Camping in Gent

Plaats reactie
StefanG
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 25 jan 2021 20:22

Camping in Gent

Bericht door StefanG » wo 24 feb 2021 19:42

Wij zouden een camping in Gent willen boeken. Caravan overnachting koppelen aan een stadsbezoek in Gent.
Iemand negatieve ervaringen met camping Baarmeersen of 't Stropke?
Caravan: Knaus Sport 500EU 2020.
Toyota Rav4 Hybrid 2.5 AWD.

Gebruikersavatar
Witte yeti
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 22 okt 2018 21:24
Locatie: Amsterdam

Re: Camping in Gent

Bericht door Witte yeti » wo 24 feb 2021 21:27

[re.gif]
Een jaar of 15 geleden hebben we op camping Blaarmeersen een kleine week gekampeerd, om Gent te bezoeken.
We hadden onze fietsen bij ons en vanaf de camping fiets je in een kwartier naar het centrum. Er stopt ook OV bij de camping.
De camping zelf in niet bijzonder, maar als uitvalsbasis voor bezoek aan de stad prima.
Gr. Pim - Ford Kuga PHEV ST-line (2024) en Sprite Alpine Sport 470 CF (2018)
Sprite caravan liefhebbers - https://www.facebook.com/groups/488994278136743

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Camping in Gent

Bericht door mrbullmastiff » wo 24 feb 2021 21:38

Als je vlakbij Gent wil staan zijn er niet veel andere opties. De omgeving van Blaarmeersen is leuk vind ik. Gent is ook een leuke stad om te bezoeken, we kwamen er voor Covid-19 heel regelmatig. De reacties over de camping zijn zeer wisselend maar ik kan er niet over oordelen. Als je het niet erg vind om 15 kilometer van Gent te staan zou je ook de camping op domein Puijenbroek in Wachtebeke kunnen kiezen. Vanaf Wachtebeke sta je binnen een kwartier op de Vrijdagmarkt in Gent.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Camping in Gent

Bericht door WillyL » wo 24 feb 2021 21:56

Op die camping in puyenbroek zien ze me nooit meer. Ooit, toen ik nog verkeerde met mij eerste eega(+) (uit de tijd dat de dieren nog spraken) waren we er toegekomen met de caravan op vrijdagavond (vrij laat). De volgende morgen mochten we al dadelijk onze biezen pakken, we waren niet getrouwd en woonden niet op hetzelfde adres... En bovenal, we hadden verzuimd dit te zeggen bij aankomst, anders hadden we niet op die camping gemogen.
BaaiBaai gezellig W-E met zijn tweeën en jong volwassenen.

Ook jaren geleden ondertussen op de Blaarmeersen gestaan, ergen vroeg voorjaar. Toen een rustige camping en Gent per fiets goed bereikbaar.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Camping in Gent

Bericht door dieseltijger » wo 24 feb 2021 22:07

Blaarmeerssen kennen we van ongeveer 18 jaar terug. Ruime plekken en niet te ver van het centrum. Toen was het nog een beetje kaal - maar nu zijn de boompjes groter. Ik vond het niet verkeerd, en Gent is een alleraardigste stad met een laat-Middeleeuws centrum.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Camping in Gent

Bericht door mrbullmastiff » wo 24 feb 2021 22:14

WillyL schreef:
wo 24 feb 2021 21:56
Op die camping in puyenbroek zien ze me nooit meer. Ooit, toen ik nog verkeerde met mij eerste eega(+) (uit de tijd dat de dieren nog spraken) waren we er toegekomen met de caravan op vrijdagavond (vrij laat). De volgende morgen mochten we al dadelijk onze biezen pakken, we waren niet getrouwd en woonden niet op hetzelfde adres... En bovenal, we hadden verzuimd dit te zeggen bij aankomst, anders hadden we niet op die camping gemogen.
BaaiBaai gezellig W-E met zijn tweeën en jong volwassenen.

Ook jaren geleden ondertussen op de Blaarmeersen gestaan, ergen vroeg voorjaar. Toen een rustige camping en Gent per fiets goed bereikbaar.
haha, kan ik me iets bij voorstellen. Een kennis van me heeft jaren geleden een seizoensplaats gehad in Wachtebeke. Zij waren heel erg positief over de camping, het domein is verder wel leuk, zeker voor kinderen.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping in Gent

Bericht door deusjevo » do 25 feb 2021 00:24

Blaarmeersen zijn we een jaar of 5 geleden geweest, denk 2 of 3 nachten.

https://stad.gent/nl/blaarmeersen/camping-blaarmeersen

Vond de camping best verlopen, slecht oud stinkend sanitair, slecht restaurant maar wel aardig gelegen als deel van een recreatiepark.
Goede OV verbinding naar het prachtige centrum van Gent met van die gelede bussen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Camping in Gent

Bericht door moyzo » do 25 feb 2021 04:57

Hij was dicht vanwege COVID maar een kennis van me die in deze plaats tegen Gent aan woont gaf me ooit deze tip: http://www.christoforus.be/christoforus.htm
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Camping in Gent

Bericht door fortissimo » ma 1 mar 2021 21:09

Ik verlang opeens naar Vondel op de Vrijdagmarkt voor een grote coupe met ijs boos.gif
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Camping in Gent

Bericht door WillyL » ma 1 mar 2021 21:25

Vandaag in nieuws. Vernieuwing gebouw aan complex Blaarmeersen uitgesteld door stad Gent. Inkomstenderving door Corona...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Camping in Gent

Bericht door mrbullmastiff » ma 1 mar 2021 22:01

Stad Gent wil de camping al sedert verschillende jaren sluiten.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Plaats reactie

Terug naar “België”