(Niet) Te laat voor het Paasweekend

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » vr 2 apr 2021 21:58

Chris schreef:
vr 2 apr 2021 21:27
Hee Diesel...
Bij mij om de hoek bijna...

<Knipperdeknip>

Mag ik je een tip geven...

<knipperdeknip>

En dan via de mooie N206 al weer bijna bij de Kip..

Bloemetjes kijken.... niks moet alles mag..
Dankjewel Chris. Ik moet zien of dat lukt: We hadden de fietsen mee, dus morgen wilden we - nu het nog enigszins hagelvrij is - even rondrijden in het fraaie duingebied. Tegen het eind van de dag komt dochterlief en aanhang langs, die gaan in een tentje naast ons staan. Als ik niet in slaap kan komen vanwege het luide klappertanden dan improviseren we wat. Dus dan hebben we de zondagmiddag nog. Maandagmorgen gaan we Coronaproof even wat familie bezoeken in Bergen en wandelen in de kennemerduinen. Hebben we maandag en dinsdagmorgen nog.....dinsdagmiddag alles afbreken, want woensdag zit ik in Almelo bij een klant. (Zo hebben we het toch nog druk)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Chris » vr 2 apr 2021 22:03

[re.gif]
Als je het mist maak ik wel foto's voor je...
Alleen zoals Adverture foto's kan maken.... poeh... dat kan ik niet ..

Maar... gewoon in de duinen hier/daar is al prachtig.
Hoop voor je dat de temperatuur wat bijtrekt... maar wind aan zee is snel guur..

Ps. Hagel??? hagelslag zeker?? knipoog.gif
Ppss... de Kip op de middelste foto, is dat jou Kip?? ja zeker??
Laatst gewijzigd door Chris op vr 2 apr 2021 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » vr 2 apr 2021 22:04

@Eefje: Inderdaad, een bijzondere plek. Relaxed, leuk en gevarieerd publiek ook. Zowel blinkend witte caravans net-uit-de-verpakkingsfolie als een zelfbouw camper op basis van een (bijna cult) Mercedes 405D. En ik heb wel wat met het concept van vrijwilligers die zichtbaar met liefde de boel bestieren.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Micky » vr 2 apr 2021 22:17

PD schreef:
vr 2 apr 2021 21:36
Dat lekker ruime ontgaat mij volledig.... die rij achteraan op de 2e foto tegen een duin oid ? waar alle caravans parallel opgesteld staan... daar wil je toch niet zo staan.... Wel een lokatie met enorme potentie maar door deze plaatsing van de caravans een misser wat mij betreft.

Not my cup of tea.
ik denk dat je dit niet helemaal juist inschat en dat het veel ruimer is dan het lijkt
Schermafbeelding 2021-04-02 om 22.21.33.png
Schermafbeelding 2021-04-02 om 22.21.33.png (308.42 KiB) 1638 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Micky op vr 2 apr 2021 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door PD » vr 2 apr 2021 22:22

[re.gif]
Bedenk er maar eens voortenten aan, dan zit je met je tafel en stoelen tegen de zijwand van je buurman...
Een luchtfoto is veelal niet van de situatie tijdens volledige bezetting.

Foto 2 van DT spreekt voor mij boekdelen, maar mogelijk zijn wij verwend. Bovendien hoeft niemand het met mij eens te zijn, het is tenslotte mijn mening knipoog.gif

Potentie... Zeker, maar voor mij niet op deze wijze mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Herr
Berichten: 660
Lid geworden op: do 26 jan 2017 19:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Herr » za 3 apr 2021 08:11

Ziet er heel leuk uit, top locatie.
En ruime plekken. Deze komt op de camping bucket list.
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » za 3 apr 2021 08:26

En er zit eveneens een leuke camping verderop ("Het Laken" geloof ik). Ga ik even loeren als ik niets anders te doen heb. Ik zal wat foto's maken als ''t er van komt. Ook wat van de omgeving. Doen hier soms te weinig.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door DV_t » za 3 apr 2021 09:22

Op de lijst gezet voor als we een paar dagen richting zee willen.

Is dat ook geschikt om met grotere caravans te komen?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » za 3 apr 2021 09:32

Ik zie hier om mij heen regelmatig modellen staan waar de typenummer met een 6 of 7 beginnen. Ook zie ik een oude Tabbert compleet met goudkleur en een tandemas staan.

Ik denk dat ze de mogelijkheid hebben ingebouwd om met de regels in hun hand publiek wat hun niet aanstaat te kunnen weigeren.

Geen enkel probleem dus.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Eefje » za 3 apr 2021 11:05

Gewoon bellen en vragen :) ze zijn erg aardig hier...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door DV_t » za 3 apr 2021 11:45

thumbup.gif gemarkeerd op Google maps

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » za 3 apr 2021 13:09

Zojuist even langs de camping "Het lakens" geweest. Heel andere opzet: Meer en modernere voorzieningen, groot (heel erg groot) en afwisselende plekken naar keuze: je hebt zowel plekken waar je -bij wijze van spreken- met een schoenlepel er tussen gepast moet worden, maar ook plekken waar je afgezonderd staat. Je hebt ook diverse "Glamping" accomodaties, en je zit vlak aan zee.

Ik zou zelf kiezen voor de plekken met iets meer ruimte - maar laten we wel wezen: er is voor elk wat wils, je zit vlak bij het strand - en het kind in me maakt een sprongetje: zon, strand, water - het bruist er. Even een prisma pocket kopen "Hoe-moet-ik-ook-alweer-surfen", en je hebt hier een topzomervakantie.

Overeenkomst tussen beide: De natuur is leidend, en beide campings hebben hun plaatsen om de bulten en in de duinpannen gesitueerd. Leuke draadjes hier: pak het draadje "campings in Limburg met panoramisch uitzicht" en ik heb mijn nazomervakantie in Nederland prima gevuld. Moeiteloos.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Ab » za 3 apr 2021 13:58

PD schreef:
vr 2 apr 2021 22:22
[re.gif]
Bedenk er maar eens voortenten aan, dan zit je met je tafel en stoelen tegen de zijwand van je buurman...
Kijk nog eens?
De voortenten hoef je er niet bij te bedenken zoals ik het zie op mijn kleine schermpje.
Van einde voortent tot zijwand buurman zit geschat een meter of 5-6 tussen. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door doubleyou » za 3 apr 2021 14:37

PD schreef:
vr 2 apr 2021 21:36
Dat lekker ruime ontgaat mij volledig.... die rij achteraan op de 2e foto tegen een duin oid ? waar alle caravans parallel opgesteld staan... daar wil je toch niet zo staan.... Wel een lokatie met enorme potentie maar door deze plaatsing van de caravans een misser wat mij betreft.

Not my cup of tea.
Ik vind juist het met zijn allen aan de rand van een veldje, naar het midden gericht staan, helemaal niks :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Chris » za 3 apr 2021 14:46

Ja hoor...
Ruim... heel ruim...
Vergelijk deze 2 maar eens......
Naamloos.jpg
DKA.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » za 3 apr 2021 17:46

Naar aanleiding van 2 PB's even een paar foto's van de voorzieningen van camping zeeweg 71. Ik zie dat er ook maaltijden zijn, ik denk dat het bestellen en ophalen is. Nogmaals: het zijn vrijwilligers hè.....
zeeweg71sanitair.jpg
zeeweg71sanitairwassen.jpg
zeeweg71terras.jpg
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Micky » za 3 apr 2021 17:47

Chris schreef:
za 3 apr 2021 14:46
Ja hoor...
Ruim... heel ruim...
Vergelijk deze 2 maar eens......

Naamloos.jpg
DKA.jpg
Idd ik snap het ook niet helemaal scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door ahoonhout » za 3 apr 2021 18:23

Fiets ik toch heel vaak door de Kennemerduinen en wist niet van het bestaan van deze camping. Wat een topplek.
Via fietsknooppunt hele leuke routes te maken.
En Haarlem heeft een stadswandeling Coronaproef met hapjes onderweg.
https://indebuurt.nl/haarlem/doen/ontde ... rs~105808/
Visje eten in IJmuiden is ook leuk,op de fiets door de duinen er naar toe.
Veel plezier!!

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Aviva » za 3 apr 2021 19:55

Ziet er leuk uit daar


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Bospaadje » za 3 apr 2021 22:49

Ieder zijn ding.
Die abtshoeve zie ik vaker langskomen, maar lijkt mij me niet heel actieve camping. Al vermoed ik dat onze ouders daar prima zouden vertoeven met hun ebike en ereader knipoog.gif Die tussen de duinen heb ik ook eens voorzichtig in de favorieten opgeslagen.

Zoveel mensen zoveel wensen.
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » za 3 apr 2021 23:56

ahoonhout schreef:
za 3 apr 2021 18:23
Fiets ik toch heel vaak door de Kennemerduinen en wist niet van het bestaan van deze camping. Wat een topplek.
Via fietsknooppunt hele leuke..... <knipperdeknip>
....... ook leuk,op de fiets door de duinen er naar toe.
Veel plezier!!
Aargh! Alweer heb ik te weinig dagen om jullie leuke suggesties op te volgen. Morgenochtend vroeg eerst even naar de bakker Van Vessem in Overveen om wat verse, geurige en knapperige broodjes te halen voor de logés, en even [luie hond modus] in alle stilte met een versgezette espresso of chocolademelk lekker lezen [/luie hond modus] . Wellicht maandag de stadswandeling inplannen - het zou sneeuwen en hagelen.....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door VIP » zo 4 apr 2021 07:48

dieseltijger schreef:
za 3 apr 2021 09:32
Ik zie hier om mij heen regelmatig modellen staan waar de typenummer met een 6 of 7 beginnen. Ook zie ik een oude Tabbert compleet met goudkleur en een tandemas staan.

Ik denk dat ze de mogelijkheid hebben ingebouwd om met de regels in hun hand publiek wat hun niet aanstaat te kunnen weigeren.

Geen enkel probleem dus.

Dar is een Weippert. whistle.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Eefje » zo 4 apr 2021 19:06

Idd veel te doen en te weinig tijd. Morgen alweer onze laatste dag (laat vertrek), ik hoop dat de weergoden ons een beetje gezind zijn ;)
Vandaag een hoop reeën van dichtbij gezien tijdens een wandeling, leuk voor onze jarige 12 - jarige vandaag :))
Nu nog even van het zonnetje genieten.

De lakens hadden we ook naar gekeken ivm dicht bij zee, maar was al vroeg vrij volgeboekt, alleen nog kleine plekjes (8x5 m) vrij of op spec kinderveldjes.... Bijzettentje mocht vaak niet ivm geen plek voor, vandaar bij deze camping uitgekomen en aangenaam verrast...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Chris » zo 4 apr 2021 20:21

[re.gif]

Eefje... gefeliciteerd.... met de feestneus...

En.... maar nu kan ik tegen een zeer been aanschoppen...
Op "De lakens" zitten in de zomer erg veel oosterburen.
En dan dat hutje mudje....
Als je het leuk vind prima, maar de rust is elders...

@ Diesel...

van Vessem.... een ikoon in de regio...
De ijsboer daar vlak naast...
zal je nu niet bezocht hebben, maar doorgaans bij betere temperaturen.... ijskoud... warm aanbevolen...

Ik begrijp dat jullie beide op Zeeweg 71 het best naar de zin hebben.
Weer had meer mee moeten werken.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » zo 4 apr 2021 23:09

Vandaag in de avond eveneens 3 reeën gezien, helaas vanachter het stuur.

Ah...nog even wat over de camping: We zien dat er echt fors wordt geïnvesteerd en verbeterd. Meer dan toen het in handen was van Defensie. Illustratief voor de staat van onze krijgsmacht - zo bekruipt mij de gedachte. Het terras is nu mooi betegeld met grote, donkere vlakke tegels. Er is een mooi glazen windscherm aangebracht.Het merendeel van de plekken betreft seizoensplaatsen / semi permanente bezetting, maar staan afgeschermd. Daar zie je soms wel wat bekende taferelen, zoals een schots-en-scheef terras, of een ietwat slordige buitenkeuken. Maar omdat het geheel zo verspreid staat is het niet storend.

Zelf vind ik de sfeer van zowel de camping als de omgeving belangrijk: Tenten (naast ons), Predommetjes (iets verder naast ons), gerieflijke joekels (verderop) en campers. Mensen zijn ook met deze kou buiten actief en doen andere dingen dan alleen voor de TV hangen. Belangrijk: het geluid van spelende kinderen, die tegenover de caravan spelen en jou ietwat beteuterd aankijken als de bal voor de zoveelste keer tegen de voortent tikt. Of het zweefvliegtuigje op het caravandak belandt en mams ze dan via ons dakluik naar boven tilt om het ding beet te grijpen. En de omgeving is een mix van historie (Haarlem), statigheid (Overveen) en afwisselende natuur.

Gisteren waren we wezen fietsen richting zee en kwamen we langs de ere-begraafplaats van mensen die in de duinen gefusilleerd waren. Even rechtsaf geslagen. Het informatiebord vertelt de historie, en dat het ontwerp versoberd was vanwege bezuinigingen ("Zie je wel...er is niets veranderd in Nederland") - en nog meer flauwiteiten van mijn kant. En dan kom je op de plaats zelf - dan wordt je wat stiller. Er zijn een paar weerbestendige rolodexen waar van elk slachtoffer de achtergrond staat vermeld. Veel jonge, veelbelovende mensen. Je ziet de steen waaronder Hannie Schaft begraven ligt, en plotsklaps zie je op één van de andere 480 stenen met het opschrift: "Lieve jongen onze vrijheid is ook door jouw offer verkregen" - ik beeld me op dat moment in dat onze eigen zoon daar had kunnen liggen als we 75 jaar eerder geleefd hadden, en val stil. Nog nèt geen 19 jaar en gefusilleerd, verdorie.

Genoeg gesomberd, een paar plaatjes van de camping en het stationnetje in Overveen.
zeeweg71poort.jpg
zeeweg71doorkijk.jpg
oosterveenstation.jpg
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”