vendee of drome 2019

Plaats reactie
vanwettere john

vendee of drome 2019

Bericht door vanwettere john » zo 2 sep 2018 08:40

Voor mijn vijfenzestigste verjaardag wil ik de kinderen een weekje mee op vakantie in 2019.

Onze voorkeur gaat uit naar de Vendee of maximum de Drome .
Wij gaan met de camper maar voor de twee kinderen zoek ik dus een verblijf op een camping in huur accomodatie.

Door beroepsactiviteit van een van de kinderen kunnen we echter pas op een dinsdag of woensdag aankomen dit eind juli begin augustus.

Kent er dan ook iemand een camping waar je op een van die dagen kunt aankomen.

Liefst met zwembad want er zijn vier kleinkinderen bij van 7 tot 16 jaar.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: vendee of drome 2019

Bericht door Henny » zo 2 sep 2018 09:49

Een heel leuk plan thumbup.gif thumbup.gif Mooi om zo ontspannen met elkaar te zijn !

Je zou eens een paar campings kunnen uitzoeken en dan kijken of het kan. Heel de winter de tijd !
Ook kun je je vraag stellen op: https://www.camping-frankrijk.nl/ Daar zitten toch veel meer Frankrijk gangers......er is daar ook een zoekfunctie voor campings.

veel uitzoek plezier !
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: vendee of drome 2019

Bericht door Leentje » zo 2 sep 2018 11:05

Wil je luieren op de camping combineren met leuke uitstapjes, dorpjes en marktjes, dan kies absoluut voor de Drome. Omgeving Nyons is erg veel te doen.
Zoek je eindeloze stranden en ingedutte plaatsjes, dan is de Vendee een goede optie. Persoonlijk vind ik de stranden bij eb te uitgestrekt en het achterland minder te bieden hebben. Zoek je allen camping en stand, dan is de Vendee prima, maar dat vindt je ook noordelijker.
Camping-frankrijk.nl staat vol mooie campings en meningen.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: vendee of drome 2019

Bericht door Eribaatje » wo 19 sep 2018 18:27

Dit jaar voor het eerst naar de Drome geweest. Verrassend mooie omgeving met veel te ondernemen voor het hele gezin.
Camping Hirondelle te Menglon kan ik je aanbevelen.
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: vendee of drome 2019

Bericht door Nimma » wo 19 sep 2018 19:36

RE.gif dat snap ik best, een prachtige camping, al eens eerder hier in de spotlights gezet thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: vendee of drome 2019

Bericht door deusjevo » wo 19 sep 2018 19:47

De Vendée en Drôme zijn wel 2 heel verschillende werelden, wat vinden jullie belangrijk, de zee en mooie wijde uitzichten of bergachtig en wellicht aan een riviertje?
Supergrote campings of wat kleiner?
Drôme is qua klimaat wat betrouwbaarder en stabieler dan de Vendée.

Beide streken zijn vaak best druk dus toeristen zijn er genoeg.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: vendee of drome 2019

Bericht door graaf » do 20 sep 2018 04:14

Ik las dat je bij “rent a tent” iedere dag van de week een tent of een cabin kan huren. Ze zitten in die beide regio’s ook......
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: vendee of drome 2019

Bericht door Taan » do 20 sep 2018 10:14

deusjevo schreef:
wo 19 sep 2018 19:47
...De Vendée en Drôme zijn wel 2 heel verschillende werelden...
...Drôme is qua klimaat wat betrouwbaarder en stabieler dan de Vendée...
Dat eerste is sowieso waar, dat 2e weet ik niet zeker.
Afbeelding
Ik ben 2 jaar in de Vendee (La Tranche) geweest en heb er alleen maar mooi weer gehad. Je hebt wel wat meer verkoeling door een windje van zee, maar dat vind ik juist lekker. Dat je niet per se in de schaduw hoeft te blijven. Ook 's avonds koelt het er wel meer af, dus dan kan lange kleding wel prettig zijn, maar het is wel lekker slapen als het niet zo warm is. Ook voor de kinderen die wat vroeger naar bed gaan is dat fijn.
Vendee is niet zo interessant maar voor een week kun je je er prima vermaken denk ik. Sable de Olonne, La Rochelle en Ile de Re zijn leuk om eens te bezoeken en de stranden zijn leuk met mooie golven. Watersport is er super, maar dat moet je maar net willen.
Verder denk ik dat Vendee wel iets goedkoper is en makkelijker aan te rijden. Aan de andere kant, als de familie op doorreis is naar Zuid Frankrijk, Italie of Spanje ligt de Drôme weer handiger.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: vendee of drome 2019

Bericht door Niels83 » do 20 sep 2018 11:18

Ik vind de drome erg mooi. Daar gestaan in het dorp saou. De camping waar wij stonden is misschien niet zo geschikt. Op een berg helling met een zwembad 100 meter boven de plekken. Wel practig uitzocht vanaf daar.

Er was ook een muncipal bij dat dorp. Ook prima camping.

Saou is een dorp van niks met 1 minimarket. Maar wel heel frans en heel fijne sfeer. Veel kunstenaars, met in het midden een geweldige bar restaurant maar ook nog meer horeca. En de beste bakker tot nu toe.

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”