Camping La Colombiere, Neydens, Frankrijk

Plaats reactie
pilsfan
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 apr 2017 00:05

Camping La Colombiere, Neydens, Frankrijk

Bericht door pilsfan » do 10 jan 2019 22:50

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met Camping La Colombiere in Neydens?

We willen gaan met een gezin met twee kinderen ( 2 en 4 jaar ). Eind juni / begin juli.
Is net op de max met rijden. Zitten nog te twijfelen op een overnachtingscamping. Maar vanuit Venray is het 8,5 uur met de auto.

Zwitserland was ook een optie. Maar hoor toch veel dat het zo duur is. En dan kunnen we beter dagtripjes plannen vanuit Frankrijk??

Hoor graag van jullie ervaringen / meningen.
Hobby 460 Exclusive 2004 met Ego Titanium + X20 accu / Ford Kuga 1.5 120 PK 2017 caravan.gif

pilsfan
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 apr 2017 00:05

Re: Camping La Colombiere, Neydens, Frankrijk

Bericht door pilsfan » do 10 jan 2019 22:51

En moet ik nog rekening houden met bepaalde haringen in die grond?
Hobby 460 Exclusive 2004 met Ego Titanium + X20 accu / Ford Kuga 1.5 120 PK 2017 caravan.gif

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping La Colombiere, Neydens, Frankrijk

Bericht door Henny » vr 11 jan 2019 10:11

Wij hebben er echt héél lang geleden gestaan dus kan niet zeggen hoe het nu is. Vonden het toen een prima camping ( waren op weg naar Chamonix) Plaatsen niet al te groot weet ik nog wel.
Op camping frankrijk forum las ik dit er over : https://www.camping-frankrijk.nl/campin ... olombiere/

Succes thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

pilsfan
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 apr 2017 00:05

Re: Camping La Colombiere, Neydens, Frankrijk

Bericht door pilsfan » vr 11 jan 2019 23:19

Bedankt voor je reactie..!
Hobby 460 Exclusive 2004 met Ego Titanium + X20 accu / Ford Kuga 1.5 120 PK 2017 caravan.gif

Koki
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 16 mar 2015 20:31
Locatie: Westerkwartier

Re: Camping La Colombiere, Neydens, Frankrijk

Bericht door Koki » za 12 jan 2019 09:46

Ik neem aan dat de 8,5 uur is gebaseerd op een auto zonder aanhanger want anders is het krap.
Mocht je onderweg willen kamperen dat zijn er diverse mogelijkheden.
Een aanrader is dan om over Epinal, Vesoul, Besancon Lons te rijden.
Campings in Vesoul, Rioz, Lons zijn prima campings met zwembad voor de kleintjes.
Daarnaast is de genoemde weg zeer goed te rijden, mogelijkheden om in een stadje of dorpje te lunchen etc.
Wij nemen deze route altijd als wij richting de Franse alpen gaan ondanks dat het iets meer tijd neemt.
Vertrouwen is goed maar controle is beter.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Camping La Colombiere, Neydens, Frankrijk

Bericht door janoniem » za 12 jan 2019 13:53

pilsfan schreef:
do 10 jan 2019 22:51
En moet ik nog rekening houden met bepaalde haringen in die grond?
Ik zou hier gebruik maken van rotspennen, zoiets als deze
Ben er niet geweest maar is gebaseerd op Zoover foto's en ervaring in die omgeving.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

pilsfan
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 apr 2017 00:05

Re: Camping La Colombiere, Neydens, Frankrijk

Bericht door pilsfan » za 12 jan 2019 14:55

Bedankt voor beide tips..

Ja rijden is inderdaad met de auto.. Hebben wel zitten denken over een overnachting. Maar vorig jaar in een keer gereden naar Carantec en dat ging eigenlijk wel goed. Dat scheelt toch 3 uur ofzo. Dus we zitten nog ernstig te twijfelen.

Die rotspennen ga ik eens bekijken.. Misschien wel handig!
Hobby 460 Exclusive 2004 met Ego Titanium + X20 accu / Ford Kuga 1.5 120 PK 2017 caravan.gif

pilsfan
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 apr 2017 00:05

Re: Camping La Colombiere, Neydens, Frankrijk

Bericht door pilsfan » ma 8 jul 2019 00:44

Hallo,

Even een reactie over hoe we het nu gedaan hebben en of het bevallen is. ( periode 25-06-2019 / 12-07-2019 ).

We zijn op de heenweg van N-Limburg naar Camping Porte des Vosges in Bulgnéville gereden. Dit ging perfect.
's Morgens moest ik nog even langs het ziekenhuis. Dus zijn we rond de middag gaan rijden en kwamen er net na etenstijd aan.
Helaas wat file bij Luik en Luxemburg anders waren we er een goed uur eerder geweest.

Prima overnachtingscamping met zwembadje en snackbar. Plek kun je zelf uitkiezen en bekend bij vele Nederlanders konden we wel zien.
De volgende ochtend door gereden naar Neydens. Daar kwamen we in de middag aan. Ook hier zijn wel wat Nederlanders te vinden. Maar met name de Fransen, Zwitsers, Engelsen en Duitsers komen hier. Veelal zijn de volgende ochtend weer weg omdat ze op doorreis zijn naar Z- Frankrijk en Zwitserland overslaan voor overnachtingen. Maar er zijn er ook die er voor langere tijd staan of voor een aantal dagen. Wisseling genoeg.

Onderweg genoten van de mooie bergen, de dalen, rivieren en uitzichten. Met name de laatste 50 Km.

De camping is prima. Niet de luxe van de kindercampings die we in Nederland bezoeken. ( Ter Spegelt, Sprookjescamping of de Paal. )

Maar er is een prima zwembad bij en dat is voor de kinderen het belangrijkste. Eenmaal heb ik gezien dat een van de eigenaren een controle deed op zwemshorts. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Helemaal digitaal werken doen ze geloof ik nog niet. De reserveringen zijn nog met een briefje op een grote plattegrond geplakt. En op een envelopje met familienaam houden ze de administratie bij. Gedurende het hoogseizoen hebben ze ook Nederlandstalige animatie. Maar heel veel kinderen zijn er op zich niet.

Het sanitair is over het algemeen prima. Maar wel verouderd. Achterop de camping hebben ze een sanitair gebouw wat redelijk nieuw is. Maar dan zit je weer verder van het zwembad.

Een grote supermarkt zit in het winkelcentrum op 3 minuten rijden (+/- 1 km ) Hier is ook een grote klimwand en is een groter zwembad te vinden. Maar daar hebben wij verder niks mee gedaan. Bij de receptie kun je stokbrood en croissantjes kopen.

De rotsharingen die ik gekocht heb, kwamen hier goed van pas. Zowel klein als groot gebruik ik. We hebben warme dagen gehad, maar ook behoorlijk wat storm en wind. Dus ik ben blij dat de open voortent en de luifel daaraan vast, het weer overleefd hebben tot nu toe.

Neydens is echt een prima uitvalbasis voor deze streek. Het dorpje ligt tegen het Zwitserse Genève aan en ook Lausanne is te doen. Vanuit Lausanne zijn we met een boot over het meer van Genève naar Montreux gevaren en van daaruit met de trein weer terug naar Lausanne. De Mont Blanc is van diverse punten te zien en ook te doen met de afstand. Onderweg hebben we nog een mooie waterval bezocht die van bovenuit de berg naar beneden valt ( Cascade de l'Arpenaz ). Vanuit hier kun je eventueel ook naar Italië door de tunnel. Maar vanwege de temperaturen hebben we dit even achterwege gelaten.

Ook het meer van Annecy is zeer dichtbij en echt prachtig om langs op te rijden en ook heerlijk om in te zwemmen.
Over het algemeen heeft deze regio natuurlijk veel grindstranden of hogere randen.

Op de terug weg gaan we waarschijnlijk wat verder rijden en stoppen we in Luxemburg om een nachtje bij mijn zus op bezoek te gaan.

Tot zover.

Gr Ingo
Hobby 460 Exclusive 2004 met Ego Titanium + X20 accu / Ford Kuga 1.5 120 PK 2017 caravan.gif

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping La Colombiere, Neydens, Frankrijk

Bericht door Henny » ma 8 jul 2019 09:50

Prima zo.n uitgebreid verslag. Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad. Ik had al eerder mijn mening gegeven ivm je vraag. Maar wij waren er vele jaren geleden dus je weet maar nooit hoe iets kan veranderen.
Wij zijn ook verschillende keren in de omgeving van Chamonix op vakantie geweest. Prachtig gebied.
Nog een gezellige week in het mooie Luxemburg. thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Camping La Colombiere, Neydens, Frankrijk

Bericht door petronella » ma 8 jul 2019 14:20

Wat een leuk verslag thumbup.gif
Als er info over een camping wordt gevraagd , hoor je daar verder vaak niks meer over. Daarom extra leuk te lezen hoe jullie ervaringen daar waren. Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. C vacation.gif

pilsfan
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 apr 2017 00:05

Re: Camping La Colombiere, Neydens, Frankrijk

Bericht door pilsfan » di 9 jul 2019 21:47

Bedankt voor jullie reacties. Met name omdat je vaak niks terug hoort, dacht ik laat ik een verslagje typen. Verder kun je namelijk ook niet veel recente informatie vinden over deze camping naar mijn idee.

De caravan staat klaar, aangekoppeld aan de auto. Morgenvroeg gaan we naar Luxemburg. thumbup.gif
Hobby 460 Exclusive 2004 met Ego Titanium + X20 accu / Ford Kuga 1.5 120 PK 2017 caravan.gif

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”