Camping Les neuf prés Vielsalm

Plaats reactie
Hendrik S
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 9 dec 2019 20:39

Camping Les neuf prés Vielsalm

Bericht door Hendrik S » di 14 jul 2020 18:26

Iemand ervaring met camping Camping Les neuf prés Vielsalm?

scratch.gif
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg

Belgium

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Camping Les neuf prés Vielsalm

Bericht door Lucas » zo 29 mei 2022 23:18

Ik las deze vraag toen ik zelf hier op zoek was naar info over die camping. Afgelopen week daar 5 dagen gestaan. Wegens ontbreken van enige reactie in 2020 zal ik maar even zelf reageren, voor degene die het ooit van pas komt knipoog.gif

Betreft een wat oudere, ietwat onderkomen camping. Sanitair wordt netjes gehouden, maar is ouderwets. Maar ach, het werkt. Warm (heet) water uit de douche, wat wil je nog meer. Delen van de camping zijn enigszins onderkomen en wekken een wat troosteloze indruk. Dat laatste geldt ook voor sommige seizoensplekken trouwens. Speeltuin is daarmee wel in contrast, want die is zeker goed in orde en er is ook een nieuw en keurig voetbalveldje aangelegd (kunstgras).

's Avonds is er geen toezicht en volgens enkele (oude) reacties op internet kan dit leiden tot nachtelijk rumoer. Zelf niets van gemerkt, al lijkt de centrale bbq / vuurplek bij de receptie 's avonds (en later?) te worden gebruikt voor samenkomst van de jeugd uit de omgeving. Wij stonden daar ver genoeg van af om iets te horen. Camping is an sich niet groot, maar ligt als een uitgerekt lint aan de rivier de Salm. Deze is door een wat hogere kade overigens maar vanaf een klein deel van de camping te betreden (door kinderen bv.). Dit betreft een stukje van het deel links van de receptie, waar de plekken wat kleiner zijn. Rechts van de receptie zijn de plekken ruimer en is ook ruimte voor de grotere campers en caravans. Er is een aardig buitenzwembad (4 baans 25 meterbad) achter de receptie en speeltuin, maar daar wordt op dit moment aan gewerkt. Er zijn ook tennisbanen die volgens mij vrijelijk gebruikt kunnen worden. Verder is men bij boeken en ter plaatse behalve erg vriendelijk ook erg flexibel.

De spoorlijn langs de camping was afgelopen week in onderhoud en daar kwam alleen maar twee keer per dag een grindtrein langs. Volgens mij wordt die lijn normaliter wel regelmatiger bereden.

Uitstekende bakker is in het dorp op loopafstand (ca. 500m) in Grand-Halleux (camping ligt niet in Vielsalm, maar tussen Vielsalm en Trois Ponts in). Friterie voor de ingang van de camping (gewoon Belgisch goed) en restaurant ertegenover L'Ecurie (niet geprobeerd). Voor boodschappen ben je in 5 autominuten zowel in Vielsalm of Trois Ponts. Coo is 10 minuten rijden. Over de ligging / locatie verder geen woorden nodig; Ardennenkenners weten het wel.

De camping heeft verder niet veel bijzonders te bieden, behalve een soort bar / kantine waar ze ook ijsjes verkopen. Maar als uitvalsbasis voor dagtripjes, fietsen / wandelen of gewoon paar dagen rust zeker aan te bevelen. Mits je niet te veel eisen aan de faciliteiten en hoeveelheid campingvoorzieningen stelt en "een vleugje nostalgie" kunt waarderen. Prijs-kwaliteit wat ons betreft zeker in orde.

Plaats reactie

Terug naar “België”