makkelijk nog 4 caravans staan, dan heb je een indruk van de ruimte.
Als je b.v. op nr 6 staat heb je een heel bos tot je beschikking..
Laatst gewijzigd door Chris op zo 29 sep 2019 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Bericht door deusjevo » zo 29 sep 2019 16:17

awhoea.gif

Van de site:
Honden zijn op onze Camping niet toegestaan.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Rustige stille plek in Frankrijk gezocht

Bericht door Chris » zo 29 sep 2019 16:19

RE.gif

O... overheen gekeken.. nieuw voor mij..
toen liepen er zat blaffies...

Ok.. weggooien dus..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”