Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Plaats reactie
Asterix
Berichten: 283
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 15:15
Locatie: Vlaams Brabant

Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door Asterix » zo 15 sep 2013 21:48

Net terug van weekendje kamperen in camping Hengelhoef.
We stonder er met 3 families
Daar net de ACSI kaart leren kennen, Had ik die al gehad, hed maar de helft moeten betalen, (zeker omdat een hond er 7 euro/nacht kost)

Wat me nu naar mijn eigenlijke vraag brengt:
Een van de families verbleef maar één nacht, had een ACSI kaart, maar deze werd niet aanvaard omdat ze maar één nacht verbleven, dus hebben ze de volle pot moeten betalen.
Heb nu eens de voorwaarden van die ACSI kaart bekeken, daar vind ik niks van terug.
Kan iemand hier meer over zeggen? moet je meer dan één nacht overnachten om buiten seizoen de ACSI kaart te kunnen gebruiken?
Adria adiva 553 ph

Stori
Berichten: 180
Lid geworden op: di 9 jul 2013 12:47
Locatie: Geel B

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door Stori » ma 16 sep 2013 08:36

Het antwoord is neen. Wij gebruiken de CC kaart ook voor overnachtingscampings (wel in het buitenland) en heb dit nog nooit meegemaakt.
Max 16 eur en eventueel toeristenbelasting.
Ik zou dit melden bij ACSI.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door peter s » ma 16 sep 2013 08:44

Heb de website aangeklikt en snel weer weg gedaan.
Wegblijven daaro! Moeten we niet eens moeite aan besteden. De organisatie die eigenaar is, is die al niet een paar keer negatief in beeld geweest op TV?
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Asterix
Berichten: 283
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 15:15
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door Asterix » ma 16 sep 2013 08:55

peter s schreef:Heb de website aangeklikt en snel weer weg gedaan.
Wegblijven daaro! Moeten we niet eens moeite aan besteden. De organisatie die eigenaar is, is die al niet een paar keer negatief in beeld geweest op TV?
Geen idee, vertel eens meer.
Adria adiva 553 ph

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door ine » ma 16 sep 2013 09:38

Stuur is een mailtje over deze gang van zaken naar de ACSI.
Wat u is overkomen is niet normaal en verdiend zeker een melding bij de betreffende organisatie.
En denk nu niet, ze doen er toch niets mee, dat is echt niet waar.
Groeten en succes.
Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door Kingpin1966 » ma 16 sep 2013 09:39

@ Asterix
Peter s bedoeld de Oostappen Groep, die is al eens een keer in het TV programma "Groeten van Max" geweest, en niet bepaald positief.
Google maar eens op Oostappen groeten van Max, daar staat heel wat rottigheid over de Oostappen Groep te lezen en daar wordt ook naar de bewuste uitzending van Groeten van Max gelinkt.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door JanP » ma 16 sep 2013 09:52

RE.gif
In het ACSI boekje van 2013 staat onder nummer 455 wel degelijk de Hengelhoef vermeld, dit is een vakantiepark van de Oostappen groep
Een HOBBYist
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door peter s » ma 16 sep 2013 10:37

RE.gif
idd
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Asterix
Berichten: 283
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 15:15
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door Asterix » ma 16 sep 2013 11:00

JanP schreef:RE.gif
In het ACSI boekje van 2013 staat onder nummer 455 wel degelijk de Hengelhoef vermeld, dit is een vakantiepark van de Oostappen groep
Een HOBBYist
een familie die 2 nachten bleef kreeg wel de ACSI korting, de andere die maar één nachtje bleef kreeg deze niet, tussen de boeking aan de balie zat amper 10 minuten en dezelfde bediende, kreeg een foutcode bij het inbrengen van de gegevens, en dan werd er ons gezegd dat de ACSI korting niet van toepassing was indien men maar één nacht bleef overnachten
Adria adiva 553 ph

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door JanP » ma 16 sep 2013 11:19

Op deze site kan je een heleboel foto's zien van het Oostappen gebeuren, ziet er niet smakelijk uit.
boos.gif

https://www.facebook.com/pages/Oostappe ... tos_stream
Een HOBBYist
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door Ad » ma 16 sep 2013 11:45

RE.gif
ine schreef:Stuur is een mailtje over deze gang van zaken naar de ACSI.
Wat u is overkomen is niet normaal en verdiend zeker een melding bij de betreffende organisatie.
En denk nu niet, ze doen er toch niets mee, dat is echt niet waar.
Groeten en succes.
Ine
Volledig mee eens, boeven zijn het :twisted: :twisted: Die mijnheer Ronday is een bekend figuur , was naast circusdirecteur ooit jurylid in Holland's Got Talent, daar had ik al geen hoge pet van op. Er is al eens eerder een uitzending over de Oostappen groep geweest, waar het over problemen met vakantie veiling ging. Toen was deze mijnheer ook al negatief in beeld. Ik zal deze parken altijd mijden, er zijn genoeg goede alternatieven.
Laatst gewijzigd door Ad op ma 16 sep 2013 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door willem » ma 16 sep 2013 12:11

Wij gebruiken de ACSI CC al jaren en ook voort 1 overnachting! Nog nooit meegemaakt dat je niet de korting krijg!
Contact opnemen met ACSI zou ik zeggen!
Suc6,
Willem
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door Diny » ma 16 sep 2013 13:04

De kwaliteit van bedoelde camping even buiten beschouwing latend is het niet de enige camping die toch wat aanvullende regels heeft t.a.v. de ACSI voorwaarden.
In het buitenland komt het regelmatig voor dat voor douches apart betaald moet worden.
In Nederland komt het regelmatig voor dat men wel zeer karig is met de douchemuntjes als dat standaard niet inclusief is.
Goed, als je vraagt om 2 muntjes per dag krijg je ze wel, maar vragen zou niet moeten.
We hebben nooit geklaagd bij ACSI omdat de campings verder prima waren.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door Ad » ma 16 sep 2013 13:37

RE.gif In Henley on Thames in Engeland stonden wij 1 nacht met onze kortingskaart voor omgerekend € 16,= zoals ook in de ACSI gids staat. We konden een grasplaats krijgen, waar de caravan nauwelijks op paste. Het liep zo schuin dat 25cm levelen nog veel te weinig was. Heb toen een andere plaats gevraagd op een hard stand, daar waren er nog tientallen leeg, maar moest toen wel 2 pond bijbetalen. Hier hanteert men kennelijk de stelregel dat de rottigste plekken voor kortingskaarthouders zijn. Overigens was het sanitair en ook de rest van de camping piekfijn in orde.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door JanPunne » ma 16 sep 2013 14:16

Diny schreef:De kwaliteit van bedoelde camping even buiten beschouwing latend is het niet de enige camping die toch wat aanvullende regels heeft t.a.v. de ACSI voorwaarden.
In het buitenland komt het regelmatig voor dat voor douches apart betaald moet worden.
In Nederland komt het regelmatig voor dat men wel zeer karig is met de douchemuntjes als dat standaard niet inclusief is.
Goed, als je vraagt om 2 muntjes per dag krijg je ze wel, maar vragen zou niet moeten.
We hebben nooit geklaagd bij ACSI omdat de campings verder prima waren.
Komt het regelmatig voor? Is dat van horen zeggen of eigen ervaring? Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het nog nooit is voorgekomen zolang wij deze kaart erbij gebruiken. Soms vragen om een muntje zoals in Biberwiehr maar krijgen doe je het altijd. Moet je apart betalen voor een douche dan asap melding maken bij de acsi. En nooit meer terug komen.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door Diny » ma 16 sep 2013 15:47

RE.gif
Het is niet mijn gewoonte om iets stellig te beweren als ik het met 'van horen zeggen' moet doen.
Ervaringen buitenland in Noorwegen en Zwitserland.
Om muntjes moeten vragen in Nederland zo nu en dan.
Ik ga hier echt niet over klagen en zeker niet als er na vragen om 2 munten per dag niet moeilijk wordt gedaan.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door peter s » ma 16 sep 2013 16:07

RE.gif
Apart betalen hebben wij ook al diverse malen meegemaakt, bij afrekenen worden er dan 2 x douche per dag afgetrokken.
Om muntjes vragen moet je ook vaak, maar dat is toch wel een beetje logisch als je zomaar komt en niet voor een bepaalde tijd gereserveerd hebt. Elke dag dat je langer blijft moet je dan gewoon halen.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door JanPunne » ma 16 sep 2013 16:27

Diny schreef:RE.gif
Het is niet mijn gewoonte om iets stellig te beweren als ik het met 'van horen zeggen' moet doen.
Ervaringen buitenland in Noorwegen en Zwitserland.
Om muntjes moeten vragen in Nederland zo nu en dan.
Ik ga hier echt niet over klagen en zeker niet als er na vragen om 2 munten per dag niet moeilijk wordt gedaan.
als dat echt zo is dat je moest betalen voor de douche en wie ben ik om dat in twijfel te trekken dan zijn deze campings hun plaats in de gids als acsicamping niet waardig.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door Hobby Linka » ma 16 sep 2013 16:39

Asterix schreef:Net terug van weekendje kamperen in camping Hengelhoef.
We stonder er met 3 families
Daar net de ACSI kaart leren kennen, Had ik die al gehad, hed maar de helft moeten betalen, (zeker omdat een hond er 7 euro/nacht kost)

Wat me nu naar mijn eigenlijke vraag brengt:
Een van de families verbleef maar één nacht, had een ACSI kaart, maar deze werd niet aanvaard omdat ze maar één nacht verbleven, dus hebben ze de volle pot moeten betalen.
Heb nu eens de voorwaarden van die ACSI kaart bekeken, daar vind ik niks van terug.
Kan iemand hier meer over zeggen? moet je meer dan één nacht overnachten om buiten seizoen de ACSI kaart te kunnen gebruiken?
Ik zou er een mailtje aan wagen. € 7,00 voor een hond? Volgens mij is er één huisdier gratis, maar heb hier even geen gids bij de hand. Ik heb in het verleden al meerdere vagen gesteld en binnen een paar dagen netjes antwoord gekregen.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door Ad » ma 16 sep 2013 16:50

Hobby Linka schreef: Ik zou er een mailtje aan wagen. € 7,00 voor een hond? Volgens mij is er één huisdier gratis, maar heb hier even geen gids bij de hand. Ik heb in het verleden al meerdere vagen gesteld en binnen een paar dagen netjes antwoord gekregen.
Andre
De voorwaarden zijn:
* Een staanplaats (standaardplaats) voor comfortplaatsen moet vaak meer betaald worden
* 2 volwassenen
* Auto+caravan+voortent of auto + vouwwagen of auto + tent of camper met luifel
* Elektriciteit tot max 6A, voor meer ampères moet vaak bijbetaald worden
* Warme douche 1 munt pp per dag in geval er met munten wordt gewerkt
* 1 hond
* BTW
* Exclusief (toeristen en andere belastingen)
* Exclusief warm water bij wasbakken, als daar een muntsysteem voor is

Dus die hond moet gratis zijn!!!!!
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Hengelhoef / ACSI kaart niet geldig één nacht?

Bericht door PMT » ma 16 sep 2013 16:58

Op de site van de ACSI staan de voorwaarden w.o. dat 1 hond bij de prijs is inbegrepen. Je kunt het HIER lezen onder het kopje "inclusief".
Ook 1 douchemuntje pp/pd is inclusief, tenzij de camping een ander systeem hanteert. Dat is dus allemaal op de site te lezen.

In al die jaren dat wij nu de ACSI-Campingcard gebruiken (vanaf 2005) hebben wij nog nooit hoeven bijbetalen en ik kan beweren dat wij heel veel campings met de Campingcard hebben betaald.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “België”