Zwerven door zuidoost Frankrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7811
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Nimma » vr 23 jul 2021 10:20

Wij houden van zwerven door Frankrijk zonder te boeken. Gaat altijd prima. Nu met Covid al iemand ervaring met dit zwervend bestaan voor 4 à 5 weken? Wij vertrekken rond 1 augustus via Drôme naar de Provence.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Wum
Berichten: 55
Lid geworden op: do 9 mar 2017 11:51

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Wum » vr 23 jul 2021 21:57

We zijn in juni/juli 4 weken door Frankrijk getrokken: Jura, Drôme en Bourgogne. Nergens vooraf gereserveerd met onze caravan. Campings waren toen dun bevolkt. Destijds nog wat stuiptrekkingen op markten, restaurants (binnen) en winkels qua mondkapjesplicht maar intussen is het regime dus weer verscherpt.
Eind augustus gaan we -gewapend met onze Pass Sanitaire- opnieuw naar de Drôme en verder, ook dan weer zonder reserveren.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Bob Diesel » vr 23 jul 2021 22:05

Hier ook de zelfde ervaring thumbup.gif
En ook eind Augustus weer op pad
Na 1 slechte ervaring met reserveren stom.gif 30 jaar geleden
Nooit meer gedaan , en daarna altijd plek gehad
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Morgoth » ma 26 jul 2021 21:49

Wij zijn net terug van ruim twee weken Provence. In totaal op 6 campings gestaan. Niks besproken. Nergens problemen gehad, nergens afgewezen.
Bespreken doen we trouwens al jaren niet meer. We hebben geen Kids meer die mee gaan die goede wifi, een waterglijbaan en een disco willen.

Nou denk ik wel dat ik op een ander soort campings sta dan jij...
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Kasper

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Kasper » di 27 jul 2021 08:36

[re.gif] Welke campings waren dat?

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3697
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Niels83 » di 27 jul 2021 09:28

Wij staan nu in de auvergne en het is hier extreem rustig. Van de 80 plaatsen die deze camping zijn er 20/25 gevuld. Bij de supermarkt alleen witte kentekens. De provence en drome zijn altijd wat voller maar ik vermoeddat het overal rustiger is. Wel merk ik nu al dat je bij de attracties echt een corona bewijs moet hebben, maar kleinere restaurants buiten de stad doen hier ook niet aan mondkapjes.

Wij hebben wel Kids die waterglijbanen willen maar die krijgen ze niet. Een zwembadje of rivier moet ook leuk genoeg zijn.

Wat me vooral ook opvalt is dat er weinig kleine kinderen zijn, mogelijk zijn die ouders nog niet volledig gevaccineerd. Op de eerste camping in de Vogeze alleen maar maar dat is ook een goede afstand voor met kleintjes. Voor veel mensen is dat een voordeel, zoals ik dat ook vond toen ik nog geen kinderen had.
Laatst gewijzigd door Niels83 op di 27 jul 2021 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Morgoth » di 27 jul 2021 09:35

[re.gif] [re.gif]
La Gagere
Belezy
Castillon de Provence
Haut Chandelalar
Petit Arlane
En een camping in Zwitserland waarvan ik ff de naam kwijt ben. Was een beetje vreemde naam. VDB8 of zoiets. Aan het meer van Deep Purple (Smoke on the Water). Camping was trouwens geen aanrader, locatie was wel mooi.

Verder onderweg nog twee doorreiscampings. Eentje in Frankrijk bij Lyon en eentje in Duitsland bij Frankfurt
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3697
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Niels83 » di 27 jul 2021 09:39

Wat niet in de provence ligt, maar in het naar mijn mening nog mooiere luberon is camping lou badereu in Cucuron. Simpele camping met oud maar schoon sanitair, tussen de wijnvelden. Met de caravan moet je eigenlijk wel even bellen voor specifieke plekken nabij d het tent gebeuren, meer naar de weg is weinig schaduw. En sta je hutje mutje. Overigens maakt de wijn boer erg goede wijn, en als je geluk hebt, heeft hij nog olijf olie in augustus.

Gebruikersavatar
Bart-P
Berichten: 405
Lid geworden op: di 24 feb 2009 01:29
Locatie: Rijnmond

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Bart-P » di 27 jul 2021 10:36

Oh is Lou Badereu weer ok? In 2007-2008 was het geweldig met een leuke uitbater en alles was erg netjes. Wij vonden het er geweldig en zijn er twee zomers achter elkaar geweest. Die wijnboer maakte toen ook al lekkere wijn.

Ongeveer 4 en 5 jaar later tweemaal wezen kijken, maar leuke uitbater was er niet meer en de boel was verwilderd. Overal hoog gras, niet netjes bijgehouden en op diverse plekken stonden oude bussen die nauwelijks meer konden rijden met een enorme teringzooi er omheen. Het leek wel vol te staan met zwervers. Wij hadden genoeg gezien en hoefden er niet meer heen.

Maar ik begrijp dat het er nu weer leuk is?
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7811
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Nimma » di 27 jul 2021 13:18

Dank voor jullie reacties, we hebben er weer zin in😀
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3697
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Niels83 » di 27 jul 2021 16:40

Bart-Peugeot schreef:
di 27 jul 2021 10:36
Oh is Lou Badereu weer ok? In 2007-2008 was het geweldig met een leuke uitbater en alles was erg netjes. Wij vonden het er geweldig en zijn er twee zomers achter elkaar geweest. Die wijnboer maakte toen ook al lekkere wijn.

Ongeveer 4 en 5 jaar later tweemaal wezen kijken, maar leuke uitbater was er niet meer en de boel was verwilderd. Overal hoog gras, niet netjes bijgehouden en op diverse plekken stonden oude bussen die nauwelijks meer konden rijden met een enorme teringzooi er omheen. Het leek wel vol te staan met zwervers. Wij hadden genoeg gezien en hoefden er niet meer heen.

Maar ik begrijp dat het er nu weer leuk is?
Het is geen geweldig aangeharkte camping, de plekken worden gemaaid, daar rondom is is er ruimte voor vlinders en beestjes. Er staan veel oudere caravans, en oudere bussen, maar dat zijn gewoon kampeerders zoals ik ze in Frankrijk veel zie. Wat je mogelijk gezien hebt waren links de caravans voor de seizoebsarbeiders, maar daar voor moet je wel echt het terrein op, en heb je rechts op de camping verder geen enkel zicht of last van.
De toiletten zijn oud en van alles luxe ontdaan, maar de locatie ervan is zeer karakteristiek.

Wij waren er de eerste keer in 2013 denk ik (net een huis gekocht, en toen stonden onze overburen er ook, hoe toevallig) en ik in 2018 weer. Beide jaren werd het uit gebaad door de dochter van de wijn boer. Ik begreep van een bekend acteur (zo beroemd dat ik niet op zijn naam kom) die daar al jaren komt dat er eerst een heel leuke uitbater was, toen een niet leuke en nu is het gewoon leuk.

Enige echte min punt is het brood op de camping, dat komt van de enige bakker in Frankrijk die geen brood kan bakken. Daarvoor moet je dus even Cucuron in.

Voor de Luberon is de prijs erg laag, en wat grappig is dat ik tussen al die oude caravans meerdere BN'ers ben tegen gekomen. Acteurs en cabaretiers. De Luberon is natuurlijk van oudsher een plek waar ook veel rijke Franse een huis hadden zoals Brigitte Bardoy en Charles Aznavour.

Gebruikersavatar
Bart-P
Berichten: 405
Lid geworden op: di 24 feb 2009 01:29
Locatie: Rijnmond

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Bart-P » wo 28 jul 2021 03:20

Ah, dank voor je reactie!
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)

Kasper

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Kasper » do 29 jul 2021 17:22

Morgoth schreef:
di 27 jul 2021 09:35
[re.gif] [re.gif]
La Gagere
Belezy
Castillon de Provence
Haut Chandelalar
Petit Arlane
Ik heb even gekeken, maar ik krijg mijn mijn vrouw niet op deze campings... knipoog.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7811
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Nimma » do 29 jul 2021 17:37

[re.gif] Ik heb dergelijke campings voor de ANWB geïnspecteerd, met de kleren aan. Dát voelt pas ongemakkelijk.
Het zijn doorgaans erg fraaie en goed verzorgde campings.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Kasper

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Kasper » do 29 jul 2021 18:05

[re.gif] Ja, ik geloof dat direct, maar ik kampeer ook liever met kleren aan. Ik heb ook niets tegen mensen die deze campings prefereren, ieder zijn smaak. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Morgoth » do 29 jul 2021 19:13

[re.gif]
Dat snap ik best hoor. Ik ben zo opgegroeid, ik weet niet anders. Maar ik kampeer in het voor en naseizoen ook gewoon op textielcampings vanwege de temperatuur. Maar dat geklungel in kleine douchehokjes en nog erger het gedoe op het strand met onder een handdoek omkleden dàt vind ik dus helemaal niks.
Ieder dus zijn ding C forum4.gif
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7984
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Zwerven door zuidoost Frankrijk

Bericht door Ron » do 29 jul 2021 21:26

Morgoth schreef:
do 29 jul 2021 19:13
[re.gif]
Dat snap ik best hoor. Ik ben zo opgegroeid, ik weet niet anders. Maar ik kampeer in het voor en naseizoen ook gewoon op textielcampings vanwege de temperatuur. Maar dat geklungel in kleine douchehokjes en nog erger het gedoe op het strand met onder een handdoek omkleden dàt vind ik dus helemaal niks.
Ieder dus zijn ding C forum4.gif
Ik ga niet naar zulke campings.
Maar op het strand trek ik gewoon zwembroek uit en mijn gewone broek aan.
Juist doordat ik dat zo doe , valt het niet op.
Zelfs een vriendin die naast me stond begreep niet hoe ik me nou omgekleed had. awhoea.gif awhoea.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”