Eerste reis met de caravan

Plaats reactie
Dré

Eerste reis met de caravan

Bericht door Dré » di 27 mei 2008 21:33

Hallo
Wij zijn een jong gezin met een kindje van 1jaar.We hebben ons pas een klein caravannetje aangekocht om hopelijk veel plezier aan te beleven.Voor onze eerste reis zijn we op zoek naar een camping aan de Nederlandse kust ofwel de Ardennen(ja een heel verschil :razz: )wij hebben ook 2wel opgevoede grote honden die we natuurlijk willen meenemen.Nu is mijn vraag of er iemand ervaring heeft met een camping waar de honden zijn toegestaan en waar een zwembad en klein speeltuintje is?Kortweg een camping die kind en diervriendelijk is.

LekensMark
Berichten: 1030
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Bericht door LekensMark » di 27 mei 2008 22:48

Op de meeste campings in de ardennen speelt het aantal honden dat je bij hebt geen rol, zolang dat de andere mensen er geen last van hebben is er geen probleem. Aan de de kust (in België) durven ze wel ééns moeilijk doen als je meer dan 1 hond bij hebt of durven ze extra aanrekenen voor een 2 de hond.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Bericht door Leentje » do 29 mei 2008 17:17

Aan grote delen van de Nederlandse kust is de hond in de zomermaanden niet welkom, of een groot deel van de dag niet.
Dan kan de hond de camping wel op mogen, maar ben je nog gebonden.
Informeer even tevoren hoe het ter plekke is geregeld.

Iig een fijne vakantie!

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » do 29 mei 2008 19:07

Ik meen te weten dat honden aan de Zeeuwse kust wel welkom zijn.
Bij Vrouwenpolder is een gedeelte waar honden los mogen.
Bij Domburg mogen ze niet op het strand.
Informeer anders even bij de VVV Zeeland.

Maar zou je met je honden niet liever op een kleinere (boeren) camping willen staan?
Daar zijn honden meestal meer dan welkom.
Voor je kleine van 1 jaar zou je een opblaasbadje of ander speelspul mee kunnen nemen. Kan nu nog. Als de kleine groter wordt zul je weer andere wensen hebben, maar dat zie je dan wel weer.
In dat geval kan ik je camping Tienhonderd (bij Cadzand Bad) aanbevelen.
Een nette boeren camping. Vanaf de camping loop je via een pad door het land van de boer in 10 minuten naar het strand. Datzelfde land is ideaal om je honden uit te laten.

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Bericht door Kooiton » do 29 mei 2008 21:53

Op deze http://www.pontbergueme.be/ camping hebben wij 6 jaren achtereen gestaan toe de kinderen klein waren. Erg kindvriendelijk en goed en schoon sanitair. Met de honden ga je over het bruggetje of door de rivier de Ourthe over/door een breed pad op en zo het bos in. Het zwembad hebben ze om kosten/hygiene/veiligheidseisen in 1998 moeten afbreken. Poedelen in de Ourthe is overigens heerlijk, er is zelfs een soort van grindstrandje. En wat in de Ardennen heerlijk is, je mag een vuurkorf gebruiken, heerlijk fikkie steken en erg gezellig als je s'avonds over de camping kijkt. Voor de kleine zou je dus een babybadje mee kunnen nemen.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Ineke

Bericht door Ineke » do 29 mei 2008 22:56

Dit is niet echt aan de kust maar wel aan water en speciaal voor honden:
http://www.erkemederstrand.nl/

Zelf ga ik nu voor de 2e keer met mijn 4 grote honden naar www.lierderholt.nl een zeer hondvriendelijke camping op de Veluwe.

Dré

Bericht door Dré » vr 30 mei 2008 22:35

Alvast allemaal bedankt voor de tips.camping liedenholt lijkt ons zeker wel iets.Zelf hadden we ook nog www.campingpolleur.be
en www.campinghohenbusch.be gevonden.hoogstwaarschijnlijk zal het 1van deze 3worden

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » vr 30 mei 2008 22:53

Dré, als je een camping op het oog hebt kun je misschien hier eens kijken.
Daar staan meningen van kampeerders en wellicht staat de bewuste camping er ook tussen :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Bericht door Leentje » za 31 mei 2008 15:40

@Trina:

Je schrijft: Ik meen te weten dat honden aan de Zeeuwse kust wel welkom zijn.
Bij Vrouwenpolder is een gedeelte waar honden los mogen.
Bij Domburg mogen ze niet op het strand.
Informeer anders even bij de VVV Zeeland.

Afgelopen jaar reden we enthousiast met onze krullenbol op 4 poten naar Zoutelande, en helaas. Ze was niet welkom op het strand. Op naar Westkapelle, jammer, idem. Terug richting Vlissingen. En daar, ver voorbij Dishoek, was een klein stukje waar geen bord stond. Geluk, regel??Ik weet het niet, maar het was een flink stuk "hondvrije kust" daar.
Naar ik meen is Zoutelande gemeente Veere en geldt overal dezelfde regel. In het laagseizoen was het soepeler.

Ook elders aan de Nederlandse stranden troffen we verboden, maar plaatsnemen etc kan ik je daarbij niet meer noemen.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » za 31 mei 2008 18:44

Misschien zijn de regels veranderd.
Het is alweer een tijdje geleden dat we daar waren.
In Westkapelle hadden we een strandhuisje gehuurd en gingen daar vaak naar toe met hond. (Joosesweg)
In Vrouwenpolder (Breezand) liet ik de hond uit. De ene strandopgang op, lekker over het strand wandelen en de andere strandopgang weer af.
In 2006 waren we bij Cadzand en ook daar met de honden naar het strand geweest.
Maar...wij gaan altijd in september, misschien dat dat scheelt?

Plaats reactie

Terug naar “België”