(Niet) Te laat voor het Paasweekend

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11143
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

(Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » wo 17 mar 2021 11:28

Een caravan heb je onder meer voor de vrijheid, en bij vrijheid hoort onder meer: niet- of pas laat boeken. Dus wij bedachten gisteren dat wij 4 daagjes de hort op wilden tijdens het paasweekend, en wel midden in de duinen ten westen van Haarlem. Leuke, gewilde omgeving. Kansloos -dachten we.

Dat bleek mee te vallen: Er is nog plaats, dus je kan in het overvolle paasweekend (....) nu nog gewoon een plekje bemachtigen - en trek niet te snel de verkeerde conclusie.

Alleen....bij de camping die wij op het oog hadden gaf het reserveringssysteem aan dat er geen plek meer was. Damn! Deze camping ligt dicht bij Haarlem en toch midden in de duinen en het zijn (dat vinden wij wel leuk) niet van die aangeharkte plekken - sterker: zelfs fourwheel drives lopen jammerlijk vast. Weekendje later geboekt (want: toch geen schoolgaande kinderen meer in huis), maar in het opmerkingen veld aangegeven dat we -indien mogelijk- toch het liefst in de Paas zouden willen boeken. Daar werd dus een mouw aangepast. Tip 2: Zeker bij de kleinere campings kan het geen kwaad om het reserveringssysteem te bypassen als er geen plaats is. Alvast een prettige Paas (op de camping) toegewenst!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1018
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door GSAndre » wo 17 mar 2021 12:09

thumbup.gif
Zo hadden wij ook het laatste plekje op de kleinere camping.
haphop.gif
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36119
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Chris » wo 17 mar 2021 12:15

@ Diesel...

Bloemendaal / Overveen??

Mooi hoekje.. bekende omgeving. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Bospaadje
Berichten: 486
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Bospaadje » wo 17 mar 2021 12:53

Hier om de hoek ook nog een leuk plekje kunnen bemachtingen op Camping Gulperberg.
Nu hopen dat het relatief droog blijft, dat is met kleine kindjes toch praktischer
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11143
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » wo 17 mar 2021 13:07

@ Chris: Camping Zeeweg 71, de voormalige Vafamil camping voor (voormalige) militairen. Een paar jaar geleden vanwege bezuinigingen door Defensie afgestoten en zou "worden teruggegeven aan de natuur". (sorry, die groene marketing retoriek heb ik niet bedacht). De stijl van de voorzieningen doet (of deed?) inderdaad denken aan die van de kazerneterreinen: simpel en functioneel en goed schoon. Je moet er doorheen kijken, ik kan mij voorstellen dat het niet iedereen z'n ding is.

Maar de setting is alleraardigst: Je kampeert ofwel aan de rand van een duinmeertje (tenten, campers), of in een andere duinpan. De plekken zijn ruim, en niet afgebakend. Er is een eenvoudig kantine-achtig restaurant waar je eenvoudige doch voedzame maaltijden of pannekoeken kan nuttigen. Vanwege de terreingesteldheid wordt jouw caravan met de trekker op de plaats gereden. Leuk is dat er altijd wel (vooral) heren zijn die heel eigenwijs toch doorreden met hun all-wheel-drive, waarna ze schaapachtig moesten aankloppen om met de trekker uit de penarie getrokken te worden. Hoge amusementswaarde, vooral als de zeergewaardeerde wederhelft er met een "I told you so" houding aanwezig is.

Rij je 's ochtends vroeg of 's avonds de poort uit dan is de kans groot dat je een paar herten tegen komt. Nogmaals.... je moet van een beetje ruig terrein houden, en de bediening/bezorgmaaltijden bij de caravan....mag je zelf verzorgen. Zelf vind ik het ideaal: Je zit in de nagenoeg ongerepte natuur - maar tegelijkertijd heb je binnen een tweetal kilometers het sjieke Overveen, en iets verderop het historische Haarlem.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door doubleyou » wo 17 mar 2021 13:22

Dat is een mooie plek, dieseltijger thumbup.gif >. Ga ik zeker een keer heen.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7994
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Ron » wo 17 mar 2021 19:59

Wij willen de nieuwe hut ook met Pasen uitproberen.
Een SVR camping 10 km verderop uitgezocht.
Zondag middag even langsgereden om te kijken.
En meteen 2 plekken gereserveerd
Een voor zoonlief en schoondochter en een plek voor ons.
Ik had er ook een beetje een hard hoofd in, maar er was gelukkig nog plek.
En inderdaad even bellen en er is toch wel vaak wat te regelen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36119
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Chris » wo 17 mar 2021 20:26

@ Diesel...

Stekkie zelf ken ik niet maar de omgeving zeker wel.
Mooi daar in de duinen...heel mooi.
Bloemendaal / Overveen / Aerdenhout ... zo ongeveer de meest welvarende buurt van N.L.
En dat zie je ook wel.
En veel leuks in de buurt..
Kopje van Bloemendaal, uitkijken van een toren op een van de hoogste duinen in de regio over Haarlem en de weide regio... doen.
En als je daar toch dan bent, bij Pepers pannenkoeken restaurant effe neerzakken met een heerlijke... mits open... scratch.gif
En dan ben je eigenlijk vlak bij de Ruine van Brederode...
Indrukwekkende grote ruine... gaat heel ver terug in de tijd.. te bezichtigen voor een habbekrats.
Gebouwd om tol te heffen in de regio toen er nog Holland op z'n smalst was...
Haarlem.. de mooiste winkelstad van Nl... maar nu dicht.
Prachtige historisch plekjes, alle hofjes, begijntjes, Teylers museum, de beide Bavo kerken.. .( kijk daar ook even naar mijn hobby, de orgels, beide ook meermalen bespeeld)
Haarlem... de Jopenkerk.. wordt het Jopenbier gebrouwen..niet te missen..
Verder richting Zee... .Zandvoort natuurlijk... alhoewel ik dat nogal vergane glorie vind persoonlijk.
Zelf vind ik de regio iets zuidelijker van Zandvoort... Vogelenzang ... nog mooier.
Daar zijn de waterleiding duinen.... zo mooi... zo natuurlijk... geen kip die daar kraait..
Wij mogen er niet meer komen met onze blaf... verboden voor honden.... waterleiding duinen, nog steeds de waterwinning voor Amsterdam.
Zulk lekker water uit die kristal heldere bassins...top.
En... ik denk dat de eerste bollen al weer boven de grond zullen zijn... wel wat vroeg maar vanaf mijn dorp Hillegom naar het zuiden tot ongeveer Noordwijk zat te vinden...
En ik lees net in het plaatselijke suffertje dat je niet naar de Keukenhof hoeft te gaan.... blijft voorlopig nog dicht.
Weer 7 miljoen bollen voor Jan met de korte achternaam in de grond gezet daar.... 2 jaar op rij dicht.

Mooie hoek gekozen.... en gevonden.... veel te vinden.
Niet voor niets bouwden de Patriciers uit de gouden eeuw hun buitenhuizen in deze hoek om in de zomer de stinkende amsterdamse grachten te ontvluchten..

toppie... thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Eefje » wo 17 mar 2021 20:31

ha Diesel, daar staan wij dus idd met pasen (jongste zoon dan ook jarig en familie daar vlakbij in haarlem) haphop.gif
ca 3 wkn geleden geboekt idd.
we wilden eerst naar de lakens (lekker dicht tegen strand aan en nostalgie want bloemendaalse strand gingen we als kids altijd naar toe), maar daar waren al heel veel plekken bezet en wat er nog was daarvan vonden we de plekken heel klein en mocht meestal geen tentje erbij, dus verder gekeken...
zo bij de zeeweg71 aangekomen (ook vlakbij het wed, waar we ook als kids vaak heen gingen)
nu nog hopen op een beetje mooi weer!
ik hoop dat jullie ook nog wat leuks vinden voor pasen thumbup.gif
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11143
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » wo 17 mar 2021 20:54

@Chris: Dankjewel! Ik kom er nu voor de derde keer zo verspreid over een jaar of tien - maar jouw "guided tour" bevat veel nieuwe elementen. Printen we en nemen we mee. Ja, de meeste winkels en musea zijn dicht. Wel, thermos erbij en een luxe lunch zelf bereiden. Net als in de seventies, of zoals ik ooit in Engeland zag op de rand van een steengroeve: Daar stond zo'n lelijke British Leyland Metro met daarin twee oudere dames die uitkeken over de groeve en het achterliggende landschap, met in hun handen echte theekopjes en dito schoteltjes.

@Eefje: Leuk! Ruimte en natuur zat op de zeeweg. Ik neem m'n verrekijker en telelens mee. Hebben de reeën ook wat te lachen. Ehhh ...wat is "het wed"?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36119
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Chris » wo 17 mar 2021 21:34

[re.gif]
Het wed is die plas die jij ook denk ik bedoeld, daar zo'n beetje midden tussen Overveen en Bloemendaal aan zee.... rechts- ten noorden van de Zeeweg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Eefje » wo 17 mar 2021 21:40

Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11143
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » wo 17 mar 2021 21:49

Ik had m al gespot, hihihi...
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
henkth
Berichten: 266
Lid geworden op: wo 7 dec 2011 13:24

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door henkth » do 18 mar 2021 12:11

Dieseltijger,
Is camping Bakkum een optie.
In de duinen en dicht bij strand.
Ford Focus 2.0 Wagon Rally Edition - Dethleffs C'joy 480 QLK 2019

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11143
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » do 18 mar 2021 12:51

Hoe bedoel je beste @Henkth? Of ik camping Bakkum al ken en beveel je deze aan? In dat geval: Dan ga ik deze zeker proberen. Ik vind het een van de mooiste gebieden van Nederland en natuur, landschap in combinatie met mooie steden is gewoon ideaal.

De camping Zeeweg 71 kan ik overigens ook aanraden - waarbij je dan wel moet houden van ruime - maar onafgebakende plekken, natuur, en voorzieningen die schoon en functioneel zijn - maar qua looks ja....een beetje jaren 70 zijn (of: waren, we zijn er 4 jaar geleden of zo voor het laatst geweest). O ja: schuin tegenover de ingang heb je het waterleidingbedrijf, en daar heb je Sterrenwacht Copernicus vanaf september denk ik ook de moeite waard!

Ik ga mijn honkytonk 64AH Li-ion accu meenemen: je weet maar nooit: Als er de keuze is om zonder stroom aan de rand van een idyllisch meertje te staan dan weet ik het wel: dan maar geen TV. (Chips, ik moet even kijken of ik genoeg gas heb).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
henkth
Berichten: 266
Lid geworden op: wo 7 dec 2011 13:24

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door henkth » do 18 mar 2021 18:39

Ja, deze beveel ik aan.
Ik dacht dat je nog een camping in de duinen zocht.
Ik woon er in de buurt dus ik ken deze camping wel.
Ga regelmatig wandelen in de buurt daar.
Ford Focus 2.0 Wagon Rally Edition - Dethleffs C'joy 480 QLK 2019

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11143
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » do 18 mar 2021 19:33

Bedankt voor de aanbeveling. Ik kan toch niet lang stil zitten - en ik ga daar over (Jippie!) een kleine twee weken (jippie jippie!) eens op de koffie. We staan ook wel eens langs de duinenrij bij Groet (boven Bergen). Ook een prachtig gebied en ook stadjes en dorpjes zijn evenmin verkeerd (Alkmaar, Bergen) - maar dan sta dus in de buurt of hooguit aan de rand van het natuurgebied.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11143
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » vr 2 apr 2021 20:40

Op dit moment staan we op de camping "Zeeweg 71" in Overveen. Het blijkt enige tijd terug overgegaan te zijn naar een stichting, waar vrijwilligers het beheer uitvoeren. "Doordat we het zo doen blijven de plaatsen lekker groot, anders moet je het volproppen - en dat willen we niet" Aldus een van de beheersters terwijl ik klappertandend stond te wachten op de oude Deutz tractor die mijn caravan naar de plek zou toe brengen.

Dat zijn pas goede geluiden. Het sanitair is gemodernieerd, en de Defensie-sfeer-jaren-zeventig (gewolkte tegeltjes, grote kachel (zo meen ik mij te herinneren) is vervangen door een frissere uitstraling. Schoon. Wat is gebleven is de gave Airstream. Stroomaansluitingen zijn 6 Ampère. Een impressie van een - vind ik - een mooie camping.
IMG_20210402_155652bewerkt.jpg
IMG_20210402_160404bewerkt.jpg
IMG_20210402_192710bewerkt.jpg
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38554
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Micky » vr 2 apr 2021 20:53

[re.gif]

Wauw, wat een gave plek zeg, fijn weekend!!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1018
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door GSAndre » vr 2 apr 2021 20:55

Gave plek thumbup.gif
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Davendre » vr 2 apr 2021 21:17

Zag vandaag een hoop caravans onderweg. Wij blijven lekker thuis, vind het persoonlijk nog iets te koud om nu op pad te gaan.

Voor degene die op de camping zijn dit weekend: heel veel plezier thumbup.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36119
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Chris » vr 2 apr 2021 21:27

Hee Diesel...
Bij mij om de hoek bijna...

Lekker stekkie hoor... ziet er geweldig uit.. en ruim..
Duinpannetjes geven een "veilig en beschut "gevoel..

Eigenlijk zijn de duinen een prachtig natuurgebied.
Vogels, herten, bergen konijnen en bij jullie ook schapen zie ik.
Ga nou niet de meeuwen voeren, dan schijten ze je hele spul onder... meeuwen is het drama aan de kust..lakschade aan auto's bij de vleet.

Mag ik je een tip geven...
Net in het locale suffertje een stukje... "kleurexplosie in de Bollenstreek".
Echt overal spatten de bloemen de grond uit hier.
En corona proof als dat nu moet zijn, zijn ongeveer alle bermen afgezet en kan je alleen nog op de grotere parkeerplaatsen terecht.
Maar..
Rij bij jou stekkie eens de N206 een eindje op.
Zo van : Vogelenzang, de Zilk, Noordwijkerhout en dan binnendoor naar Sassenheim, Lisse, en daar richting Keukenhof..
Prachtig overal met bloemen..
Een van de mooie weggetjes is bij Lisse en de Keukenhof.....de Loosterweg... Loosterweg noord, Veenenburgerlaan , 3e Loosterweg even via de Wilhelminalaan de Noorder Leidse vaart op... en dan ben je weer bijna in Vogelenzang..
En dan via de mooie N206 al weer bijna bij de Kip..

Bloemetjes kijken.... niks moet alles mag..
Laatst gewijzigd door Chris op vr 2 apr 2021 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

erichendri
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door erichendri » vr 2 apr 2021 21:34

Niet allen caravans op de weg vandaag.
Maar ook vouwwagens, lijkt mij best koud nu.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door PD » vr 2 apr 2021 21:36

Dat lekker ruime ontgaat mij volledig.... die rij achteraan op de 2e foto tegen een duin oid ? waar alle caravans parallel opgesteld staan... daar wil je toch niet zo staan.... Wel een lokatie met enorme potentie maar door deze plaatsing van de caravans een misser wat mij betreft.

Not my cup of tea.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Eefje » vr 2 apr 2021 21:44

Op die 2e foto staan wij dus, aantal caravans nog niet bewoond, tussenruimte heerlijk en vrij uitzicht voor ons. Echt een fijne camping. Normaal hou ik wel van een struikje tussen de caravans, maar door de ruimte hier mis ik het niet... Fijne paasdagen!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”